Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Buurman pesten met een GPS jammer onder zn auto wordt zo best leuk 
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Qua privacy is het meeste al gezegd denk ik, daar heb ik niet zoveel meer aan toe te voegen. Zeker nu de overheid, volgens de Telegraaf althans, toegegeven heeft dat het kastje wél gebruikt kan worden voor opsporingsmethoden is het uiteraard een kleine stap naar een volledige trajectcontrole.
Het zou denk ik goed zijn als een deskundige het technische aspect in Jip en Janneke taal uit kan leggen op de site om te voorkomen dat het alleen maar populistische kreten blijven.
Wat betreft de brandstofaccijnzen klopt het dat dit voor de grensstreek absoluut niet haalbaar is. Een 2e reden waarom ze het niet via de brandstof doen is dat auto's steeds zuiniger worden en er waarschijnlijk binnen een redelijk afzienbare termijn steeds meer auto's op electriciteit/alternatieve brandstof komen waardoor de inkomsten via de brandstofaccijns minder worden en ze weer iets anders moeten bedenken.
Het zou denk ik goed zijn als een deskundige het technische aspect in Jip en Janneke taal uit kan leggen op de site om te voorkomen dat het alleen maar populistische kreten blijven.
Wat betreft de brandstofaccijnzen klopt het dat dit voor de grensstreek absoluut niet haalbaar is. Een 2e reden waarom ze het niet via de brandstof doen is dat auto's steeds zuiniger worden en er waarschijnlijk binnen een redelijk afzienbare termijn steeds meer auto's op electriciteit/alternatieve brandstof komen waardoor de inkomsten via de brandstofaccijns minder worden en ze weer iets anders moeten bedenken.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Ter aanvulling, hierbij de oorsponkelijke nota waarop het voorstel is gebaseerd. Op pagina 17 geven ze zelf al wat gevaren aan
http://static.ikregeer.nl/pdf/BLG16097.pdf
http://static.ikregeer.nl/pdf/BLG16097.pdf
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Hier geeft de overheid zelf aan dat gegevens eventueel wel gebruikt kunnen worden voor opsporingsmogelijkheden. Deze quote komt uit http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 266318.pdf pag 43.De persoonsgegevens mogen niet verder worden verwerkt op een wijze die onverenigbaar is met de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen. De Wbp geeft in artikel 9 aan met welke aspecten de verantwoordelijke rekening moet houden bij de beoordeling of een verwerking al dan niet verenigbaar is. Die belangenafweging blijft buiten toepassing als het gaat om bijvoorbeeld de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten of om de veiligheid van de Staat.
De belangenafweging betreffende de wet bescherming persoonsgegevens wordt hier dus terzijde geschoven als het 'een hoger doel' dient. In de nota wordt wel specifiek gemeld dat de gegevens niet in handen van het CJIB dienen te vallen maar hier is onderuit te komen aangezien snelheidsovertredingen ook een strafbaar feit zijn. Weliswaar over het algemeen een overtreding en geen misdrijf maar het is relatief gemakkelijk om deze norm via een glijdende schaal op te rekken zodra iedereen eenmaal zo'n kastje heeft.
Daarbij 'vergeten' ze alle uitzonderingsmogelijkheden via art 43 WBP te melden. De uitzonderingsposities zijn:
a. de veiligheid van de staat;
b. de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten;
c. gewichtige economische en financiële belangen van de staat en andere openbare lichamen;
d. het toezicht op de naleving van wettelijke voorschriften die zijn gesteld ten behoeve van de belangen, bedoeld onder b en c, of
e. de bescherming van de betrokkene of van de rechten en vrijheden van anderen
Vooral uitzondering C is interessant in dit geval.
Tevens geeft de overheid hiermee , mijn insziens, aan dat de geanonimiseerde gegevens toch terug te leiden zijn naar personen/kentekenhouders.
aanvulling: die koppeling kan dus volgens de volgende manier gemaakt worden
bron http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 266474.pdf2b) Het Trusted Element (TE) is een beveiligingsmodule (vergelijkbaar met een SIM-kaart) die de
identiteit van de OBE (OBE= registratiekastje) bevat en gegevens tegen manipulatie beschermt voordat de registratievoorziening
ze verstuurt. De code van de beveiligingsmodule is in de database van het Bureau
Registratievoorziening (RDW) gekoppeld aan het kenteken. Alle OBE bevatten een centraal
gedistribueerde beveiligingsmodule. De overheid (RDW) is verantwoordelijk voor de uitgifte en
distributie van de modules.
