welke politieke partij redt onze privacy?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 22:02

welke politieke partij redt onze privacy?

ik denk groenlinks:
http://standpunten.groenlinks.nl/privacy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://standpunten.groenlinks.nl/identificatieplicht" onclick="window.open(this.href);return false;

helder en precies in mijn straatje

ondanks dat ik veel uitvoeringen van ideeen van Groenlinks niet praktisch en oneerlijk vind (milieuplannen verkeer Amsterdam bijvoorbeeld), denk ik dat privacy voor mij de komende verkiezing bepalend wordt

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 28 nov 2009, 22:13

Groen Links...............................komt toch voort uit CPN,PSP,PPR en EVP?


Daar vertrouw ik de privacy in het geheel niet aan toe.......................sorry..................

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2009, 22:16

welke optie's hebben we.....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 28 nov 2009, 22:18

duifjes.com schreef:welke optie's hebben we.....
VVD-PVV lijkt me..................

SP doet me net zoveel als GL......................niets dus......................

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 22:26

romo schreef:Groen Links...............................komt toch voort uit CPN,PSP,PPR en EVP?


Daar vertrouw ik de privacy in het geheel niet aan toe.......................sorry..................
en waarom niet dan? gewoon wat roepen helpt niemand verder. heb je de teksten gelezen waarvan ik de links heb meegestuurd? wat is daar mis mee dan?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 22:27

romo schreef:
duifjes.com schreef:welke optie's hebben we.....
VVD-PVV lijkt me..................

SP doet me net zoveel als GL......................niets dus......................
jij denkt blijkbaar in ouderwets links rechts, laat het los, kijk naar de achterban

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Joop » 28 nov 2009, 22:28

PVV wordt in Den Haag niet serieus genomen...
...lost GL de privacy op dan zoeken ze wel een 'groen' alternatief om de automobilist alsnog zwaar te belasten...

...de twee punten die aangehaald worden zijn nu wel heel actueel en ben het wel met die standpunten eens.

...VVD grootste kans denk ik...

...van SP verwacht ik uiteindelijk ook niets zonder kopstuk Marijnnissen.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door HansD » 28 nov 2009, 22:30

Ik heb de links, nog, niet gelezen maar groen links is absoluut een voorstander van het huidige kmheffing voorstel. Privacy schijnt daar niet in mee te spelen.

Waarschijnlijk moet het VVD (maar die wisselt nog wel eens) of PVV worden. Doe mij de VVD maar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door JP » 28 nov 2009, 22:31

Geen partij gaat je privacy redden, uiteindelijk.

Nu zijn er misschien een of twee partijen die opstaan en tegen het kastje en rekeningrijden zijn. Die trekken de komende verkiezing wat meer stemmers, om daarna zich langzaam om te laten lullen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Joop » 28 nov 2009, 22:35

Daar ben ik eigenlijk ook bang voor...

....overigens het idee van rekening rijden is niet nieuw. 20 jaar proberen ze er al iets op te verzinnen. Geen minister van V&W had de ballen om het plan er door te drukken; Camiel wel uiteindelijk... Aan daadkracht geen gebrek...;Daarvoor wel hulde!

...alleen de uitvoering i.c.m. het spionagekastje spreekt me voor geen meter aan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 28 nov 2009, 22:37

frankv schreef:
romo schreef:
duifjes.com schreef:welke optie's hebben we.....
VVD-PVV lijkt me..................

SP doet me net zoveel als GL......................niets dus......................
jij denkt blijkbaar in ouderwets links rechts, laat het los, kijk naar de achterban
Dat doe ik idd..................

Het lijkt me ook niet ouderwets, het is de basis gedachte waar een partij voor staat.....................en als dit niet meer klopt dan heeft de politiek nog minder ruggengraat dan ik altijd al dacht..............

Een partij die niet (meer) staat voor haar kernwaarden, haar grondbeginselen, is mij geen knip voor de neus waard.................

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 22:45

romo schreef:
frankv schreef:
romo schreef:
VVD-PVV lijkt me..................

SP doet me net zoveel als GL......................niets dus......................
jij denkt blijkbaar in ouderwets links rechts, laat het los, kijk naar de achterban
Dat doe ik idd..................

Het lijkt me ook niet ouderwets, het is de basis gedachte waar een partij voor staat.....................en als dit niet meer klopt dan heeft de politiek nog minder ruggengraat dan ik altijd al dacht..............

