A1 GP\Racing for Holland

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mathieu

A1 GP\Racing for Holland

Bericht door Mathieu » 15 sep 2009, 14:48

RJay

Re: A1 GP\Racing for Holland

Bericht door RJay » 15 sep 2009, 15:08

De F?
Iets te maken met de diefstallen bij J. Lammers eerder?

frankv

Bericht door frankv » 15 sep 2009, 15:13

ik zag het ook al, maar ik volg de A1GP niet meer, rijden ze al niet meer mee dan?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 sep 2009, 15:16

Jan Lammers snapt niet helemaal dat de belastingdienst ervoor heeft gezorgd dat de inboedel van A1 Team Netherlands B.V./Racing for Holland ter veiling wordt aangeboden.
Jammer
“We hebben dit niet weten te voorkomen Dat is jammer. Terwijl wij tot 28 september hebben om een vordering van de belastingdienst te vereffenen. Dat gaan wij ook doen”, licht Lammers toe. “In twee delen. Het eerste deel komt waarschijnlijk woensdag. De mensen van de belastingdienst doen natuurlijk hun werk maar ik snap ze niet. Ik ga ze gewoon betalen en dat levert altijd meer geld op dan een veiling”.

Winst
Lammers wijst erop dat er geen sprake is van een faillissement. “Racing for Holland heeft de laatste twee jaar winst gemaakt maar ik heb gaten te vullen van de jaren daarvoor. Daarvoor moet ik geld uit de markt halen of gebruik maken van onze eigen financieringsmogelijkheden. Gelukkig krijg ik hulp van een geweldige club mensen.”

Limiet
“Het is tegenwoordig op de grens racen. Op de baan én op kantoor. In dit geval levert dat negatieve energie op. Jammer. Maar ja, als we winnen staan we op het podium en op dit soort momenten moet je ook open en eerlijk zijn.”

Toekomst A1
Jan Lammers verwacht dat er binnenkort meer nieuws over A1GP komt. “De organisatie zal binnenkort weer naar buiten treden. Dan wordt de waakvlam opgestookt”.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 sep 2009, 15:30

Goh, dat is jammer voor Jan Lammers. Maar als de belasting dienst spulletjes bij je komt halen EN veilen dan heb je toch geruime tijd geen belasting betaald EN flink wat naheffingsaanslagen en dwangbevelen genegeerd. Waarschijnlijk is dit het resultaat van een actie dag die de belastingdienst regelmatig uitvoerd en beslag komt leggen op diverse zaken. Gewoon willekeurig ben je dan de pineut, uiteraard wanneer je geen belasting betaald. Daarna, heb je nog een maand tot 6 weken de tijd om te betalen voordat de belastingdienst daadwerkelijk tot in beslagname overgaat. Wat daadwerkelijk is gebeurd, zie labels op de foto's
M.A.W. Dit speelt al zeker een maand of 2 max 3....
Dus er hoeft inderdaad geen sprake te zijn van een faillisement. Maar er is wel een gebrek aan communicatie tussen de bel.dnst en J.Lammers.
Want zolang je niet communiceert aan de "belangrijke heren" dan zijn ze niet zo aardig voor je. Ziehier het resultaat.

frankv

Bericht door frankv » 15 sep 2009, 15:42

lijkt me ook

ik heb ook wel eens een inspecteur aan de deur gehad (ik nam waar voor de directeur / eigenaar die er op dat moment niet was) die heel vriendelijk een en ander kwam toelichten, je krijgt een persoonlijke benadering, daarna is er voldoende tijd om dingen recht te zetten, en dat is bij ons destijds prima gelukt

maar ze zijn natuurlijk wel precies, je moet geen termijnen laten verlopen en wederom laten verlopen etc., want dan krijg je dit, hoe jammer het ook is

overigens heb ik veel respect voor lammers dat hij dergelijke zaken weet op te tuigen, alleen zou continuïteit zoveel moeite schelen

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 sep 2009, 15:55

Inderdaad, ik heb ook respect voor Jan Lammers dat het hem wel is gelukt om vele race zaken voor elkaar te boksen.

Maar hoe goed Jan Lammers zich hieruit probeert te praten ben ik wel kritisch naar zijn communicatie richting de belastingdienst. Een avonturier als Jan moet zich hier toch uit weten te redden? Zeker als je vandaag de dag goed communiceert met de belastingdienst dat je moeite hebt met betalen komt er geheid een betalingsregeling wat acties zoals dit overbodig maakt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 sep 2009, 21:45

Misschien had 'ie wel geinvesteerd in The Entertainment Group. :)

Wel vervelend, hoop dat hij overleeft en we ze komend seizoen weer zien rijden.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 15 sep 2009, 21:59

Belastingdienst legt niet zomaar beslag, daar gaat al geruime tijd aan vooraf met bezoekjes en correspondentie. Maargoed, het is jammer voor het team

Aad

Bericht door Aad » 15 sep 2009, 23:29

Leuke spullen , Je wordt er wel een beetje hebberig van :oops:

Luco

Bericht door Luco » 15 sep 2009, 23:42

Van een kennis van mij zijn ook spullen door de belastingdienst weggehaald en geveild terwijl er een rechtzaak liep en het nooit had mogen gebeuren, maar ja het zijn ambtenaren.
Nu is alles geveild en als de belastingdienst verliest moeten ze alles terugbetalen.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 15 sep 2009, 23:58

helemaal niks blijft ook meer geheim in deze tijden.

Ik hoop dat ie het redt, zou zonde zijn als het klaar is met A1 Team Netherlands

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 sep 2009, 07:45

Hij heeft wel heel veel pech, eerst zijn trailer leeg gestolen en dan de belastingdienst........................................ :hmmm:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 16 sep 2009, 08:43

Nou ja, of je niet betalen aan de Belastingdienst pech kunt noemen... :bag:

De Sjack

Bericht door De Sjack » 16 sep 2009, 10:40

Erg zonde voor hem en het team.
Vechten nu al zolang voor een gedegen plaats in de autosport, maar krijgen het gewoon niet voor elkaar.
Ben een paar jaar sponsor geweest van Jan, zijn weinig mensen waar ik meer respect voor heb dan voor hem.
Enorme hoeveelheid positieve energie komt er uit hem, jammer dat je daar niet alle rekeningen mee kan betalen :?

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 16 sep 2009, 11:22

Downforce Hans schreef:Hij heeft wel heel veel pech, eerst zijn trailer leeg gestolen en dan de belastingdienst........................................ :hmmm:
Inderdaad, waarschijnlijk zagen ze dit al aankomen en hebben ze zelf eerder wat materiaal veilig gesteld? :-)
Persberichtje eruit dat je trailers zijn leeggeroofd....klaar.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 sep 2009, 14:30

Jordy van Kouwen schreef:
Downforce Hans schreef:Hij heeft wel heel veel pech, eerst zijn trailer leeg gestolen en dan de belastingdienst........................................ :hmmm:
Inderdaad, waarschijnlijk zagen ze dit al aankomen en hebben ze zelf eerder wat materiaal veilig gesteld? :-)
Persberichtje eruit dat je trailers zijn leeggeroofd....klaar.
Zo, jij durft......... :wink:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 21:36

Donkere wolken...
Grote problemen voor de openingsrace van de A1GP World Cup of Motorsport. De eerste race van het seizoen zou gehouden worden op de Gold Coast van Australië, maar er zijn problemen met het vervoer van de bolides. De organisatie moet vandaag bewijzen dat de auto's daadwerkelijk op weg naar zijn het continent, anders gaat de race niet door. Opnieuw een grote tegenvaller voor de A1GP Powered by Ferrari staat op de loer.

De onduidelijkheid over de race zou zijn geëscaleerd toen bleek dat de A1GP-bolides in Londen in beslag werden genomen vanwege niet-betaalde rekeningen. Ook weigert bandenfabrikant Michelin onderdelen te leveren aangezien het nog geld te goed heeft van de organisatie. Teamaccommodaties en visa's zijn al klaar voor de teams en rijders, maar het ziet er naar uit dat de auto's niet vervoerd worden. Vervangend premier Paul Lucas verklaarde echter: "We moeten ervoor zorgen dat het evenement door gaat en we verwachten dat de A1GP hier start. Zo niet dan nemen we gerechtelijke stappen." Het niet doorgaan van de race zou een flinke aderlating betekenen voor de organisatie, die zo'n elf miljoen dollar in het evenement heeft gestoken.

De A1GP-bolides worden pas vrijgegeven op het moment dat de openstaande rekeningen betaald zijn, maar de klok tikt inmiddels door. Ook bleek uit onderzoek dat de vliegtickets van de cameraploeg, die een preview zou maken en eveneens beelden zou schieten van de testdag van maandag, zijn geannuleerd. Mocht de A1GP-race niet doorgaan dan wordt het contract met de organisatie geschonden en wacht een extra boete, waarvan het maar de vraag is of de A1GP ooit over die klap heen komt.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 okt 2009, 22:31

Eerste A1GP-race afgelast

[19-10-2009] De organisatie van de A1 Grand Prix heeft de eerste race van het nieuwe seizoen, in het Australische Surfer’s Paradise, afgelast. De A1GP kampt met grote financiële problemen en de toekomst van de klasse is uiterst onzeker.

Team Nederland was één van de negentien deelnemende landen dat zich had aangemeld voor de openingsrace in Australië. Teambaas Jan Lammers had echter al rekening gehouden met een doemscenario.

“Ik heb vertrouwen gehouden in de A1GP, maar ik moet ook realistisch blijven; de A1GP heeft nog een heleboel financiële zaken op te lossen”, vertelde Lammers aan Formule1.nl.

De landenklasse kampt met een volle lijst aan openstaande rekeningen. Zo is constructeur Ferrari nog niet betaald voor de verleende diensten in 2008/2009, was er niet genoeg geld om de transportkosten naar Australië te betalen en hadden de sponsorloze teams nog geen geld ontvangen.

Het bleek te veel om de eerste race door te laten gaan. Het is nog niet zeker of de klasse op een andere datum wel door kan gaan. Als dat het geval is, gaat Team Nederland in ieder geval met coureurs Robert Doornbos en Jeroen Bleekemolen rijden.

Lammers: “We hebben besloten om met dit duo door te gaan, omdat Robert en Jeroen goed bij elkaar en in het team passen. De keuze voor deze rijders was voor ons dus een inkopper.”

Bron: http://www.formule1.nl/weblogs.php?pid= ... bliid=1185" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie