Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Bram » 15 nov 2009, 21:39

Dus omdat ik naar mijn werk moet, word ik gestraft?

Droevig.

En dan rijd ik in mijn ogen echt in een keurig zuinig en dus milieubewust karretje hoor, scoor er 1 op 22 mee :clap:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 21:41

Je kan toch verhuizen...? :roll: En als je telkens naar een andere locatie moet kan je werkgever zijn kilometervergoeding aanpassen.

Zo denk ik er overigens niet over hoor, dit is wat je te horen krijgt van de overheid. ;)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 nov 2009, 21:43

Ik woon 37 km van m'n werk af, vind het prima :lol:

Maar goed, hoe zit het dan straks met de km vergoeding die ik nu nog van mijn baas krijg? Word die hoger, gaat die verdwijnen?

JP

Bericht door JP » 15 nov 2009, 21:44

Niet elke beroepsgroep krijgt reisgeld, maar ik ga dan ook maar 1 dag in de week naar mijn werk.... :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 nov 2009, 21:47

romo schreef: Kortom, vooralsnog vind ik je argumenten niet steekhoudend en bij lange na niet overtuigend genoeg om een actie tegen dit onzalige plan tegen te houden.......................
Als je actie wilt voeren en je kunt veel mensen meekrijgen, dan moet je het beslist niet nalaten. Ik lees op sites dat ruim 60% van de kiezers ook tegen de huidige plannen is. De verkiezingen komen eraan, er valt iets te halen.

Ik zie nu berekeningen (kant en klaar via sites) voorbij komen die aantonen dat een grotere auto tussen nu en 2013 zomaar 10-15% duurder in aanschaf kan worden. Dit kan zijn, maar hou er dan ook rekening mee dat het in de toekomst voor weinig-rijders veel aantrekkelijker zal worden om een grote auto als occasion te kopen. De wegenbelasting is er immers niet meer. Dit zal de afschrijving van dit soort auto's beperken hetgeen de hogere aanschafwaarde kan rechtvaardigen. Ik wil er maar mee zeggen dat het één met het ander te maken heeft en dat het nagenoeg onmogelijk is de scope van alle maatregelen te bevatten.

Sander

Bericht door Sander » 15 nov 2009, 21:48

partyondude schreef:Dus omdat ik naar mijn werk moet, word ik gestraft?

Droevig.
Precies, WW word zo wel erg aantrekkelijk voor sommige mensen :roll:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2009, 21:53

Hielke schreef:
romo schreef: Kortom, vooralsnog vind ik je argumenten niet steekhoudend en bij lange na niet overtuigend genoeg om een actie tegen dit onzalige plan tegen te houden.......................
Als je actie wilt voeren en je kunt veel mensen meekrijgen, dan moet je het beslist niet nalaten. Ik lees op sites dat ruim 60% van de kiezers ook tegen de huidige plannen is. De verkiezingen komen eraan, er valt iets te halen.

Ik zie nu berekeningen (kant en klaar via sites) voorbij komen die aantonen dat een grotere auto tussen nu en 2013 zomaar 10-15% duurder in aanschaf kan worden. Dit kan zijn, maar hou er dan ook rekening mee dat het in de toekomst voor weinig-rijders veel aantrekkelijker zal worden om een grote auto als occasion te kopen. De wegenbelasting is er immers niet meer. Dit zal de afschrijving van dit soort auto's beperken hetgeen de hogere aanschafwaarde kan rechtvaardigen. Ik wil er maar mee zeggen dat het één met het ander te maken heeft en dat het nagenoeg onmogelijk is de scope van alle maatregelen te bevatten.

Das allemaal waar, maar het gaat me echt om de argumenten die ik eerder heb vermeld.

Als ik de berichten lees is het een schuiven met nieuwe namen, die per saldo inhouden dat het en niet goedkoper wordt, dat ook niet autorijders middels een nog ingevulde provinciale heffing mogen bukken( erg slim natuurlijk om een systeem in te voeren waar achteraf de spelregels nog van ingevuld mogen worden). Last but not least; een ongekende en onvertoonde aantasting van de privacy waar ieder nuchter denkend mens van zou moeten gruwelen.
Laatst gewijzigd door romo op 15 nov 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 22:04

JP schreef:Niet elke beroepsgroep krijgt reisgeld, maar ik ga dan ook maar 1 dag in de week naar mijn werk.... :mrgreen:
Weet ik, maar daar heeft de overheid ook schijt aan. Net zoals ze dat hebben aan dingen als, "ik wil niet verhuizen voor m'n werk" en "ik ben duurder uit."

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 nov 2009, 22:18

Mark Nauta schreef:
romo schreef:Hier kan je alvast checken wat het voor iedereen gaat betekenen;

http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is echt bizar wat je moet gaan betalen!!! Niet te geloven! En dit zijn dan de indicatieve kosten voor 2012, in 2018 is dit dus nog eens debiel veel hoger! Niet te geloven.
Ben nog aan het lezen maar heb ook ff gecheckt. Of ik doe iets verkeerd of het maakt (voor mij) geen ruk uit? Meerdere opties geprobeerd :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 22:29

Arthur schreef:
Mark Nauta schreef:
romo schreef:Hier kan je alvast checken wat het voor iedereen gaat betekenen;

http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is echt bizar wat je moet gaan betalen!!! Niet te geloven! En dit zijn dan de indicatieve kosten voor 2012, in 2018 is dit dus nog eens debiel veel hoger! Niet te geloven.
Ben nog aan het lezen maar heb ook ff gecheckt. Of ik doe iets verkeerd of het maakt (voor mij) geen ruk uit? Meerdere opties geprobeerd :hmmm:
Rekenvoorbeeld is met standaardtarief, dus buiten de spits om en er staat ook nergens of het snelwegkm zijn of niet.
Dus als je veel in de spits moet en veel op snelwegen ben je al snel een stuk duurder uit.

