BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
steve smith

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door steve smith » 05 dec 2009, 22:19

Dennis Huijsman schreef:zo heeft me schoonvader jaren terug een 530d uit de huisselectie gekocht bij de dealer, nette auto weinig gelopen. aantal jaar verder staat de auto constant vol met water en alle elektronica begeeft het aan de lopende band. Blijkt na wat onderzoek in de garage waar de auto toen in onderhoud was, schade auto, heel de neus opgebouwd uit imitatie materiaal en de voorruit zat er niet goed ingekit, leuke huisselectie auto die zogenaamd schadevrij zou zijn.
..-PD-NG ?

Tom

Bericht door Tom » 05 dec 2009, 22:21

Rico schreef:
Tom schreef:Net gebeld en ze gingen het even uitzoeken bij de administratie hoe of wat.
"pakt klachtenformulier en schuift hem weer onder de stapel" :bag:
idd :mrgreen:

daNpy

Bericht door daNpy » 06 dec 2009, 01:29

Niet beantwoorden van e-mail uit Duitsland, niet terugbellen van hier in NL, enz., houding bevalt mij niks. Afgelopen donderdag toen ik belde zouden ze mij sowieso terugbellen erover. Nog niets gehoord... als ik volgende week donderdag nog niets gehoord heb dan ga ik maar weer es bellen, maar ik word daar zo moe van, regel het gewoon...
Maandag gelijk bellen. Is al 2 werkdagen te laat!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 dec 2009, 13:28

duifjes.com schreef:
Als je een jong gebruikte auto koopt koop hem dan gewoon bij een handelaar als het je een paar K kan schelen.....elk merk heeft zo zijn gebruikt label en onder dat label worden gewoon ook slechte auto's verkocht ook met schadehistorie etc.....en een dealer probeert vaak onder de garantie uit te komen zijn kosten die ze niet graag willen maken......zo simpel ligt het! Dus ook bij een BMW dealer kun je een slechte auto kopen met schadehistorie en toch een gebruikt label...het komt gewoon voor!
Maar met serieuze garantie is de kans groter dat je eruit komt, dan bij een of andere vage handelaar....

Dennis Huijsman

Bericht door Dennis Huijsman » 07 dec 2009, 10:14

steve smith schreef:
Dennis Huijsman schreef:zo heeft me schoonvader jaren terug een 530d uit de huisselectie gekocht bij de dealer, nette auto weinig gelopen. aantal jaar verder staat de auto constant vol met water en alle elektronica begeeft het aan de lopende band. Blijkt na wat onderzoek in de garage waar de auto toen in onderhoud was, schade auto, heel de neus opgebouwd uit imitatie materiaal en de voorruit zat er niet goed ingekit, leuke huisselectie auto die zogenaamd schadevrij zou zijn.
..-PD-NG ?
vorige jaar ingeruild op een x5 en was volgens mij ..-XV-ZL

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2009, 15:45

Tom.

Mijn eerste punt. Wat betreft de lettertjes vind ook ik dat je niet moet zeuren. Je mag niet zeggen: de dealer had dit of dat moeten melden als jij alles duidelijk op papier hebt. Het is natuurlijk altijd makkelijk om op anderen af te geven ("hoe kun je het niet geweten hebben? Hoe kun je het niet gelezen hebben?") maar als het jezelf overkomt, praat je in termen van "verwachting" en "ze hadden toch best even kunnen zeggen dat...."

Tja, zo werkt dat natuurlijk niet. Dat was mijn eerste punt (waar jij het overigens volledig mee eens bent).

Mijn tweede punt is dat hun zij zijn ;)

Mijn derde punt is dat los van punt 1, je gewoon recht hebt op garantie. Kan mij niet schelen wat in die lettertjes staat, maar BMW is BMW en dat geldt dus niet alleen voor Nederland of Duitsland. Dat een garantieregeling per land verschilt is duidelijk, maar als het juridisch gezien onder garantie valt, dan valt het overal onder garantie. Probleem is dat mensen natuurlijk niet snel een advocaat of zo inschakelen voor dit soort zaken maar mensen hebben vaak veel meer recht op iets dan dat ze weten.

wooter

Bericht door wooter » 07 dec 2009, 16:22

Toen ik aan het kijken was naar mijn eerste Z4 vroeg ik terloops aan mijn dealer hoe de garantie werkte tussen een Premium Selection Duitse wagen en een Belgische dealer. Duidelijk verhaal, waarmee ik dan ook rekening mee hield. Maar ik kan me voorstellen dat het zuigt als je dat niet vraagt en aanneemt dat die Europese garantie een garantie is die Europees is...

