Pandemie in wording?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 20 nov 2009, 22:03

vr 20 nov 2009, 20:37
'Zorgverleners móeten zich laten prikken'

LEUSDEN - Het Astma Fonds eist dat zorgpersoneel zich laat inenten tegen de Mexicaanse griep, zo heeft het fonds vrijdag laten weten. Mensen die in de zorg werken en zich niet laten vaccineren, vormen volgens het Astma Fonds een onacceptabel risico voor longpatiënten. „Ik heb geen begrip voor de zorgverlener die contact heeft met kwetsbare patiënten en toch geen prik haalt”, zegt directeur Michael Rutgers.

Het Astma Fonds doet de oproep omdat inmiddels duidelijk zou zijn dat een groot deel van het zorgpersoneel niet van zins is deze griepprik te halen. De ziekte leidt bij mensen met een longaandoening sneller tot complicaties. Negen van de 28 sterfgevallen hadden volgens de belangenorganisatie een longaandoening als 'onderliggend lijden'.
Het fonds wil dat werkgevers hun personeel 'verleiden tot vaccinatie' en patiënten vrijwaren van medewerkers die niet zijn geprikt. „Het gaat om de verantwoordelijkheid voor patiënten. Ik eis dat hun gezondheid voorop staat.” Mensen met een longziekte zouden op hun beurt behandeling door een niet-gevaccineerde hulpverlener moeten weigeren, aldus Rutgers.
Het Astma Fonds behartigt volgens eigen zeggen de belangen van ruim een miljoen personen met een chronische longaandoening. Mensen met zo'n aandoening, zoals astma of COPD, behoren tot de risicogroepen die momenteel tegen de Mexicaanse griep worden gevaccineerd.



Wat een onzin.......................die Astma patiënten zijn immers gevaccineerd..............wat een opgewonden standje ........................zeker in het licht van onderstaand bericht........

128 Teletekst vr 20 nov
***************************************
"Eén vaccinatie is meestal genoeg"

***************************************
` Voor gezonde mensen is één inenting
tegen de Mexicaanse griep genoeg.Dat
zegt het Europees Geneesmiddelenbureau.
De meeste risicogroepen die Nederland
hanteert,kunnen beter wel twee keer
worden geprikt.

Het EMEA adviseerde eerder om per
persoon twee doses vaccin tegen H1N1 te
geven,maar uit onderzoek is gebleken
dat vrijwel alle vaccins bij gezonde
mensen genoeg effect hebben bij één
inenting.In veel landen worden
volwassenen al maar één keer ingeënt.

Het RIVM beslist na het weekeinde of
voor gezinsgenoten van zuigelingen en
medisch personeel één vaccin genoeg is.
***************************************


Nog even.......................................dan volgt de opmerking dat niet vaccineren ook voldoende was......................... :mrgreen:

Luco

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 22:08

Jolanda heeft de eerste prik gehad.
Bijwerkingen
Spierpijn, al drie dagen
Hoofdpijn, 2 dagen
misselijk, 2 dagen
Lamlendig
enz
enz
geen pretje dus

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Ar » 20 nov 2009, 22:26

Vandaag heb ik ook een oproep gehad en twijfel nog steeds. Ik heb een zoontje van vijf maanden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 21 nov 2009, 13:07

| 100 | < | << | >> | > | Favorieten | Grafisch | Info | Mobiel | Ga

111 Teletekst za 21 nov
***************************************
Kanttekeningen bij dreigement Klink

***************************************
` Huisartsen die naar eigen inzicht
mensen vaccineren tegen de Mexicaanse
griep kunnen niet voor de tuchtrechter
worden gesleept.Het dreigement van
minister Klink om dat te doen is op
niets gebaseerd,zegt medisch bioloog
Schellekens tegen NRC Handelsblad.

Een arts mag ieder middel voorschrijven
dat is goedgekeurd,zegt hij.Schellekens
vindt het ook vreemd dat huisgenoten
van baby's wel worden ingeënt,maar
medewerkers van kindercrèches niet.

De voorbereiding op de pandemie was
volgens hem overhaast,zoals het besluit
om meteen vaccins voor de hele
bevolking aan te schaffen.
***************************************

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Mathieu » 21 nov 2009, 14:19

luco hornsveld schreef:Jolanda heeft de eerste prik gehad.
Bijwerkingen
Spierpijn, al drie dagen
Hoofdpijn, 2 dagen
misselijk, 2 dagen
Lamlendig
enz
enz
geen pretje dus
Nog maar één prik te gaan.
Iedereen aan de prikken anders liggen ze toch maar op de plank.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Ravin ///M » 21 nov 2009, 14:31

Ik wacht wel af, en als het een gewone griep is - ik laat me nooit inenten tegen de griep.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Pandemie in wording?