Arthur

Bericht door Arthur » 15 nov 2009, 22:33

Dat zal dan. En van de spits heb ik geen last :wink: Vind het steeds minder erg worden :mrgreen: :sealed: :whistle:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 22:43

Hielke schreef:

Het probleem is dat zulke auto's niet meer nieuw zullen worden verkocht, en dus droogt de stroom van occasions ook op...

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 22:45

Nu zit ik ff te kijken naar alle rekenvoorbeelden.
Zakelijk wordt de patrol dan erg duur.
Maar prive wordt die juist aantrekkelijk aangezien de wegenbelasting afgeschaft wordt.
Dan kan ik hem dus op geel kenteken zetten, als ik dan niet teveel rij prive is die stukken goedkoper.
Zakelijk dan de alpine/5gtt inzetten of een nieuwe diesel kopen, want die zijn wel goedkoper per km.

Beetje rare regelingen allemaal :hammer: :hammer: :hammer:

Plus als de oldtimers geen kastje krijgen kunnen ze toch nooit checken hoeveel je ermee rijdt?

Arthur

Bericht door Arthur » 15 nov 2009, 22:48

@Rico: Dat zal mee vallen denk ik. De zielige leasertjes zoals ik ( :wink: ) die met kleine budgetten moeten werken die zoeken straks allemaal een hybride of Aygo uit. Denk dat de managers en directeuren wel gewoon hun A6 en 5-serie zullen blijven leasen. Zou ik wel/ook doen als het mogelijk zou zijn :wink:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 22:51

Ja Arthur alleen worden dat dan A6'en en 5 series met 1.4 turbo pruttelmotoren..om de C02 tax te drukken.. .nou die hoef ik ook niet :cry:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 15 nov 2009, 22:53

Het is de truc om dat wat recht en eerlijk lijkt, rustigjes aan naar de hellend vlak/grijs gebied modus te bewegen. Het uitgangspunt was dat de km-heffing niet duurder voor de automobilist zou uitvallen dan het huidige systeem. Inmiddels worden we door de grijze, pratende pakken alweer om de oren geslagen met allerlei cijfers en percentages: voor 70% wordt het niet duurder, voor x% een beetje duurder en voor een klein percentage zelfs goedkoper bladiebla. Over een jaar zal het voor die paar % niet duurder zijn, de rest betaalt gewoon meer. Hoe konden we immers zo naief zijn om te denken dat een dergelijk ingenieus systeem in 2012 tegen de in 2008/9 bedachte kosten kon worden ingevoerd?! Plus nog allerlei andere inkomsten die onze volksvertegenwoordigers gaan mislopen, moeten ook verrekend worden uiteraard.

Het verhaal van het afschaffen van de BPM en het gelijktijdig verhogen van de houderschapsbelasting heb ik nooit begrepen. Er wordt een andere sticker op geplakt, that's it. Er wordt niets afgeschaft of afgebouwd, wat linksom niet meer binnenkomt, komt nu rechtsom binnen. Drogredenen te over en we accepteren het ook gewoon: over de auto's die ik rijd, is al lang en breed BPM betaald. Of krijg ik die nu terug?

Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat de eenvoudigste en goedkoopste oplossing al jaren door jan en alleman wordt aangedragen (als het dan toch moet), maar toch keihard wordt genegeerd: verdisconteer het (nog verder) in de brandstofprijs. Neen, hier moeten plucheklevers en milieuwaanzinnigen hun stempel drukken op hun termijn door het invoeren van de meest complexe en onhoudbare systemen. Ik hoop ook maar dat deze hoogmoed hun eigen ondergang inluidt, want voor rede is hier al lang geen plaats meer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2009, 22:56

Ik heb er maar 1 woord voor;

Volksverlakkerij......................

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 23:03

Het machtigste wapen wat we in principe in handen hebben zijn echt de komende gemeenteraads en landelijke verkiezingen.. bespeel de achterban van het CDA.. en de PvdA.. laat die achterban... de stemmers voelen hoe hard ze gepakt worden ..

gemeenteraads verkiezingen maart volgend jaar de afrekening :twisted:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 23:09

Dan moeten we wel actie gaan ondernemen en niet alleen dit draadje vullen :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 23:13

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ntrol.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 23:19

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Maak je borst maar nat..

Dit is nog erger dan het communisme :'(

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 23:24

http://www.navigadget.com/index.php/200 ... gsm-jammer" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgen gelijk eentje bestellen :twisted:

Joop

Bericht door Joop » 15 nov 2009, 23:27

Stemwijzer sloeg voor mij altijd uit richting CDA of VVD...

Ik had de CDA nog redelijk hoog zitten als het gaat om mobiliteit, zeker met een autofiel als JP. Echter JP heeft zijn eigen achterban te weinig onder controle om auto-vriendelijk op te treden en de CDA laat zich aandouwen door de PvdA....

...wordt tijd om VVD te gaan stemmen als het zo door gaat.

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 23:32

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... oen_we_al/" onclick="window.open(this.href);return false;
Worden snelheidsovertredingen ook geregistreerd via het kastje?
Nee, het kastje kan geen snelheidsovertredingen registreren.
:hammer:

Plaats reactie