audio fanaten: advies gevraagd voor nieuwe hifi set

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
mrbbs

audio fanaten: advies gevraagd voor nieuwe hifi set

Bericht door mrbbs » 02 dec 2009, 21:54

Er zit hier een boel volk op het forum en ik denk wel dat er hier ook enkele audio fanaten tussen zullen zitten.
Ik ben toe aan een nieuwe hifi installatie. Mijn technics voor- en eindversterker gaat alweer 10 jaar mee, samen met mijn tuner en speakers en ik vind het tijd voor iets anders.

Dit weekend ben ik gaan luisteren en kwam op volgende combinatie uit:

versterker: Rega Mira 3
speakers: Totem Staff

Heeft iemand ervaring met bovenstaande set en is dit aan te raden? Ik speel allerlei muziek (geen techno, jump, launch, hiphop)

Tevens wil ik eigenlijk vanaf heden alleen nog maar muziek meer vanaf mijn PC spelen, iemand hier een oplossing voor en welke de beste setup zou zijn. Mijn muziek collectie bestaat uit mp3 (320kbps) en FLAC.
Mijn muziek staat op WD Studio 1tb schijven in RAID1 die ik aanspreek op mijn PC via ESATA.

Met dank!
Kevin

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: audio fanaten: advies gevraagd voor nieuwe hifi set

Bericht door romo » 02 dec 2009, 22:27

Ik ben best een liefhebber, freak is net te veel van het goede,.................................maar bovenstaande zegt me weinig eigenlijk, wat niets ten nadele van de door jouw genoemde componenten zegt hoor.......................

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 02 dec 2009, 22:28

Mjin advies is: op je eigen gehoor afgaan.
Je hebt je eigen smaak in geluid, wat anderen mooi vinden hoeft voor jou niet goed te zijn.

Veel luisteren naar verschillende combi's, er zijn best een aantal winkels in Nederland waar luister kamers staan waar je een eerste selectie kunt maken.
Heb je uiteindelijk een mooie set, probeer hem dan eerst thuis uit, de verschillen in akoestiek tussen je luister kamer en de winkel kunnen genoeg uitmaken om de set weer anders te laten klinken.

Als je meningen gaat vragen praat iedereen naar zijn eigen smaak en aankopen, meestal heb je daar niks aan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 dec 2009, 22:31

Ik ben er zelf niet bekend mee maar:
De Mira 3 versterker is duidelijk het sterkste component van de drie. Wat deze versterker weet te presteren grenst voor het geld aan het ongelooflijke. Het is de beste versterker onder de 1000 EUR grens die ik tot nu toe heb mogen beluisteren en hij kan gemakkelijk meekomen met apparaten die dubbel zo duur zijn. Chapeau Rega!
http://www.hifi.nl/recensies4.php?id=1548" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me de moeite om eens te beluisteren :thumbup:

Speakers moet je altijd op proef mee naar huis nemen eigenlijk om een goed beeld te krijgen.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 05 dec 2009, 19:01

ok, mij vandaag nog wat laten informeren en vooral veel geluisterd.

Mijn keuzes zijn gegroeid naar:

Rega Mira 3 (60w) + Totem Staff (88db -1m) (900 + 1675 euro)
Rotel 1520 (60w) + B&W 683 (90db - 1m) (900 + 1400)
Roksan Kandy K2 (125w) + Klipsch WF-34 (95,5db -1m) (1100 + 1300 euro)
Roksan Kandy K2 (125w) + JBL TL260BQ (92db -1m) (1100 + 1600 euro)

De Rega Mira 3 + Totem heb ik horen spelen en passen erg goed bij elkaar.
Zelfde voor de Rotel 1520 + B&W 683
De Roksan Kandy K2 heb ik nog niet gezien maar wel geluisterd naar de Klipsch WF-34, die mij zeker ook erg bevielen.

Afhankelijk van waar ik de componenten koop kan ik toch erg veel winst maken, vooral als ik in de UK kijk dan bespaar ik makkelijk 500 euro.. iemand ervaringen eventueel met winkels in de UK?

Plaats reactie