Bericht door RobS » 23 nov 2009, 09:49

Ik ben vanmorgen met m'n dochtertje van 2 bij het consultatiebureau geweest, beide een prikje gehad. (Vrouw bevalt binnen nu en enkele weken) Heb er enorme gemengde gevoelens bij, heb ik als vader wel de juiste keuze gemaakt..?! Of we de 2e ook nog gaan halen weet ik nog niet.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Mike R32 » 23 nov 2009, 10:20

Onze dochter van 3 kan vrijdag haar prik krijgen.
We weten het nog steeds niet, eigenlijk is ze nooit ziek. Ze heeft alleen de waterpokken gehad afgelopen zomer.
De enige reden die ik kan bedenken om mijn dochter de prik te laten geven is schuldgevoel, stel je voor dat ze de griep krijgt en moet worden opgenomen in het ziekenhuis.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Ar » 23 nov 2009, 15:50

Ar schreef:Vandaag heb ik ook een oproep gehad en twijfel nog steeds. Ik heb een zoontje van vijf maanden.
Mezelf citeren. :)

Ik ben net geweest. Het is een enorme operatie op de locatie waar ik was.

De wegen waren afgesloten en voor de rest van het verkeer was er een grote omleiding. De auto's moesten op een parkeerterrein aan de rand/in het bos geparkeerd worden. Je kon instappen in de vele pendelbusjes die op en neer reden. De busjes zijn van een grote taxi onderneming. De busjes die normaal verhuurd worden, waren ook ingezet.
Politie, te voet en op motoren.
Verkeersregelaars
Veel bewaking. Echt tientallen en meer dan er mensen waren voor de vaccinatie..

Voor de tweede ga ik trouwens niet.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Niels » 23 nov 2009, 20:36

Lekker een beetje het virus verspreiden door allemaal mensen bij elkaar in pendel busjes te drukken dus :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 26 nov 2009, 20:03

do 26 nov 2009, 15:39
Kinderarts twee keer besmet met H1N1

AMSTERDAM - Een Amerikaanse kinderarts is binnen een paar maanden tijd twee keer besmet geraakt met de Mexicaanse griep.
Dokter Debra Parsons, die in het Kid Care West ziekenhuis in Virginia werkt, kreeg de eerste infectie in augustus. Desondanks kreeg ze het in oktober voor de tweede keer, en toen veel heftiger.
In beide gevallen is Parsons positief getest op de aanwezigheid van het H1N1-virus
Bij normale griep komt het vaker voor dat mensen meerdere malen binnen een jaar ziek worden.
Amerikaanse onderzoekers zijn kritisch en denken dat de vrouw een zwak immuunsysteem heeft. Normaal gesproken bouw je automatisch een immuniteit op als je het virus gekregen hebt.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Pandemie in wording?

Bericht door RobS » 27 nov 2009, 09:55

Romo, 2x prikken ja of nee? (Gezonde dochter van 2 en gezonde man/vrouw van 30)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 27 nov 2009, 10:44

Kan ik niet zeggen, je zal een eigen afweging moeten maken...............sorry :oops:

Wouter81
Berichten: 9058
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2009, 11:23

Kleine van ons (1,5 jaar) gisterochtend een beetje koortsig. Dinsdag prik gehad. Gelukkig gistermiddag/avond weer beter. Wel iets qua effect dus maar het valt tot nu toe gelukkig mee.

Doen wel 2e prik, ook gezien de verhalen dat het bij kleine kinderen anders niet zoveel zin heeft als je maar 1 prik doet. Weet niet of het klopt, is weer op gevoel.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 27 nov 2009, 11:26

114 Teletekst vr 27 nov
***************************************
Aantal griepbesmettingen neemt af

***************************************
` Het aantal mensen dat is besmet met
de Mexicaanse griep neemt flink af.Dat
blijkt uit nieuwe cijfers van het RIVM.
Op iedere 10.000 mensen hebben er nu
11,3 griep.Een week geleden waren dat
er nog 18,4.

Afgelopen week zijn 289 patiënten in
het ziekenhuis opgenomen,zeventig
minder dan in de week ervoor.Er zijn
acht mensen overleden aan de Mexicaanse
griep.Ze waren allemaal al ziek.Onder
de acht griepdoden zijn geen kinderen.