De RDW geeft dus de beveiligingsmodules uit waarmee een kastje gekoppeld is aan een kenteken en dus de NAW gegevens. De RDW kan dus ook ten allen tijde die koppeling maken en eventueel beschikbaar stellen.
Aangezien de RDW een rijksinstelling is heeft de overheid dus toch toegang tot alle gekoppelde gegevens. Dat blijkt ook uit de volgedne quote uit hetzelfde stuk.
Uitgifte en beheer Trusted Elements
‘Blanco’ TE-chips worden voorzien van een unieke code en sleutels. De RDW beheert de codes en sleutels en
stelt ze ter beschikking aan de organisaties in het systeem die digitaal getekende data van de OBE moeten
controleren, zoals het inningsbureau (CJIB), handhavingsinstanties en dienstverleners.
Laatst gewijzigd door HansD op 18 nov 2009, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Uit diezelfde nota zijn nog wel wat interessante punten te halen, bijv een dieseltoeslag van 2.5ct/km vanwege roetuitstoot (deze extra toeslag heb ik nog nergens gelezen) en een spitstarief dat ingezet kan worden op weggedeelten waar nog een te verwachten congestie plaats kan gaan vinden
. Aangezien de kosten niet ons uitgangspunt zijn zal ik het hier niet posten om teveel uitwijden te voorkomen.
Wat dan wel weer in tegenspraak met de vorige uitspraak betreffende het CJIB is dat deze organisatie wel de facturering van de kilometerprijs zal gaan doen (pag 64);

Wat dan wel weer in tegenspraak met de vorige uitspraak betreffende het CJIB is dat deze organisatie wel de facturering van de kilometerprijs zal gaan doen (pag 64);
In het garantiespoor worden – zoals in paragraaf 2.5 betoogd – de taken die samenhangen met de inning belegd bij een publiek orgaan, te weten het CJIB. Buiten de Belastingdienst is het CJIB de enige publieke organisatie die ervaring heeft met inning en dwanginvordering op grote schaal.
Met toedeling van taken aan het CJIB is in hoge mate sprake van een ‘natural fit’; zoals reeds is vermeld, zijn de in dit wetsvoorstel opgenomen instrumenten van dwanginvordering ontleend aan wetgeving die het CJIB nu reeds uitvoert (de Wet-Mulder).
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Ze hebben ook alvast de bezwaarmogelijkheden in geval van fouten beperkt. Sowieso een omgekeerde bewijslast en dus ook nog beperkte mogelijkheden om die bewijslast uit te proberen te voeren
Lekkere uitgangspositie van onze overheid weerGronden
Een factuur voor betaling van de kilometerprijs is een beschikking. Dit betekent dat tegen een factuur bezwaar en beroep kan worden aangetekend. Wel worden, uit oogpunt van doelmatigheid, enkele beperkingen gesteld aan het instellen van bezwaar, beroep en hoger beroep. Een bezwaar is pas ontvankelijk als het betwiste bedrag een bepaalde minimumgrens overschrijdt. Deze zogenoemde bagatelgrens wordt bij ministeriële regeling vastgesteld. Verder zijn de mogelijkheden om het aantal kilometers basis- en spitstarief te betwisten, beperkt. Alternatieve methoden om het aantal kilometers te bepalen zijn niet toegelaten als tegenbewijs. Bezwaar, beroep en hoger beroep kunnen slechts worden gebaseerd op de stelling dat de door de registratievoorziening geregistreerde verplaatsingsgegevens en de verzonden geaggregeerde gegevens onjuist zijn, indien een herkeuringsrapport wordt overgelegddat een defectverklaring van de registratievoorziening inhoudt.
. Ze gaan er dus al vanuit dat de meeste bezwaren ongegrond zijn.Uiteraard kan niet worden uitgesloten dat er – naast ongegronde – ook gegronde bezwaren worden gemaakt.
Uitgaande van 70 miljoen facturen per jaar (waarbij rekening is gehouden met het combineren van meerdere kentekens van één houder op één factuur) en een percentage bezwaarschriften van rond een half procent, gaat het om ongeveer 350.000 bezwaarschriften. Naar verwachting zal circa 95% van die bezwaarschriften ongegrond worden verklaard en als daarvan 1.4% in beroep gaat, gaat het dus om ongeveer 4700 beroepszaken.
