Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door ADV » 24 nov 2009, 11:14

Ik geloof dat maurice nog wel ingang heeft bij 538 (barry paf)..

Ik luister vaak naar Qmusic en volgens mij is RdW of Jeroen van Inkel wel voor zoiets te porren..

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Ravin ///M » 24 nov 2009, 11:19

van Inkel is inderdaad een autoliefhebber...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joy » 24 nov 2009, 18:21

Als je alle berichten leest en een beetje om je heen kijkt word je toch verdrietig. Alles draait om geld geld geld. De overheid heeft blijkbaar zo een gigantisch uitgavenpatroon dat de huidige belastingdruk alweer te laag is. Dus wat krijg je, in plaats van een agent die je uitlegt wat je verkeerd hebt gedaan en als redelijk mens het bij een waarschuwing laat, plakken ze nu tot in treurnis overal maar boetes op. Op de meest flauwe dingen. Volledig lege parking vlak voor sluitingstijd, mensen die de auto neerzetten om even een rol tapijt in te laden. En wie komen er vervolgens aangerend, 2 parkeerwachters die nog even een 60 eur bekeuring uitdelen. Dat soort dingen vind ik zo flauw. Alles draait om straffen en geld incasseren.
En dat geld gaat dan weer naar geldverslindende projecten waar niemand op zit te wachten maar die onbegrijpelijk genoeg aan de lopende band worden verzonnen. Een alleenstaande moeder met kids die nooit op vakantie kunnen door gebrek aan geld moet het zelf maar zien te redden, terwijl de ' kansarme' klerelijertjes in de maatschappij op kosten van de staat aanspraak kunnen maken op de meeste fantastische hulp en therapeutische reisjes die je je maar voor kunt stellen. Die waanzinnig scheve verhouding valt gewoon niet te begrijpen.
De kilometerheffing is daarom gewoon treurig, want de hardwerkende burger gaat er weer op achteruit, terwijl er aan de andere kant miljarden worden vernietigd aan dingen waar de burger niks van terug ziet.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Wouter81 » 24 nov 2009, 21:49

Joy schreef:Als je alle berichten leest en een beetje om je heen kijkt word je toch verdrietig. Alles draait om geld geld geld. De overheid heeft blijkbaar zo een gigantisch uitgavenpatroon dat de huidige belastingdruk alweer te laag is. Dus wat krijg je, in plaats van een agent die je uitlegt wat je verkeerd hebt gedaan en als redelijk mens het bij een waarschuwing laat, plakken ze nu tot in treurnis overal maar boetes op. Op de meest flauwe dingen. Volledig lege parking vlak voor sluitingstijd, mensen die de auto neerzetten om even een rol tapijt in te laden. En wie komen er vervolgens aangerend, 2 parkeerwachters die nog even een 60 eur bekeuring uitdelen. Dat soort dingen vind ik zo flauw. Alles draait om straffen en geld incasseren.
En dat geld gaat dan weer naar geldverslindende projecten waar niemand op zit te wachten maar die onbegrijpelijk genoeg aan de lopende band worden verzonnen. Een alleenstaande moeder met kids die nooit op vakantie kunnen door gebrek aan geld moet het zelf maar zien te redden, terwijl de ' kansarme' klerelijertjes in de maatschappij op kosten van de staat aanspraak kunnen maken op de meeste fantastische hulp en therapeutische reisjes die je je maar voor kunt stellen. Die waanzinnig scheve verhouding valt gewoon niet te begrijpen.
De kilometerheffing is daarom gewoon treurig, want de hardwerkende burger gaat er weer op achteruit, terwijl er aan de andere kant miljarden worden vernietigd aan dingen waar de burger niks van terug ziet.
Idd... zo denk ik er ook over. Zo godsgruwelijk veel belastingen, heffingen, accijnzen en taxen in dit land dat je er ziek van wordt en nog is het te weinig. Altijd maar meer, meer, meer. Hele afdelingen ambtenaren die niets anders doen dan manieren bedenken om ons nog meer geld afhandig te maken. Het zou mooier zijn als de tijd besteed werd om uit te vogelen hoe ze zelf met wat minder toe konden. Maar ja.... Ik ben in principe positief ingesteld, wel in m'n eigen omgeving. Op dit gebied zie ik het echter niet verbeteren. Politici zijn en blijven onbetrouwbare leugenachtige landverraders die wat mij betreft allemaal tegen de .... gezet mogen worden.

Misschien kies ik de gemakkelijke weg maar over een jaartje of 10 ben ik wel weg uit dit land. Ze zoeken het maar uit. Zeg niet dat het elders wel perfect geregeld is maar wordt hier gewoon keer op keer chagrijnig van.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 25 nov 2009, 12:34

Hmm, niet direct gelinked aan de kilometerheffing maar het past wel bijna in het zelfde straatje....

http://forum.fok.nl/topic/1344120/1/25" onclick="window.open(this.href);return false;

:bag: :bag: :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 25 nov 2009, 12:42

Youp schreef:Hmm, niet direct gelinked aan de kilometerheffing maar het past wel bijna in het zelfde straatje....

http://forum.fok.nl/topic/1344120/1/25" onclick="window.open(this.href);return false;

:bag: :bag: :bag:

We zijn voor het eerst in de menselijke geschiedenis niet meer aan de Goden overgeleverd, maar aan onze overheid.....................


Orwel had het voorzien, maar dat het zo erg zou worden...............de man draait zich alsnog om in het graf...............

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joop » 25 nov 2009, 21:54

1984 wordt in 2014 bewaarheid als we niet oppassen.. :'(

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joy » 26 nov 2009, 18:14

Ik zat net even te zoeken op de CO2 uitstoot van mijn M3, maar die valt nergens terug te vinden. Hebben alle auto's na invoering van de katalysatorplicht een CO2 meting ondergaan, hoe gaan ze dit probleem anders tackelen ?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Martijn_bmw » 26 nov 2009, 18:54

Joy schreef:Ik zat net even te zoeken op de CO2 uitstoot van mijn M3, maar die valt nergens terug te vinden. Hebben alle auto's na invoering van de katalysatorplicht een CO2 meting ondergaan, hoe gaan ze dit probleem anders tackelen ?
geen idee eigelijk....

maar voor een indicatie:

introductie: september 2000
einde: maart 2003
CO2-uitstoot: 287 g/km

M3 e46 ;)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Mark Nauta » 26 nov 2009, 19:18

WTF!!! Ik zat net Hart van Nederland te kijken en daar was ook een stukje over het kastje. Lieten ze er ook één zien, en hoe die is bevestigd aan de ruit
en waar....WTF!!!! Gewoon een enorme kast tegen de voorruit!!!!

Luco

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Luco » 26 nov 2009, 19:31

Kan je nog een bekeuring krijgen ook, hij belemmerd het zicht en is dus gevaarlijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 19:35

is dat dit?

Afbeelding :hammer:

http://www.refdag.nl/artikel/1428148/Ki ... etest.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:'(
De gebruiker kan het systeem eenvoudig zelf installeren. Doordat het kastje elektronisch en draadloos verbonden is met een uniek en niet verwijderbaar vignet op de voorruit, is te verzekeren dat alle voertuigen er gebruik van maken.
en wat als je de auto verkoopt? dat plakding eruit? of gaan die gegevens ook over naar de nwe eigenaar...krijgen garages leuk wat te doen met wisselende voorraad en testrijders :hmmm:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robertdj » 26 nov 2009, 19:43


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 20:07

Robertdj schreef:http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... egelen.xml
De boel onder elkaar
:'( zo triest en waar...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 26 nov 2009, 20:09

Man man................................ik ben er zo klaar mee.......................GATVERDAMME :goodnight: :'(

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door SteV6 » 26 nov 2009, 20:20

romo schreef:Man man................................ik ben er zo klaar mee.......................GATVERDAMME :goodnight: :'(
Ook maar 20-30 km verhuizen?! Prachtige woonboerderij met flinke hobbyschuur net over de grens tussen Nordhorn en Gronau ... Het wordt een steeds aanlokkelijker alternatief :bag:

En die ruitkastjes zijn zeker niet diefstalgevoelig ... ondanks die unieke niet te verwijderen raamsticker :goodnight:

Stephan

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 26 nov 2009, 20:26

idd Stephan.....................

maar alleen als hier alles uit de kast is gehaald om die kast tegen te houden, en ik moet zeker weten dat als het hier (evt succesvol) wordt ingevoerd, wat de hogere machten mogen verhoeden, de Duitsers het alsnog niet gaan overnemen.........................

