...maar wel door eentje met smaak
Alles over de 1 serie (part III)
- Joop
- Berichten: 9078
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de 1 serie (part III)
...hihi...
...maar wel door eentje met smaak
...maar wel door eentje met smaak
- romo
- Berichten: 27162
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ferdinand H, misschien is het handig om even je naam uit het artikel te halen..........................zo maar even een advies van mijn kant......................
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Waardeloze auto zo'n 1 serie.
Net full speed terug geknald uit Limburg naar Amersfoort. Dat 3.0 liter blok blijft maar sleuren. En het onderstel geeft in zo'n situatie ook erg veel vertrouwen. Veeeels te gevaarlijk voor Nederland.
:twisted:
Net full speed terug geknald uit Limburg naar Amersfoort. Dat 3.0 liter blok blijft maar sleuren. En het onderstel geeft in zo'n situatie ook erg veel vertrouwen. Veeeels te gevaarlijk voor Nederland.
:twisted:
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Waardeloos! Knal deze dagen met dat opgevoerde schnitzer hok over de provence. Bocht na bocht, heerlijk. Fenomenaal eigenlijk..
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
:twisted: Voor de derde! keer al een poging tot inbraak in vier maanden in dat hok van mij. Nu hebben ze met man en macht zitten friemelen aan de portier. Alarm gilde het uit, daders er van door. De meest brute was nog de steen/hamer op mijn voorruit van twee maanden geleden. Enfin, waardeloos eigenlijk.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Tijd voor een garage Ferdinand.. zonde idd..
- Arthur
- Berichten: 43758
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Volgende keer zelf de koplampen ook ff inslaan. En dan xenon laten monteren
Nee, mooi kloten dit
Nee, mooi kloten dit
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
He DF-ers,
Was vandaag even bij Porsche. Komt zo'n sluipmoordenaar - ik bedoel verkoper - op mij af omdat 'ie zag dat ik verlekkerd naar de nieuwste Porsche Gay-man S zat te turen (heb een zwak voor dat hok, ook voordat ik de 135i kocht). Hij natuurlijk (ongevraagd) tegen mij lullen (ene oor in, andere oor uit). Ik een beetje ouwehoeren over dat hok van mij. Enfin, hij wilde zeker mijn schnitzer hok innemen tegen de aankoop van een Gay-man S. Ok, uit die prijs komen we wel, maar mijn vraag is:
Het inruilen van mijn ACS1 tegen de nieuwste Gay-man S, is dat een goede zet? of,
1) Het is een Rico aktie (M5 inruilen tegen een M3V8), eigenlijk wil ik weer eens horen hoe goed die ACS1 is en mijn koop van toendertijd rechtvaardigen
of,
2) Slaat nergens op, je kunt niet eens in een ACS1 sturen, wat doe je dan in de nieuwste Gay-man S, of,
3) Een ACS1 is leuk, maar - je weet het nog niet - met een Gay-man S koop je een rasechte sportkar. Als je het kunt betalen: a) doen en b) volg eens een cursus sturen ! Dan is Porsche onomwonden de 'sportskar to have' (de ACS1 was slechts een tussenstap)
4) Een ACS1 topkar, van een Gayman S word je tov. een ACS1 echt niet gelukkiger.
Ferdinand
Was vandaag even bij Porsche. Komt zo'n sluipmoordenaar - ik bedoel verkoper - op mij af omdat 'ie zag dat ik verlekkerd naar de nieuwste Porsche Gay-man S zat te turen (heb een zwak voor dat hok, ook voordat ik de 135i kocht). Hij natuurlijk (ongevraagd) tegen mij lullen (ene oor in, andere oor uit). Ik een beetje ouwehoeren over dat hok van mij. Enfin, hij wilde zeker mijn schnitzer hok innemen tegen de aankoop van een Gay-man S. Ok, uit die prijs komen we wel, maar mijn vraag is:
Het inruilen van mijn ACS1 tegen de nieuwste Gay-man S, is dat een goede zet? of,
1) Het is een Rico aktie (M5 inruilen tegen een M3V8), eigenlijk wil ik weer eens horen hoe goed die ACS1 is en mijn koop van toendertijd rechtvaardigen
2) Slaat nergens op, je kunt niet eens in een ACS1 sturen, wat doe je dan in de nieuwste Gay-man S, of,
3) Een ACS1 is leuk, maar - je weet het nog niet - met een Gay-man S koop je een rasechte sportkar. Als je het kunt betalen: a) doen en b) volg eens een cursus sturen ! Dan is Porsche onomwonden de 'sportskar to have' (de ACS1 was slechts een tussenstap)
4) Een ACS1 topkar, van een Gayman S word je tov. een ACS1 echt niet gelukkiger.
Ferdinand
Laatst gewijzigd door Sperdy op 04 sep 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fernando
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ik mis optie 5 ...... M5 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Even serieus, laat een proefrit je overtuigen.
- Joop
- Berichten: 9078
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ik denk ook 3...
...dus pak optie 5 van Rico en laat je overtuigen.
...dus pak optie 5 van Rico en laat je overtuigen.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Rijden Ferdinand, de enige oplossing. Ik kan me overigens voorstellen dat met jouw rijstijl de Cayman S wel eens tegen kan vallen. Of je moet voor andere dingen vallen als uiterlijk, imago en nog iets..
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
ja proefrit komt er aan. Afspraak is gemaakt. Je hebt gelijk Ruben. ben toch bang dat mijn ouwe lullen stijl zich beter thuisvoelt in een koppelbeul als de ACS1. Maar misschien maakt de Gayman S, de jonge hond in mij wakker en wordt het Andre-style: haaks op de A4!
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Overigens stuurgevoel van Cayman is wel heel mooi, dus als je dat ervaart, kan ik een overstap wel begrijpen. Middenmotor he.. Jammer van het gewicht van deze auto's.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Anders even een nieuw draadje over de Cayman openen ? Of een oud draadje opgraven ?
- romo
- Berichten: 27162
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Wat is de power van zo`n Gayman?................................
Als ie niet in de buurt komt van wat je nu hebt ( en das niet weinig) dan kan ie nog zo lekker sturen, maar dan voorspel ik dat het je tegen gaat vallen.......................
Als ie niet in de buurt komt van wat je nu hebt ( en das niet weinig) dan kan ie nog zo lekker sturen, maar dan voorspel ik dat het je tegen gaat vallen.......................
- Fernando
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de 1 serie (part III)
135i vs caymanRico schreef:Anders even een nieuw draadje over de Cayman openen ? Of een oud draadje opgraven ?
De 135i is sneller dus laat maar zitten Ferdi....
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Gayman S
kg: 1.425
pk: 320 bij 7100 rpm
nm: 370 bij 4750 rpm
kg/pk: 4,5
ACS1
kg: 1.460
pk: 380 bij 5500 rpm
nm: 565 bij 4500 rpm
kg/pk: 3,8
Ha Romo, ik weet niet of het missen van vermogen altijd een achteruitgang is. Maar ik merk het wel.
Ha Fernando, de huidige Gayman S is wel een stuk sterker dan de toenmalige Gayman. Ik weet ook wel dat ik wat peekaa's ga verliezen en vooral natuurlijk het traktor koppel van de ACS1. Maar ik ben benieuwd of het rijden met de Porsche - inderdaad het superieure stuurgevoel waar iedereen het over heeft - heel erg veel goed maakt. Enfin, ik rijd natuurlijk wel op een Schnitzer onderstel, dat ook echt niet slecht is in deze 1 serie. Ben toch wel erg benieuwd.
kg: 1.425
pk: 320 bij 7100 rpm
nm: 370 bij 4750 rpm
kg/pk: 4,5
ACS1
kg: 1.460
pk: 380 bij 5500 rpm
nm: 565 bij 4500 rpm
kg/pk: 3,8
Ha Romo, ik weet niet of het missen van vermogen altijd een achteruitgang is. Maar ik merk het wel.
Ha Fernando, de huidige Gayman S is wel een stuk sterker dan de toenmalige Gayman. Ik weet ook wel dat ik wat peekaa's ga verliezen en vooral natuurlijk het traktor koppel van de ACS1. Maar ik ben benieuwd of het rijden met de Porsche - inderdaad het superieure stuurgevoel waar iedereen het over heeft - heel erg veel goed maakt. Enfin, ik rijd natuurlijk wel op een Schnitzer onderstel, dat ook echt niet slecht is in deze 1 serie. Ben toch wel erg benieuwd.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 05 sep 2009, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
- Berichten: 5466
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Optie 3
, denk dat als je er voor gaat zitten erachter komt dat er toch heel veel uit zo'n mooie atmo te halen is
.
Het pesten van auto's in supercar-categorie in rechtuit sprints zal het niet meer worden, maar de rest is m.i. een vooruitgang. Enige nadeel vind ik dat de Cayman met wat extra's toch best prijzig, staat tegenover dat het ook behoorlijk waardevast is
.
Het pesten van auto's in supercar-categorie in rechtuit sprints zal het niet meer worden, maar de rest is m.i. een vooruitgang. Enige nadeel vind ik dat de Cayman met wat extra's toch best prijzig, staat tegenover dat het ook behoorlijk waardevast is
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Donderdag gereden met een Boxster S wat een heerlijke bak is dat zeg 8) Ik ben niet zo'n Porsche gek maar deze was wel erg lekker..
een witte boxster S met sportuitlaat en bruin leer en bruin dak.. makkelijk bruikbaar voor dagelijks gebruik. Ik zal zo mijn Mini ervoor inruilen
een witte boxster S met sportuitlaat en bruin leer en bruin dak.. makkelijk bruikbaar voor dagelijks gebruik. Ik zal zo mijn Mini ervoor inruilen
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
de 310 pk versie Hans?
- romo
- Berichten: 27162
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Je gaat hetzelfde dilemma als Robin krijgen.......................................jij bent door en door verwend met dat beresterke koppel van de TT..............................dat afgemeten tegen een atmo gebakje met 200NM minder en ook pas bereikbaar bij een veel hoger toerental...............nou, dan is het niet zo moeilijk.Ferdinand schreef:Gayman S
kg: 1.425
pk: 320 bij 7100 rpm
nm: 370 bij 4750 rpm
kg/pk: 4,5
ACS1
kg: 1.460
pk: 380 bij 5500 rpm
nm: 565 bij 4500 rpm
kg/pk: 3,8
Ha Romo, ik weet niet of het missen van vermogen altijd een achteruitgang is. Maar ik merk het wel.
Ha Fernando, de huidige Gayman S is wel een stuk sterker dan de toenmalige Gayman. Ik weet ook wel dat ik wat peekaa's ga verliezen en vooral natuurlijk het traktor koppel van de ACS1. Maar ik ben benieuwd of het rijden met de Porsche - inderdaad het superieure stuurgevoel waar iedereen het over heeft - heel erg veel goed maakt. Enfin, ik rijd natuurlijk wel op een Schnitzer onderstel, dat ook echt niet slecht is in deze 1 serie. Ben toch wel erg benieuwd.
Ik kan je reactie nu reeds voorspellen; man dat ding doet niets van onderuit, geen duw, geen power beleving.........................slappe hap dus
Jouw huidige kar heeft 1 heel groot nadeel; vind maar eens een goede vervanger met dat koppel................................ik moet het zien en beleven........................
Kortom; de stap van een atmo naar een turbo is een verbetering voor het gevoel, de stap van een turbo naar een atmo is een aderlating voor je gevoel......................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Rogerb en 3 gasten
