Een dagje IAAF
- M-bitious
Een dagje IAAF
Zaterdaqgmiddag lekker de M5 gepakt en samen met mijn vrouw richting Frankfurt. We hadden het Maritim hotel geboekt omdat het pal naast de Messe staat. (net hotel trouwens). Geen parkeerproblemen of shuttle busjes. Volgend jaar het Marriott aan de overkant proberen want dat heeft 44 verdiepingen. Mooie dag, fijn crruisen tussen de 200 en 220kmh, eerlijk gezegd wachtend op iemand die wil spelen. Uiteindelijk meldt zich een Mercedes SLK AMG die aan de achterdeur klopt, en een paar keer naast me gaat rijden, me inhaalt en wegspuit richting 250 kmh. Ik rij op veilige afstand mee in een baantje rechts ernaast. Het verkeer is druk en we kunnen nooit echt doorhalen, bovendien is de A3 vrij bochtig en dan is meer dan 240kmh niet zo lekker meer. De auto kan het makkelijk aan, maar de g-krachten maken het vermoeiend en ik moet nog zo'n eind. Op een gegeven moment rijden we met 180 kmh naast elkaar en de AMG rijder gebaart om volle bak te gaan. Hij gooit hem er vol op, en ik rij rechts van hem en besluit hem een beetje voorsprong te geven. (sorry flauw maar toch leuk). Als hij de 220kmh aantikt en definitief afstand denkt te nemen, trap ik de M5 vol op zijn staart, en het lijkt wel of de auto wegbokt, ik trek in no time een geweldig gat. Wat een heerlijke auto toch, ik geef nog net geen tevreden klopje op het dashboard.
De volgende dag gaat het richting beursvloer en ik heb een mentaal lijstje van de auto's die ik wil bekijken. Ik ben meer van de 2 uur bezoekjes, een hele dag gaat me irriteren. Wat als ik een echte sportauto wil en wat als ik een M5 vervanger zoek. De sportauto's die ik erg vond tegenvallen (uiterlijk) waren de Lamborghini Reventon de Murcielago SV en de Mercedes SLS. De fraaiere exemplaren waren de Lamborghini LP-560 spyder, de Audi R8 cabrio en de nieuwe Ferrari 458 Italia. Dit zegt niets over rijden en zo, puur een kwestie van smaak. TJa meer kun je ook niet op een beurs toch?
Dan de M5 vervangers. Eerlijk gezegd vind ik de Maserati Quattroporte ondanks zijn leeftijd er nog steeds goed uit zien. Grootste teleurstelling was de auto waar ik me erg op had verheugd, de Aston Marrtin Rapide. Ik vond het helemaal niets, terwijl dit vooraf mijn winnaar had moetern zijn. De grote verrassing was toch de Porsche Panamera Turbo. IRL is hij helemaal top, ondanks de afschuwelijke kleuren die Porsche had meegenomen. Prachtig model, vooral als je er op kijkt als mens en niet als gehurkte fotograaf. Zit achterin, aangenaam goed en ruim, voorin het echte cockpit gevoel, ik kwam thuis.....................En dan voorzichtig denken aan de goede Porsche tuners die vast met 750pk versies gaan komen. En wat een mooie afwerking heeft de Panamera. Niet de mooiste auto van de beurs, maar wel geschikt voor mij als M5 vervanger. Dan even bij BMW gesnuffeld. Die 5 serie GT, wat een raar ding is dat.
(opmerking: de tekst springt dus gaat zo verder)
De volgende dag gaat het richting beursvloer en ik heb een mentaal lijstje van de auto's die ik wil bekijken. Ik ben meer van de 2 uur bezoekjes, een hele dag gaat me irriteren. Wat als ik een echte sportauto wil en wat als ik een M5 vervanger zoek. De sportauto's die ik erg vond tegenvallen (uiterlijk) waren de Lamborghini Reventon de Murcielago SV en de Mercedes SLS. De fraaiere exemplaren waren de Lamborghini LP-560 spyder, de Audi R8 cabrio en de nieuwe Ferrari 458 Italia. Dit zegt niets over rijden en zo, puur een kwestie van smaak. TJa meer kun je ook niet op een beurs toch?