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2009, 16:54

Macboy mee eens.
Is strikt gezien mijn fout dus moet niet huilen. Aan de andere kant ben ik er wel een klant en kun je je afvragen of "wij hoeven je daar niet op te wijzen, dan had je de voorwaarden maar moeten lezen" wel onder de noemer klantvriendelijk valt. Bij gevallen waarbij men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten misschien terecht (geld moet ergens vandaan komen) maar dat is bij BMW natuurlijk niet het geval. Afgelopen paar jaar heb ik mijn auto's daar in onderhoud gehad. Door jezelf als bedrijf zo op te stellen kom ik natuurlijk niet snel meer terug. En ik weet zeker dat als men een beetje moeite doet (niet meer dan even de telefoon pakken en wat bellen, zij hebben de contacten binnen BMW) dit zonder probleem alsnog geregeld kan worden zonder dat het hen geld kost (sowieso is de rekening al betaald). Kost ze wel tijd natuurlijk, maar als ik daardoor blijf ik terugkomen....
Maargoed, ze zijn ermee bezig zeggen ze dus ik geef ze die kans. Wacht tot donderdag maar weer even af, dan is er een week voorbij.
Laatst gewijzigd door Tom op 07 dec 2009, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 dec 2009, 18:09

Kasteel schreef:
duifjes.com schreef:
Als je een jong gebruikte auto koopt koop hem dan gewoon bij een handelaar als het je een paar K kan schelen.....elk merk heeft zo zijn gebruikt label en onder dat label worden gewoon ook slechte auto's verkocht ook met schadehistorie etc.....en een dealer probeert vaak onder de garantie uit te komen zijn kosten die ze niet graag willen maken......zo simpel ligt het! Dus ook bij een BMW dealer kun je een slechte auto kopen met schadehistorie en toch een gebruikt label...het komt gewoon voor!
Maar met serieuze garantie is de kans groter dat je eruit komt, dan bij een of andere vage handelaar....
@Kasteel klopt maar ik bedoel als je een jong gebruikte auto koopt....wat kan er mis mee zijn? en als je hem 4,5K onder de dealerprijs koopt *(wat bijvoorbeeld met een 5-serie best haalbaar is) dan kun je ook voor 4,5K laten verspijkeren voordat je pas duurder uit bent........

Tom

Bericht door Tom » 08 dec 2009, 16:36

Zojuist teruggebeld door de dealer.
Er was in ieder geval al contact geweest met de BMW-verkoper uit Duitsland waarbij zaken naar de administratie in Duitsland waren doorgestuurd. Er was alleen nog geen betaling binnengekomen. Ze waren er in ieder geval nog mee bezig. Kortom, ik wacht maar weer af. Zolang ze maar contact houden vind ik het prima, weet ik dat ze er nog mee bezig zijn.

Opvallend: de dealer in Nederland wist niet dat Huisselectie anders zou gaan heten!
Er lag nog een ander garantiegeval (Europlus) wat al wat langer aan het wachten was. Ik vroeg naar de wijzigingen per 1 januari en de nieuwe naam ipv Huisselectie. Hij zei dat BMW Nederland nog steeds niks met Europlus deed en daar ook geen plannen voor waren. Ik heb em maar op bmw.nl gewezen. Ook wazig toch! Europlus is een soort onderdeel van Premium Selection, in Duitsland althans. Hier gaan ze volgens het persbericht ook Premium Selection voeren. Of het alleen de naam is of meer (afhandeling e.d.) weet ik niet. De betreffende persoon die ik sprak was de "Service Adviseur", die doet niets anders dan afhandeling van onderhoud en dergelijke.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 08 dec 2009, 16:42

Tom schreef: Opvallend: de dealer in Nederland wist niet dat Huisselectie anders zou gaan heten!
Ook dat is niks nieuws! Toen ik nog service adviseur was vernam ik nieuws ook vaak eerder via internet dan via de interne BMW informatiebronnen.
En het kan ook te maken hebben met intresse in je vak of je het nieuws eerder weet dan de klant..... :bag:

Sowieso heeft de dealer in jouw geval niet de procedure gevolgd die ze hadden moeten volgen. Ook als je huisselectie garantie had gehad.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2009, 16:54

Tom schreef: die ik sprak was de "Service Adviseur", die doet niets anders dan afhandeling van onderhoud en dergelijke.
Afbeelding

LOL

Tom

Bericht door Tom » 08 dec 2009, 16:56

Chris van S. schreef:
Ook dat is niks nieuws! Toen ik nog service adviseur was vernam ik nieuws ook vaak eerder via internet dan via de interne BMW informatiebronnen.
En het kan ook te maken hebben met intresse in je vak of je het nieuws eerder weet dan de klant..... :bag:

Sowieso heeft de dealer in jouw geval niet de procedure gevolgd die ze hadden moeten volgen. Ook als je huisselectie garantie had gehad.
Verbaast mij wel, zeker bij BMW. Wat als een klant ons zou moeten uitleggen hoe iets zit, zou een mooie boel zijn... dan hadden we geen klanten meer over.

