Wat ik wil zeggen, er moeten nóg goedkopere (simpelere) alternatieven te verzinnen zijn. Wil je echt een goede brainstorm doen, dan moet je soms even wat verder denken dan de snelle obvious oplossingen
Is dat kastje wel nodig? Betere alternatieven in dit topic.
- Maik
Re: Is dat kastje wel nodig? Betere alternatieven in dit topic.
Ik schat dat een tolpoortje snel richting of over de 100.000euro gaat... en zet er dan eens 10.000 van neer in NL, dan zit je al op 1mjrd... En het onderhoud van die dingen is ook niet gratis.
Wat ik wil zeggen, er moeten nóg goedkopere (simpelere) alternatieven te verzinnen zijn. Wil je echt een goede brainstorm doen, dan moet je soms even wat verder denken dan de snelle obvious oplossingen
Ik probeer dus ook wat te kietelen en te prikken hier...
-
Luco
Andere regering misschien een oplossing 
- SteV6
Heeft weinig zin, want de hoge ambtenaren die achter de ministers en staatssecretarissen schuil gaan trekken in dit land daadwerkelijk aan de touwtjesluco hornsveld schreef:Andere regering misschien een oplossing
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De 5e colonne idd.............
- Sperdy
Dat zijn die tolpoortjes, is bij ons niet gelukt paar jaren geleden.wjn schreef:Dus zoals bv. in Londen, als je de stad in wilt, moet je (extra) betalen.
Met een combi van reeds werkende (dus beproefde) systemen kom je er ook, bovendien spaar je extra ontwikkelingskosten e.d. uit.
Nogmaals, ik zou gewoon zeggen: wegenbelasting weg, BPM er af en de benzineprijs omhoog. Voila, het gebruik van de auto wordt daarmee belast en niet het hebben van een auto. Ik vraag mij af of dit idee ooit wel eens serieus is doorgerekend. De reactie van Eurlings op dit punt is op zijn zachts gezegd amateuristisch. 'Duurdere benzine, nee dat nooit, ik woon in Simpelveld en zou dan ook net over de grens gaan tanken..' tja, hoveel mensen wonen er in Simpelveld, en hoeveel in bijv. Amsterdam? Tanken bij de buren, is m.i. gerommel in de marge vwb. derving aan belastinginkomsten. Misschien worden wij als transportland dan voor het buitenland onaantrekkelijk. Zijn er rekenvoorbeelden/schattingen?
- KW
Het grens'toerisme' is natuurlijk wel een punt om over na te denken, maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Het mag misschien wel goedkoper zijn, maar het is niet per definitie handiger/beter om helemaal over de grens te gaan tanken. Je rijdt er totaal onnodige kilometers voor die ook weer benzine kosten (en het milieu ook nog). Een deel van je winst gaat dus al snel weer verloren.
De dichtsbijzijnde grens met Belgie is voor mij nog altijd 40 km en 3 kwartier rijden, enkele reis... Ook al zal het dan nog steeds een stuk goedkoper zijn om in Belgie te gaan tanken, ga ik die moeite toch echt niet nemen. Heb wel wat beters te doen dan een paar tiental euro te besparen. Als ik in de buurt ben doe ik dat wel natuurlijk, maar ik ga er echt niet speciaal voor op en neer rijden.
Mensen worden nu hysterisch van benzineprijzen van 2,30 tot 2,50 per liter voor Euro95, maar ze vergeten snel dat de BPM maar vooral MRB helemaal wegvalt. Het is alleen een kwestie van wennen aan het hoge getalletje van de benzineprijs. Als ze de benzineprijs afstemmen op het gemiddelde kilometrage dat Nederlanders rijden in een gemiddelde auto gaan waarschijnlijk de meeste mensen minder betalen ondanks die 'idioot hoge' benzineprijs. Het compenseert elkaar, en heb je dus geen reden om over de grens te gaan tanken.
Wat mij betreft is dat over de grens tanken van de grensstreken ook gerommel met de marge, en dus niet echt boeiend. Ofwel ik vind het een goede overweging waard.
De dichtsbijzijnde grens met Belgie is voor mij nog altijd 40 km en 3 kwartier rijden, enkele reis... Ook al zal het dan nog steeds een stuk goedkoper zijn om in Belgie te gaan tanken, ga ik die moeite toch echt niet nemen. Heb wel wat beters te doen dan een paar tiental euro te besparen. Als ik in de buurt ben doe ik dat wel natuurlijk, maar ik ga er echt niet speciaal voor op en neer rijden.