Laatst gewijzigd door HansD op 18 nov 2009, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Wacht ff hoor, werd die BPM verlaging niet verwerkt in de kmprijs? Dus de BPM wordt verlaagd (en de CO2 heffing/roettoeslag en slurptax komt erbij of wordt verhoogd), de houderschapsbelasting wordt verhoogd en vervolgens wordt die verhoogde houderschapsbelasting gebruikt om de kmheffing 'budgetneutraal' in te voeren. LogischIn de periode waarin de personenauto’s ingroeien in het regime van de kilometerbeprijzing doet zich bij de MRB een tweetal ontwikkelingen voor: het tarief per voertuig (personen- en bestelauto) stijgt om (een deel van) de BPM-verlaging budgettair op te vangen;
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
@HansD: Mooi gevonden.
En voor wie "budgetneutraal"? Uiteraard voor de overheid, die extra miljarden moeten door iemand betaald worden, grofweg kom je op zo'n € 1000 per auto wat links- of rechtsom terug "verdient" moet worden.
En voor wie "budgetneutraal"? Uiteraard voor de overheid, die extra miljarden moeten door iemand betaald worden, grofweg kom je op zo'n € 1000 per auto wat links- of rechtsom terug "verdient" moet worden.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Wat Tom zegt, het enige wat je wel krijg is dat ze straks een muur om het binnenhof moeten plaatsen omdat iedere burger zo moordlustig als de pest wordt bij het zien van de eerste de beste politicus. (en nee dat was niet een argumentTom van H. schreef:Goed initiatief!![]()
![]()
Kan momenteel alleen niets bedenken wat niet al genoemd is
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Over de website gesproken.. (Nog niks over gehoord verder)..
Kan je ipv redonzeprivacy niet beter "stop km heffing" als titel kiezen? Dit ivm zoekmachine vriendelijkeheid en daarnaast kan je dan ook andere argumenten dan privacy aanvoeren?
Nogmaals, cms stel ik ter beschikking als het moet, maus doet de hosting wel, tom design?
Kan je ipv redonzeprivacy niet beter "stop km heffing" als titel kiezen? Dit ivm zoekmachine vriendelijkeheid en daarnaast kan je dan ook andere argumenten dan privacy aanvoeren?
Nogmaals, cms stel ik ter beschikking als het moet, maus doet de hosting wel, tom design?
- frankie
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Die suggestie gaf ik 2 pagina's geleden ook al, maar na veel 5en en 6en werd er uiteindelijk medegedeeld dat er al genoeg sites tegen de hele km heffing zijn en al eerder besloten is dat dit specifiek over privacy gaat.....ArjandeV schreef:Over de website gesproken.. (Nog niks over gehoord verder)..
Kan je ipv redonzeprivacy niet beter "stop km heffing" als titel kiezen? Dit ivm zoekmachine vriendelijkeheid en daarnaast kan je dan ook andere argumenten dan privacy aanvoeren?
-
Luco
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
ik zou ook alle argumenten gebruiken en niet alleen de privacy, het protest moet zo groot mogelijk worden.
- frankie
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Leek mij ook, doel is om de kastjes uit de auto te weren. Of dat nou linksom of rechtsom gebeurt maakt niks uit.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Als we meer argumenten gaan gebruiken heb ik nog wel een paar leuke financiële punten uit deze nota http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 266318.pdf
Kastje inbouwen kost niets? De 1e keer misschien.
Kastje inbouwen kost niets? De 1e keer misschien.
Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij zijn onderstaande kosten kosten die we nu nog niet hoeven te betalen en dus sowieso extra kosten.Indien een registratievoorziening toch defect blijkt te zijn, zal de kentekenhouder zich op grond van privaatrechtelijke verhoudingen dienen te wenden tot de leverancier van die voorziening, dan wel zijn erkende dienstverlener. Indien hij geen garantie meer heeft dan wel indien zijn contract met de dienstverlener niet in die situatie voorziet, zal de houder zelf moeten voorzien in reparatie of vervanging. Met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe registratievoorziening in de toekomst, bijvoorbeeld bij aanschaf van een nieuwe auto, wordt niet voorzien in een vergoeding van overheidswege.
Ook handig met je hybride woorvoor je nu geen houderschapsbelasting betaald. Vooral de laatste zin is geweldigAutomobilisten betalen een opslag op het basistarief van maximaal 5% van de opbrengsten ten behoeve van de exploitatiekosten. De opslag is niet afhankelijk van de hoogte van het basistarief, maar is gelijk voor alle voertuigen. De exploitatiekosten bedragen 0,1 cent per kilometer in 2012 en nemen geleidelijk toe naar 0,3 cent per kilometer in de structurele situatie, conform de ontwikkeling van de totale opbrengsten van de kilometerprijs gedeeld door de totale voertuigkilometers.
Met je diesel ben je ook spekkoper.Minimumtarief
In de huidige situatie zijn elektrische auto’s en auto’s die rijden op waterstof vrijgesteld van MRB en BPM. Binnen het systeem van de kilometerprijs krijgen deze auto’s en andere auto’s met een zeer lage CO2-uitstoot te maken met een minimumtarief voor de kilometerprijs. De minimumgrens is vastgesteld op 80 gram per kilometer. Op deze manier betalen deze auto’s ook mee aan het gebruik van de infrastructuur. Ook deze groep automobilisten heeft baat bij het beleid om de bereikbaarheid van de automobiliteit in zijn totaal te vergroten.
Naast de CO2-grondslag zal in de eerste jaren van de kilometerprijs een differentiatie gelden naar uitstoot van roetdeeltjes voor dieselauto’s . Als grenswaarde wordt hierbij een maximum van 5 mg fijnstof uitstoot per kilometer gehanteerd, een waarde die naar verwachting alleen door een dieselauto met affabriek roetfilter kan worden gerealiseerd.
Hier heb ik ze nog niet eerder over gehoord.De toeslag voor dieselauto’s die niet aan deze norm voldoen bedraagt 2,5 cent per kilometer.
Dat basistarief is ook nog helemaal niet zeker.Aanpassing tarieven aan autonome ontwikkeling CO2-uitstoot wagenpark
Als gevolg van autonome ontwikkelingen (zoals technologische innovatie) worden de nieuw verkochte auto’s en daarmee het wagenpark op termijn steeds zuiniger. Dit leidt tot een steeds grotere groep personenauto’s die onder een laag tarief van de kilometerprijs vallen. Dit leidt enerzijds tot het op termijn wegvallen van de financiële prikkel om een zuiniger auto te kopen en anderzijds tot een daling van de opbrengsten.
Dit effect wordt beperkt door vanaf 2013 de tariefformules voor personenauto's en bestelauto's aan te passen aan het autonoom zuiniger worden van het wagenpark.
Geweldige uitspraak. Dus als een structurele congestie opgelost wordt door een spitsheffing valt het wegdeel automatisch onder het deel 'te verwachten congestie'. Die spitsheffing gaat dus nooit meer van een wegdeel af als die eenmaal ingezet is.Voor de berekening van het verwachte gemiddelde basistarief zijn diverse veronderstellingen gedaan over ontwikkelingen die ver in de toekomst liggen. Hierdoor gaan bovenstaande tarieven met redelijk grote onzekerheid gepaard.
Een spitstarief kan daarom alleen worden vastgesteld als is aangetoond dat er sprake is van structurele congestie of als structurele congestie wordt verwacht (bijvoorbeeld wanneer op een traject niet meer aan het criterium structurele congestie wordt voldaan als gevolg van een spitstarief aldaar).
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Dat zou ik ook doen, en een site tegen heel de km heffing, niet alleen de privacy.luco hornsveld schreef:ik zou ook alle argumenten gebruiken en niet alleen de privacy, het protest moet zo groot mogelijk worden.
-
Luco
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Hans D
Des temeer jij bovenhaalt des te meer ben ik overtuigd dat autorijden echt onbetaalbaar wordt.
In 2018 zullen er geen files meer zijn, want bijna niemand kan meer een auto betalen.
Al deze teksten en voorbeeldberekeningen moeten op de site komen.
Rekenvoorbeeld van mijn auto
Nu kost die 360 euro aan MRB
BPM kreeg ik terug, is grijs kenteken
Dus van de kosten nu in 2009 naar de kosten in 2014 is een verschil van 1900%
De patrol kost dan in 2014 iets van 6700 euro bij 50k km en in 2018 19.400 euro bij 50k km
Dat is dan nog eens 300% verhoging in vier jaar.
Ze zijn echt van god los
Dat betekent dus dat als ik 1600 uur per jaar werk en de extra kosten moet dekken ik dus 12 euro per uur bovenop het tarief moet doen.
Ze helpen dit land echt naar de klote.
Ze MOETEN gestopt worden.
De site kan ook beter een andere naam krijgen.
STOPDEZEREGERING.NL
Des temeer jij bovenhaalt des te meer ben ik overtuigd dat autorijden echt onbetaalbaar wordt.
