Laura's zeilreis rondom de wereld
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Laura's zeilreis rondom de wereld
111 Teletekst ma 24 aug
Nog geen besluit zeilreis 13-jarige
` De 13-jarige Laura die solo rond de
wereld wil zeilen,hoort vrijdag of ze
haar plan mag doorzetten.Dan beslist de
rechtbank in Utrecht in een zaak die is
aangespannen door de Raad voor de
Kinderbescherming.De Kinderbescherming
vindt het onverantwoord om het meisje
een zeiltocht rond de wereld te laten
maken.Het zou te gevaarlijk zijn.
Ook twijfelt de Kinderbescherming eraan
of de ouders zich realiseren wat zo'n
reis betekent voor een jong meisje.
De raad wil dat de rechter de ouders
tijdelijk uit de ouderlijke macht zet
door een voogd aan te stellen.Alleen
die beslist of de reis kan doorgaan.
Hoe gek kan je zijn????
Een kind van 13 valt onder de leerplichtwet IMHO, wat nou 2 jaar alleen rond de wereld..............................are they f.cking nuts of wat??
Stuur dat kind naar school, met een knal onder dr arrogante gat(idem voor de ouders)..................en rap een beetje.............
Moet er niet aan denken dat de rechter er mee instemt, dat zijn de rapen gaar, wat een precedent......................volgende week gaat elke leerling aan de haal...................
Nog geen besluit zeilreis 13-jarige
` De 13-jarige Laura die solo rond de
wereld wil zeilen,hoort vrijdag of ze
haar plan mag doorzetten.Dan beslist de
rechtbank in Utrecht in een zaak die is
aangespannen door de Raad voor de
Kinderbescherming.De Kinderbescherming
vindt het onverantwoord om het meisje
een zeiltocht rond de wereld te laten
maken.Het zou te gevaarlijk zijn.
Ook twijfelt de Kinderbescherming eraan
of de ouders zich realiseren wat zo'n
reis betekent voor een jong meisje.
De raad wil dat de rechter de ouders
tijdelijk uit de ouderlijke macht zet
door een voogd aan te stellen.Alleen
die beslist of de reis kan doorgaan.
Hoe gek kan je zijn????
Een kind van 13 valt onder de leerplichtwet IMHO, wat nou 2 jaar alleen rond de wereld..............................are they f.cking nuts of wat??
Stuur dat kind naar school, met een knal onder dr arrogante gat(idem voor de ouders)..................en rap een beetje.............
Moet er niet aan denken dat de rechter er mee instemt, dat zijn de rapen gaar, wat een precedent......................volgende week gaat elke leerling aan de haal...................
- Fernando
Re: Nog maar een kind onderwerp(en)
Ik verbaasde me er ook al over. Moet dat kind niet leren? En 2 jaar lang van huis? 

-
Stel je niet aan zeg. Stel dat er nu echt door allerlei mensen geoordeeld is dat ze kundig genoeg is, zij een bak sponsors kan regelen, etc. dan heeft ze mijn zegen wel. Beetje publiciteit, wat in het nieuws en vervolgens heeft ze genoeg knaken om iig een deel van haar studie zelf te betalen. Of worden we nu ineens allemaal wat afgunstig omdat wij vroeger alleen maar wisten hoe je moest hoelahoepen?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Krijg je het volgende;
Dochter van 12 tegen pa,
paps, ik heb een vriendje, al 10 dagen lang
Pa, goh, wat leuk..............
Dochter; en nu wil ik een kindje.....................
Pa; kan niet antwoorden, die is bewusteloos achterover geflikkerd.......................................(dat zou het antwoord moeten zijn)
Maar analoog aan bovenstaande verhaal van onze vrouwelijke Remi is het antwoord natuurlijk; lieve schat we gaan je helpen, heb je de pil al laten staan, heb je de vruchtbare dagen al berekend, weet je al of je een jongetje of een meisje wil, zal ik de echo vast voor je regelen.................................en je weet het he, paar dagen geen sex geeft meer zaadjes bij je vriendje, dan ben je eerder zwanger hoor................................hou je paps en mams wel op de hoogte, succes hoor kindje................................
Dochter van 12 tegen pa,
paps, ik heb een vriendje, al 10 dagen lang
Pa, goh, wat leuk..............
Dochter; en nu wil ik een kindje.....................
Pa; kan niet antwoorden, die is bewusteloos achterover geflikkerd.......................................(dat zou het antwoord moeten zijn)
Maar analoog aan bovenstaande verhaal van onze vrouwelijke Remi is het antwoord natuurlijk; lieve schat we gaan je helpen, heb je de pil al laten staan, heb je de vruchtbare dagen al berekend, weet je al of je een jongetje of een meisje wil, zal ik de echo vast voor je regelen.................................en je weet het he, paar dagen geen sex geeft meer zaadjes bij je vriendje, dan ben je eerder zwanger hoor................................hou je paps en mams wel op de hoogte, succes hoor kindje................................
- Fernando
@ Ellen
Laat me raden, jij hebt geen kinderen.....
Laat me raden, jij hebt geen kinderen.....

