Zaak omgeving Limburg gezocht om kuipstoelen proef te zitten
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Zaak omgeving Limburg gezocht om kuipstoelen proef te zitten
Binnenkort wil ik een tweetal kuipstoelen + 6 punts gordels kopen. Nu is mijn oog gevallen op de sponsor serie van sandtler, welke een nette prijs heeft en goede kwaliteit. Echter wil ik uiteraard wel eerst even proef zitten zodat ik weet welke stoel ik moet kopen, alleen vind ik in het heuvelachtige Limburg nergens een winkel waar ze degelijke kuipstoelen verkopen en het liefst dan ook Sandtler.
Dus: Weet iemand een goede zaak in Limburg (liefst het zuiden) of net over de grens (bv aken/maasmechelen) waar ze veel kuipstoelen in het assortiment hebben en ik proef kan zitten?
Dan nog een vraagje. Ik heb van sandtler en van sabelt bevestigingsplaten gezien voor de kuipstoelen. Die van Sandtler zijn 5mm dik en kosten 52 euro p/set, die van Sabelt zijn 3mm dik en kosten 34 euro p/set. Is 3mm dik staal voldoende of is het toch aan te raden de duurdere van 5mm dik te bestellen?
Misschien dit topic in het verkeerde sub forum geplaatst, wist niet of het in racing of auto's algemeen moest komen.
Dus: Weet iemand een goede zaak in Limburg (liefst het zuiden) of net over de grens (bv aken/maasmechelen) waar ze veel kuipstoelen in het assortiment hebben en ik proef kan zitten?
Dan nog een vraagje. Ik heb van sandtler en van sabelt bevestigingsplaten gezien voor de kuipstoelen. Die van Sandtler zijn 5mm dik en kosten 52 euro p/set, die van Sabelt zijn 3mm dik en kosten 34 euro p/set. Is 3mm dik staal voldoende of is het toch aan te raden de duurdere van 5mm dik te bestellen?
Misschien dit topic in het verkeerde sub forum geplaatst, wist niet of het in racing of auto's algemeen moest komen.
Laatst gewijzigd door Jesper op 24 aug 2009, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- stefan740
Re: Zaak in Limburg gezocht om kuipstoelen proef te zitten.
Zou er ook geen weten. Misschien meer richting duitsland zoeken, aken moet wel wat hebben.
- Jesper
Re: Zaak in Limburg gezocht om kuipstoelen proef te zitten.
Kort over de grens in duitsland/belgie is ook zeker een optie, aken is 20 minuutjes rijden voor mij. Alle tips zijn dus welkom! 

- JP
- Jesper
Re: Zaak omgeving Limburg gezocht om kuipstoelen proef te zitten
Misschien kan heuts ze wel bestellen, maar de kans is klein dat ze 'showroom modellen' in de zaak hebben staan van sandtler stoelen zodat je even proef kan zitten.
- JP
- Jesper
Gisteren nog even een mailtje gestuurd naar Peters autosport. Vandaag heeft hij teruggestuurd dat hij geen Sandtler stoelen op voorraad heeft en het dus ook helaas niet mogelijk is om proef te zitten.
- Peter Tunissen
Ga naar Sandtler zelf?
Is een goed uur rijden van jou uit en die hebben een stuk of 15 stoelen staan waarin je kunt proefzitten.
Is een goed uur rijden van jou uit en die hebben een stuk of 15 stoelen staan waarin je kunt proefzitten.
- Bert ///M3
Idd. Je kan ipv een Sandtler stoel ook gewoon een sparco stoel passen en dan even het gelijke Sandtler model er bij zoeken.
Zijn wel meer zaken, als je even richting Nieuwendijk gaat dan kan je bij Biesheuvel een aantal stoelen passen, vind je dat niks dan zit Remola even verderop in Arkel, die hebben weer een ander assortiment etc. Zitten vlak bij elkaar en je slaat 2 vliegen in 1 klap.
Wat betreft die montage kijk even naar het materiaal, 5mm dik is meestal aluminium, 3mm dik is meestal staal.
Zijn wel meer zaken, als je even richting Nieuwendijk gaat dan kan je bij Biesheuvel een aantal stoelen passen, vind je dat niks dan zit Remola even verderop in Arkel, die hebben weer een ander assortiment etc. Zitten vlak bij elkaar en je slaat 2 vliegen in 1 klap.
Wat betreft die montage kijk even naar het materiaal, 5mm dik is meestal aluminium, 3mm dik is meestal staal.
- Jesper
Dat is inderdaad misschien wel handig. Binnenkort dan eens in het weekend richting bochum rijden. Zal zo'n uur tot anderhalf uur rijden zijn, dat is goed te doen.
5mm is inderdaad alu en 3mm is inderdaad staal. Zit het verschil vooral in het gewicht of is het toch verstandig voor een bepaald type te gaan ivm stevigheid/veiligheid?Bert ///M3 schreef:Wat betreft die montage kijk even naar het materiaal, 5mm dik is meestal aluminium, 3mm dik is meestal staal.
- Bert ///M3
Maakt niet veel uit denk ik. Gewicht verschilt niet zo veel door het verschil in dikte, sterkte ook niet echt. Ik heb aluminium maar was vooral vanwege de afmetingen dat ik een bepaalde sidemount moest hebben.
- Jesper
Bedankt voor de informatie. Dan denk ik dat ik gewoon voor de 3mm stalen exemplaren ga. Als ze toch nagenoeg even sterk zijn is dat makkelijk bespaard.