Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door duifjes.com » 18 nov 2009, 13:14

Ik denk dat een Invicata kwalitatief net zo goed???? volgens de kenners???

Chuck

Bericht door Chuck » 18 nov 2009, 13:22

Frank mooie klokken :thumbup: hou er zelf ook wel van.

@Dale, was laatst nog bij je in de zaak AWCO. Prachtige vintage milgause.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 18 nov 2009, 13:40

@ Robin en dale vito, ik snap heel goed wat jullie bedoelen, ik heb dat zelf ook lichtelijk. Alleen ben ik er zelf niet heel erg in thuis, vandaar. Wat ik zelf belangrijker vind is hoe het eruit ziet, en ik vind dat model van u-boat wel gewoon erg gaaf.

En @dale, welk horloge is dit;

Afbeelding

Roman S.

Bericht door Roman S. » 18 nov 2009, 15:07

Heb het volgens mij al gevonden, Damasko en Sinn maken inderdaad ook erg gave klokken, moet nog maar even zien waar ik m'n handen aan kan krijgen, in ieder geval bedankt voor de tip :thumbup:

Maar is U-Boat dan echt zo'n drama in 'horloge-land' ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 nov 2009, 15:37

duifjes.com schreef:Ik denk dat een Invicata kwalitatief net zo goed???? volgens de kenners???

Ik ben Invicta dealer, prijs kwaliteit is veel beter dan U Boat en heeft een oude naam/historie(meer in 't bredere normale segment, ook veel Rolex klonen dat wel , qua model, maar dan voor normalere 200 euro bedragen)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 nov 2009, 16:02

Ik draag deze.....was volgens mij rond de 399???
Bijlagen
Picture0023.jpg
Picture0023.jpg (35.52 KiB) 1914 keer bekeken

dale vito

Bericht door dale vito » 18 nov 2009, 17:59

Roman S. schreef:@ Robin en dale vito, ik snap heel goed wat jullie bedoelen, ik heb dat zelf ook lichtelijk. Alleen ben ik er zelf niet heel erg in thuis, vandaar. Wat ik zelf belangrijker vind is hoe het eruit ziet, en ik vind dat model van u-boat wel gewoon erg gaaf.

En @dale, welk horloge is dit;

Afbeelding
sinn 756S

sinn is in Nederland te krijgen bij Horloge Platform Nederland, http://www.horloge.com" onclick="window.open(this.href);return false;, den haag

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 nov 2009, 18:06

Mooi...

1190,- euro
Bijlagen
si0203.jpg
si0203.jpg (86.01 KiB) 1873 keer bekeken

Topfuel

Bericht door Topfuel » 18 nov 2009, 22:05

Roman S. schreef:Ik ben opzoek naar een nieuwe horloge, eigenlijk iets in de prijsklasse van rond de 1000 euro. Wat ik precies wil weet ik nog niet, ik heb er zelf ook niet heel erg veel verstand van, daarom was ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie suggesties/tips zijn. Hieronder een paar horloges die ik zelf erg gaaf vind (waarvan sommige helaas wel wat boven m'n budget.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De U-Boat heeft op dit moment de meeste kans, maar ik vind het jammer dat de looks van het 'merk' een beetje 'vernaggeld' zijn door o.a. TW Steel.
Die Victorinox vond ik ook een prachtige klok, echter op de foto is het horloge 5x mooier dan in het echt. Valt echt super tegen. Kleur van het horloge is in het echt een stuk minder mooi, soort van geborsteld (maar te glanzend) aluminium, van die mooie kleur blijft iig niets over. :wink:

Een (vintage)Navitimer doet het altijd wel goed echter wel minimaal 3k afhankelijk van het model. Moet zeggen dat ik die Tag het mooiste vind van dit rijtje. Volgens mij is hij niet al te prijzig, kan hem op de site niet vinden!? Indien het een 1/100 stopwatch is icm met automaat is het een dure maar volgens mij is die techniek alleen nog maar te vinden bij de topmodellen. Indien het een quartz oid is dan kan het zo maar zijn dat hij rond de 1k zit... Ben wel benieuwd eigenlijk. Een kanttekening bij Tag heuer vind ik de matige kwaliteits indruk. Komt mij wat goedkoop over als je hem in de handen hebt. (was aan het kijken voor de hier eerder voorbij gekomen caliber rs eveneens zwart/rood uitgevoerd)

Succes met je keuze! Altijd lastig... :D

Roman S.

