En hier vind ik de combinatie van hoek en scherptediepte erg goed!!
Fotografie
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Fotografie
Deze vind ik ook erg fraai Martijn:

- markk
Allemaal erg mooi, mijn favoriet is toch de eerste. Kan ik niet uitleggen vind ik gewoon de mooiste.
Foto 2 vind ik vooral foto technisch bijzonder vanwege de beweging die erin is gemaakt.
Mark.
Foto 2 vind ik vooral foto technisch bijzonder vanwege de beweging die erin is gemaakt.
Mark.
-
MartijnS
Mooie foto's weer. 1 is idd heel goed met dat gebouw en lucht 
2 ben ik wel benieuwd...net gestopt na het maken van deze foto, omdat je anders met je stellage tegen dat hek aan zit?
2 ben ik wel benieuwd...net gestopt na het maken van deze foto, omdat je anders met je stellage tegen dat hek aan zit?
- MartijnGizmo
De spiegel is ook niet zichtbaar, want die zit achter het laken...Mark Nauta schreef:Foto 2 is erg fraai Martijn. Wel vind ik hem erg licht op de zijkant en rechts op de achterbumper.
De laatste foto is heel fraai, al komt er wel erg veel wit door de ruiten, zie de buitenspiegel links niet eens meer.
De hele serie heeft wat teveel contrast vind ik eigenlijk, maar ik wilde iets in de sfeer van de doorgeslagen Carros-foto's. Past wel bij de auto, en er mopperen teveel mensen dat ik andere dingen moet proberen.Tom schreef:Nice! maar die laatste foto vind ik wat minder, ben je wat doorgeslagen in de hoeveelheid contrast.
Ik heb ze nog wel dichter bij de brugreling, maar ik wilde de hele auto zichtbaar hebben.MartijnS schreef:Mooie foto's weer. 1 is idd heel goed met dat gebouw en lucht
De EXIF zit er trouwens nog in:
Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 5D
Image Date: 2009:11:12 14:40:04
Flash Used: No
Focal Length: 20.0mm
CCD Width: 6.58mm
Exposure Time: 0.300 s (1/3)
Aperture: f/22.0
ISO equiv: 200
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Zegt genoeg lijkt me?
- KW
Afgelopen weekend in zuid Limburg geweest. Daar heb ik ook wat rondgetourd en nog wat pics gemaakt. De reden dat ik ze hier post is omdat ik ze gemaakt heb met de tips en adviezen van dit topic in m'n achterhoofd, en dus benieuwd ben of ik het beetje goed heb weten uit te voeren 

Heb nog wat gespeeld met de manual diafragma voor verschil in scherptediepte, maar het verschil tussen f3,5 en f8,0 was niet zichtbaar. Het verschil wordt pas zichtbaar merk ik bij ver inzoomen, maar het lastige is dat dan vaak niet meer alles in beeld past. Het grootste diafragma is trouwens f2,7 maar die kan ik alleen gebruiken helemaal uitgezoomed. Met een beetje ingezoomed is het grootste nog maar f3,5. Daar komt ook bij dat m'n camera automatisch al zo groot mogelijk diafragma kiest als ik hem op P-stand (auto) heb staan, dus manual geeft daar geen voordelen in.
Wat de foto's zelf betreft... De 1e foto, wellicht nog iets van de onderkant afknippen? Heb al wat geprobeerd maar ben er zelf nog niet over uit. 2e foto, het riet op de voorgrond had ik waziger willen hebben, maar daar had m'n camera geen zin in blijkbaar.
Heb nog wat gespeeld met de manual diafragma voor verschil in scherptediepte, maar het verschil tussen f3,5 en f8,0 was niet zichtbaar. Het verschil wordt pas zichtbaar merk ik bij ver inzoomen, maar het lastige is dat dan vaak niet meer alles in beeld past. Het grootste diafragma is trouwens f2,7 maar die kan ik alleen gebruiken helemaal uitgezoomed. Met een beetje ingezoomed is het grootste nog maar f3,5. Daar komt ook bij dat m'n camera automatisch al zo groot mogelijk diafragma kiest als ik hem op P-stand (auto) heb staan, dus manual geeft daar geen voordelen in.
Wat de foto's zelf betreft... De 1e foto, wellicht nog iets van de onderkant afknippen? Heb al wat geprobeerd maar ben er zelf nog niet over uit. 2e foto, het riet op de voorgrond had ik waziger willen hebben, maar daar had m'n camera geen zin in blijkbaar.
Laatst gewijzigd door KW op 25 nov 2009, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Foto is duidelijk beter dan je oudere shots.
Dat bruine/dooie gras onderaan idd croppen in photoshop doet 't foto weinig goed.
Een belangrijk aandachtspunt is dat jouw kleuren blijven warmte, diepte en sfeer missen. Is veels te 'harsh' zo.
Een belangrijk aandachtspunt is dat jouw kleuren blijven warmte, diepte en sfeer missen. Is veels te 'harsh' zo.
-
Tom
Stuk beter Luuk.
Alleen zijn ze beide wat overbelicht. Zie de lucht, vooral in de tweede foto is het wit helemaal uitgebeten.

Dat je weinig scherptediepte krijgt ligt aan de camera, de sensor is daarvoor te klein. Wat dat betreft zijn de mogelijkheden bij een dSLR weer een stuk groter (is alleen een dure hobby
).
Alleen zijn ze beide wat overbelicht. Zie de lucht, vooral in de tweede foto is het wit helemaal uitgebeten.
Dat je weinig scherptediepte krijgt ligt aan de camera, de sensor is daarvoor te klein. Wat dat betreft zijn de mogelijkheden bij een dSLR weer een stuk groter (is alleen een dure hobby
- KW
In zuid Limburg, heb ik nog wat sfeer impressies proberen te maken van het station in Simpelveld, dat in stijl 1920 gerestaureerd is.
Zelf vind ik de foto's geen van alle echt geweldig gelukt, maar met Photoshop heb ik ze nog een stuk kunnen verbeteren door filmgrain toe te voegen en ze sepia te maken. Zoals gezegt waren ze allemaal flets, begin me af te vragen of dat niet aan m'n camera ligt, of dat het hier bij kwam door raar (tegen)licht.
Ik ben er zelf niet over uit welke ik de mooiste vind, dus dan de meesten maar in clickable tumbnailformaat.

Zelf vind ik de foto's geen van alle echt geweldig gelukt, maar met Photoshop heb ik ze nog een stuk kunnen verbeteren door filmgrain toe te voegen en ze sepia te maken. Zoals gezegt waren ze allemaal flets, begin me af te vragen of dat niet aan m'n camera ligt, of dat het hier bij kwam door raar (tegen)licht.
Ik ben er zelf niet over uit welke ik de mooiste vind, dus dan de meesten maar in clickable tumbnailformaat.
- Patrick van Wijngen
Ik vind dit op zich wel aardige fotos. 1 tip, houdt de horizon recht.
Op al je foto's houd je je kamera iets teveel naar rechts gekanteld... dat probleem heb ik zelf meestal ook als ik er niet op let
Op al je foto's houd je je kamera iets teveel naar rechts gekanteld... dat probleem heb ik zelf meestal ook als ik er niet op let
-
Xave30
Deze vind ik het meest geslaagd:

- Dennis Cavallino
Die foto's vind ik wel cool KW! Lekker oud sfeertje door de bewerking. Alsof 't uit een oude camera, met oud rolletje komt. Gewoon geen perfecte foto's, maar daarom wel erg leuk om te zien. Als je zoiets op een modern station had geschoten en ze zo had bewerkt, dan klopte 't niet. Nu wel. Op zich geen kunst aan, maar ik kijk er graag naar. Tnx4sharing zeg ik dan. 
-
Madness
Hier een aantal vanaf mijn kant, al weer wat ouder, maar een hele tijd al geen foto's meer gemaakt

En als laatste eentje waar iets gebeurt met een mes op de voorbumpert van 1:10 Rc wagens

En als laatste eentje waar iets gebeurt met een mes op de voorbumpert van 1:10 Rc wagens
- KW
^^ die eerste vind ik wel vet!
Die 2e en 3e missen snelheidseffect
En verder vind ik nog die schuine van die crossmotoren wel creatief
camera net zo schuin als de motoren...
Dit is het station van Simpelveld, onderdeel van de ZLSM (Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij). Jammer dat de stoomtreinen alleen in de zomer rijden, en alleen met kerst. Het donkerrode dieseltreintje rijdt wel het hele jaar. Helaas dus geen stoomlocomotief erop
Heb van die stoomlocomotieven wel nog veel meer foto's van langer geleden, maar die vind ik geen van alle echt goed genoeg om hier te posten.
Die 2e en 3e missen snelheidseffect
En verder vind ik nog die schuine van die crossmotoren wel creatief
Vreemd, daar let ik juist altijd al op. Ben met je eens dat sommige een beetje schuin lijken maar da's toch echt perspectief.Patrick van Wijngen schreef:Ik vind dit op zich wel aardige fotos. 1 tip, houdt de horizon recht.
ThanxDennis Cavallino schreef:Die foto's vind ik wel cool KW! Lekker oud sfeertje door de bewerking. Alsof 't uit een oude camera, met oud rolletje komt. Gewoon geen perfecte foto's, maar daarom wel erg leuk om te zien. Als je zoiets op een modern station had geschoten en ze zo had bewerkt, dan klopte 't niet. Nu wel. Op zich geen kunst aan, maar ik kijk er graag naar. Tnx4sharing zeg ik dan.
Dit is het station van Simpelveld, onderdeel van de ZLSM (Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij). Jammer dat de stoomtreinen alleen in de zomer rijden, en alleen met kerst. Het donkerrode dieseltreintje rijdt wel het hele jaar. Helaas dus geen stoomlocomotief erop
-
Luuk
Oud-Heuschden! Lekkere plaat, Tom.Tom schreef:Stuk beter Luuk.
Dat je weinig scherptediepte krijgt ligt aan de camera, de sensor is daarvoor te klein. Wat dat betreft zijn de mogelijkheden bij een dSLR weer een stuk groter (is alleen een dure hobby).
- Mathieu
Heusden Luuk, Heusden.
A.K.A. Heusden-Vesting.
Oud-Heusden ligt gelegen onder Heusden. Don't let the Oud fool you 8)
Kijk anders even op maps.google.nl

A.K.A. Heusden-Vesting.
-
Tom
Luuk, Oud-Huizden is een mooi plaatsje ja!
-
Luuk
Oké! (had ik toch maar wat minder moeten slapen bij Aardrijkskunde!Mathieu schreef:Heusden Luuk, Heusden.
A.K.A. Heusden-Vesting.
Thanks voor de info!
LOL @ Tom!!
- Inne
Hé Staphorst SOBW race... long time agoMadness schreef:Hier een aantal vanaf mijn kant, al weer wat ouder, maar een hele tijd al geen foto's meer gemaakt![]()
-
Madness
Zwolle ipv. staphorst

- Snipe
Waarschijnlijk heb je juist te goed opgelet, want als je uit het raam had zitten staren had je het kunnen zien liggen.Luuk schreef:Oké! (had ik toch maar wat minder moeten slapen bij Aardrijkskunde!)
- markk
Resultaten van vanochtend.
Foto 1 vind ik de kleuren / zonsopgang erg mooi.
Foto 2 vind ik ook erg geslaagd. Beweging in de windmolen, mooie wolken, etc. Leuk zo'n polarisatie filter
Alleen die foeilijke blauwe jerrycan links heb ik even gemist en achteraf gezien had ik de hele bocht van het slootje mee moeten nemen.
Als iemand weet hoe ik de jerrycan weg kan halen ---> GRAAG.
Commentaar ter verbetering is altijd welkom...
1

2

Foto 1 vind ik de kleuren / zonsopgang erg mooi.
Foto 2 vind ik ook erg geslaagd. Beweging in de windmolen, mooie wolken, etc. Leuk zo'n polarisatie filter
Alleen die foeilijke blauwe jerrycan links heb ik even gemist en achteraf gezien had ik de hele bocht van het slootje mee moeten nemen.
Als iemand weet hoe ik de jerrycan weg kan halen ---> GRAAG.
Commentaar ter verbetering is altijd welkom...
1
2
-
MartijnS
Even snel met de clone tool in Photoshop de jerrycan en paal weggehaald 

- KW
Idd mooie foto, alleen vind ik het gras, grove onkruid en riet-resten iets terommelig uit zien vergeleken de rest van de foto. Maar als ik het eraf knip wordt het totaal plaatje er niet veel beter op (teveel lucht te weinig groen). Ligt dus niet aan je foto maar aan de locatie zelf.
-
Xave30
Mooi op pad geweest Markk 
- markk
Ik zie 'em niet !!!MartijnS schreef:Even snel met de clone tool in Photoshop de jerrycan en paal weggehaald