En over die procedure, kun je daar meer over vertellen (evt. per pb)? Niet dat ik ruzie wil maken maar in dit geval kan het wel es handig zijn om te weten.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 08 dec 2009, 18:44

Tom schreef:Verbaast mij wel, zeker bij BMW.
Ik ben het 100000% met je eens! Je werkt voor een premium brand dus moet je daar ook naar werken. Maar BMW.NL is ook niet altijd rapido met de info door te spelen naar de aanspreek punten van de klant. Restant via PB ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2009, 21:59

Ach, verkopers weten vaak ook minder dan mensen bij DF, dus zo bijzonder vind ik dat allemaal niet.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 dec 2009, 22:00

Ach heel veel importeurs hebben standaard richtlijnen etc.....en daar wijken ze niet van af.......wat vaak neerkomt dat ze de echte wereld vergeten.....

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 dec 2009, 08:46

Macboy schreef:Ach, verkopers weten vaak ook minder dan mensen bij DF, dus zo bijzonder vind ik dat allemaal niet.
Niet alleen dat, zijn ook te arrogant een offerte te sturen.
Kom er al jaren, sta daar in showroom half uur te keutelen, meneer beloofd mij een offerte te sturen; deze moet ik nog steeds krijgen. Ondertussen toch maar voor auto gegaan van slechts enkele maanden oud uit Dld. Ondanks dat auto en ik in Dld blijven zal auto daar onderhouden worden. Heb dit met man van aftersales besproken en ook gezegd dat ik daar nog kom vanwege aftersales.
Opvallend was dat een andere verkoper van een andere dealer er lucht van kreeg dat ik bezig was met andere auto. Deze heeft mij meteen benaderd met de vraag of hij wat voor kon betekenen. Aangegeven welke auto ik in te ruilen had en dat nieuwe auto BPM vrij kan worden afgeleverd. Nog geen drie dagen later kreeg een offerte waar ik heel serieus over nagedacht heb...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 dec 2009, 09:19

Sjoerd MP BMW schreef:
Macboy schreef:Ach, verkopers weten vaak ook minder dan mensen bij DF, dus zo bijzonder vind ik dat allemaal niet.
Niet alleen dat, zijn ook te arrogant een offerte te sturen.
Kom er al jaren, sta daar in showroom half uur te keutelen, meneer beloofd mij een offerte te sturen; deze moet ik nog steeds krijgen. Ondertussen toch maar voor auto gegaan van slechts enkele maanden oud uit Dld. Ondanks dat auto en ik in Dld blijven zal auto daar onderhouden worden. Heb dit met man van aftersales besproken en ook gezegd dat ik daar nog kom vanwege aftersales.
Opvallend was dat een andere verkoper van een andere dealer er lucht van kreeg dat ik bezig was met andere auto. Deze heeft mij meteen benaderd met de vraag of hij wat voor kon betekenen. Aangegeven welke auto ik in te ruilen had en dat nieuwe auto BPM vrij kan worden afgeleverd. Nog geen drie dagen later kreeg een offerte waar ik heel serieus over nagedacht heb...
Door idd simpelweg snel te en serieus te reageren ehb je de helft al gewonne....ik begrijp de houding van de meeste niet wat is er zoiezo moeilijk aan een offerte te sturen.....ze moet de verkopers meer op provisiebasis laten werken zodat ze laksheid direct in de portemonnee voelen...slapers zijn de meeste...

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 09 dec 2009, 10:44

duifjes.com schreef:slapers zijn de meeste...
Correctie: omhooggevallen brallende IVA directeurtjes die denken het gemaakt te hebben omdat ze bij BMW zitten....

Maar er zijn ook echt goede BMW verkopers die je het spelletje niet hoeft uit te leggen.

Andre

Bericht door Andre » 09 dec 2009, 13:14

Dit is toch wel de premium selection auto van het jaar!!!!!
2007 met maar 24000 km en bijna het hele boekje erop kost nieuw iets van 180.000 euro. Mooie gezins auto voor dre:)

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=2663" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 dec 2009, 13:19

Ben je de M3 zat dan? :mrgreen:

Oh wacht, gezin, aja, dan kan het het op ruimte gebrek gooien uiteraard(niet echt natuurlijk, maar je moet een excuus hebben :wink: )

Rupie

Bericht door Rupie » 09 dec 2009, 13:20

Ah, ben benieuwd naar de driftfilmpjes met de M5. Zou über zijn. :popcorn:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 09 dec 2009, 13:35

Dat kliklaminaat moet er wel uit... Verder top ding.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 dec 2009, 14:36

Andre schreef:Dit is toch wel de premium selection auto van het jaar!!!!!
2007 met maar 24000 km en bijna het hele boekje erop kost nieuw iets van 180.000 euro.

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=2663" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo idd! Vergeleken met een 335i touring (uit een ander draadje) voor een dikke 70k is dit haast een koopje te noemen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 09 dec 2009, 17:36

Andre schreef:Dit is toch wel de premium selection auto van het jaar!!!!!
2007 met maar 24000 km en bijna het hele boekje erop kost nieuw iets van 180.000 euro. Mooie gezins auto voor dre:)

Is dat niet die M5 waar we ergens eind 2008 een rondje mee reden ?

Congrats. :beer:

Plaats reactie