Maar Robin heeft uiteindelijk ook de stap gemaakt en is er qua motor volgens mij redelijk tevreden over; tuurlijk is de .35i meer bang for buck en dankzij koppel eigenlijk de betere keuze, maar het haalt het gewoon niet bij de atmo.romo schreef:
Je gaat hetzelfde dilemma als Robin krijgen.......................................jij bent door en door verwend met dat beresterke koppel van de TT..............................dat afgemeten tegen een atmo gebakje met 200NM minder en ook pas bereikbaar bij een veel hoger toerental...............nou, dan is het niet zo moeilijk.
Ik kan je reactie nu reeds voorspellen; man dat ding doet niets van onderuit, geen duw, geen power beleving.........................slappe hap dus
Jouw huidige kar heeft 1 heel groot nadeel; vind maar eens een goede vervanger met dat koppel................................ik moet het zien en beleven........................
Kortom; de stap van een atmo naar een turbo is een verbetering voor het gevoel, de stap van een turbo naar een atmo is een aderlating voor je gevoel......................
Ik kan een turbo motor best waarderen, maar ben echt lyrisch over een sportieve atmo met juiste gasreactie (1.6/2.0 atmo in een huis-tuin-keuken ding doet me niks). Atmo's zoals bij Porsche/sportieve BMW's/etc geven echt een toevoeging aan het rijden imho. Volledig koppelloze atmo-zooi doet me daarintegen niks (Celica T-Sport etc).