Een partij die niet (meer) staat voor haar kernwaarden, haar grondbeginselen, is mij geen knip voor de neus waard.................
helemaal mee eens, lees de links dan eens door en zie de achtergrond van GL! verwar GL niet met de SP, femke halsema was niet voor niets ooit liberaal van het jaar (en daar mag de VVD zich echt wat van aantrekken)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Dutch » 28 nov 2009, 22:45

Helaas Frank, GL stelt in deze diep teleur. Ze zijn hartstikke vóór de km-heffing en hebben er zelfs stickers voor laten maken, als tegenactie tegen die van de VVD. 98% van de GL-stemmers is ook voor.

Helaas volkomen verblind door de (zeer twijfelachtige) milieuvoordelen - of door pure autohaat, dat kan natuurlijk ook. Maar de privacy is daar voor wat betreft de km-heffing helemaal uit beeld.

Ik heb Halsema - best een tijdje geleden al - geschreven dat ik blijkbaar bij die 2%* hoor, maar nog geen antwoord mogen vernemen. Ook dat heeft mij diep teleurgesteld.

Terwijl de hele pro-privacybeweging van bijvoorbeeld Vrijbit (http://www.vrijbit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en ook mevrouw Weski (die gothic jurist bij P&W laatst) juist uit de links-anarchistische hoek voortkomt, ofwel precies de hoek aan wie Romo z'n privacy niet toevertrouwt. Je zou toch denken dat daar een boel GL-stemmers tussen zitten. Maar kennelijk weten ook die de partijleiding niet te bereiken. Zoals ik in een ander draadje al zei, Den Haag leeft echt onder een kaasstolp; dat merk je hier maar weer aan.


* Ja, ik ben als alternatief biologisch geitenwollensokkentype een beetje vreemde eend in de bijt op DF :mrgreen: - maar hopelijk maken m'n drie auto's en m'n autosportliefde dat meer dan goed. Die twee enige 'zonden' compenseer ik dan weer door nooit in een vliegtuig te stappen. :wink:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Ravin ///M » 28 nov 2009, 22:49

GL en privacy? Volgens mij hebben ze in de achterban de meest s-linkse communisten
die je je maar kunt voorstellen. Feit is gewoon dat je van de politiek an sich geen privacy
kunt verwachten. Allemaal machtswellustige witteboordencriminelen, op welk niveau en
van welke schaal dan ook.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 28 nov 2009, 22:57

Terwijl de hele pro-privacybeweging van bijvoorbeeld Vrijbit (http://www.vrijbit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en ook mevrouw Weski (die gothic jurist bij P&W laatst) juist uit de links-anarchistische hoek voortkomt, ofwel precies de hoek aan wie Romo z'n privacy niet toevertrouwt. Je zou toch denken dat daar een boel GL-stemmers tussen zitten. Maar kennelijk weten ook die de partijleiding niet te bereiken. Zoals ik in een ander draadje al zei, Den Haag leeft echt onder een kaasstolp; dat merk je hier maar weer aan.
Een anarchist is wars van autoriteit en gaat er van uit dat het individu op geen enkele manier ondergeschiktheid aan iets of iemand erkent...................

Mijn advies aan Mw. Weski; stem vooral niet op GL....................

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Dutch » 28 nov 2009, 23:07

Zal ze ook niet doen - en ik ook niet - maar geloof me, veel voorvechters van privacybescherming met wortels in bijvoorbeeld de ouderwetse hackersscene hebben een GL-achtergrond of in ieder geval minstens één keer op die partij gestemd.

Maar kennelijk is die hoek flink uit beeld bij GL. Van bijna religieuze groen-socialen als Vendrik en Vos kan ik me dat nog voorstellen, maar van een modernere links-liberaal als Halsema - zoals frankv haar ook beschrijft - valt me 't vies tegen.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door KW » 28 nov 2009, 23:41

PVV... no doubt. Maar weinig punten van hun waar ik het niet mee eens ben... Vergeleken alle andere partijen komt er niet 1 bij ze in de buurt, zelfs VVD niet.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door JP » 28 nov 2009, 23:43

KW schreef:PVV all the way... no doubt

Geert for president!
1 tip voor Geert;

Skip dat anti-Islam gezeik van je, en voor de rest gewoon tegen de gevestigde orde schoppen. Dan wel president. Nu niet

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door KW » 29 nov 2009, 00:05

Ieder z'n mening 8)
Laatst gewijzigd door KW op 29 nov 2009, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 29 nov 2009, 00:18

Laten we het alleen op auto standpunten beoordelen, de rest is persoonlijke ruis......................en in dit draadje van generlei waarde en belang...............

