Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 11:44

Ik ben net als jullie tegen 't kastje, 100%, maar is dit niet wat de media wil? Verdeling en toestanden. Ik probeer 't iets realistischer te zien....al ben ik dik anti de overheid en dit parlement natuurlijk.

Dat auto's van 't koninklijk huis vrijgesteld worden vind IK dan weer triest....

Andre

Bericht door Andre » 17 nov 2009, 11:47

Die boetes

Leuk als je je buurman een poets wil draaien. Even een gps/gsm jammer onder de bumper van je buurman plakken.

Prettige dag nog.

Nee dit gaat helemaal nergens over.

Als men dit er doordrukt met kastjes en we worden op snelheid gecontroleerd dan ben ik klaar met auto kopen hier. Dan breng ik me geld zoveel mogelijk naar het buitenland dmv vakanties en andere leuke dingen. Huur ik daar wel een week een ferrari kost misschien ook 10k maar ja anders had de overheid dat gehad nu niet meer.

wjn

Bericht door wjn » 17 nov 2009, 11:51

frankie schreef:
Hans schreef:
frankie schreef:Jongens, jongens, da's een bericht uit de Telegraaf he..... :roll: :roll: :wink:
Hahaha, altijd leuk, van die wereldvreemde figuren die denken dat het allemaal wel me zal vallen. :bag:
Dat heet realiteitszin.... Zal best dat die bedragen en straffen ergens in het wetsvoorstel genoemd worden, maar dat betekent nog niet dat je dat bij een eerste of tweede "overtreding" direct aan je broek hebt hangen zoals in de Televaag gesugereerd wordt.. Aan dat soort straffen moet je denken bij herhaaldelijk en willens en wetens verstoren van de gegevens, ookwel frauduleus handelen genoemd. En dan hebben we het niet eens gehad over de bewijslast.

Ik heb professioneel vaak te maken met zo'n andere fijne instelling, de belastingdienst. Ook daar zijn de maximale boetebedragen fors, maar voor je werkelijk aan die bedragen komt heb je echt wel stelselmatig en moedwillig de "wet" overtreden. Die instelling is echt niet onredelijk, maar wordt wel zo afgeschilderd als er weer eens een forse naheffing op prive gebruik auto aan een Nederlander met Belgisch kenteken uitgedeeld wordt ofzo.

Kijk, dat je helemaal tegen het plan bent is prima, maar je kunt ook doorslaan na elk zgn nieuwsbericht.
De "bewijslast" ligt bij de automobilist, zoals met elke belasting. De automobilist moet aantonen dat ie geen rare dingen uitgehaald heeft, als er in de log-file gaten zitten.

En er is dus, logischerwijs, een log-file aanwezig. Want anders valt er niets te controleren. Daar wordt ik niet blij van, maar wel dat ik een motorrijbewijs heb en er veel keuze op 2 wielen is.

Andre

Bericht door Andre » 17 nov 2009, 11:52

Ik lees alleen maar dat BPM verdwijnt.

Maar die CO2 tax dan die moet er ook af want dat is op 90 procent van de auto s de vervanger van bpm. Houd ons niet voor de gek overheid.

Andre

Bericht door Andre » 17 nov 2009, 11:55

Yep dan koop ik een ook een motor. Een quad valt daar ook onder.

houd ik alleen het bedrijfsbusje.

Friso

Bericht door Friso » 17 nov 2009, 12:05

Andre schreef:Yep dan koop ik een ook een motor. Een quad valt daar ook onder.

houd ik alleen het bedrijfsbusje.

En dan maar hopen dat ze in Den Haag de motor rijders niet zullen aanpakken?
Volgende prooi wordt de motor rijder.

Misschien is emigreren een optie. wie weet er nog een ideaal land?

Iets voor een topic. Wat is het beste land voor DF .cq emigratie

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 12:08

Zoals ik het hier lees gaan veel mensen over naar andere vormen van transport, Motor, oude auto, niets etc....wat voor economisch effect zal dit wel niet hebben op de autobranche....als dealers dadelijk alleen maar of idd geval heel veel kleine auto's kunnen gaan verkopen kan de tent wel dicht........

En waarom zo moeilijk kan iemand daarop antwoord geven...alles in de brandstof hoe meer je rijdt des te meer betaal je.....simpeler kan niet....ik kan daar echt boos over worden dat er van die achterlijke ambtenaren weer iets moeilijks moeten verzinnen om hun baantje maar te laten bestaan......hufters zijn het geen verkeershufters maar echte hufters.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 12:09

Overigens zijn er al diverse Leasemaatschappijen die dergelijk kastjes inbouwen......om idd alles en nog wat bij te houden....

Friso

Bericht door Friso » 17 nov 2009, 12:16

Alles in de benzine prijs? Dan wordt de benzine in nederland 60 cent duurder.In vergelijking met duitslend 70 cent,Dus je hoeft niet te vragen waar het oostelijk deel van Nederland gaat tanken.En dan loopt de staat heel veel euri's mis.

Blijft er veel te weinig geld over voor .L......e-speeltjes

Duitsland zit de wegenbelasting alreeds in de benzine prijs.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 12:18

Ik bedoel ze zouden het 'eerlijk' moeten berekenen 60cent duurder lijkt me idd niet een optie...waarom kan het in D wel dan???

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2009, 12:21

frankie schreef:Ik heb professioneel vaak te maken met zo'n andere fijne instelling, de belastingdienst. Ook daar zijn de maximale boetebedragen fors, maar voor je werkelijk aan die bedragen komt heb je echt wel stelselmatig en moedwillig de "wet" overtreden. Die instelling is echt niet onredelijk, maar wordt wel zo afgeschilderd als er weer eens een forse naheffing op prive gebruik auto aan een Nederlander met Belgisch kenteken uitgedeeld wordt ofzo.
Sorry dat ik je even zo tussendoor quote: kreeg van de week 50 euro boete voor het niet volledig betalen van de BTW. Had een cijfertje per ongeluk omgedraaid waardoor ze 9 euro minder hadden ontvangen dan de aangifte. De boete is 2% met een minimum van 50 euro. En dacht je dat die boete werd kwijtgescholden of verlaagd? :P Nee :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Maus335i op 17 nov 2009, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Hans

Bericht door Hans » 17 nov 2009, 12:21

Rico schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341 ... je___.html

Nouja de reacties spreken boekdelen..
Volgens sommige mensen praten die allemaal met hun onderbuik.

Friso

Bericht door Friso » 17 nov 2009, 12:24

duifjes.com schreef:Ik bedoel ze zouden het 'eerlijk' moeten berekenen 60cent duurder lijkt me idd niet een optie...waarom kan het in D wel dan???
Waarom gaan we naar de Nordschleife, omdat het in duitsland kan.
Waarom gaan we onze auto's ongestoord uitproberen in Duitsland, omdat het daar kan.
En zo kunnen we nog even doorgaan.
Duitsland heeft nog een auto industrie.Wij produceren in vergelijking met Duitsland niets We leveren diensten!!!
En dat levert niet genoeg op.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2009, 12:30

Gister ff globaal uit zitten rekenen. Toptarief in Duitsland voor de inkomstenbelasting is 42%, dus ik bespaar van elke euro in het 52% tarief 10% direct belasting. Daarnaast geen 25% bijtelling over cataloguswaarde, geen BPM (dus flink lagere lease), huis 300 per maand goedkoper en ik woon dan 20km verder van mn werk dan nu. Ehhh :D

Ohja wegenbelasting hebben ze in .de wel, maar ik betaal voor de beemer in Nederland 860 en in .de 360. Weer 5 tientjes per maand. Het leven zal daar echt niet veel heiliger zijn dan hier, maar wel "iets" beter en das voor mij genoeg.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 12:33

Ik ben tegen omdat:

1) Het volgkastje van de overheid
2) De enorme onzekerheid over de toegepaste techniek: het wertk niet en budgetten worden gigantisch overschreden (zie HSL, zie de betuwelijn, etc.)
3) Enorme onzekerheid over gewenste uitkomsten (het zijn maar ramingen en theoretische modellen)
4) Er betere alternatieven te verzinnen zijn voor het terugbrengen van files en CO2-uitstoot. (< bijv. de zuinige ACS1.35i met een turbo .. wooohaaa:)

Hoe meer ik er over nadenk, over hoor en over lees. Hoe meer ik tegen ben.

Nieuw element: Er zijn hele politieke discussies gaande over het dragen van een enkelbandje voor diegene onder ons, die wel eens een misstapje hebben begaan. Zonder morren krijgen alle automobilisten een 'enkelband'. Da's toch raar?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 12:42

Hans schreef:
Rico schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341 ... je___.html

Nouja de reacties spreken boekdelen..
Volgens sommige mensen praten die allemaal met hun onderbuik.
En reken maar dat ze dat doen. gaat nergens over, dat populisme.

Maar wat een heerlijke rechtse discussie hebben we hier. Die klote Roverheid ook, graaien doen ze, graaien doen ze. Regenten zijn het, met hun dikke sigaren van ons geld. Hebben ze zelf wel een kast? Is Plassterk niet onlangs uit de kast gekomen? Enfin, ff een CD-tje opzetten van de Kast, voor de nodige ontspanning.. :lol:

edit: kun je ook te hard rijden voor zo'n kastje. Ik bedoel. Bij Top Gear hebben ze ook een test gedaan dat boven een bepaalde snelheid, een flitspaal niet meer flitst. Zou dat ook met die kastjes kunnen, zodat hij je snelheid niet kan registreren? Vast wel.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 17 nov 2009, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 12:44

Ferdinand, het graaien daar maak ik me nog het minst druk om..

