Weblog over BPM verhaal op AW
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Weblog over BPM verhaal op AW
-link naar weblog-
Als ik de reacties erop lees krijg ik het idee dat het AW een linksbolwerk is. De VARA voor auto's zeg maar...
Was benieuwd hoe hier op zo'n weblog gereageerd wordt.
Als ik de reacties erop lees krijg ik het idee dat het AW een linksbolwerk is. De VARA voor auto's zeg maar...
Was benieuwd hoe hier op zo'n weblog gereageerd wordt.
- Arthur
- Berichten: 43104
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Ik reageer er niet op, lees het niet 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
"Relatief betaalbare auto’s, laten we zeggen, alles onder een ton, die flink onzuiniger zijn dan hun concurrenten, prijzen zichzelf volledig de markt uit. Voorbeelden? Een Grand Cherokee, een Insignia OPC, een Grand Voyager V6 en de Audi S5 met V8. Je ziet aan dat laatste model dat de markt zichzelf al aanpast. De nieuwe Audi S4 met V6 en compressor, stoot 219 gram uit, de ‘oude’ S5 288 gram.
Niet alleen heeft het systeem dus effect, fijne premiummodellen zoals een met opties volgehangen BMW 3-serie worden stukken goedkoper."
Gelukkig heeft Audi adequaat gereageerd. De monsterverkopen van de S4 in Nederland wilden ze niet missen. Daarom hebben ze direct hun vervuilende slurper vervangen voor een model dat beter bij de nieuwe Nederlandse wetgeving past. Ja, het systeem werkt! De markt past zich aan! Hoera!
Niet alleen heeft het systeem dus effect, fijne premiummodellen zoals een met opties volgehangen BMW 3-serie worden stukken goedkoper."
Gelukkig heeft Audi adequaat gereageerd. De monsterverkopen van de S4 in Nederland wilden ze niet missen. Daarom hebben ze direct hun vervuilende slurper vervangen voor een model dat beter bij de nieuwe Nederlandse wetgeving past. Ja, het systeem werkt! De markt past zich aan! Hoera!
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Dit is toch al een tijdje bekend?
Buiten dat, ik vindt het waanzin om een co2-belasting te heffen op het type auto. Co2-uitstoot is direct gerelateerd aan brandstofverbruik en de enige eerlijke manier zou zijn het verhogen van de brandstofprijzen.
Dit werkt ook tegen onzuinige oude auto's en daardoor zal ook bij aankoop van een tweedehands auto het brandstofverbruik sterk meewegen.
Buiten dat, ik vindt het waanzin om een co2-belasting te heffen op het type auto. Co2-uitstoot is direct gerelateerd aan brandstofverbruik en de enige eerlijke manier zou zijn het verhogen van de brandstofprijzen.
Dit werkt ook tegen onzuinige oude auto's en daardoor zal ook bij aankoop van een tweedehands auto het brandstofverbruik sterk meewegen.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Voor een daily driver zou het voordeel op kunnen leveren, voor de vele kilometer rijder vaak toch diesels. Die wagens worden toch wel verkocht simpelweg omdat ze nodig zijn voor zakelijke rijders.
Voor mezelf zie vooral veel voordeel in het importeren van een leuke DF wagen in de toekomst, ben benieuwd hoe dit zich zal verhouden tot hoe het nu is.
Voor mezelf zie vooral veel voordeel in het importeren van een leuke DF wagen in de toekomst, ben benieuwd hoe dit zich zal verhouden tot hoe het nu is.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Lees je veel, maar bijv. onze tuintrekker loopt op benzine; wordt wel erg duur om het gras te maaien.Niels v D schreef:... en de enige eerlijke manier zou zijn het verhogen van de brandstofprijzen.
Dus we moeten maar eens een tuintrekker vinden op diesel -> rode diesel tanken.
Dat is nog te doen, maar er zijn veel mensen waarbij een tuintrekker of andere zitmaaier te groot is en toch een motormaaier hebben die allemaal op benzine lopen.

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
De nieuwe CO2-tax is werkelijk absurd. Het is niets anders dan een extreme vorm van inkomensnivellering.
Op een Citroen C1 met 106 gram/km CO2-uitstoot betaal je in 2013 0 euro CO2-heffing. De catalogusprijs van de auto wordt 8.500 euro. Op een 335i met de dubbele hoeveelheid CO2-uitstoot (218 gram) betaal je echter 17,5K CO2-heffing, wat ruim het dubbele is van de prijs van een C1. Dus omdat de CO2-uitstoot dubbel zo hoog is betaal je alleen al twee keer zoveel aan heffing dan de prijs van een complete auto die vrijgesteld is van CO2-heffing. Waanzin.
Nog erger is het bij sportauto's. Op een F430 met 420 gram CO2-uitstoot zou je 132K CO2-heffing moeten betalen, terwijl er op een populair leasehok zoals de Ford Focus 1.6tdci met 119 gram CO2-uitstoot maar 2280 euro heffing wordt gelegd. Grote kans dat die Focus meer dan 30.000 kilometers per jaar draait terwijl de Ferrari er minder dan 10.000 doet. De Focus is vervuilender maar de Ferrari-rijder betaalt bijna een factor zestig keer zoveel CO2-heffing. Het is gewoon de bpm in een nieuw jasje.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt ten opzichte van de heffing (?) op de CO2-uitstoot van vrachtwagens of landbouwtrekkers.
De vervuiler laten betalen via de brandstofaccijns zal men niet doen. Mensen met een laag inkomen zullen dan verhoudingsgewijs evenveel betalen voor hun vervuiling dan mensen met een hoog inkomen (die over het algemeen duurdere (nieuwe) auto's kopen), en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook kan het alleen werken als er in de buurlanden een vergelijkbare regeling van kracht is.
Op een Citroen C1 met 106 gram/km CO2-uitstoot betaal je in 2013 0 euro CO2-heffing. De catalogusprijs van de auto wordt 8.500 euro. Op een 335i met de dubbele hoeveelheid CO2-uitstoot (218 gram) betaal je echter 17,5K CO2-heffing, wat ruim het dubbele is van de prijs van een C1. Dus omdat de CO2-uitstoot dubbel zo hoog is betaal je alleen al twee keer zoveel aan heffing dan de prijs van een complete auto die vrijgesteld is van CO2-heffing. Waanzin.
Nog erger is het bij sportauto's. Op een F430 met 420 gram CO2-uitstoot zou je 132K CO2-heffing moeten betalen, terwijl er op een populair leasehok zoals de Ford Focus 1.6tdci met 119 gram CO2-uitstoot maar 2280 euro heffing wordt gelegd. Grote kans dat die Focus meer dan 30.000 kilometers per jaar draait terwijl de Ferrari er minder dan 10.000 doet. De Focus is vervuilender maar de Ferrari-rijder betaalt bijna een factor zestig keer zoveel CO2-heffing. Het is gewoon de bpm in een nieuw jasje.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt ten opzichte van de heffing (?) op de CO2-uitstoot van vrachtwagens of landbouwtrekkers.
De vervuiler laten betalen via de brandstofaccijns zal men niet doen. Mensen met een laag inkomen zullen dan verhoudingsgewijs evenveel betalen voor hun vervuiling dan mensen met een hoog inkomen (die over het algemeen duurdere (nieuwe) auto's kopen), en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook kan het alleen werken als er in de buurlanden een vergelijkbare regeling van kracht is.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Misschien begrijp ik het niet helemaal.. stel je heb een BMW X20d netto €28311,- met 139gr co2 uitstoot
dan is het 100gram x (eerste schijf) €35,- = €3500,- en 39gram x (tweede schijf) €106,- = €4134,- bij elkaar €7634,- co2 tax (belachelijk trouwens) nu zit er €10390,- BPM op hier gaat toch nog een korting af?
Hoe veel is dat dan?
BPM CO2-schijven:
Schijf -- benzine -- diesel
Schijf 1: 110 gr -- 95 gr
Schijf 2: 180 gr -- 155 gr
Schijf 3: 270 gr -- 232 gr
Kosten schijven, per gram:
Schijf -- 2010 -- 2011 -- 2012 -- 2013
Schijf 1: € 35 -- € 52 -- € 71 -- € 95
Schijf 2: € 106 - € 156 - € 213 - € 286
Schijf 3: € 246 - € 363 - € 497 - € 667
Rekenvoorbeeld benzine (check de Autoweek Carbase om CO2-uitstoot op te zoeken):
Audi S4 (333pk) met handbak kost nu € 72580 incl btw/bpm (€ 19764 bpm). Catalogusprijs ex btw: € 44382. CO2: 225 gr/km.
2010: € 44382 + (1.274*(44382-1364))=54804.93 + (70gr*35 + 55gr*106) = € 63084.93 * 1.19 = € 75071
2013: € 44382 + (70gr*95 + 55gr*286) = € 66762 * 1.19 = € 79446.78
(dit even een voorbeeld gepikt uit die weblog maar die begrijp ik helemaal niet.. hoe komt hij aan 70gr (x€35,-)
edit:
Stappen 2010 tot en met 2013
In 2010 wordt de nieuwe grondslag - de absolute CO2-uitstoot van een personenauto - in de BPM geïntroduceerd. De nieuwe CO2-grondslag zal bestaan uit een progressief stelsel met drie schijven. De grenzen van de schijven zullen tot en met 2013 hetzelfde blijven, alleen de tarieven zullen stapsgewijs worden verhoogd onder gelijktijdige verlaging van de grondslag catalogusprijs. Bij het bepalen van de tarieven is rekening gehouden met het zuiniger worden van personenauto's in de komende jaren. Er is uitgegaan van een jaarlijkse daling van de gemiddelde CO2-uitstoot van 2,8%. Vanaf 2010 vervallen de bonusmalusregeling in de BPM naar relatief energielabel en de CO2-toeslag. In 2010 zal mede aan de hand van de gerealiseerde daling van de CO2-uitstoot van nieuw verkochte auto's worden bekeken of de tarieven bijstelling behoeven.
In 2010 zullen de tarieven van de drie schijven in de CO2-grondslag respectievelijk € 35, € 106 en € 246 bedragen. Daarnaast geldt de catalogusprijs nog als grondslag. Het catalogusprijsdeel wordt verlaagd van 40,0% naar 27,4%. Voorts geldt in 2010 een benzinekorting van € 1 364 en een dieseltoeslag van € 1 000.
In de jaren 2011, 2012 en 2013 vindt een verdere ingroei in de CO2-heffing plaats terwijl het catalogusprijsdeel tegelijkertijd daalt. Evenals in 2009 is in de periode 2010 - 2013 sprake van een verlaging van de BPM-opbrengst door de jaarlijkse verschuiving van de BPM naar MRB.
Tijdens de ombouw neemt het verschil in BPM toe tussen de auto's die onder de vrijstelling voor zeer zuinige auto's vallen en de auto's met een CO2-uitstoot net boven de grens om als zeer zuinig te worden aangemerkt, namelijk 110/95 g/km voor benzine- respectievelijk dieselauto's. Deze auto's hebben in de meeste gevallen een B-label. Om dit effect te mitigeren geldt voor de jaren 2010 en 2011 een bonus van € 500 voor auto's waarvan de absolute CO2-uitstoot net boven de vrijstellingsgrens uitkomt. Het gaat dan om benzineauto's met een CO2-uitstoot tussen 110 en 120 g/km en dieselauto's met een CO2-uitstoot tussen 95 en 104 g/km.
In onderstaande tabel zijn de tarieven van de BPM voor de jaren 2010 tot en met 2013 opgenomen.
Tabel 5: tarieven BPM 2010-2013
Tarieven BPM 2010-2013 2010 2011 2012 2013
basispercentage BPM 27,4% 19,0% 11,1% 0,0%
benzine korting -1 364 -900 -450 0
toeslag diesel 1 000 1 450 1 900 2 400
Vrijstelling CO2-grens <= 110 g/km benzine
Bonus CO2-grens 110 - 120 g/km benzine 500 500
CO2-grens eerste schijf g/km benzine 110 110 110 110
CO2-grens tweede schijf g/km benzine 180 180 180 180
CO2-grens derde schijf g/km benzine 270 270 270 270
Vrijstelling CO2-grens <= 95 g/km diesel
Bonus CO2-grens 95 - 104 g/km diesel 500 500
CO2-grens eerste schijf g/km diesel 95 95 95 95
CO2-grens tweede schijf g/km diesel 155 155 155 155
CO2-grens derde schijf g/km diesel 232 232 232 232
tarief eerste schijf euro per g/km in € 35 52 71 95
tarief tweede schijf euro per g/km in € 106 156 213 286
tarief derde schijf euro per g/km in € 246 363 497 667
http://www.minfin.nl/Onderwerpen/Belast ... ternelink3" onclick="window.open(this.href);return false;
Makkelijker kunnen ze het niet maken wel moeilijker
dan is het 100gram x (eerste schijf) €35,- = €3500,- en 39gram x (tweede schijf) €106,- = €4134,- bij elkaar €7634,- co2 tax (belachelijk trouwens) nu zit er €10390,- BPM op hier gaat toch nog een korting af?
Hoe veel is dat dan?
BPM CO2-schijven:
Schijf -- benzine -- diesel
Schijf 1: 110 gr -- 95 gr
Schijf 2: 180 gr -- 155 gr
Schijf 3: 270 gr -- 232 gr
Kosten schijven, per gram:
Schijf -- 2010 -- 2011 -- 2012 -- 2013
Schijf 1: € 35 -- € 52 -- € 71 -- € 95
Schijf 2: € 106 - € 156 - € 213 - € 286
Schijf 3: € 246 - € 363 - € 497 - € 667
Rekenvoorbeeld benzine (check de Autoweek Carbase om CO2-uitstoot op te zoeken):
Audi S4 (333pk) met handbak kost nu € 72580 incl btw/bpm (€ 19764 bpm). Catalogusprijs ex btw: € 44382. CO2: 225 gr/km.
2010: € 44382 + (1.274*(44382-1364))=54804.93 + (70gr*35 + 55gr*106) = € 63084.93 * 1.19 = € 75071
2013: € 44382 + (70gr*95 + 55gr*286) = € 66762 * 1.19 = € 79446.78
(dit even een voorbeeld gepikt uit die weblog maar die begrijp ik helemaal niet.. hoe komt hij aan 70gr (x€35,-)
edit:
Stappen 2010 tot en met 2013
In 2010 wordt de nieuwe grondslag - de absolute CO2-uitstoot van een personenauto - in de BPM geïntroduceerd. De nieuwe CO2-grondslag zal bestaan uit een progressief stelsel met drie schijven. De grenzen van de schijven zullen tot en met 2013 hetzelfde blijven, alleen de tarieven zullen stapsgewijs worden verhoogd onder gelijktijdige verlaging van de grondslag catalogusprijs. Bij het bepalen van de tarieven is rekening gehouden met het zuiniger worden van personenauto's in de komende jaren. Er is uitgegaan van een jaarlijkse daling van de gemiddelde CO2-uitstoot van 2,8%. Vanaf 2010 vervallen de bonusmalusregeling in de BPM naar relatief energielabel en de CO2-toeslag. In 2010 zal mede aan de hand van de gerealiseerde daling van de CO2-uitstoot van nieuw verkochte auto's worden bekeken of de tarieven bijstelling behoeven.
In 2010 zullen de tarieven van de drie schijven in de CO2-grondslag respectievelijk € 35, € 106 en € 246 bedragen. Daarnaast geldt de catalogusprijs nog als grondslag. Het catalogusprijsdeel wordt verlaagd van 40,0% naar 27,4%. Voorts geldt in 2010 een benzinekorting van € 1 364 en een dieseltoeslag van € 1 000.