Sinds het uitbreken van Mexicaanse
griep zijn in Nederland 36 patiënten
overleden.Veruit de meeste patiënten
hadden al een andere ziekte.
***************************************


Zoals ik het begrepen heb;

Prik 1 geeft 80% bescherming

Prik 2 geeft 90% bescherming

FWIW

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Tom » 27 nov 2009, 11:32

In mijn kennissenkring of collega's heeft nog niemand de griek zover ik weet...(mooi houden zo)

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Jurriuit » 27 nov 2009, 12:05

Nooit Griek nee? :roflol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2009, 12:17

In mijn vrienden- en kennissenkring en bij mijn schoonfamilie hebben meerdere mensen de (mexicaanse) griep gehad de afgelopen maanden. Ondanks dat een enkeling meer dan 5 werkdagen met hoge koorts thuis was, was 't allemaal niet spannend. Ik verbaas mij er daarom ook over dat de mensen die al ziek zijn geweest alsnog een prik halen..... Imho begrijp je dan niets van je eigen afweersysteem, maar goed. De golf is enkele weken geleden alweer gaan liggen bij mijn bekenden en op dit moment is er niemand ziek.

Overigens was 't ook zo dat een vriend van me niet naar zijn werk mocht ivm de griep die hij had. Zij vriendin mocht daardoor ook niet naar haar werk van haar werkgever, om besmetting te voorkomen. Zij had die week niets. Maatje van me was na 3 dagen weer beter en mocht naar zijn werk. Zij niet. Een paar dagen later mocht ze wel en ja, toen ging ze na 2 dagen ziek naar huis, omdat ze toen wel echt de griep had. Ik vind dat allemaal zo overtrokken. Sorry hoor. Nu blijkt de griep ook al 2 maanden officieel helemaal niet zo eng te zijn als van tevoren werd geroepen en toch zie je iedereen in paniek naar de vaccinatiecentra rennen om een dood virus + andere ellende in hun lijf te laten injecteren. Ikke nie begrijp nie. Eet een een extra (sinaas)appel, neem voor de zekerheid wat weerstandsverhogende pillen (homeopathisch) en maak je niet druk om in die rijen te gaan staan, maar maak je druk om de mensen die nog altijd als klapvee in die rijen aanschuiven. Voor nop. Het wachten is op de parlementaire enquetes e.d.. Of 'klink' ik dan overdreven zuur? :)

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Marco R. » 27 nov 2009, 12:25

Ik heb vrijwel zeker ook twee weken terug de Mexicaanse griep gehad. Was er best van onder de indruk. Heb er wel een goede week last van gehad.
Nu een prik halen is niet nodig meer.

Gebruikersavatar
Alain
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jul 2008, 15:01
Locatie: Haaglanden

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Alain » 27 nov 2009, 12:36

Wouter81 schreef:Kleine van ons (1,5 jaar) gisterochtend een beetje koortsig. Dinsdag prik gehad.
Kleine meid van mij (ruim 3) heeft donderdagmorgen een prik gehad en had vanmorgen bijna 38 graden koorts en is nu de hele dag al een beetje hangerig ..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2009, 13:11

"Let op dag 1,2,3 en 5, 6 en 15, 16 na de vaccinatie. Op deze dagen is er een verlaagde weerstand door de stressreactie op de prik"

Koorts is op zichzelf geen slechte reactie na zo'n vaccinatie, juist een goeie.

Ter informatie:
(komt van een homeopathische site, want alleen de homeopathische wereld spreekt over het Post Vaccinaal Syndroom en heeft dus niet specifiek te maken met de mexicaanse griepprik, maar alle vaccinaties. De symptomen zou ik altijd bespreken met een huisarts als je twijfelt en als die je niet geruststelt met een homeopaat.
Post vaccinaal syndroom (Bijwerkingen van vaccinaties)
Inentingen kunnen bij volwassenen en kinderen een heel scala aan acute en chronische klachten veroorzaken. Met behulp van homeopathie kunnen deze klachten voorkomen of verholpen worden.

