'Opvoeren lease-auto's aanpakken'

Dit is ons algemene autoforum.
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: 'Opvoeren lease-auto's aanpakken'

Bericht door Bram » 19 aug 2009, 21:06

Nandor schreef:+1 vorige hele tank was 4.2 op 100 km.

FCUK DH
Ik rijd met mijn Polo 1 op 22.5, kwam ik vandaag achter 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 aug 2009, 05:03

StefanCS schreef:Er wordt maar heel weinig gechipt in de lease. Tenministe, chippen met behoud van fabrieksgarantie. Denk dat het misschien 5% is en dan zit ik nog erg hoog.

Maar er zullen vast genoeg personen zijn die het zonder toestemming van de leasemaatschappij doen, maar dan ben je flink de lul mocht er iets zijn. Ook al komt het niet door de tuning, toch zal je aansprakkelijk gesteld worden.
Voornamelijk de VAG auto's.

Maar als je je prive auto chipt ben je ook de lul mocht er iets zijn. Wat is het verschil met een leaseauto? De kosten zullen net zo hoog zijn.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 20 aug 2009, 10:13

De leaseauto is van de leasemaatschappij. Mocht de motor kapot gaan en blijkt dat de auto gechipt is, dan worden alle kosten doorbelast. De berijder bepaalt dan niet waar de auto gemaakt wordt. De leasemaatschappij zal de auto laten repareren bij de dealer en alle kosten worden doorbelast naar de werkgever. Ook al loopt de motor niet in de soep door de chiptuning.

Mooi voorbeeld is Tommy met zijn Corsa OPC.

Arthur

Bericht door Arthur » 20 aug 2009, 10:15

En als dat z'n eigen auto was geweest dan waren de kosten ook voor hemzelf. Mocht 'ie alleen zelf uitzoeken waar die hem zou brengen. 9 van de 10 doet dat dan bij de dealer of eventueel de tuner. Niet perse goedkoper. Ik doe het ook niet hoor maar ik zie de verschillen ook niet zo heel erg goed?

StefanW

Bericht door StefanW » 20 aug 2009, 10:18

Het verschil is dat als je het in de lease opneemt dat de leasemaatschappij dan de kosten vergoed.

Arthur

Bericht door Arthur » 20 aug 2009, 10:20

Nee, die snapte ik wel. En als ik tune onder fabrieksgarantie ook. Het gaat mij om het verschil lease auto eigen auto. Als je dan niet onder fabrieksgarantie tuned zie ik geen verschil in de kosten waar je voor komt te staan.

StefanW

Bericht door StefanW » 20 aug 2009, 10:25

Nee als je het zo bekijkt is er geen verschil.

atomchris

Bericht door atomchris » 20 aug 2009, 10:39

Gewoon een auto uit de meest onzuinige klasse kiezen,en kapot tjunen!
Dan heb je nergens last van.
Voor de paar rot centen een 1.4 leasen en die dan tjunen.
Tis wel oud- Hollands omgaan met de regels!Lekker goeiekoop,maar toch snel genoeg voor babbels in de kroeg!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 aug 2009, 11:30

Heb er wel aan gedacht, om zo'n Golf 1.4 TSI met DSG te nemen, 20% en dan tunen naar 200 PK. Heb je bijna GTI prestaties.... maar ja, toch leuker om een echte GTI te nemen, ook al kost dat iets meer in de maand...

Arthur

Bericht door Arthur » 20 aug 2009, 11:35

Lijkt me ook leuker. Bij ons past de GTi niet in de lease en de 1.4 TSI met DSG wel. Een redelijk alternatief dan. Ik weet niet of ik de Golf6 groot genoeg vind als familieauto maar zal dat zeker eens bekijken tegen die tijd. Ik moet nog 1 of 2 jaar :|

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 aug 2009, 11:38

Ik moet nog tot oktober volgend jaar.... halverwege volgend jaar dus bestellen. Wachten suckt. :)

Kijken of we de bijtelling van zo'n GTI nog wat kunnen drukken door bepaalde opties er achteraf op/in te laten zetten...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 aug 2009, 12:17

RutgerK schreef: en zijn er miljarden in een sloopregeling gestoken.
Die niet allemaal uitgekeerd gaan worden als we onderstaand artikel mogen geloven

http://finance.yahoo.com/news/NY-dealer ... et=&ccode=" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 aug 2009, 16:23

He! Psst..

