Lotus Elise Motorsport S1
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR

Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lancer Evolution VI GSR
Gaaf, het EVO tuningsvirus heeft toegeslagen 
Michel

Michel
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lancer Evolution VI GSR
Nice
Mooie foto's ook trouwens 


-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lancer Evolution VI GSR
1 op 6.5
je mag de mijne wel eens dagje lenen... die doet behoorlijk wat meer zijn best... 


-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
dat geloof ik graag
Mijne vond de Ring ook erg leuk met 1 op 3 a 1 op 4 :drinking:
Ach als we maar lol hebben toch

Mijne vond de Ring ook erg leuk met 1 op 3 a 1 op 4 :drinking:
Ach als we maar lol hebben toch

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Lancer Evolution VI GSR
zo zien we het graag! 

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Lancer Evolution VI GSR
Nice! Fantastische EVO en zo te zien wordt hij/zij (?) met liefde gekoesterd. 

- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Lancer Evolution VI GSR
Gaat de goede kant op 

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
ja de evo word wel gebruikt waar die voor gemaakt is (gas geven en sturen) maar met liefde voor techniek idd. netjes sleutelen(passend gereedschap, schroeven met olie erin draaien, etc),goed tectyleren,netjes warm rijden, etc.
naill : bedankt nogmaals voor tips! op wielkasten na (moet nog) is tectyleren goed gegaan , super zelfs.
naill : bedankt nogmaals voor tips! op wielkasten na (moet nog) is tectyleren goed gegaan , super zelfs.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Lancer Evolution VI GSR
Geen punt, die roest nooit meerCapo_Miel schreef:ja de evo word wel gebruikt waar die voor gemaakt is (gas geven en sturen) maar met liefde voor techniek idd. netjes sleutelen(passend gereedschap, schroeven met olie erin draaien, etc),goed tectyleren,netjes warm rijden, etc.
naill : bedankt nogmaals voor tips! op wielkasten na (moet nog) is tectyleren goed gegaan , super zelfs.

Voor die schroeven zou ik geen olie gebruiken maar een beetje PTFE spray. Mochten de schroeven al verroest zijn kan ik ze opnieuw laten coaten voor je
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
Ik hoop het ook niet
Schroeven zijn voor het overgrote deel niet geroest, zowel dan pak ik nieuwe, maar de goede schroeven die erin en eruit gaan dompel ik met begin van schroefdraad even in wat olie ( sommige schroeven kopervet ) zodat je ze minder snel stuk draait en weer netjes los kan draaien.
Slechte schroeven haal ik even een tap overheen of worden vervangen.
Geeft stuk meer rust tijdens het sleutelen als er niks afbreekt en je gewoon normaal kan sleutelen

Schroeven zijn voor het overgrote deel niet geroest, zowel dan pak ik nieuwe, maar de goede schroeven die erin en eruit gaan dompel ik met begin van schroefdraad even in wat olie ( sommige schroeven kopervet ) zodat je ze minder snel stuk draait en weer netjes los kan draaien.
Slechte schroeven haal ik even een tap overheen of worden vervangen.
Geeft stuk meer rust tijdens het sleutelen als er niks afbreekt en je gewoon normaal kan sleutelen

- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lancer Evolution VI GSR
Netjes 

- HARM_
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 22:50
- Locatie: Hengelo
Re: Lancer Evolution VI GSR
Hallo,Capo_Miel schreef:En zo gaan we komend weekend ineens pk's krijgen.
Walbro fuel pomp is inmiddels binnen
Innovate LC1 wideband lamba is er incl. logging voor pc incl. gauge voor ind e auto mocht de benzine pomp gaan failen of iets.
tactrix kabel om de ecu te kunnen omprogrammeren ligt nu bij de Douane.
Downpipe zit eronder incl. kat vervanger. Komend weekend word op de kat vervanger de bung gelast voor de lamba sensor
AVCR boost controller is aangesloten en dat scheelde al direct heel stuk om de Evo nu op 1 bar te kunnen laten draaien vanaf 3000 toeren tot 6500 toeren ipv 0,7 bar van 4000 tot 5500.....
Ik durf het bijna niet te vragen maar heb jij een link voor mij van de Tactrix kabel die jij gekocht hebt?
Gr.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
Tuurlijk mag dat gevraagd worden 
Via de UK : http://www.gb-ent.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (ecu mapping tools bijna onderaan, 165 pond , pond via paypal is 0,89 penny per euro )
Via de US : http://www.tactrix.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ( komt nog een 50/60 euro douane kosten bij........................... )
Wel even opletten of je de 1.3 of 2.0 nodig hebt, ik meen de 2.0