Dan de M5 vervangers. Eerlijk gezegd vind ik de Maserati Quattroporte ondanks zijn leeftijd er nog steeds goed uit zien. Grootste teleurstelling was de auto waar ik me erg op had verheugd, de Aston Marrtin Rapide. Ik vond het helemaal niets, terwijl dit vooraf mijn winnaar had moetern zijn. De grote verrassing was toch de Porsche Panamera Turbo. IRL is hij helemaal top, ondanks de afschuwelijke kleuren die Porsche had meegenomen. Prachtig model, vooral als je er op kijkt als mens en niet als gehurkte fotograaf. Zit achterin, aangenaam goed en ruim, voorin het echte cockpit gevoel, ik kwam thuis.....................En dan voorzichtig denken aan de goede Porsche tuners die vast met 750pk versies gaan komen. En wat een mooie afwerking heeft de Panamera. Niet de mooiste auto van de beurs, maar wel geschikt voor mij als M5 vervanger. Dan even bij BMW gesnuffeld. Die 5 serie GT, wat een raar ding is dat.
(opmerking: de tekst springt dus gaat zo verder)
Laatst gewijzigd door M-bitious op 29 sep 2009, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- M-bitious
Re: Een dagje IAAF
Nee, ik kan veel hebben, maar die auto lijkt gewoon niet te kloppen. Achterin is de ruimte en zit helemaal top en ziet er gelikt uit, maar die kont.......
Vond de 1 serie , X1, een leuk autootje, denk dat daar wel vraag naar gaat komen. Fijn voor een gezinnetje. Liep nog langs een V10 blok wat stond uitgestald. Allemachtig wat een groot apparaat zeg. Dat zoiets past. (hehe, niet dubbelzinnig bedoeld). Heb uiteraard nog andere merken bekeken, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
Dan de rit terug. Pas voorbij Oberhausen richting Arnhem had ik wat vrij baan. Ook wel weer leuk dat er een 320i achter me hing tot 220kmh en dan weer even het gas er op. Ja weer flauw en weer leuk. Heel even heb ik vrij baan en ik zeg tegen me vrouw: FF sprintje trekken. Ik hopla van 180kmh doortrekken naar 250, 260, 270, 280 en bij 285 moet ik van het gas voor een ............. Nederlander die laat besluit in te halen. Nou ja, ik rij dan ook geen 160. Hoor ik rechts van me: Zooooo dat was niet zo heel veel van de 300 zeg. " Bellen aan, zwaailichten, sirenes loeien in mijn hoofd" uitnodiging tot gas geven. Jawel. Ik echt helemaal tot op de bodem met het rechterpootje. En echt, binnen no time 280, 290, 300, en de M5 trekt nog steeds flink, heel even zie ik 305 kmh op de head-up display en dan is het weer remmen voor verkeer. Wat gaat dat toch makkelijk. Echt jammer dat ik niet door kon trekken, nu weet ik nog niet wat de top is.
Zo dat was hem weer even.
Vond de 1 serie , X1, een leuk autootje, denk dat daar wel vraag naar gaat komen. Fijn voor een gezinnetje. Liep nog langs een V10 blok wat stond uitgestald. Allemachtig wat een groot apparaat zeg. Dat zoiets past. (hehe, niet dubbelzinnig bedoeld). Heb uiteraard nog andere merken bekeken, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
Dan de rit terug. Pas voorbij Oberhausen richting Arnhem had ik wat vrij baan. Ook wel weer leuk dat er een 320i achter me hing tot 220kmh en dan weer even het gas er op. Ja weer flauw en weer leuk. Heel even heb ik vrij baan en ik zeg tegen me vrouw: FF sprintje trekken. Ik hopla van 180kmh doortrekken naar 250, 260, 270, 280 en bij 285 moet ik van het gas voor een ............. Nederlander die laat besluit in te halen. Nou ja, ik rij dan ook geen 160. Hoor ik rechts van me: Zooooo dat was niet zo heel veel van de 300 zeg. " Bellen aan, zwaailichten, sirenes loeien in mijn hoofd" uitnodiging tot gas geven. Jawel. Ik echt helemaal tot op de bodem met het rechterpootje. En echt, binnen no time 280, 290, 300, en de M5 trekt nog steeds flink, heel even zie ik 305 kmh op de head-up display en dan is het weer remmen voor verkeer. Wat gaat dat toch makkelijk. Echt jammer dat ik niet door kon trekken, nu weet ik nog niet wat de top is.
Zo dat was hem weer even.
- Mathieu
Leuk verslag.
Ik heb de Panamera nog niet IRL gezien dus kan er niets zinnigs overzeggen
Ik kreeg vrijdag van Hans GP een sms. Dat hij lekker in de VIP room van Maybach aan een heerlijk Espressootje zat :fy:
Ik heb de Panamera nog niet IRL gezien dus kan er niets zinnigs overzeggen

Ik kreeg vrijdag van Hans GP een sms. Dat hij lekker in de VIP room van Maybach aan een heerlijk Espressootje zat :fy:
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
omdat je weet dat je het toch wel winteerlijk gezegd wachtend op iemand die wil spelen.

Leuk stukje hoor
- M-bitious
-
Mooi verhaal.
Ga je nog een proefrit regelen met de Panamera? Benieuwd wat de verhouding is tov de M5.
Ga je nog een proefrit regelen met de Panamera? Benieuwd wat de verhouding is tov de M5.
- RVV
Leuk verslag Frank ! je ziet wel dat het verkeer in Duitsland het bijna niet meer toelaat om echt te toppen met dit soort auto's. Tenzij je het mischien op zondagochtend doet op een afgelegen stuk autobahn. Nu ben ik zelf nooit verder gekomen dan die 290 teller.. maar daar was al veel ruimte voor nodig. En het moet rustig zijn. Ook heb ik het idee dat het echte hardrijden in Duitsland.. ver boven de 200 km/h ook niet meer zo vaak voorkomt bij de Duitser. Je moet het dan net treffen.. en dan nog is het de vraag of die persoon dan de handschoen oppakt. Want die Duiters zijn als de dood dat ze op de een of andere manier in een "straatrace" verwikkeld raken.
300 plus is eigenlijk alleen maar van academische waarde, maar wel o zo leuk als je auto dat kan halen. En zeker om het een keer te proberen
Als tzt de Vmax er af is Frank moeten we maar eens een dagje plannen met een paar snelle rakkers hiero op DF.
Over de IAA, De Maserati is prachtig maar ik denk dat je power te kort komt. De Porsche Panemera Turbo. Als je hem mooi vind dan moet die perfect op je eisen en wensen kunnen aansluiten. Maar ik denk ook dat de komende de M5 die eventjes 50pk meer zal hebben dan Panemera Turbo en wel een echte BMW is
hoge ogen zal gooien op je wensenlijstje.
Heb je trouwens ook nog nagedacht over de X6 M ?
300 plus is eigenlijk alleen maar van academische waarde, maar wel o zo leuk als je auto dat kan halen. En zeker om het een keer te proberen

Over de IAA, De Maserati is prachtig maar ik denk dat je power te kort komt. De Porsche Panemera Turbo. Als je hem mooi vind dan moet die perfect op je eisen en wensen kunnen aansluiten. Maar ik denk ook dat de komende de M5 die eventjes 50pk meer zal hebben dan Panemera Turbo en wel een echte BMW is

- GTRene
Leuk verslag Frank
dus de porsche val reuze mee, en de rapide is een verlengde DB9
althans zoiets dus uit het verband getrokken.

dus de porsche val reuze mee, en de rapide is een verlengde DB9

- M-bitious
Tja ik wil eigenlijk straks weer eens een ander merk. Maar ja als de nieuwe M5 er is............. De Maserati zal me niet snel genoeg zijn. De Panamera zeker wel. Voor Porsche begrippen vind ik 193.000 euro eigenlijk een hoop geld, maar niet duur. Ik ga in elk geval niet de SUV in, hoe goed ze ook mogen zijn.Rico schreef:Leuk verslag Frank ! je ziet wel dat het verkeer in Duitsland het bijna niet meer toelaat om echt te toppen met dit soort auto's. Tenzij je het mischien op zondagochtend doet op een afgelegen stuk autobahn. Nu ben ik zelf nooit verder gekomen dan die 290 teller.. maar daar was al veel ruimte voor nodig. En het moet rustig zijn. Ook heb ik het idee dat het echte hardrijden in Duitsland.. ver boven de 200 km/h ook niet meer zo vaak voorkomt bij de Duitser. Je moet het dan net treffen.. en dan nog is het de vraag of die persoon dan de handschoen oppakt. Want die Duiters zijn als de dood dat ze op de een of andere manier in een "straatrace" verwikkeld raken.
300 plus is eigenlijk alleen maar van academische waarde, maar wel o zo leuk als je auto dat kan halen. En zeker om het een keer te proberenAls tzt de Vmax er af is Frank moeten we maar eens een dagje plannen met een paar snelle rakkers hiero op DF.
Over de IAA, De Maserati is prachtig maar ik denk dat je power te kort komt. De Porsche Panemera Turbo. Als je hem mooi vind dan moet die perfect op je eisen en wensen kunnen aansluiten. Maar ik denk ook dat de komende de M5 die eventjes 50pk meer zal hebben dan Panemera Turbo en wel een echte BMW ishoge ogen zal gooien op je wensenlijstje.
- RVV
Ik ga in elk geval niet de SUV in,

- M-bitious
Ik denk dat het straks uiteindelijk gaat tussen een daily driver als de Panamera, of een sportwagen voor de DF, en dan staat de Ferrari bovenaan. Over een paar jaar eens terug lezen dit......GTRene schreef:Leuk verslag Frank![]()
dus de porsche val reuze mee, en de rapide is een verlengde DB9althans zoiets dus uit het verband getrokken.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vind het leuk om te horen dat je zo over de Panamera en Rapide denkt Frank. Ik werd helemaal voor gek verklaard toen ik dit al meteen riep. Ben blij
dat nu iemand die ze beide in het echt gezien heeft dit ook bevestigd.
Keuze voor een Panamera zou ik zeker kunnen begrijpen! Is per sé voor jou een Turbo van belang trouwens, of ga je anders de power missen. Ik
vind de auto namelijk wel behoorlijk aan de prijs. Nu moet ik je eerlijk zeggen dat ik niet exact weet wat de Turbo standaard heeft, maar een meerprijs
van 50k op een Pana4S is stevig. Ik zag laatst bij Porsche Rotterdam een 4S en die was voorzien van wat opties en zat dan al op 209k. Die had echter
dan nog geen dikke wielen, geen PCCB's etc, dus het kan nog veel duurder. Hoe hoog kom je dan wel niet uit met een PanaTurbo als je daar nog wat
dingetjes op aanvinkt.
Mocht dat natuurlijk geen rol spelen, dan zou ik absoluut zeggen, go-for-it!! Het is echt een hele fraaie wagen!!
dat nu iemand die ze beide in het echt gezien heeft dit ook bevestigd.
Keuze voor een Panamera zou ik zeker kunnen begrijpen! Is per sé voor jou een Turbo van belang trouwens, of ga je anders de power missen. Ik
vind de auto namelijk wel behoorlijk aan de prijs. Nu moet ik je eerlijk zeggen dat ik niet exact weet wat de Turbo standaard heeft, maar een meerprijs
van 50k op een Pana4S is stevig. Ik zag laatst bij Porsche Rotterdam een 4S en die was voorzien van wat opties en zat dan al op 209k. Die had echter
dan nog geen dikke wielen, geen PCCB's etc, dus het kan nog veel duurder. Hoe hoog kom je dan wel niet uit met een PanaTurbo als je daar nog wat
dingetjes op aanvinkt.
Mocht dat natuurlijk geen rol spelen, dan zou ik absoluut zeggen, go-for-it!! Het is echt een hele fraaie wagen!!
- RVV
Denk dat een turbo wel een must is voor Frank.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik heb nog even de folder uit de kast gehaald hier en zie dat er op de Turbo standaard toch wel heel wat meer zit dan op de 4S, dat verklaard dus ook
wel het prijsverschil.
Ik noem zomaar even een paar dingen op die wel standaard op de Turbo zitten:
- luchtvering
- stoelverwarming voor/achter
- alcantara hemelbekleding
- metallic lak
- adaptieve verlichting
- park assist voor/achter
- 19"
- natuurleder interieur
- PCM (Porsche Communication Management)
wel het prijsverschil.
Ik noem zomaar even een paar dingen op die wel standaard op de Turbo zitten:
- luchtvering
- stoelverwarming voor/achter
- alcantara hemelbekleding
- metallic lak
- adaptieve verlichting
- park assist voor/achter
- 19"
- natuurleder interieur
- PCM (Porsche Communication Management)
- M-bitious
Een Cayenne Turbo S of de 911 Turbo zijn allebei duurer dan de Panamera turbo, dus daarom viel het mij mee. De Audi R6 kost ook al 175..000 euro en ik zie toch ook regelmatig Quattroportes van 200.000 Euro voorbij komen. Goed, je zult heus wel voor 40.000 Euro aan extra's kunnen kopen, maar dan nog is ie gunstiger dan een Ferrari 458 Italia.