Stinger Card

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Geen enkele bekeuring meer voor 1000 euro investering

Ik rij altijd rustig
0
Geen stemmen
Direct doen waar kan ik hem krijgen
7
21%
Heb al een Stinger DSI
8
24%
Ik let altijd op de rechterberm
18
55%

Totaal aantal stemmen: 33

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Stinger Card

Bericht door Oof » 07 sep 2009, 09:53

Hoorde het net al op de radio en de Telegraaf schrijft er ook over,
De nieuwe Stinger Card het schijnt dat je voor slecht 999 euro beveiligt bent voor Trajectcontrole, Lasers en Radar meetingen,
Afbeelding
Als ik het goed begrijp zijn er voor optimale beveiliging wel twee extra modules nodig.
Afbeelding
De Laser analyzer en de Spectrum analyzer.
Vraag me ook af wat de kosten voor inbouwen zijn.

Erik K.

Re: Stinger Card

Bericht door Erik K. » 07 sep 2009, 10:07

Heb al een DSI ;)

allen

Bericht door allen » 07 sep 2009, 10:13

Het idee van dit of een DSI lijkt me aan de ene kant nuttig omdat ik eigenlijk 'altijd' veel te hard rijdt. Maar als ik heel eerlijk ben, blijf ik nog wel onder de snelheid dat m'n rijbewijs direct gevaar loopt en kwa boetes, verdien ik zo'n apparaat in geen 10 jaar terug. De meeste boetes zijn toch steeds als ik niet oplettend rustig cruise. En mocht ik ooit aangehouden worden door zo'n lease Peugeot oid, denk ik niet dat de Stinger me had kunnen helpen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 sep 2009, 10:25

Als je het niet wint qua boetes, win je het denk ik wel qua extra rust ivm trajectcontroles etc. Gister dagje in auto gezeten met DSI, ondanks de foutmeldingen en hoogst irritante geluiden kon ik er goed aan wennen, terugreis in me auto zat ik weer suf te koekeloeren waar nou precies de trajectcontrole eindigde/begon ('s nachts).
Vanavond maar eens ff wat meer info opsnorkelen :).

Casper

Bericht door Casper » 07 sep 2009, 11:07

Nou, ik heb inmiddels zo tegen de 50.000km afgelegd met een Stinger DSI, en mijn eindconclusie is dat het het niet waard is.
In het begin was ik erg content met dit apparaat, maar na langere tijd begon ik 'm toch een stuk minder te waarderen.

-Het aantal foutmeldingen is denk ik 95%, ondanks het feit dat je bij bv. schuifdeuren waar je elke dag langsrijdt als een soort bookmark kunt zetten zodat hij de melding negeert. Dit werkt opzich wel, alleen als je op de A2 langs een tankstation rijdt en hij begint te piepen, en 0,5s later druk je de "ignore" knop in, dan zal de DSI elke keer als je langs die pomp rijdt, 0,5s piepen alvorens hij de bookmark herkent.
-Wanneer je niet te hard rijdt, gaat hij toch piepen. Je kunt wel 2 snelheden instellen waaronder de DSI niet afgaat, maar in Nederland zijn meer dan 2 verschillende snelheidslimieten.
-De km-registratie tool die in de DSI zit gebakken werkt op lange termijn niet goed/handig. Als je bijvoorbeeld vanuit een parkeergarage start waar hij geen bereik heeft dan onstaan er flinke gaten in je registratie. Deze zijn natuurlijk zo weer op te vullen, maar dan kun je natuurlijk net zo goed zelf aan de slag met een excelletje.
-Als laatste, een auto gerelateerd kwaaltje (alhoewel steeds meer auto's ermee worden uitgerust). De Distronic (adaptive CC) intefereert als een gek met de DSI. Na een half uur op de snelweg begon de DSI constant voluit te blaffen. 3x bij Stinger de frequentie's van de DSI laten bijstellen. Uiteindelijke hebben ze de bandbreedte van de DSI afgeknepen dat een aantal flitsers niet meer te detecteren zijn. Hier hebben voor zover ik weet MB, BMW en Lexus last van.