In 2018 zullen er geen files meer zijn, want bijna niemand kan meer een auto betalen.
Al deze teksten en voorbeeldberekeningen moeten op de site komen.
Rekenvoorbeeld van mijn auto
Nu kost die 360 euro aan MRB
BPM kreeg ik terug, is grijs kenteken
Dus van de kosten nu in 2009 naar de kosten in 2014 is een verschil van 1900%
De patrol kost dan in 2014 iets van 6700 euro bij 50k km en in 2018 19.400 euro bij 50k km
Dat is dan nog eens 300% verhoging in vier jaar.
Ze zijn echt van god los
Dat betekent dus dat als ik 1600 uur per jaar werk en de extra kosten moet dekken ik dus 12 euro per uur bovenop het tarief moet doen.
Ze helpen dit land echt naar de klote.
Ze MOETEN gestopt worden.
De site kan ook beter een andere naam krijgen.
STOPDEZEREGERING.NL
- frankie
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Ik denk dat de grote groep kleine zelfstandigen, die beroepsmatig een bedrijfsbus nodig hebben, sowieso ook de klos zijn. Vooral de grote groep ZZP'ers of kleine ondernemers in de bouw en aanverwanten, die hebben het nu zwaar door de economische omstandigheden en net als het licht wordt in de duisternis, volgt daar die kilometerheffing..... Een bus heeft over het algemeen toch ook een hogere co2 uitstoot, dus zullen vrij hoge kilometerprijs hebben.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Je wilt beweren dat je in 2018 nog steeds geen M5 hebt?luco hornsveld schreef:De patrol kost dan in 2014 iets van 6700 euro bij 50k km en in 2018 19.400 euro bij 50k km
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Waarom niet gewoon een perfécte A2, A12, A15 en A50 aanleggen met nog meer rijstroken en service spots (tankstations e.d.) tot in de perfectie uitgevoerd. Niet te veel op-/afritten en aan deze op en afritten liggen tolpoorten. De op-/afritten worden ontsloten aan de huidige A2, A12, A15 en A50.
Kies je ervoor om niks te betalen dan ga je lekker via de huidige snelweg naar je werk. Wil je meer service, hogere topsnelheid en meer ruimte kies je deze vorm van Péage...
Daarnaast kan BTW iets omlaag en iets meer accijnzen geheven worden.
Kies je ervoor om niks te betalen dan ga je lekker via de huidige snelweg naar je werk. Wil je meer service, hogere topsnelheid en meer ruimte kies je deze vorm van Péage...
Daarnaast kan BTW iets omlaag en iets meer accijnzen geheven worden.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
De Volkskrant wordt ook "wakker", bij monde van Max Pam
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... _rotkastje" onclick="window.open(this.href);return false;
Daaruit;
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... _rotkastje" onclick="window.open(this.href);return false;
Daaruit;
Dat vermaledijde kastje van Eurlings heeft vast allerlei ongewenste bijwerkingen die mijn maîtresse en ik helemaal niet op prijs stellen.
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Wellicht de krachten bundelen ?
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
As we speak, op 1Vandaag, of hoe heet die zooi, gaat de VVD in de persoon van Charlie Aptroot ook helemaal los op de heffing:
http://www.kilometerheffingnoway.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet nog de lucht in geloof ik....
Wat een gast, staat ie met een stikker bij z'n auto: "Waar komt ie....de VVD plakt natuurlijk niet links!"
http://www.kilometerheffingnoway.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet nog de lucht in geloof ik....
Wat een gast, staat ie met een stikker bij z'n auto: "Waar komt ie....de VVD plakt natuurlijk niet links!"
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Politiek Den Haag is Taliban. Onderbouwing lijkt me overbodig. Dat kastje komt er bij niet in punt uit! Mensen op het platteland worden extra genaaid, daar zijn geen files en de voorzieningen ver weg. Wanneer komen we met z'n allen nu eens in opstand? Gewoon iedereen de auto een week laten staan bijvoorbeeld.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
Sowieso invullen en bevestigen is wel net zo praktisch...Naughty schreef:Wellicht de krachten bundelen ?
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.
*niet alles doorgelezen*
maar iemand er al over nagedacht dat je -als men wil- geeneens meer te snel KUNT rijden ?
E
maar iemand er al over nagedacht dat je -als men wil- geeneens meer te snel KUNT rijden ?
E
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bombadil, ED35, Edwin de Haas, Eric Z, Lex70V, mark123, Sander-E46, smiley, Thomas H, tomgtr en 22 gasten