Mogelijke acute vaccinatie gevolgen

Zwelling en ontsteking, op de plek van de vaccinatie of ook wel het hele ledemaat
Matige tot hoge koorts. (Koorts op zich is een goede reactie van het immuunsysteem)
Heftig braken
Diarree
Kinkhoestachtige hoest
Extreme slaperigheid of juist heel erg wakker. Verstoring van het slaappatroon of van de dag en nacht ritme
Stuipen, Collaps
Hersenhuilen, ontroostbaar huilen gedurende uren. Als het kind huilt op een schrille hoge toon wijst het op een hersenprikkeling, alsof er vreselijke hoofdpijn is.
Shock, ademhalingsproblemen, zoals astma
Hersenbeschadiging, hersenvliesontsteking of hersenbloeding
Veranderingen in het gedrag
Flauw vallen
Shock
Longontsteking
Overlijden (Wiegendood)
Gevolgen op langere termijn
Chronische klachten kunnen kort na de vaccinatie beginnen, maar kunnen ook pas weken, soms zelfs maanden na de vaccinatie beginnen.
Door de heftige stress kan het immuunsysteem overbelast worden, wat een verhoogde productie stresshormonen veroorzaakt, wat een algehele verlaagde algemene weerstand oplevert. Dit wordt het non-specifieke stresssyndroom genoemd.
Als gevolg hiervan kunnen de volgende ziekten ontstaan of verergeren: allergieën, CARA, Eczeem, herhaalde middenoorontstekingen, Jeugdreuma, darmontstekingen (Crohn, colitis), hoofdbonken, suikerziekte, groeistoornissen, concentratie stoornissen, epilepsie, hyperactiviteit, gedragsstoornissen, achterstand in motorische ontwikkeling, chronische infecties vooral keel-, neus-, en oorproblemen, slechte algemene weerstand.

Risicogroepen voor bijwerkingen

Kinderen met eerdere overgevoeligheidsreacties op de DKTP of zeer sterke acute reacties of kinderen waarvan de ouders zagen dat het kind nog niet beter is na de vorige prik. Let op dag 1,2,3 en 5, 6 en 15, 16 na de vaccinatie. Op deze dagen is er een verlaagde weerstand door de stressreactie op de prik.
Personen met een overgevoeligheid voor hulpstoffen in de vaccinatie (zoals aluminiumfosfaat)
Patiënten die cytostatica en corticosteroïden gebruiken
Als je kind ziek is of herstelt van een ziekte kan je de vaccinatie beter uitstellen
Kinderen met een slechte weerstand
Kinderen die stuipen hebben gehad of neurologische aandoeningen hebben
Baby’s met een slechte start na de geboorte of met een traumatische bevalling
Kinderen met een familiaire belasting voor de volgende ziekten: CARA, astma, epilepsie, suikerziekte, allergieën vooral koemelkallergie.
Preventie bijwerkingen van vaccinatie

Geef preventief voor de vaccinatie de homeopathisch verdunde vaccins onder begeleiding van een deskundige homeopaat.
Vitamine C
Rust en waakzaamheid na het prikken
Zorg voor een 100% gezond kind, neem daar zonodig de tijd voor
Houdt eventuele risicofactoren in de gaten
Start eventueel later met de vaccinaties, als je kindje wat ouder is
[Bron: Kritisch prikken, jaargang 7, nr. 3, sept 2007]

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Pandemie in wording?

Bericht door M@rcel » 27 nov 2009, 13:18

Onze dochter (9 maanden) krijgt vanmiddag haar prikje. Eerlijk gezegd twijfelen we nog steeds door die tegenstrijdige berichten...binnen nu en 15:00 uur moeten we beslissen :(

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Mike R32 » 27 nov 2009, 17:38

Onze dochter van 3 heeft vanmiddag haar prikje gekregen.
Heb nog steeds gemengde gevoelens maar goed........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 27 nov 2009, 20:32

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Pandemie in wording?

Bericht door RVV » 27 nov 2009, 20:41

Vorige week hadden we het met de buren er over,, hebben 2 jongetjes is dezelfde leeftijd als onze kinderen.. verteld waarom wij het niet doen, zij hadden ook hun twijfels..

Anyway.. gisteravond een nichtje van de buurvrouw.. 4 jaar oud.. gisterenmiddag de prik... zit op de bank.. begint met haar ogen te draaien.. valt weg.. geen hartslag... 112 gebeld.. poosje daarna weer hartslag..ouders in grote paniek.. ambulance komt kind aan de zuurstof... noodarts gekomen...

Schijnt dus een mogelijke bijwerking te zijn...

Ouders dachten dat hun dochter dood ging :?

Kleine maakt het vandaag naar omstandigheden goed..

@Klink :beer: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, Downforce Hans, ErikS, Gisae, Jaws, Joost H., k33z, MarcF, Martijn M, Miesjel, MParallel, Paul76, Philipoo, Richardt., Sidney, sitechris, Tom V en 69 gasten