Bericht door Roman S. » 18 nov 2009, 22:36

Bedankt voor de tip. Die victorinox vond ik toch ook niet zo heel erg gaaf, heeft denk ik ook wat met het 'merk' te maken wat me doet denken aan zakmessen uit de 1e klas. Had inderdaad al door dat die Navitimer er wat bovenvalt, al vind ik dat toch misschien wel dé gaafste van het stel. Die Tagheuer vind ik zo van voren wel erg gaaf maar ik houd zelf wat meer van een dikkere klok. Moet zeggen dat ik die Sinn die dale vito hierboven noemt wel érg gaaf vind, had er ook nog nooit van gehoord.

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 19 nov 2009, 11:05

Roman, Sinn is een merk met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Die andere modellen die jij noemt komen echt niet in de buurt van de € 1000,= zoals je zegt dat je budget is :)

Overigens is de veiling voorbij van de horloges op de vorige pagina bij Sotheby's. Iemand nog interesse in de uitslaglijst ?

dale vito

Bericht door dale vito » 19 nov 2009, 12:10

Die kunnen we zelf ook wel vinden, maar bedankt ;)

http://www.sothebys.com/app/live/event/ ... anding.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Roman S.

Bericht door Roman S. » 19 nov 2009, 12:50

Macboy, klopt. Afbeeldingen waren meer ter illustratie van wat ik ongeveer zoek rond dat budget. Maar Sinn springt er voor mij inmiddels wel echt uit, weet iemand ook of dat in het Noorden verkocht word?

2000USA

Bericht door 2000USA » 19 nov 2009, 13:02

Roman S. schreef:Maar is U-Boat dan echt zo'n drama in 'horloge-land' ?
Volgens het bedrijf zijn ze juist vanuit het verleden zo robuust mogelijk (gemaakt voor duikbootkapiteins Italiaanse leger etc, maar zal vast deel marketing zijn), feit is wel dat ze het meest bekend zijn als grondlegger van de 'oversized watch'.

De mijne had ik een maand toen hij kapot ging (1e rad kapot), of dit nu door ondeugdelijke fabricage of mijn fout was is niet bekend. Na een belletje met de Belgische verdeler, heb ik een (ex)verkooppunt opgescharreld en via hen het horloge op laten sturen (verzendkosten eigen rekening).
Omdat het horloge eerst naar Belgie gaat en evt. daarna pas naar Italie, kan het vrij lang duren. In mijn geval uiteindelijk 2,5 maand (voorspelling was 3 maanden). Zorg dat je in ieder geval het garantiepasje er bij hebt, anders heb je geen poot om op te staan (pasje wordt mee opgestuurd en krijg je erna ook weer terug).

'Standby-tijd' zonder te dragen is zo'n 48 uur.
Ik draag vrij wisselend andere horloges, daarom eigenlijk geen fan van een automaat. Misschien wordt het eens tijd voor zo'n opbergdoos die het apparaat aan de gang houdt (hoe heet dat ook alweer, spindle of zo?)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 19 nov 2009, 13:25

Topfuel schreef:Afbeelding
Moet zeggen dat ik die Tag het mooiste vind van dit rijtje. Volgens mij is hij niet al te prijzig, kan hem op de site niet vinden!? Indien het een 1/100 stopwatch is icm met automaat is het een dure maar volgens mij is die techniek alleen nog maar te vinden bij de topmodellen. Indien het een quartz oid is dan kan het zo maar zijn dat hij rond de 1k zit... Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ben ook weer eens aan het shoppen voor een horloge erbij naast mijn Tissot en bovenstaande sprak mij wel aan. Kan er echter elders niks over vinden. Zoek ik niet goed, of is die info er simpelweg niet ??

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 19 nov 2009, 16:05

2000USA schreef:Misschien wordt het eens tijd voor zo'n opbergdoos die het apparaat aan de gang houdt (hoe heet dat ook alweer, spindle of zo?)
Watchwinder :wink:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 19 nov 2009, 17:16

Roman S. schreef:Bedankt voor de tip. Die victorinox vond ik toch ook niet zo heel erg gaaf, heeft denk ik ook wat met het 'merk' te maken wat me doet denken aan zakmessen uit de 1e klas. Had inderdaad al door dat die Navitimer er wat bovenvalt, al vind ik dat toch misschien wel dé gaafste van het stel. Die Tagheuer vind ik zo van voren wel erg gaaf maar ik houd zelf wat meer van een dikkere klok. Moet zeggen dat ik die Sinn die dale vito hierboven noemt wel érg gaaf vind, had er ook nog nooit van gehoord.

Afbeelding
Moet zeggen dat ik dit ook een erg mooie (niet té)robuiste klok vind. Vind hem vooral gaaf met een bruin bandje, beetje spyker achtig, zwarte auto, bruin leer haha. Verder heeft het horloge veel weg van een IWC...

2000USA

Bericht door 2000USA » 19 nov 2009, 18:27

Martin van der Zwaard schreef:Watchwinder :wink:
Top: gevonden! :thnx:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 19 nov 2009, 22:02

Dit is zo grappig.....

Ik heb dus een abbo op TopGear ( ik weet het, voor sommigen van jullie not done, maar ik vind het een grappig blaadje )
Nou stond daar op een gegeven moment een artikel in over Chris Evans en zijn Ferrari's ( allemaal witte, waaronder een witte 288GTO )
Echter in TopGear werd deze dus aangemerkt als een Magnum Ferrari. :bag:

Ik een mailtje gestuurd om ze op hun fout te wijzen, wat blijkt, ik heb"de brief van de maand" geschreven.
Leuk T-shirtje gekregen met I am the Stig erop, plus mijn brief in het magazine.

WTF heeft dit met horloges te maken denken jullie, nou, daar kom ik nu dus op....
In het magazine waar mijn brief in stond, stond ook een artikeltje met "kado van de maand"
Het kwam er op neer dat je even een mailtje moest sturen, en dan maakte je kans op één van de 4 horloges die ze weg gaven.

Vandaag, de nieuwe TopGear valt in de bus, dus ik laat het bad vollopen om me op te maken voor en lekker avondje TopGear bladeren.
Zit ik in bad, lees ik opeens dat ik één van de horloges heb gewonnen :mrgreen: :mrgreen:

In dit geval een Jorge Gray, en wel de JG6500 Chronograph, ook wel bekend als het horloge van Obama......

Is voor de kenners en mensen met verstand van uurwerkjes waarschijnlijk een gemiddeld horloge, maar ik ben er maar wat blij mee....

Edit :

Deze dus :
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 19 nov 2009, 22:20

Congrats. Ken het merk zo 123 niet. Wel 'n nette klok zo te zien.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 nov 2009, 22:25

Vind hem wel stoer................. :thumbup:

Eric H

Bericht door Eric H » 19 nov 2009, 22:31

Heb ff ge-googled op dit horloge en daar komt het volgende uit.
Rutten Watches is de exclusieve importeur / verdeler van Jorg Gray horloges ( waarschijnlijk exclusief omdat niemand anders er brood in ziet.... :mrgreen: )

Dit zijn de spec's :
Materiaal horlogekast: Zilver glanzend gepolijst roestvrij staal.
Glas: krasbestendig mineraal kristal.
Grootte horlogekast: 41 mm.
Wijzerplaat: Zwart
Functies: uren, minuten, seconden, datum en chronograaf.
Uurwerk: Japans Quartz chronograaf uurwerk.
Materiaal horlogeband: Mat zwart Italiaans buffel leer.
Waterdicht tot 100 meter.
Bijzonderheden: Elk horloge wordt geleverd met een uniek serienummer en de gravure "De 44e president van de Verenigde Staten Barack H Obama ." gegraveerd op de achterkant van de horlogekast.

En die gravure ziet er dan zo uit :
Afbeelding

Het schijnt vrij uniek te zijn dat zo'n horloge genummerd wordt.
Kom je normaal gesproken niet tegen bij dit soort horloges.

Robin

Bericht door Robin » 19 nov 2009, 22:33

Leuke info, thanks

Nummer 25761 is nou niet bepaald kleine productie/limited natuurlijk. :bag: :mrgreen:

Eric H

Bericht door Eric H » 19 nov 2009, 22:35

Robin schreef:Leuke info, thanks

Nummer 25761 is nou niet bepaald kleine productie/limited natuurlijk. :bag: :mrgreen:
Nee, daarom ook dat er gezegd wordt dat het vrij ongewoon is dat dit gedaan wordt....
Meestal alleen bij kleine oplages, maar niet bij dit soort aantallen.......

Robin

Bericht door Robin » 19 nov 2009, 22:37

Eric H schreef:
Robin schreef:Leuke info, thanks

Nee, daarom ook dat er gezegd wordt dat het vrij ongewoon is dat dit gedaan wordt....
Meestal alleen bij kleine oplages, maar niet bij dit soort aantallen.......

OK, maar 'n gemiddelde Seiko oid heeft een referentienummer en óók 'n uniek serienr op de deksel bijvoorbeeld. En een unlimited Rolex ook(enorm hoge aantallen)

Plaats reactie