Auto verkopen aan een Duitser ????????
Auto verkopen aan een Duitser ????????
Ik heb een Duitser die zeer geintereseerd is in mn projecthok, en er nog een zeer knappe prijs voor over heeft ook..
hoe gaat zoiets in zijn werk... dus zeg maar een auto exporteren naar Germany?
iemand?
hoe gaat zoiets in zijn werk... dus zeg maar een auto exporteren naar Germany?
iemand?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Auto verkopen aan een Duitser ????????
Heel simpel, even naar de RDW met je papieren en kenteken, auto uit laten schrijven, uitschrijfbewijs meenemen, duitser contant laten betalen en doei!
Ik heb 2x een auto aan een duitser verkocht, betrouwbare mannen zover..
Maarre.. wil je hem wel verkopen?

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Precies zoals Hans zegt.
Erg vaak gedaan en nooit problemen. Let wel goed op de openingstijden van de Rdw en lunchpauzes. Een telefoontje vooraf is altijd verstandig.
Succes ermee.
Erg vaak gedaan en nooit problemen. Let wel goed op de openingstijden van de Rdw en lunchpauzes. Een telefoontje vooraf is altijd verstandig.
Succes ermee.
- GTRene
moet die duitser dan ook nog ergens voor tekenen of zijn rijbewijs oid meenemen? of is het alleen uitschrijven DLD, jij je bewijs en klaar...Hans GP schreef:Heel simpel, even naar de RDW met je papieren en kenteken, auto uit laten schrijven, uitschrijfbewijs meenemen, duitser contant laten betalen en doei!
trouwens als er nog rest BPM op je auto zit krijg je die dan ook automatisch terug?
- FreudeamFahren
Uitschrijven doe je bij de RDW (net als importeren), BPM terug vragen doe je bij de Douane (net als BPM aangifte doen). De datum van eerste in gebruik name moet na 16 oktober 2006 liggen om BPM terug te kunnen vorderen.
- GTRene
ow, dus die regeling geld alleen voor auto's na 16 oktober 2006? stel ik zou men Hartge weer verkopen aan iemand in Duitsland dan krijg ik niet weer een deel terugFreudeamFahren schreef:Uitschrijven doe je bij de RDW (net als importeren), BPM terug vragen doe je bij de Douane (net als BPM aangifte doen). De datum van eerste in gebruik name moet na 16 oktober 2006 liggen om BPM terug te kunnen vorderen.

Bedankt, maar moet die duitser dan mee? of kan ik dat zelf regelen zonder verder info van hem?
-
GTRene schreef:ow, dus die regeling geld alleen voor auto's na 16 oktober 2006? stel ik zou men Hartge weer verkopen aan iemand in Duitsland dan krijg ik niet weer een deel terugFreudeamFahren schreef:Uitschrijven doe je bij de RDW (net als importeren), BPM terug vragen doe je bij de Douane (net als BPM aangifte doen). De datum van eerste in gebruik name moet na 16 oktober 2006 liggen om BPM terug te kunnen vorderen.(niet dat dat nog veel is want kon het destijds mooi regelen)
Nope, jij krijgt niks terug nee.

- GTRene
Erik Stoffelsen schreef:GTRene schreef:ow, dus die regeling geld alleen voor auto's na 16 oktober 2006? stel ik zou men Hartge weer verkopen aan iemand in Duitsland dan krijg ik niet weer een deel terugFreudeamFahren schreef:Uitschrijven doe je bij de RDW (net als importeren), BPM terug vragen doe je bij de Douane (net als BPM aangifte doen). De datum van eerste in gebruik name moet na 16 oktober 2006 liggen om BPM terug te kunnen vorderen.(niet dat dat nog veel is want kon het destijds mooi regelen)
Nope, jij krijgt niks terug nee.

ze passen de bpm nu elk jaar wat aan omdat ze zogenaamd naar 0 willen, wie weet wat het volgend jaar wordt qua afschrijving, elke euro is meegenomen, of beter gezegd te veel betaald aan BPM

hallo?Paul schreef:Bedankt, maar moet die duitser dan mee? of kan ik dat zelf regelen zonder verder info van hem?
-
- GTRene
kan schijnbaar zonder...Paul schreef:hallo?Paul schreef:Bedankt, maar moet die duitser dan mee? of kan ik dat zelf regelen zonder verder info van hem?
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... voeren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Duitser lekker thuis laten.. maar wees er wel zeker van dat hij hem koopt! Anders moet je hem weer opnieuw inschrijvenPaul schreef:hallo?Paul schreef:Bedankt, maar moet die duitser dan mee? of kan ik dat zelf regelen zonder verder info van hem?

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Paul, Ik heb dit als werk een meerdere keren gedaan dus je mag ook een pm sturen voor meer vragen.
Succes ermee
Succes ermee
Hey jongens erg bedankt voor de info, het linkje van Rene van de RDW heeft me de dingen duidelijk gemaakt.
In ieder geval bedankt en jullie zullen wel horen hoe het afloopt..
bedankt!
Oof jij ook,als ik nog meer vragen heb hoor je van me..
In ieder geval bedankt en jullie zullen wel horen hoe het afloopt..
bedankt!
Oof jij ook,als ik nog meer vragen heb hoor je van me..
- Hans
En hoe werkt dat met een Pool? Denk het zelfde of nie? Dus pool geeft mij geld, rijden samen naar het RDW, ik laat de auto uitschrijven, ik krijg het uitschrijfbewijs (is het zelfde als vrijwaardingsbewijs?) geef de Pool de sleutels en neem de bus naar huis? Zoiets? Waar zitten die RDW stations? En welke papieren heb ik allemaal nodig, alle delen van het kenteken bewijs?
- Hans
Ohw, ik zie nu ook het linkje van Rene. 

- Jeroen Bosman
Dus de auto hoeft ook helemaal niet mee?
Dus zeg ik ben in het buitenland en kan daar de auto verkopen, schroef ik de kentekenplaten eraf en vervolgens lever ik deze met de kentekenpapieren?
Dus zeg ik ben in het buitenland en kan daar de auto verkopen, schroef ik de kentekenplaten eraf en vervolgens lever ik deze met de kentekenpapieren?
- GTRene
In theorie zou dat volgens mij kunnen voor zover dat uit die tekst te lezen valt,Jeroen Bosman schreef:Dus de auto hoeft ook helemaal niet mee?

- Hans
Ik heb vandaag nog even gebeld. Kentekenbewijs, legitimatie en de nummerplaten van de auto is voldoende. Auto hoeft niet mee. Sterker nog, als je de auto wel mee neemt mag je er niet meer mee rijden, of je moet een exportkenteken erop zetten. Dat kan daar ook meteen aangevraagd worden.
- GTRene

ownee, die koper moet een bewijs van uitvoering hebben, en ook wat papieren neem ik aan? immers als wij een auto in DLD kopen krijgen we ook een vracht papieren erbj

- Jeroen Bosman
Inderdaad, niet bij stilgestaan.
Zou de koper daar de auto niet eerst kunnen "aanmelden" en dat je daarna de papieren gewoon meeneemt?
Of nemen ze die dan in?
Zou de koper daar de auto niet eerst kunnen "aanmelden" en dat je daarna de papieren gewoon meeneemt?
Of nemen ze die dan in?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zoals Rene zegt maar dan de papieren naar die buitenlander toesturen