- romo
Weer een 1/2 antwoord;allen schreef:Stel je niet aan zeg. Stel dat er nu echt door allerlei mensen geoordeeld is dat ze kundig genoeg is, zij een bak sponsors kan regelen, etc. dan heeft ze mijn zegen wel. Beetje publiciteit, wat in het nieuws en vervolgens heeft ze genoeg knaken om iig een deel van haar studie zelf te betalen. Of worden we nu ineens allemaal wat afgunstig omdat wij vroeger alleen maar wisten hoe je moest hoelahoepen?
Er is reeds een antwoord van een hoogleraar; die acht het onverantwoord, een kind van 13 kan de risico`s niet overzien gezien haar mentale ontwikkelings niveau.......................
Nou hoef je geen hoogleraar te zijn om dat antwoord te bedenken...................................
Iedereen gunt zijn/haar kind het beste ( en terecht), maar er zijn (uiteraard) grenzen, zowel opvoedkundige (hoop ik ) en zeker wel wettelijke................................voor de rechter kan dit mijns inziens geen moeilijk geval zijn, de wet is er klip en klaar over........................
-
Dat kind wil zeilen, en haar ouders hebben er geen probleem mee. Waar je maar moeilijk over wilt doen :!:
Ik heb idd geen kinderen, maar mochten ze tegen de tijd de topsport kunnen bedrijven, zie ik het punt niet om ze die droom waar te kunnen laten maken. Dat verschil tussen een beetje sporten en jezelf even laten nemen om irritante jankerds op de aardkloot te zetten snapt romo geloof ik nog niet.

Ik heb idd geen kinderen, maar mochten ze tegen de tijd de topsport kunnen bedrijven, zie ik het punt niet om ze die droom waar te kunnen laten maken. Dat verschil tussen een beetje sporten en jezelf even laten nemen om irritante jankerds op de aardkloot te zetten snapt romo geloof ik nog niet.

Laat dat kind toch gaan, geef der wat trillend speelgoed mee voor als ze eenzaam wordt 

- romo
Ik heb geen kids, en ik wil ze ook niet.......................
Gaat het ook niet om, bottom line; er is een leerplichtwet, en een 13 jarige met te veel noten op zang dient daaraan te voldoen, of ze wil of niet................................meer is er niet van
We wilden allemaal wel auto en motor rijden op ons 13e...........................en vul maar in wat nog meer.............................daar is terecht een stokje voor gestoken................................
Gaat het ook niet om, bottom line; er is een leerplichtwet, en een 13 jarige met te veel noten op zang dient daaraan te voldoen, of ze wil of niet................................meer is er niet van
We wilden allemaal wel auto en motor rijden op ons 13e...........................en vul maar in wat nog meer.............................daar is terecht een stokje voor gestoken................................
- Fernando
Nou ik ben best ruimdekkend maar ik laat mijn dochter van 13 dus echt NEVER NOOIT NIET in d'r eentje de wereld over zeilen. Krankzinnig als je eraan denkt. Maar ik vraag me af hoe je zou reageren als je zelf kinderen had. Vind het erg makkelijk om te oordelen zonder kids...
Fernando schreef:Nou ik ben best ruimdekkend maar ik laat mijn dochter van 13 dus echt NEVER NOOIT NIET in d'r eentje de wereld over zeilen. Krankzinnig als je eraan denkt. Maar ik vraag me af hoe je zou reageren als je zelf kinderen had. Vind het erg makkelijk om te oordelen zonder kids...
Sommige kinderen zijn nu eenmaal eerder volwassen, of hoe je het ook wil noemen.
Ik zou mijn dochter liever rond de wereld laten zeilen als ze dat zou willen.
Liever dat dan dat ze elk weekend zich laveloos zuipt en zich voor een breezer laat neuken, dat gebeurd namelijk veel vaker, en daar hoor ik niemand over

Ik vraag me toch af welke ouders het beter gedaan hebben?
Laatst gewijzigd door Luco op 24 aug 2009, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankv
helemaal mee eens, ik snap de leerplicht best, maar deze dame is ondernemend genoeg om het ook zonder leerplicht te redden in het levenallen schreef:Stel je niet aan zeg. Stel dat er nu echt door allerlei mensen geoordeeld is dat ze kundig genoeg is, zij een bak sponsors kan regelen, etc. dan heeft ze mijn zegen wel. Beetje publiciteit, wat in het nieuws en vervolgens heeft ze genoeg knaken om iig een deel van haar studie zelf te betalen. Of worden we nu ineens allemaal wat afgunstig omdat wij vroeger alleen maar wisten hoe je moest hoelahoepen?
mag je het land niet uit ofzo tot je 16e? belachelijk dat ze haar onder voogdij willen laten stellen
niet dat ik zou willen dat mijn dochters zo'n idee kregen overigens, maar de vrijheidsinperking gaat me echt te ver
-
Dat alleen zeilen houd in dat je in je uppie op in die tobbe ronddobberd. Daar zit verder nog wel een medische staf, reddingsblabla, etc. bij in wat andere bootjes. Zo alleen is het dus ook weer niet.
Hetzelfde zeg ik toch? Waarom zou ik iemand niet laten zeilen als die het leuk vind. Leer eens leven. Als ze morgen op het zebrapad aangereden wordt vraag je je weer af waarom ze niet gewoon in die zeilboot is gesprongen. :idea:

