BMW Isetta

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: BMW Isetta

Bericht door Dennis Cavallino » 15 apr 2009, 11:01

Rico schreef:
Joop schreef:Even voor de goede orde: Een Isetta wordt vaak geassocieerd met de moderne Smart, maar die vergelijking gaat compleet mank.

Een Isetta is wellicht klein en makkelijk te parkeren. Echter een Isetta koste in verhouding niets meer dan een motorfiets en was dan ook bedoeld voor Jan de Arbeider, daar de auto sowieso net na de tweede wereldoorlog een uitzonderlijke luxe was.. Een Smart is wellicht klein en makkelijk te parkeren, echter betaal je daar in verhouding zoveel voor dat je ook een veel ruime auto voor dat geld koopt. De Smart is dan ook meer een (mode)accessoire dan een nuttig, betaalbaar vervoersmiddel

Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens Joop.. Kijk het begrip lifestyle bestond nog niet in de jaren 50, hoewel de Italiaanse flair wel werd losgelaten op de Isetta door BMW,. Maar conceptueel, doet de auto in het tijdsbeeld niet onder voor een Smart heden ten dage.. Er zit 40 jaar tussen ofzo.. maar als je dan de Isetta toch met een hedendaagse auto moet vergelijken dan komt alleen de Smart in beeld.
Het begrip Lifestyle is júist in de jaren '50 ontstaan voor de lage en middenklasse! Daarvoor was 't alleen weggelegd voor de welgestelden. Na de oorlog ging men snel geld verdienen en vooral de Europeanen wilden op Amerikaanse filmsterren en artiesten lijken. Lifestyle op en top was 't in die tijd. Lang leve de Marshallhulp. :shakeit:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: BMW Isetta

Bericht door Wim te Riet » 15 apr 2009, 23:37

De Isetta is een bijzonder grappig auto'tje om in te rijden. Veel leuker dan een Smart. De 'Knutschkugel' heeft -laat ik het zo zeggen- wel z'n charme.
Heel snel gaat het allemaal niet, maar daar moet je dan maar andere auto's voor kopen.

De 502 (Barockengel) is een andere BMW waar ik in gereden heb (loooooong ago), en ook dat heeft z'n charme.
Totaal onvergelijkbare auto's. Echt bizar dat ze uit hetzelfde tijdperk stammen.

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Re: BMW Isetta

Bericht door Jan Speed » 13 jun 2009, 21:48

De Isetta werd gemaakt in de post ww2 tijd, een arme tijd van wederopbouw, van vespa scooters, solexen e.d. Als je toen een Isetta kon betalen/rijden deed je het niet slecht. Zonder Isetta geen BMW-automobielen...
En de 700: daar is heel veel mee geraced vroeger. Lichtgewichtje (700kg?) met een luchtgekoelde 2 cil motorfietsblokje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: BMW Isetta

Bericht door G Kolkman » 20 aug 2009, 12:34

Ik was op vakantie nog bij een autoveiling en daar ging nog zo'n Isetta onder de hamer. Fetchte wel even 29.000 dollar :shock: . Geinig ding, maar heb er verder niks mee, en zou het teveel geld vinden. Boel bucks per pound vehicle zeg maar.

Online
ErikS
Berichten: 18533
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW Isetta

Bericht door ErikS » 21 aug 2009, 16:50

Klant van mij heeft er 2 in een schuurtje staan...! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast