lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EJGT3CS

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door EJGT3CS » 07 nov 2009, 14:22

Die Lotus Esthi is zeker niet de enige Rene.
Zijn er meerdere van gemaakt! :)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2009, 14:33

Ernst Jan Dekker schreef:Die Lotus Esthi is zeker niet de enige Rene.
Zijn er meerdere van gemaakt! :)
van de Esthi zeker, maar ook van de 3.4? hoeveel zijn er trouwens van...zal vast wel ergens staan, die metd e audi 2.4(kg/pk) is wel leuk :mrgreen: in elk geval bijzondere dingen...owja...ik zie al bij men eigen Esthi plaatjes een zwarte...hm...klopt het ook niet wat ze zeggen zo lijkt het :hammer: :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 07 nov 2009, 15:33

Sow, vandaag maar eens een paar honderd km gereden om een Elise te bekijken. Juist, die zwarte in Zoetermeer;

Afbeelding
Afbeelding

Auto is in 2007 op een zogenaamd BN kenteken geleverd door Vd Kooi. Auto ziet er gewoon qua lak goed uit (een lakpolish misschien voor de swirls) Geen steenslag !
Hij is gewoon compleet, met extra racestuur, hardtop, xenon en staat op Yokohama semislicks.
Zoals bekend linkstgestuurd, met Becker radionavigatie en Cobra alarm. Verkoper startte de Lotus nog in de showroom en lichtjes revven... :shocking: :hosanna:

De R ziet er gewoon :love: uit

Zijn er nadelen..? Ja, dat ook, maar het is dan ook geen nieuwe.

De banden zijn rondom wel erg slick, moeten gewoon nieuwe op, vind ik. Verder vond ik de remschijven er niet meer fris uit zien. Veel slijtsporen en de gaten in de schijf zijn op sommige plaatsen dichtgesleten door de rest van de remschijf. (ja, ik had er een foto van moeten maken, dit klinkt erg raar :mrgreen: ) Volgens mij, en getuige het aparte racestuur en een naar mijn mening veel te grote ringsticker op de zijkant, heeft de vorige eigenaar hem niet gespaard.

Verder viel me op hoever de deur open moet om een beetje goed in te stappen. Auto stond naast een andere auto en dan instappen en met 1 hand de deur vasthouden...zag er lachwekkend (ik voelde me lullig) uit. Misschien met mijn postuur +- 15 stone :wink: toch nog ff Sonja Bakker'en

Ja, ik ben onder de indruk en blijf twijfelen, dus ik hoop dat hij nog ff te koop staat....Heb ik nog wat slapeloze nachtjes om na te denken :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2009, 15:45

leuk verslagje :thumbup: komen dus verder geen rare dingen bij kijken? die prijs is het gewoon?

die dingen die jij noemt zijn waarschijnlijk wel bij de prijs in te krijgen :hmmm:

Sonja Bakker is er mee opgehouden dus wel ff een andere coach zoeken :mrgreen: in zo'n ding moet je redelijk slank zijn, maar de instap went zo, bovendien goed voor je dagelijkse rek en strek oefeningen :lol:

allen

Bericht door allen » 07 nov 2009, 15:53

Even een paar dingen dan. Het helpt om de stoelen altijd even in de achterste stand te zetten voor het in- en uitstappen. Schijven willen nog weleens vliegroest hebben. Daar zou ik me niet druk om maken. Dat de gaatjes verstopt zitten had ik met de Speedster ook regelmatig. Hogedrukspuit erop bij koude remmen en het is zo weer op gelost. :wink:
De Yokohama's lopen sowieso niet over van profieldiepte dus check hoe ver je nog hebt tot aan de markering.
En bij goed onderhoud mag een Elise echt wel op z'n flikker krijgen.

Koop je een wagen die z'n hele leven amper kilometers heeft gedraaid dan kom je een beetje in mijn schuitje terecht. Dan kun je vanalles gaan bugfixen. Stilstand doet een auto gewoon geen goed.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2009, 15:56

fair point :thumbup:

JP

Bericht door JP » 07 nov 2009, 15:57

Over prijzen hebben we niet gepraat, wel dat eventuele inruil vd GTi geen probleem zou zijn..

Weet ook niet of zij die schijven zouden vervangen, misschien dan iets korting en ff bij VD Kooi voorbij gaan.

Leuk weetje; Vorige eigenaar had 'm ingeruild op een nieuwe MINI JCW....s (WHY???? :hammer: )

@ Allen; Het profiel op de banden had volgens mij op meerdere plaatsen nog maar 1mm over...
Stoel stond idd al in de achterste stand, maar om met je voet binnenboord te komen....Zie me al met mijn veiligheidsschoenen :mrgreen:
Plaats genoeg binnenin, voor mijn 1m87, moest voor een goede zit nog zelfs de stoel een beetje naar voren zetten...

Emiel

Bericht door Emiel » 07 nov 2009, 16:00

Een elise is gemaakt om mee te rijden, dus dat hij gebruikt is waar hij voor gemaakt is, tja..

Deur vast houden met instappen, voorraam vastpakken met uitstappen, allemaal dingen die je moet afleren in mijn ogen als je een elise/exige koopt (sowieso vind ik) Het zijn geen "grepen" om je aan vast te houden, bij de elise/exige nog minder als bij een andere auto.

En je zult smalle schoenen aan moeten wil je lekker rijden in zo'n ding :)

me @ 1,91 ging ook prima met in en uitstappen, dat is iets wat je moet oefenen, na 1 dag ben je handig genoeg en soepel genoeg om het te doen :)
Laatst gewijzigd door Emiel op 07 nov 2009, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 07 nov 2009, 16:00

Zag overigens op de foto dat het straatbanden zijn. Dan is bijna op wel gewoon op. :wink:

In- en uitstappen kostte mij een paar dagen oefenen. Gelukkig was ik op vakantie, maar en soepel zag dat er in het begin niet uit. :bag:

Inuilen? Tja, zoveel mensen zoveel smaken.

Emiel

Bericht door Emiel » 07 nov 2009, 16:02

allen schreef:Inuilen? Tja, zoveel mensen zoveel smaken.
Idd.

Vaak is inruil omdat men wat praktischer wil, die zijn het in en uti stappen na 5 jaar wel beu.

Vorige eigenaar van Stephane zijn 135R heeft een Z4 M gekocht, tja... hoewel ik dat nog wel enigzins begrijp, maar toch.

allen

Bericht door allen » 07 nov 2009, 16:03

Ik was het ook beu Emiel. Vandaar de huidige keuze. :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 07 nov 2009, 16:15

Ruben schreef: Wat betreft de zwarte Elise R is het inderdaad een leuke prijs JP. Moet de auto je verder wel bevallen. Ik vond de standaard 192 pk te saai en dat zat in de beleving. Met supercharger ben je zoweer 5 mille extra kwijt en dan praat je toch weer over hele andere prijsregionen dan waar ik mijn auto voor gekocht heb. Overigens vraag eens na waarom er geen airbagstuur in zit, ben ik wel benieuwd naar.
Heb ik nog nagevraagd, maar volgens de verkoper zouden die nooit met geleverd zijn. Iets zegt mij dat jij anders weet.... :hmmm: :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 nov 2009, 16:34

allen schreef:Ik was het ook beu Emiel. Vandaar de huidige keuze. :mrgreen:
Moet ik maar es kijken of ik in zo'n model makkelijker kan instappen :lol:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 07 nov 2009, 16:57

Capo_Miel schreef:
allen schreef:Inuilen? Tja, zoveel mensen zoveel smaken.
Idd.

Vaak is inruil omdat men wat praktischer wil, die zijn het in en uti stappen na 5 jaar wel beu.

Vorige eigenaar van Stephane zijn 135R heeft een Z4 M gekocht, tja... hoewel ik dat nog wel enigzins begrijp, maar toch.

Bij ons ons op het werk is 2 jaar gelden ook een origineel Nederlandse 111R in geruild op een Z4 M Coupe. :D

Die is overigens weer ingeruild op een 318d en een Donkervoort geloof ik.... :P

allen

Bericht door allen » 07 nov 2009, 16:59

JP schreef:
Ruben schreef: Wat betreft de zwarte Elise R is het inderdaad een leuke prijs JP. Moet de auto je verder wel bevallen. Ik vond de standaard 192 pk te saai en dat zat in de beleving. Met supercharger ben je zoweer 5 mille extra kwijt en dan praat je toch weer over hele andere prijsregionen dan waar ik mijn auto voor gekocht heb. Overigens vraag eens na waarom er geen airbagstuur in zit, ben ik wel benieuwd naar.
Heb ik nog nagevraagd, maar volgens de verkoper zouden die nooit met geleverd zijn. Iets zegt mij dat jij anders weet.... :hmmm: :mrgreen:
Volgens mij wel, maar veel mensen gooien dat eruit voor een afneembaar stuur. Meestal van wildleder en een paar cm kleiner. Stuurt wat lekkerder. :wink:
Is de auto voor vrije tijd, dan maakt het me niet zo uit, maar ben je van plan, net als ik (als ik geen pech heb) de auto dagelijks in te zetten is rechts zitten irritant. Denk aan een parkeerkaartje, tol betalen, inhalen. Ombouwen van een Engelse S2 kost momenteel nog teveel geld.

Rupie

Bericht door Rupie » 10 nov 2009, 15:27

Waarom zie ik hier geen Lotus tussen staan?!

http://www.raivereniging.nl/markt-infor ... 02009.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;

:hammer:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 nov 2009, 15:35

JP schreef:
Vanaf de R zijn de Elise's volgens mij met airbag afgeleverd, kan het mis hebben, maar gezien de auto door Van der Kooi is afgeleverd moet volledige historie te achterhalen zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2009, 17:55

Ruben schreef:
JP schreef:
Vanaf de R zijn de Elise's volgens mij met airbag afgeleverd, kan het mis hebben, maar gezien de auto door Van der Kooi is afgeleverd moet volledige historie te achterhalen zijn.
voor de amerikaanse markt wel, maar NL geloof ik niet...maar ik kan het ook mis hebben :mrgreen:
weet wel dat je optie pakketten had...en je er geloof ik wel voor kon kiezen :hmmm:

JP

Bericht door JP » 10 nov 2009, 18:00

Huidige verkoper gaf al aan dat bij historievragen ik met vdK kon bellen.
auto had bij 1600 en bij 16000km een beurt gekregen, Lijkt me dat hij nu (27k) wel weer een beurtje kan gebruiken

GTRene

Bericht door GTRene » 10 nov 2009, 18:13

JP schreef:Huidige verkoper gaf al aan dat bij historievragen ik met vdK kon bellen.
auto had bij 1600 en bij 16000km een beurt gekregen, Lijkt me dat hij nu (27k) wel weer een beurtje kan gebruiken

hier staat het wel in, airbags zit in het Suepr touring pakket en dus apart te bestellen.

http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_ar ... hp?nk=5457" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 10 nov 2009, 19:31

Heb je overigens gereden JP?

JP

Bericht door JP » 10 nov 2009, 20:11

Nee, helaas want:

a) dat durfde ik niet te vragen
b) de auto spik en span binnen stond (had hij 8 autos moeten wegzetten)
c) het zaterdag wel zeikweer was voor een testrit

Verder ga ik nog via RSR een Exige toertocht plannen. 4u rijden, maar niet op de Ring.

of is dat niet te vergelijken met een Elise R?

Rupie

Bericht door Rupie » 10 nov 2009, 20:52

Denk het wel, alleen de grote toegevoegde waarde van een Elise is het open dak. Ik vind persoonlijk de Elise gevoelsmatig lekkerder, directer sturen. Maar daar zullen de meningen over kunnen verschillen en misschien sla ik de plank wel helemaal mis, maar dat is het gevoel wat ik heb na meerdere Elises en Exiges gereden te hebben...

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 nov 2009, 20:53

Exige Mk II kan het dak ook gewoon open, softopje is een optie 8) En op een Elise kan je een hardtop kopen :sealed:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 nov 2009, 20:55

Exige koop je voor het plaatje en daar blijft niks van over nadat het dak eraf is :sealed: :popcorn:

Plaats reactie