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Wouter81 » 26 nov 2009, 20:31

De Duitsers zijn al verder dan ons, die hebben dit in het oostelijk deel van hun land al eens geprobeerd, maximale controle en toezicht op hun burgers. Hadden ze ook één of ander instituut voor in het leven geroepen. Is net nog wat aandacht aan besteed, iets met een muurtje ofzo wat niet standhield. :hmmm:

Hopelijk hebben zij wél van de geschiedenis geleerd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 26 nov 2009, 20:58

Ja, je zou toch denken dat het bij de Duitsers veel gevoeliger moet liggen....................hoop ik......................

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door KW » 26 nov 2009, 21:07

GTRene schreef:is dat dit?

Afbeelding :hammer:

http://www.refdag.nl/artikel/1428148/Ki ... etest.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:'(
De gebruiker kan het systeem eenvoudig zelf installeren. Doordat het kastje elektronisch en draadloos verbonden is met een uniek en niet verwijderbaar vignet op de voorruit, is te verzekeren dat alle voertuigen er gebruik van maken.
en wat als je de auto verkoopt? dat plakding eruit? of gaan die gegevens ook over naar de nwe eigenaar...krijgen garages leuk wat te doen met wisselende voorraad en testrijders :hmmm:
GVD gewoon misselijkmakend :evil: :'( :wtf:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door wjn » 26 nov 2009, 21:41

Robertdj schreef:http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... egelen.xml
De boel onder elkaar
Valt me tegen, er wordt 15% minder gereden en het aantal verkeersdoden daalt maar 7%.

Oh, en de CO2 uitstoot gaat met 10% naar beneden. Euh, dus de auto's die de meeste CO2 uitstoten blijven juist rijden, anders zou de CO2 uitstoot meer moeten zakken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 26 nov 2009, 21:44

M'n pa begon ook al te zeuren dat hij niet zo'n kast op z'n mooi gestikte "Macboy waardige" lederen dashboard wil.... En terecht... :?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door SteV6 » 26 nov 2009, 21:51

wjn schreef:
Robertdj schreef:http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... egelen.xml
De boel onder elkaar
Valt me tegen, er wordt 15% minder gereden en het aantal verkeersdoden daalt maar 7%.

Oh, en de CO2 uitstoot gaat met 10% naar beneden. Euh, dus de auto's die de meeste CO2 uitstoten blijven juist rijden, anders zou de CO2 uitstoot meer moeten zakken.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAH :roflol:

Ja, sorry, maar ik kan niet anders dan alleen maar hard lachen om deze cijfertjes

15% minder rijden en slechts 10% minder CO2 = MEER FILES dus

Dat de dodelijke ongevallen niet afnemen is logisch. Die zijn gezien de hoeveelheid kilometers al heel erg laag en krijg je alleen maar verder omlaag door de menselijke factor (bestuurders) volledig uit te schakelen door middel van geautomatiseerde systemen.


Stephan

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robertdj » 26 nov 2009, 23:38

Minder auto's => meer fietsers => meer verkeersdoden?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door GTRene » 26 nov 2009, 23:53

we gaan allemaal milieuvriendelijk doen..allemaal me de ossenkar, how wacht eens milieuvriendelijk :hmmm: overal shit op de straat (dat blijft dus hetzelfde) maar al die scheten die die dieren laten is ook niet goed zeggen ze :lol:

wat willen ze nou? juist geld voor middelen e.d...laten ze dat nu eerlijk zeggen en voor mijn part de belasting omhoog als ze maar niet verder treiteren met spul wat het leven nog minder mooi maakt :'( regeringslijders ja met lange ij :hammer: :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Gert-jan, Google [Bot], Nico e39, Nivek, Rogerb, Thomas H, Thomasss, TLRS, tomgtr en 160 gasten