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 00:43

ALS een partij het moet realiseren dan is de VVD het. Hun boodschap over rekeningrijden is duidelijk en ook al ben ik niet pro-VVD, in Buitenhof voerden ze een prima discussie. De LPF.....eeuuh PVV roept alleen maar om stemmen te krijgen... :bag: SP kan geen vuist maken en de rest is volgens mij voor al hoop ik dat de meesten zo helder zijn dat ze best voor rekeningrijden zijn maar niet in deze vorm..

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door wjn » 29 nov 2009, 09:10

Sorry wat betreft VVD, dat is ook een windvaan. Al die jaren in het kabinet waren ze zeker niet tegen kilometer rijden.

En helaas is niet stemmen ook geen optie.

Misschien komt er nog een partij die zegt; Wij beloven geen belastingverlagingen (gezien het begrotingsgat), wij beloven geen lagere ziektekosten (gezien de steeds hogere eisen van patienten), maar wat wij beloven, doen we.

Dan stem ik op die partij.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 29 nov 2009, 10:03

wjn schreef:Sorry wat betreft VVD, dat is ook een windvaan. Al die jaren in het kabinet waren ze zeker niet tegen kilometer rijden.

En helaas is niet stemmen ook geen optie.

Misschien komt er nog een partij die zegt; Wij beloven geen belastingverlagingen (gezien het begrotingsgat), wij beloven geen lagere ziektekosten (gezien de steeds hogere eisen van patienten), maar wat wij beloven, doen we.

Dan stem ik op die partij.

Dan heb ik slecht nieuws;

Omdat er nooit 1 partij in Nederland aan de macht komt, maar altijd een coalitie, kunnen beloftes nooit waargemaakt worden (wie het ook moge zijn) het is altijd compromissen sluiten (gewoon een ordinaire koehandel op zowel onderwerpen als waar welke persoon terecht moet komen)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Aernoudt » 29 nov 2009, 11:10

Ravin ///M schreef:GL en privacy? Volgens mij hebben ze in de achterban de meest s-linkse communisten
die je je maar kunt voorstellen. Feit is gewoon dat je van de politiek an sich geen privacy
kunt verwachten.
Allemaal machtswellustige witteboordencriminelen, op welk niveau en
van welke schaal dan ook.
:lol: Altijd vermakelijk dit soort reactie's op 'niveau': een liberale partij vergekijken met communisten bijvoorbeeld :blabla:
Waar je het door jou genoemde feit vandaan haalt: deel met ons jouw kennis :thumbup:
Prachtig ook de nuance: denk je nu echt dat ALLE politici enkel machtswellustelingen zijn en witteboorden criminelen ? Kom op zeg !

En dat heeft dan stemrecht... :sealed:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 11:15

wjn schreef:Sorry wat betreft VVD, dat is ook een windvaan. Al die jaren in het kabinet waren ze zeker niet tegen kilometer rijden.

En helaas is niet stemmen ook geen optie.

Misschien komt er nog een partij die zegt; Wij beloven geen belastingverlagingen (gezien het begrotingsgat), wij beloven geen lagere ziektekosten (gezien de steeds hogere eisen van patienten), maar wat wij beloven, doen we.

Dan stem ik op die partij.
Ik denk dat we hier op het forum momenteel twee dingen door elkaar halen. Je hebt a) kilometerheffing en b) het systeem zoals Eurlings er door wil drukken. Dat zijn imho twee losstaande zaken.

Dat VVD (of een andere partij) voor rekeningrijden is kan natuurlijk heel goed maar dat betekend niet dat je automatisch voor het systeem van Eurlings bent. Op zich heb ik persoonlijk ook niets tegen rekening rijden an sich maar ik heb wel iets tegen het systeem zoals dat nu voorgesteld wordt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], dave van marion, Gert-jan, Majestic-12 [Bot], Nico e39, Nivek, Rogerb, RS-Ron, Thomas H, Thomasss, TLRS, tomgtr en 149 gasten