Iedereen straks lekker zon hybride auto en de overheid gaat het met een paar miljard minder doen aan accijns? Straks betalen we gewoon meer belasting op energie. Hoe je het draait of keert, die lutsers in Den Haag moeten toch de begroting rondkrijgen van onze centen :]

SteV6

Bericht door SteV6 » 20 aug 2009, 17:26

Maurice, je vergeet de in de maak zijnde kilometerheffing ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 aug 2009, 17:45

Ohja inderdaad, die in de plaats zou komen van de BPM waar ze nu maar als vervanger de slurptax voor hebben :bag:

markk

Bericht door markk » 20 aug 2009, 19:23

Tijd voor een prius tegen nul bpm en 14% bijtelling met v10 en smg3 aandrijflijn :df:

Mark.

Tom

Bericht door Tom » 20 aug 2009, 19:36

't Is onderhand handiger om een lege BV of 1 vierkante meter grond in Belgie/Duitsland te kopen en daar je auto's op te zetten. Autotje pesten gaat zo gemakkelijk, het zal steeds grotere vormen aannemen. Stukje bij beetje pikken ze steeds meer vrijheid in. Straks hangen er kastjes in die bijhouden waar je bent geweest, hoe hard je hebt gereden, in welke versnelling je auto stond waardoor je teveel uitstoot veroorzaakte, hoeveel vermogen je auto heeft enzovoort.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 aug 2009, 17:48

Tom schreef:'t Is onderhand handiger om een lege BV of 1 vierkante meter grond in Belgie/Duitsland te kopen en daar je auto's op te zetten. Autotje pesten gaat zo gemakkelijk, het zal steeds grotere vormen aannemen. Stukje bij beetje pikken ze steeds meer vrijheid in. Straks hangen er kastjes in die bijhouden waar je bent geweest, hoe hard je hebt gereden, in welke versnelling je auto stond waardoor je teveel uitstoot veroorzaakte, hoeveel vermogen je auto heeft enzovoort.
Hier heb ik wel over nagedacht. Zeker omdat ik misschien van plan ben een appartement/huisje te kopen in duitsland tzt.
Alleen hoe zit het dan met de BV? euh gmbh :mrgreen: het huis gaan verhuren en daarvoor maar een auto op die bv zetten? Zou men daarin trappen? Vervolgens kent duitsland geen bijtelling oid?

Femme

Bericht door Femme » 23 aug 2009, 19:17

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar deze route.

Hoe moeilijk is het om in Duitsland of de UK een GmbH of Ltd op te richten, daar een auto in te stoppen waar je vervolgens in het buitenland pretkilometers mee gaat maken? Als je dicht aan de grens woont is het niet zo'n probleem om je auto met buitenlands kenteken ongezien de grens over te rijden. Eenmaal over de grens mag je rijden waar je wilt zonder bpm af te moeten dragen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 aug 2009, 19:41

daar zit je natuurlijk wel weer mee, het zal gezien worden als een huurwagen waardoor je toch nog met iets van de bpm te maken krijgt, maar is dat ook zo als het gewoon je eigen wagen is op naam van een gmbh ? Dus geen leasewagen oid.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 aug 2009, 21:17

Femme en Jelmer, als Nederlands ingezete mag je geen buitenlandse platen rijden. Ook niet als je een huisje in Duitsland of iets dergelijks hebt. Dus zolang je volgens de Belastingdienst in Nederland woont (en dus ook hier inkomstenbelasting etc. dokt), dien je netjes BPM te betalen.

Veel mensen geven hun buitenlandse auto niet op, waarmee je een risico neemt. Maar als je er niet mee naar Nederland rijdt is de pakkans natuurlijk nihil.

Ik heb veel tijd gestoken in leuke constructies tot en met prive BV's en trustfunds in het buitenland aan toe, maar helaas :) Zonder ook bijvoorbeeld in Duitsland te wonen en daar je belastingen af te dragen en ingeschreven te zijn, mag je niet op Duitse (oid) platen rijden zonder BPM. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.. zodra ik een kastje in mn auto moet krijgen verhuis ik sowieso :d Bekeuren op afstand is dan maar een klein bruggetje.

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2009, 21:28

Maus335i schreef: Veel mensen geven hun buitenlandse auto niet op, waarmee je een risico neemt. Maar als je er niet mee naar Nederland rijdt is de pakkans natuurlijk nihil.
Maar hoe groot is de pakkans? Hier in het dorp staat ook altijd een BMW (3 serie met die mooie M-motorsport velgen) met belgisch kenteken. Staat zelfs altijd om de hoek bij het politiebureau. Doordeweeks en in het weekend zie ik em staan. Wie moet erop controleren, de douane? Hoe willen ze er uberhaupt op controleren, met een Belgische auto mag je toch "voor zaken" of "voor boodschappen" in Nederland rondrijden?
zodra ik een kastje in mn auto moet krijgen verhuis ik sowieso :d Bekeuren op afstand is dan maar een klein bruggetje.
+1

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 aug 2009, 21:33

wat voor kastje bedoel je? Zo'n james bond ding waarmee je met kenteken kan wisselen ? :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2009, 21:45

Kilometerheffing cq staatsvolgprogramma :mrgreen:

Femme

Bericht door Femme » 23 aug 2009, 22:02

Maus335i schreef:Femme en Jelmer, als Nederlands ingezete mag je geen buitenlandse platen rijden. Ook niet als je een huisje in Duitsland of iets dergelijks hebt. Dus zolang je volgens de Belastingdienst in Nederland woont (en dus ook hier inkomstenbelasting etc. dokt), dien je netjes BPM te betalen.
Dat snap ik, maar als je een auto alleen voor pretkilometers in het buitenland gebruikt en je dicht aan de grens woont lijkt me de pakkans minimaal. Als je buitenaf woont en de auto buiten het zicht gestald kan worden hoeft niemand te weten dat je een auto op buitenlands kenteken in bezit hebt.

Ik vind bijvoorbeeld een Sagaris wel een gave auto maar ik hoef niet met mijn Sagaris naar de supermarkt. In plaats van mijn df te halen op Achterhoekse wegen kan ik net zo goed de grens oversteken naar Duitsland en op en neer gaan naar de Eiffel of het Sauerland. Ik zie mezelf nog niet snel aangehouden worden als ik zondagochtend binnendoor de grens over rijd.

Op deze pagina staat het volgende:
Als u in Nederland woont en Nederland binnenrijdt in een auto met een buitenlands kenteken, bent u in beginsel bpm (belasting van personenauto's en motorrijwielen) verschuldigd. Dit lijdt in bepaalde gevallen uitzondering, bijvoorbeeld indien u beschikt over een vrijstelling bpm. Zo bestaat er een bpm-vrijstelling voor werknemers en een bpm-vrijstelling voor ondernemers. Ook het gebruik in Nederland van een buitenlandse huurauto tot aan het einde van de tweede dag die volgt op de dag van binnenkomst in Nederland leidt niet tot heffing van bpm. In andere gevallen bent u wel bpm verschuldigd, maar alleen voor zover u al eerder bent aangehouden én aan u een 'Informatieformulier buitenlandse kentekens' (hierna Informatieformulier) is uitgereikt. De op 1 oktober 2006 in werking getreden Leidraad bpm van de belastingdienst bevat onder meer herstelbeleid dat aangeeft in welke gevallen herstel wordt geboden opdat niet direct naheffing van bpm zal hoeven plaats te vinden.
Een huurcontractje met je eigen GmbH is snel te fabriceren. Hoe kan men bij een aanhoudig vaststellen dat je net die dag of de dag ervoor Nederland bent binnengekomen met je huurauto?

Plaats reactie