Staatscontrole over mijn eigen bezit en mij als persoon... SCHANDELIJK.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2009, 12:45

Rico schreef:Hoe meer ik er over nadenk, des te meer vind ik dat er straks gewoon sprake is van een vorm van onteigening. Onder zware pressie dwingt de overheid mij (en uiteraard iedereen) om mee te werken aan het systeem. Mijn eigendommen worden feitelijk onder staatscontrole gezet. Ik heb niet meer de vrijheid om te beslissen wat ik met mijn eigendommen, de auto's dus te doen wat ik wil.

Wil ik er wel iets aan doen, dan is de dreiging van gevangenis straf en zware geldboetes gewoon een feit.

Ik heb mijn eigendommen betaald, ik ben eigenaar, en straks bepaald de overheid wat ik mag en vooral NIET mag met mijn eigendom.

Ik ben nu geen crimineel, maar werk ik niet mee aan het systeem dan word ik automatisch een crimineel. Dat dus zonder iets te doen (onder zware pressie meewerken).

Mensen toch dat kan toch helemaal niet...

Mijn idee..............

Ik ben niet voor niets zo fel op......................

Tristan

Bericht door Tristan » 17 nov 2009, 12:46

Heb nog nooit zo uitgekeken naar de verkiezingen. :wink:

Friso

Bericht door Friso » 17 nov 2009, 12:46

Rico schreef:Ferdinand, het graaien daar maak ik me nog het minst druk om..

We zijn toch allemaal al marionetten van de staat?

Hans

Bericht door Hans » 17 nov 2009, 12:46

Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 12:57

Is er iemand voor eigenlijk? :lol:

Rico, helemaal mee eens. De overheid moet niet 'on-line' kunnen waken over de handel en wandel van de burgers als zij een rondje auto-sturen. Het is te verleidelijk om deze informatie te misbruiken. Dat wordt al gedaan met GSM-gesprekken in Rechtzaken, waarbij de Overheid dergelijke gegevsn opvraagd bij providers. Nee, ik heb er geen vertrouwen in dat met deze autoritten-informatie vertrouwelijk wordt omgegaan. Het voelt niet goed. Ik voorspel je dat de Overheid het kilometerheffen niet goed kan verkopen, en dat de maatregel wordt teruggedraaid voordat zij is geimplementeerd. "Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald", zullen we maar zeggen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 13:01

Friso schreef:
Rico schreef:Ferdinand, het graaien daar maak ik me nog het minst druk om..

We zijn toch allemaal al marionetten van de staat?
Zo voelt het voor mij zeker niet op dit moment sterker nog helemaal niet....ik kan doen wat ik wil op dit moment zonder ik me daarbij een marionet te voelen....alleen met dat kastje etc.........ik bepaal wat er met mijn spullen gebeurt.,.....

De vergelijking met dat elektronisch huisarrest idd........een gevangene is nu nog vrijer dan wij straks met dat kastje....

Ik wordt er gewoon zo boos van elke keer als ik eraan denk..............

ps. Romo post ook ff in offtopic voor de ontspanning :please:

frankie

Bericht door frankie » 17 nov 2009, 13:02

Maus335i schreef:
frankie schreef:Ik heb professioneel vaak te maken met zo'n andere fijne instelling, de belastingdienst. Ook daar zijn de maximale boetebedragen fors, maar voor je werkelijk aan die bedragen komt heb je echt wel stelselmatig en moedwillig de "wet" overtreden. Die instelling is echt niet onredelijk, maar wordt wel zo afgeschilderd als er weer eens een forse naheffing op prive gebruik auto aan een Nederlander met Belgisch kenteken uitgedeeld wordt ofzo.
Sorry dat ik je even zo tussendoor quote: kreeg van de week 50 euro boete voor het niet volledig betalen van de BTW. Had een cijfertje per ongeluk omgedraaid waardoor ze 9 euro minder hadden ontvangen dan de aangifte. De boete is 2% met een minimum van 50 euro. En dacht je dat die boete werd kwijtgescholden of verlaagd? :P Nee :mrgreen:

Da's natuurlijk ook niet zo handig :roll: :mrgreen: :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 17 nov 2009, 13:13

Ferdinand schreef:Is er iemand voor eigenlijk? :lol:

Rico, helemaal mee eens. De overheid moet niet 'on-line' kunnen waken over de handel en wandel van de burgers als zij een rondje auto-sturen. Het is te verleidelijk om deze informatie te misbruiken. Dat wordt al gedaan met GSM-gesprekken in Rechtzaken, waarbij de Overheid dergelijke gegevsn opvraagd bij providers. Nee, ik heb er geen vertrouwen in dat met deze autoritten-informatie vertrouwelijk wordt omgegaan. Het voelt niet goed. Ik voorspel je dat de Overheid het kilometerheffen niet goed kan verkopen, en dat de maatregel wordt teruggedraaid voordat zij is geimplementeerd. "Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald", zullen we maar zeggen.
Ik ben wel voor km-heffing hoor :df: , maar niet dmv. een "black-box" en al helemaal niet dmv. een overheidsproject. We weten allemaal hoe overheidsprojecten lopen, ik heb nog geen koppen zien rollen vanwege schandalige overschrijding van budgetten.

Plaats reactie