Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

EJGT3CS

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door EJGT3CS » 15 nov 2009, 18:58

Wie registreert dit domein even?
http://www.stopdekilometerheffingnu.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stopdekmheffingnu.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

?

wim breman

Bericht door wim breman » 15 nov 2009, 19:32

Eigenlijk lijkt het erop alsof het allemaal voorgekookt is.

Eerst laat je de autobezitter jarenlang via allerlei belastingen, BPM, Co2 toeslagen en provinciale opcenten een giga bedrag ophoesten wat vervolgens in de algemene middelen verdwijnt en dus niet gebruikt word waarvoor het bedoeld is namelijk de infrastructuur op het niveau houden zodat je niet in de situatie beland waar we nu inzitten met al die overvolle wegen.
Vervolgens gaat de overheid die zelf die situatie veroorzaakt heeft nu een darm van een regeling zitten bedenken en verwacht dat de in hun ogen simpele burger dat maar even slikt onder het mom van "60 procent van de autobezitters is goedkoper uit"

Daarom is het van cruciaal belang dat een weerwoord op deze regeling goed onderbouwd word met cijfers die aantonen dat het een gospe is dat we goedkoper uit zijn.
Hoeveel auto's rijden er rond in Nederland ?
Ik dacht gelezen te hebben iets van 9 miljoen, elke maand 9 miljoen extra betaaltransactie's........................................ :(

Ik vrees dat het bedrag per gereden kilometer dat nu al genoemd is niet kostendekkend is en veel hoger gaat uitvallen.

De fiscus gaat hier ook handig gebruik maken en iedere zakelijke rijder in de gaten houden, ze deinzen er tenslotte ook niet voor terug om met van diefstal verkregen informatie de grijsspaarders aan te pakken.
Ze staan zelfs met geld snuffelhonden aan de grens te posten en fotootjes te maken in de vakantieperiode om te zien of er toevallig geen overtreding mbt de 500 km verklaring gepleegt word.
Hoezo algehele controle ?

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 19:42

Zoals ik het nu kan zien zal ik zon 4k per jaar meer kwijt zijn :shocking: :shocking: :shocking:
En dat is dan alleen zakelijk.
Ja ik bespaar met de gtt van 1985 wel 132 euro wegenbelasting :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:
Maar goed die is in 2010 al belastingvrij :bag: :bag:
Sigaartje uit eigen doos :sealed:

allen

Bericht door allen » 15 nov 2009, 19:47

En aangezien Luco z'n zuur betaalde geld naar de overheid gaat, loopt de gemeente een en ander mis. die gooit er nog wat nieuw verzonnen gemeentebelastingen bovenop. Kort gezegd, kost het je meer dan 4k extra. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 19:56

allen schreef:En aangezien Luco z'n zuur betaalde geld naar de overheid gaat, loopt de gemeente een en ander mis. die gooit er nog wat nieuw verzonnen gemeentebelastingen bovenop. Kort gezegd, kost het je meer dan 4k extra. :wink:
Die had ik nog niet eens meegerekend :thnx:
Maar al met al reden genoeg om er iets aan te doen.
Dus wordt er een site opgezet, ik wil wel helpen.
Wordt er een stichting opgericht, ik meld me aan als bestuurslid.
Verder wil ik met van alles helpen.

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2009, 20:00

Ernst Jan Dekker schreef:Wie registreert dit domein even?
Wouter heeft inmiddels redonzeprivacy.nl geregistreerd voor dit gebeuren. Lijkt me een prima naam :)

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 15 nov 2009, 20:02

Sja , ook ik ben duurder uit als ik het uitreken met m'n ouwe Mini die ik voor woon-werk verkeer enzo gebruik ....
Betaal nu 112 euro per jaar wegenbelasting kan daar gedeeld door 3 cent 3733 km mee rijden en met 6 cent 1866 km.....alles daarboven gaat me euro's kosten. :( en ja ik zit daar ruim boven kwa km's.

Ik denk dat van die 9 mijoen auto's , veel auto's zijn die heel weinig km's maken , anders weet ik niet hoe mensen voordeliger uit kunnen zijn.
Een tolpoortjes systeem/ tolwegen zou denk ik nog beter kunnen werken als dit rekening rijden.

Gr. Alex,

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 20:06

Misschien een leuke oldtimer tegen die tijd :mrgreen:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 20:21

luco hornsveld schreef:Misschien een leuke oldtimer tegen die tijd :mrgreen:

Reken maar dat ze die ook "aan gaan pakken".... Zodra er meer mensen met "smerige vervuilende oldtimers" gaan rijden komt daar ook een kastje in. En dan zeggen ze gewoon, 50 cent per kilometer. Waarom? Het is een pleziervoertuig en plezierritjes zijn anno 2012 (nu al eigenlijk) uit den boze! Je maakt toch niet veel kilometers met zo'n ding is dan de gedachte....

Joy

Bericht door Joy » 15 nov 2009, 20:30

Ik ben vooral benieuwd naar de 'variabele' kilometerprijs. Waar schalen ze een 15 jaar oude 'vieze' M3 in. Komt er een toptarief voor milieuvervuilende auto's om mensen te pushen nieuwe auto's te kopen ? Op dit moment ben ik 750 euro wegenbelasting per jaar kwijt zonder een meter te rijden. Met 6 cent per kilometer kan ik daar 12.500 snelweg kilometers mee maken. Omdat ik niet alleen maar snelweg zou rijden ben ik goedkoper uit. Het is alleen de vraag wat de toekomst zou brengen kwa tariefverhoging. De bedrijfsauto rijdt vooral in de bebouwde kom dus ook daar zou het voordeliger uitpakken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2009, 20:37

Hielke schreef:Los van het thema privacy zie ik de nieuwe belastingmaatregel wel zitten.

Als iets duidelijk mag zijn dan is het wel dat de automobilist over 10 jaar procentueel net zoveel aan de schatkist mag afdragen als dat hij vandaag doet. De automobilist is en blijft in Nederland de melkkoe van de staat. De inkomsten uit het autorijden kunnen niet gemist worden en het zou maatschappelijk grote beroering teweeg brengen als die centen ineens door andere partijen opgebracht moesten worden. Jammer voor de automobilist.

Ik ben ervan overtuigd dat rekeningrijden een positief effect op het terugdringen van files zal hebben. Als Nederlanders ergens gevoelig voor zijn dan is het wel als je ze direct en duidelijk in hun beurs raakt. Dus niet met een belastingmaatregel waarbij betaling eens per maand of jaar plaatsvindt, nee, per direct. In dit geval als ze zich beseffen dat iedere afgelegde extra kilometer 6 cent kost. Of 9 of 12 cent wanneer ze diezelfde kilometers in de spits willen afleggen. Zoals nu met de kortgeleden geintroduceerde BPM en wegenbelastingmaatregelen de kleine auto's als de Aygo ineens heel populair werden, zal de Nederlander straks met het rekeningrijden eerder naar alternatieven als carpoolen, openbaar vervoer, en het rijden buiten de filetijden grijpen. Prima dus. En eerlijker dan het huidige systeem waarbij het voor kan komen dat de eigenaar van een paar jaar oude auto uit de hogere klasse die per jaar 5000 km rijdt, tot wel 3 keer zoveel wegenbelasting moet betalen als eigenaren van kleinere auto's die 10 keer zoveel km's rijden. De gebruiker gaat straks evenrediger betalen.

Over de privacy. Gaat het kastje straks gebruikt worden om de burger 24/7 in de gaten te houden vwb de overschrijding van de wettelijk bepaalde max. snelheid? Ik zie het niet gebeuren. Nederlanders zijn, en dat blijkt hier op het forum al, ontzettend gevoelig voor Big Brother praktijken. Wettelijk mag het niet eens voor zover ik weet. Hooguit kan ik me voorstellen dat de logs in het geval van zware ongelukken met zwaar lichamelijk letsel of de dood tot gevolg gebruikt kunnen worden. Daar zou ik vrede mee hebben. Als privacy werkelijk je allerhoogste goed is en je de overheid (onszelf dus, want wij kiezen onze vertegenwoordigers) niet vertrouwt, dan moet je per direct je mobieltje de ploemp in gooien, want ook via het GSM netwerk is je wandel heel nauwkeurig na te gaan.

Hielke, ik ben het niet helemaal met je eens.

1
De km heffing staat hier niet ter discussie, daar kan ik met je meegaan. Hoewel nu de meerverbruiker ook wel meer betaalt, namelijk in de afdracht van meer accijnzen, simpel omdat je meer brandstof verbruikt.

2
Ook de niet autorijder (stel ik ben er zat van en gooi de M3 de deur uit en ga vervolgens met de fiets) gaat mee betalen. En wel aan een nieuwe provinciale heffing.
Is dit eerlijk? Betekent dit dat de gebruiker evenrediger gaat betalen, neh, de niet gebruiker mag er ook voor opdraaien.

3
Dan nogmaals het privacy standpunt. Ik heb het eerder gezegd en er zijn natuurlijk ook voorbeelden van; Wat kan gebeuren, zal gebeuren...............koppelen van bestanden wettelijk of niet, het is niet tegen te houden, dit is onze worst nightmare.
Het argument van de pinpas en het mobieltje vind ik zeer ver gezocht, immers heb je hier nog de vrije keuze als individu om er aan mee te doen c.q. er gebruik van te willen maken.
Met het registratie kastje vervalt die vrije keuze, het wordt een verplichting. Als weldenkend en ook kritisch individu wil ik een vrije keuze op dit vlak, dat lijkt me niet meer dan logisch als het om een dergelijk belangrijk punt als privacy gaat.

Kortom, vooralsnog vind ik je argumenten niet steekhoudend en bij lange na niet overtuigend genoeg om een actie tegen dit onzalige plan tegen te houden.......................

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2009, 20:43

http://www.nieuweautoprijzen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
was nog niet voorbij gekomen

Afbeelding

'nuff said

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 20:45

667 euro per gram boven de 140 gram per kilometer zou het toch worden? Dan kom ik voor een M3 nog wel wat ongunstiger uit... Of is dat weer bijgesteld?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2009, 20:46

Nou lijkt me duidelijk, BPM naar beneden, maar de CO2 tax even meer dan flink erbij..............netto resultaat; ga meer weer voorover bukken............... :bag:

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2009, 20:50

Sommige auto's worden idd wel iets goedkoper, maar ze vergeten even dat veel fabrikanten de prijzen in Nederland lager houden omdat wij met al die belastingen al hard genoeg genaaid worden. Als de prijs omlaag gaat zal de fabrikant de netto prijs van auto's wel rechttrekken.
:bag:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 20:52

romo schreef:Nou lijkt me duidelijk, BPM naar beneden, maar de CO2 tax even meer dan flink erbij..............netto resultaat; ga meer weer voorover bukken............... :bag:
Ik heb al een schrale reet van dat bukken :bag:

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2009, 20:56

luco hornsveld schreef:
romo schreef:Nou lijkt me duidelijk, BPM naar beneden, maar de CO2 tax even meer dan flink erbij..............netto resultaat; ga meer weer voorover bukken............... :bag:
Ik heb al een schrale reet van dat bukken :bag:
en dan rijd je nog maar zo'n schrale seat.
:bag:

Youp

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 20:56

Dat Spaanse voer... Daar zitten veel pepers in, daar krijg je ook een schrale reet van... :bag:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 21:12

Voor de seat hoef ik gelukkig niks aan het rijk af te dragen :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 15 nov 2009, 21:15

..dat moest er nog eens bijkomen... :wtf:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 21:16

In 2013 50000 euro co2 heffing ?! Op een M3...BPM heeft gewoon een andere naam gekregen, wat is dit toch fucking onrechtvaardig.

Al die plannen ontnemen me gewoon straks elke lust om nog geld aan een auto uit te geven. Denk dat mijn centen straks naar andere hobby's gaan.

Heb net de M5 nog wel even flink van jetje gegeven, echt met de km heffing plannen in mijn achterhoofd, gewoon op een criminele manier... Wegmisbruikers zou er rode oortjes van hebben gekregen :twisted:

Joy

Bericht door Joy » 15 nov 2009, 21:20

Klopt het dat het pas in 2018 voor automobilisten zou gaan gelden ? Dat is nog wel even weg :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2009, 21:26

Zo redeneer ik ook Rico... bestel over een maand of 4 een andere auto. Wordt wat sportiefs... het kan nu nog. Misschien wel m'n eerste en laatste echt leuke auto voor op straat. We zullen zien.

Marc R

Bericht door Marc R » 15 nov 2009, 21:28

Rico schreef:In 2013 50000 euro co2 heffing ?! Op een M3...BPM heeft gewoon een andere naam gekregen, wat is dit toch fucking onrechtvaardig.

Al die plannen ontnemen me gewoon straks elke lust om nog geld aan een auto uit te geven. Denk dat mijn centen straks naar andere hobby's gaan.

Heb net de M5 nog wel even flink van jetje gegeven, echt met de km heffing plannen in mijn achterhoofd, gewoon op een criminele manier... Wegmisbruikers zou er rode oortjes van hebben gekregen :twisted:

Tjah en omdat er strax ook naar de vervuiling gekeken gaat worden is een V10 in een E30 ook geen optie meer....als je hem niet in het ene gat krijgt dan rammen ze hem in het andere gat...

Echt een kutwereld...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 nov 2009, 21:35

Lekker achterlijk zeg :stom:

Zelfs met een VW Polo SDi uit 2000 ben ik met 30.000 km per jaar en doe moet ik wel maken, kan moeilijk tegen Defensie zeggen dat ik wel thuis ga werken, ga ik fors meer betalen :evil:

Wie gaat mij vergoeden?

Plaats reactie