Mensen worden nu hysterisch van benzineprijzen van 2,30 tot 2,50 per liter voor Euro95, maar ze vergeten snel dat de BPM maar vooral MRB helemaal wegvalt. Het is alleen een kwestie van wennen aan het hoge getalletje van de benzineprijs. Als ze de benzineprijs afstemmen op het gemiddelde kilometrage dat Nederlanders rijden in een gemiddelde auto gaan waarschijnlijk de meeste mensen minder betalen ondanks die 'idioot hoge' benzineprijs. Het compenseert elkaar, en heb je dus geen reden om over de grens te gaan tanken.
Wat mij betreft is dat over de grens tanken van de grensstreken ook gerommel met de marge, en dus niet echt boeiend. Ofwel ik vind het een goede overweging waard.
- Michel P
Idd, die hebben de werkelijke macht :twisted:SteV6 schreef:Heeft weinig zin, want de hoge ambtenaren die achter de ministers en staatssecretarissen schuil gaan trekken in dit land daadwerkelijk aan de touwtjesluco hornsveld schreef:Andere regering misschien een oplossing
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Als je nu weigert dat kastje in je auto te laten bouwen wat kunnen ze dan doen!? En wat als iedereen die tegen dit kastje is dat gezamelijk doet..
Want dat is enige manier om te laten zien dat we tegen zijn.. ze drukken het toch wel door in de politiek..
Want dat is enige manier om te laten zien dat we tegen zijn.. ze drukken het toch wel door in de politiek..
- Sperdy
Hans, dat wordt niets. Als jij bijv. in een inriching kom en je weigert je medicijnen, wat gebeurt er dan? Nou, dan komt er een hele sterke zuster. En die pakt je eens goed beet. Ze klemt je hoofd tussen haar enorme bortsen, en drukt de medicijnen naar binnen. Zo gaat dat dan. Bij iedereen.
- Hans R
Dan bijt ik heel hard in die borsten.. 
- RVV
Weigeren kan.. alleen zullen ze wel het labeltje misdrijf er aan hangen 
- Hans R
Als er 100000 man of meer dit weigeren gaan ze echt wel praten in de politiek..
8 miljoen auto's toch? Ik denk sowieso dat er een half miljoen niet op komen dagen..
8 miljoen auto's toch? Ik denk sowieso dat er een half miljoen niet op komen dagen..
- RVV
Laten we daar niet op gaan wachten 
Maar ik denk wel dat als het eenmaal zover is er veel mensen zich achter de oren gaan krabben en principieel niet zo'n stom kastje in de auto willen.
Maar ik denk wel dat als het eenmaal zover is er veel mensen zich achter de oren gaan krabben en principieel niet zo'n stom kastje in de auto willen.
- Damir Vukovic
Benzineprijs omhoog gaat echt niet werken. Nee, niet veel mensen zullen enorm omrijden om in BE/DE te gaan tanken. Ik ben denk ik de eerste die een tankwagentje die kant op stuurt en de buren gaat voorzien(tegen een concurrerend tarief uiteraard :twisted: ). De controle op illegale invoer gaat dan weer een fortuin kosten en de criminele sector explodeert weer een keer (die kunnen dat namelijk erg goed, dat importeren 
Extra argument is dat de regering wil gaan belasten op tijd en locatie..dat lukt je niet met petrolium.
Ik denk niet dat er een redelijk alternatief is. Het enige wat je kunt bedenken is een portalenstructuur waarbij je nog eens extra meerwaarde weet te realiseren en er misschien andere functies overgenomen kunnen worden. Denk aan veiligheidstoestanden, spitstroken, weet ik het. Bovendien, of ze je nou volgen per camera of gps, resultaat is hetzelfde denk ik.
Toch moet de overheid iets, want over 2 of 3 jaar zijn plug in hybrids een serieuze optie en dreigt de NL overheid met de huidige belastingstructuur op een failliet af te stormen.
Extra argument is dat de regering wil gaan belasten op tijd en locatie..dat lukt je niet met petrolium.
Ik denk niet dat er een redelijk alternatief is. Het enige wat je kunt bedenken is een portalenstructuur waarbij je nog eens extra meerwaarde weet te realiseren en er misschien andere functies overgenomen kunnen worden. Denk aan veiligheidstoestanden, spitstroken, weet ik het. Bovendien, of ze je nou volgen per camera of gps, resultaat is hetzelfde denk ik.
Toch moet de overheid iets, want over 2 of 3 jaar zijn plug in hybrids een serieuze optie en dreigt de NL overheid met de huidige belastingstructuur op een failliet af te stormen.