Kortom, voor mij geen Stinger meer, het is de euro's niet waard, je haalt er het niet uit, en van 'ontspannender' autorijden is (voor mij) geen sprake...

Casper

Bericht door Casper » 07 sep 2009, 11:12

oof schreef:De Laser analyzer en de Spectrum analyzer.
Die Spectrum en Laser analyzer zien er op de foto exact hetzelfde uit als bij de DSI. Inbouwen kostte bij de stealer €250. Hele voor bumper moest eraf...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 sep 2009, 11:13

ik win het qua boetes niet, in zo'n 3 jaar tijd (+/- looptijd van zo'n apparaat), krijg ik geen 1000 euro aan boetes. Misschien 600 of 700 maar daar zitten dan ook parkeerboetes etc. bij.
Kan dus simpelweg niet uit... , verder gewoon goed opletten, zo'n kastje vertrouw ik toch ook weer niet.

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2009, 11:14

Leuk als je de dsi op ignore zet bij allerlei tankstations terwijl ze daar ook juist vaak zon apparaat neerzetten :mrgreen:

Casper

Bericht door Casper » 07 sep 2009, 11:24

luco hornsveld schreef:Leuk als je de dsi op ignore zet bij allerlei tankstations terwijl ze daar ook juist vaak zon apparaat neerzetten :mrgreen:
Hij pakt dan alleen de specifieke frequentie van de schuifdeuren. De kans dat de Gatso die ze langs de kant neerzetten net dezelfde frequentie heeft is verdomde klein...

Oof

Bericht door Oof » 07 sep 2009, 11:28

Casper schreef:
Die Spectrum en Laser analyzer zien er op de foto exact hetzelfde uit als bij de DSI. Inbouwen kostte bij de stealer €250. Hele voor bumper moest eraf...
Bij welke auto was dat en weet je ook de kosten van de losse Spectrum en Laser analyzer?

Casper

Bericht door Casper » 07 sep 2009, 11:34

oof schreef:
Casper schreef:
Bij welke auto was dat en weet je ook de kosten van de losse Spectrum en Laser analyzer?
Dat was een Merc S-klasse. Bij de A8 van een vriend van mij was het een stuk meer, omdat daar alles zo ontzettend was zit (geklikt) dat het al een halve dag kost om de voorbumper eraf te trekken.

Kosten van een losse SA en LA weet ik niet, je hebt nl. ook nog een headunit voor in de auto nodig. Die kostten toentertijd ook €1000 bij elkaar...

Oof

Bericht door Oof » 07 sep 2009, 12:11

Heb wel serieuze interesse in de Stinger dus vandaar dat ik even doorvraag,
Naast de 1000 euro voor de stinger zelf
ben je dus ook ongeveer 1000 euro kwijt voor inbouwen en de twee losse units?
Wat je bedoelt met de de head unit begrijp ik niet de head unit is toch de stinger card?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 sep 2009, 14:24

Casper schreef:-Als laatste, een auto gerelateerd kwaaltje (alhoewel steeds meer auto's ermee worden uitgerust). De Distronic (adaptive CC) intefereert als een gek met de DSI. Na een half uur op de snelweg begon de DSI constant voluit te blaffen. 3x bij Stinger de frequentie's van de DSI laten bijstellen. Uiteindelijke hebben ze de bandbreedte van de DSI afgeknepen dat een aantal flitsers niet meer te detecteren zijn. Hier hebben voor zover ik weet MB, BMW en Lexus last van
Collega heeft de Stinger DSI en mn vorige auto een A8 met active cruise control. En dan achter de DSI aanrijden met ACC aan :lol:

Tom

Bericht door Tom » 07 sep 2009, 15:04

Waarin is dat kaartding nou beter dan de DSI? Is even duur, doet hetzelfde maar ziet er anders uit?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 sep 2009, 15:14

Tom schreef:Waarin is dat kaartding nou beter dan de DSI? Is even duur, doet hetzelfde maar ziet er anders uit?
Goedkoper, geen rittenregistratie.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 sep 2009, 15:19

Ik word ook wel eens gek van al dat gepiep en toch ook wel vaak van de foutmeldingen.
Maar hij heeft me toch ook wel al een paar keer gered van rij ontzegging en/of dikke boetes.
Je kan in iedergeval niet blind gaan op dat ding in het buitenland.
In frankrijk is hij steevast te laat.
Jij kijkt al in een flits en dan gaat hij pas piepen of hij piept veel te vaak waardoor je weer te gemakkelijk wordt.
Ik weet dus niet of ik hem weer aan zou schaffen( de dsi dan)
Voor deze is het weer anders omdat hij goedkoper is......

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2009, 15:30

ziet er wel interessant uit...

group buy? :mrgreen:

puk

Bericht door puk » 07 sep 2009, 16:15

Dsi+laser is de reden dat ik nog niet op de fiets zit bijkomend voordeel die struikrovers bende krijgt ook geen piek meer en zo,n verbaasde blik als de lasergun niet werkt is onbetaalbaar :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2009, 16:38

waarom mag je eigenlijk in DLD niet meer de vaste palen e.d. weten/hebben? terwijl een detector nog wel mocht :hmmm: je mag het geloof ik zelfs niet in je navigatie hebben DLD ja de flitslocaties dan.

Femme

Bericht door Femme » 07 sep 2009, 17:16

Jelmer850i schreef:ik win het qua boetes niet, in zo'n 3 jaar tijd (+/- looptijd van zo'n apparaat), krijg ik geen 1000 euro aan boetes. Misschien 600 of 700 maar daar zitten dan ook parkeerboetes etc. bij.
Kan dus simpelweg niet uit... , verder gewoon goed opletten, zo'n kastje vertrouw ik toch ook weer niet.
Het hoeft maar één keer goed raak te zijn en je hebt de kosten van een Stinger eruit. Door de stasi-praktijken van tegenwoordig kun je niet meer op je eigen zicht vertrouwen.

Dit soort opstellingen ga je nooit op tijd herkennen:

Afbeelding

Afbeelding

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 07 sep 2009, 18:59

Oli5, als je meer informatie hebt of eventueel via jouw louche bronnen aan wat korting kan komen moet je het me laten weten.

Ik heb jaren met de oude stinger gereden, in totaal nog 1.5 jaar lang toen het al illegaal was, en ja er is vals alarm en ja je kan er niet volledig blind op varen maar het is wel een zegen hoor.

Ik rij nu denk ik een jaar of 4 zonder en heb in die tijd 2 (hele dikke...) boetes gehad....

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2009, 19:24

met zo'n ding kun je ook beter op de weg letten in plaats van in de berm als je een sportief (geen aso) rijder bent, daarmee help je dus de veiligheid op straat een handje :mrgreen: het rijd ook wat ontspannender.
voor 500,-euro wil ik wel zo'n complete zet :mrgreen:

Thomas H

Bericht door Thomas H » 07 sep 2009, 19:35

En dit is niet illegaal?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 sep 2009, 20:39

Sjoerd schreef:Oli5, als je meer informatie hebt of eventueel via jouw louche bronnen aan wat korting kan komen moet je het me laten weten.
+1
Ik was er redelijk voor in in de 996R/975R periode, maar toen kwamen de verboden/radardetectordetector etc en heb er toen van af gezien. DSI is voor mij weer wat te, als ik bijv een nieuwe Porsche/Benz/BMW zou kopen en er dagelijks mee rijden, zou ik het 100% aanvinken, maakt op nieuwprijs ook niet meer echt het verschil.
Zo'n Card klinkt me dan wel weer goed, fors slagje goedkoper en zonder rittenregistratie (waar ik toch niks mee zou doen).
Thomas H schreef:En dit is niet illegaal?
Niet illegaal is een groot woord, je loopt wat minder risico ermee. Het lasershield (of achtige) mag iig 100% niet, ook het radardetecteren mag niet, maar deze is niet detecteerbaar + indien opgemerkt, kan je alles wissen, waardoor ding niet meer strafbaar is.

(klopt toch in een notendop?)

Thomas H

Bericht door Thomas H » 07 sep 2009, 22:15

Dat is dan zeker ideaal! Even wat meer in verdiepen denk ik :)

Plaats reactie