Hetzelfde zeg ik toch? Waarom zou ik iemand niet laten zeilen als die het leuk vind. Leer eens leven. Als ze morgen op het zebrapad aangereden wordt vraag je je weer af waarom ze niet gewoon in die zeilboot is gesprongen. :idea:
- romo
Misschien was jij ook mans genoeg om op je 16 in je opgevoerde kar over `s heeren wegen te knallen.......................................misschien mocht je het ook wel van je ouders en kreeg je alle ruimte.................................
Maar je moet toch echt 18 zijn, en ook nog een roze papiertje hebben.......................anders ben je het bokje................................
Dus hoe "rijp" je ook bent ( trouwens wie bepaald dat?) zegt verder helemaal noppes nada.........................
Maar je moet toch echt 18 zijn, en ook nog een roze papiertje hebben.......................anders ben je het bokje................................
Dus hoe "rijp" je ook bent ( trouwens wie bepaald dat?) zegt verder helemaal noppes nada.........................
- romo
allen schreef:Dat alleen zeilen houd in dat je in je uppie op in die tobbe ronddobberd. Daar zit verder nog wel een medische staf, reddingsblabla, etc. bij in wat andere bootjes. Zo alleen is het dus ook weer niet.![]()
Prima, leren leven, doe dat maar als ze een paar jaartjes ouder is...........................en verder goed oppassen op zebrapaden.............................net als ieder ander...........................
Om te zeilen hoef je geen papiertje te hebben.romo schreef:Misschien was jij ook mans genoeg om op je 16 in je opgevoerde kar over `s heeren wegen te knallen.......................................misschien mocht je het ook wel van je ouders en kreeg je alle ruimte.................................
Rijpheid, dat bepalen de ouders denk ik he.

-
LOL, echt om te gapen...................................... Vraag je maar af hoeveel gasten er op hun 16de met een kilometertje of 90 over de landwegen scheuren op hun scootertje....................................................... Je zult je nog eens verbazen...................................................................... Bij een groot deel vinden de ouders het nog niet eens gek................................................. Papa deed het vroeger namelijk ook........................................
- romo
luco hornsveld schreef:Om te zeilen hoef je geen papiertje te hebben.romo schreef:Misschien was jij ook mans genoeg om op je 16 in je opgevoerde kar over `s heeren wegen te knallen.......................................misschien mocht je het ook wel van je ouders en kreeg je alle ruimte.................................
Rijpheid, dat bepalen de ouders denk ik he.
Dat bedoel ik, als ouders het allemaal bepalen, dan hoeven er geen wetten meer te zijn, hoe subjectief.............................waardeloos dus
net zo subjectief als jouw mening....................MOD EDIT
- Fernando
Ow wacht ff ik lees net dat dat kind "maar" 2 jaar onderweg is, in dat geval begrijp ik het.... 

- romo
allen schreef:LOL, echt om te gapen...................................... Vraag je maar af hoeveel gasten er op hun 16de met een kilometertje of 90 over de landwegen scheuren op hun scootertje....................................................... Je zult je nog eens verbazen...................................................................... Bij een groot deel vinden de ouders het nog niet eens gek................................................. Papa deed het vroeger namelijk ook........................................
Precies, daarmee hoef ik het nog niet mee eens te zijn/dan wel dat je dit gedrag moet goedkeuren................................dit zijn de echte Darwin kandidaten...................................
- romo
Nee, want ik refereer aan de leerplichtwet, die is zo objectief als wat..............................luco hornsveld schreef:net zo subjectief als jouw mening....................MOD EDIT
-
Lekker laten gaan.
Als ze terugkomt kan ze altijd nog laveloos van de Breezers de buurtgenootjes vermaken...
Als ze terugkomt kan ze altijd nog laveloos van de Breezers de buurtgenootjes vermaken...
-
Romo, ik neem aan dat jij altijd netjes volgens de maximum snelheden rijdt of gelden er voor volwassenen andere objectieve regels?
romo schreef:Nee, want ik refereer aan de leerplichtwet, die is zo objectief als wat..............................luco hornsveld schreef:net zo subjectief als jouw mening....................MOD EDIT
Ow vertel jij dat even aan al die ouders die hun kind van school houden omdat ze op vakantie moeten

Er zijn zoveel wetten, jij houd je aan al die wetten????
MOD EDIT