In de jaren 2011, 2012 en 2013 vindt een verdere ingroei in de CO2-heffing plaats terwijl het catalogusprijsdeel tegelijkertijd daalt. Evenals in 2009 is in de periode 2010 - 2013 sprake van een verlaging van de BPM-opbrengst door de jaarlijkse verschuiving van de BPM naar MRB.
Tijdens de ombouw neemt het verschil in BPM toe tussen de auto's die onder de vrijstelling voor zeer zuinige auto's vallen en de auto's met een CO2-uitstoot net boven de grens om als zeer zuinig te worden aangemerkt, namelijk 110/95 g/km voor benzine- respectievelijk dieselauto's. Deze auto's hebben in de meeste gevallen een B-label. Om dit effect te mitigeren geldt voor de jaren 2010 en 2011 een bonus van € 500 voor auto's waarvan de absolute CO2-uitstoot net boven de vrijstellingsgrens uitkomt. Het gaat dan om benzineauto's met een CO2-uitstoot tussen 110 en 120 g/km en dieselauto's met een CO2-uitstoot tussen 95 en 104 g/km.
In onderstaande tabel zijn de tarieven van de BPM voor de jaren 2010 tot en met 2013 opgenomen.
Tabel 5: tarieven BPM 2010-2013
Tarieven BPM 2010-2013 2010 2011 2012 2013
basispercentage BPM 27,4% 19,0% 11,1% 0,0%
benzine korting -1 364 -900 -450 0
toeslag diesel 1 000 1 450 1 900 2 400
Vrijstelling CO2-grens <= 110 g/km benzine
Bonus CO2-grens 110 - 120 g/km benzine 500 500
CO2-grens eerste schijf g/km benzine 110 110 110 110
CO2-grens tweede schijf g/km benzine 180 180 180 180
CO2-grens derde schijf g/km benzine 270 270 270 270
Vrijstelling CO2-grens <= 95 g/km diesel
Bonus CO2-grens 95 - 104 g/km diesel 500 500
CO2-grens eerste schijf g/km diesel 95 95 95 95
CO2-grens tweede schijf g/km diesel 155 155 155 155
CO2-grens derde schijf g/km diesel 232 232 232 232
tarief eerste schijf euro per g/km in € 35 52 71 95
tarief tweede schijf euro per g/km in € 106 156 213 286
tarief derde schijf euro per g/km in € 246 363 497 667
http://www.minfin.nl/Onderwerpen/Belast ... ternelink3" onclick="window.open(this.href);return false;
Makkelijker kunnen ze het niet maken wel moeilijker

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Praktijkvoorbeeldje:
Mijn huidige E92 335i heeft € 21123 euro aan BPM, vanaf 2013 zou dit dan € 18376 zijn. Daarbovenop komt dan het rekeningrijden dat budgetneutraal de BPM zou vervangen, waardoor (lijkt mij) de totale "belasting buiten BTW" neerkomt op € 39499?
Mijn huidige E92 335i heeft € 21123 euro aan BPM, vanaf 2013 zou dit dan € 18376 zijn. Daarbovenop komt dan het rekeningrijden dat budgetneutraal de BPM zou vervangen, waardoor (lijkt mij) de totale "belasting buiten BTW" neerkomt op € 39499?

- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Jij pakt alleen de extremen eruit die maar een zeer klein deel van de autoverkopen betreft. Het gaat meer om de A6 V8en, 5 serie V8 en dikke Benzen, zoals je het in de VS ziet. Een 'normale' auto daar is wat iemand hier als behoorlijk bijzonder ziet. Een beetje familie auto is geen Passat V5 maar een E550 of 550i.Femme schreef:De nieuwe CO2-tax is werkelijk absurd. Het is niets anders dan een extreme vorm van inkomensnivellering.
Op een Citroen C1 met 106 gram/km CO2-uitstoot betaal je in 2013 0 euro CO2-heffing. De catalogusprijs van de auto wordt 8.500 euro. Op een 335i met de dubbele hoeveelheid CO2-uitstoot (218 gram) betaal je echter 17,5K CO2-heffing, wat ruim het dubbele is van de prijs van een C1. Dus omdat de CO2-uitstoot dubbel zo hoog is betaal je alleen al twee keer zoveel aan heffing dan de prijs van een complete auto die vrijgesteld is van CO2-heffing. Waanzin.
Nog erger is het bij sportauto's. Op een F430 met 420 gram CO2-uitstoot zou je 132K CO2-heffing moeten betalen, terwijl er op een populair leasehok zoals de Ford Focus 1.6tdci met 119 gram CO2-uitstoot maar 2280 euro heffing wordt gelegd. Grote kans dat die Focus meer dan 30.000 kilometers per jaar draait terwijl de Ferrari er minder dan 10.000 doet. De Focus is vervuilender maar de Ferrari-rijder betaalt bijna een factor zestig keer zoveel CO2-heffing. Het is gewoon de bpm in een nieuw jasje.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt ten opzichte van de heffing (?) op de CO2-uitstoot van vrachtwagens of landbouwtrekkers.
De vervuiler laten betalen via de brandstofaccijns zal men niet doen. Mensen met een laag inkomen zullen dan verhoudingsgewijs evenveel betalen voor hun vervuiling dan mensen met een hoog inkomen (die over het algemeen duurdere (nieuwe) auto's kopen), en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook kan het alleen werken als er in de buurlanden een vergelijkbare regeling van kracht is.
Juist deze groep mensen die wel een leuke auto willen rijden maar absoluut geen exoot willen of zich kunnen veroorloven worden nu zwaarder belast als ze een dergelijke auto willen aanschaffen. Dit publiek wil de overheid dan maar in een E200 of 520i hebben, die dus aanzienlijk minder belast worden.
Het is noodzakelijk voor onder andere de markt dat er geen uitzonderingen of rare constructies worden gemaakt waarbij exoten ineens net zo duur zijn als een E550 of 550i, omdat voor de exoot plots een uitzonderingstarief geldt. Hoe trek je de grens? Je kunt toch niet serieus gaan ontkennen dat de mensen die niet voor hun plezier rijden danmaar in een V8 moeten kunnen gaan rijden?
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Aan de andere kant wordt de Veyron wel 3 ton goedkoper, dat dan weer wel.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Wat is nu de juiste berekening voor een BMW X1 bv? (2ltr d) €28311,- netto, 139gram co2
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Hier staan ze allemaal: http://www.nieuweautoprijzen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Thanks!
Ik kan beter wachten tot 2013 dan wordt die €4000,- goedkoper!!
Hoe zit dat met de extra's daar wordt nu 45% bpm overgeheven dat wordt ook goedkoper dan als de bpm zakt naar 27,4% ?

Hoe zit dat met de extra's daar wordt nu 45% bpm overgeheven dat wordt ook goedkoper dan als de bpm zakt naar 27,4% ?
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Hans, ben je er zeker van dat het een X1 wordt? Is deze niet wat klein? Qua afmetingen is deze zo groot als de huidige 1-serie. Kun je dan niet beter voor een GLK of X3 gaan?
Ja, maar in die tijd wordt je inruiler, de MINI, ook ruim € 4000,- minder waard.Hans GP schreef:Thanks!Ik kan beter wachten tot 2013 dan wordt die €4000,- goedkoper!!

Huidige BPM is toch 40%? Tja, als deze zakt dan zouden de opties mee moeten zakken, maar mij is nog onduidelijk hoe hier mee gerekend moet worden.Hans GP schreef:Hoe zit dat met de extra's daar wordt nu 45% bpm overgeheven dat wordt ook goedkoper dan als de bpm zakt naar 27,4% ?
-
- Berichten: 9434
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
Idd, daarom wacht ik nog even met aanschaf.Geelhoed schreef:Aan de andere kant wordt de Veyron wel 3 ton goedkoper, dat dan weer wel.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Weblog over BPM verhaal op AW
grappig...bv de M3 die wordt duurder, echter de m3 die nu duurder is met PDK die wordt goedkoper dan de handbak over een paar jaar 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Martijn_bmw en 6 gasten