Via de UK : http://www.gb-ent.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (ecu mapping tools bijna onderaan, 165 pond , pond via paypal is 0,89 penny per euro )
Via de US : http://www.tactrix.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ( komt nog een 50/60 euro douane kosten bij........................... )
Wel even opletten of je de 1.3 of 2.0 nodig hebt, ik meen de 2.0

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lancer Evolution VI GSR
Ik hoop dat ik ooit nog zo handig word, dat ik een auto zo kan onderhouden en preserveren 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lancer Evolution VI GSR
Tijdje niet gevolgd omdat ik op m'n lightweightwolkje zat te dromen Emiel. Maar je bent nog goed bezig!
Geloof niet dat ik nog zin heb om je een keertje uit te dagen.

Geloof niet dat ik nog zin heb om je een keertje uit te dagen.

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
Het is soms een moeten Ruben om dingen maar gewoon te doen 
Allen : Op Malmedy denk ik dat ik je moeilijk bij kan houden anders
Zit enkel te azen op schokdempers, 1 set proflex die misschien doorgaat, anders toch de stap maken naar exe-tc of toch de Intra HDA in rvs..

Allen : Op Malmedy denk ik dat ik je moeilijk bij kan houden anders

Zit enkel te azen op schokdempers, 1 set proflex die misschien doorgaat, anders toch de stap maken naar exe-tc of toch de Intra HDA in rvs..
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:16
- Locatie: Veldhoven
Re: Lancer Evolution VI GSR
EXE-tc is het beste spul wat je kunt hebben op het gebied van schokdempers, zij leveren niet voor niets aan WRC teams. Kosten alleen wel wat, voor een fatsoenlijk setje ben je denk ik zeker 1/3 van de waarde van je evo voor kwijt.Capo_Miel schreef: Zit enkel te azen op schokdempers, 1 set proflex die misschien doorgaat, anders toch de stap maken naar exe-tc of toch de Intra HDA in rvs..
Wat dat betreft kun je inderdaad beter voor een setje proflexen of misschien Ohlins gaan. Zijn nog hele goede maar wat beter aan prijs, vooral 2e hands.
Maar dat zijn mijn ervaringen


-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lancer Evolution VI GSR
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Lancer Evolution VI GSR
Ik rijd met Proflex Evo 2 op mijn 6 RS. Gekocht voor EUR 1500 2e hands en voor EUR 450 laten reviseren bij Proflex hier in NL.
Je moet inderdaad om de 1000 km even de veerpoten inspuiten, verder rijdt het fantastisch en kun je er vreselijk mee hoeken.. Als je er geen gekke dingen mee doet (zoals rally sport) dan hoef je ze echt niet om de twee jaar te laten reviseren..
Punt blijft wel dat ze veel onderhoudsgevoeliger zijn dan reguliere set ups.. Maar vergis je niet: als je dat niet bijhoudt roest het ook allemaal aan elkaar..
Suc6 met je keuze!
Groet,
Adwo
Je moet inderdaad om de 1000 km even de veerpoten inspuiten, verder rijdt het fantastisch en kun je er vreselijk mee hoeken.. Als je er geen gekke dingen mee doet (zoals rally sport) dan hoef je ze echt niet om de twee jaar te laten reviseren..
Punt blijft wel dat ze veel onderhoudsgevoeliger zijn dan reguliere set ups.. Maar vergis je niet: als je dat niet bijhoudt roest het ook allemaal aan elkaar..
Suc6 met je keuze!
Groet,
Adwo
- Kasteel
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Lancer Evolution VI GSR
Als je puur de lange afstanden gaat rijden, is het onderhoud ook niet meer zo gevoelig bij die Proflex set, die 15k is gewoon een doorsnee bij gemiddeld gebruik (circuit/gummen/raggen/km's). Natuurlijk wel een beetje schoonhouden en bijspuiten, maar is niet al te veel werk.
Ik zou zelf ten alle tijden voor die Proflex set gaan, heb er met regelmaat mee gereden, maar snap wel waarom iedereen er helemaal weg van is, voor mij geen Evo zonder Proflex
. Op onverhard, verschillende wegdelen/hoogtes, maar dan echt alles werkt het top
.
4 wielen los 
Ik zou zelf ten alle tijden voor die Proflex set gaan, heb er met regelmaat mee gereden, maar snap wel waarom iedereen er helemaal weg van is, voor mij geen Evo zonder Proflex




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten