Nou, gaatie dan:
Ik ben Fred van Ommeren (16-12-1974) getrouwd met Areke (21-12-1981) en vader van Sebastiaan (05-08-2007). Grote hobby's zijn auto's en het fotograferen van auto's (zie ook mij site: http://www.autofotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Momenteel ben ik eigenaar van een Saxo uit 2000 en een Impreza uit 2006.
De Saxo heb ik ooit nieuw gekocht, in mei 2000. Helemaal standaard dus. Voorzichtig begonnen met een setje alu ventieldopjes, maar inmiddels is er wat meer verandert. Jarenlang ingezet als showauto en op eigenlijk alle grote binnenlandse shows gestaan. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met autoshows (en het publiek) en maar eens het circuit opgezocht en.. verkocht! Audio eruit, achterbank, stoelen en een zooi zware dingen eruit en een rolkooi en kuipstoelen erin. Het plan was om er een turbo op te monteren, maar die ligt nu al een jaar of 3 niets te doen... en dat gaat ook niet meer gebeuren. Elk jaar een ander excuus (Leon gekocht, trouwen, C4 gekocht, kind gekregen) en nu weer een turbo auto naast dus heb ik besloten om met de Saxo voor een N/A hoogtoerendingetje te gaan. Een kortere versnellingbak ligt er inmiddels in en motorisch werk... dat moet ook maar een keer gaan gebeuren. Desontdanks blijft het een auto waar ik elke keer weer lachend uit stap. Dankzij de Saxo heb ik samen met wat vrienden de Saxo 16v Club opgericht en daar ben ik vervolgens 5 jaar bestuurslid van geweest. In februari ben ik daarmee gestopt wegens tijdgebrek. Die Saxo is eigenlijk nooit klaar. Zoals gezegd, de motor moet nog flink worden aangepakt, de binnenkant moet helemaal kaal en gespoten worden dan zit er nog wel wat werk aan het onderstel.
Verkorte lijst met aanpassingen:
Motor
* GMC RVS spruitstuk
* Magnex RVS katalysatorvervanger met HJS sportcat
* EPS RVS middenpijp zonder demper
* Invidia RVS einddemper
* Raceland airbox met K&N luchtfilter
* Greddy oil catch tank
* Mocal oliekoeler
* Powerflex motorsteun
* S1 rallye versnellingsbak
Onderstel
* GMC -50 mm voorveren
* Torsieas achter versteld (~40 mm)
* Verstelbare gele Koni schokdempers rondom
* Wiechers aluminium veerpootbrug boven en onder en aluminium achterbrug
* 16″ OZ Ultraleggera’s met 195/40/16 Pirelli P-Zero Nero
* 206RC remklauwen met National Performance gegroefde schijven en Ferodo blokken
Exterieur
* Wat ander bumperspul etc.
Interieur
* OMP 10-punts rolkooi
* Cobra Imola kuipstoelen
* Sparco gordels
* Sparco Mugello stuur met Snap-Off
* Sparco stuurnaafverlenger
* Deurpanelen en dashboardkastje bekleer met originele Cobra stof
* GMC quickshift
* Hier en daar een metertje en teveel klein spul. O en een radio maar die is niet aangesloten.
En wat (oude) foto's:
Voor het woon-werkverkeer en de boodschappen is de Impreza aangeschaft. Dankzij de gezinsuitbreiding hadden we iets nodig met 4 deuren en een flinke kofferbak. En een turbo.
Logische keus was een Impreza.
Huidige spec:
- prodrive sportonderstel (-25mm)
- prodrive P-FF7 18" velgen
- STI 'mistlampafdekkappen'
- STI achterspoiler
- STI diffuser onder achterbumper
- Prodrive carbonstrip op b-stijl
- Onderbumperspoiler
- TSL einddemper
- SRS middenpijp
- Downpipe met sportcat
- Turbodrukmeter
- Tuning tot 270 PK
- HKS SSQV
- Apexi turbotimer
- Apexi luchtfilter
- Apexi AVC-r
- Recaro kinderstoel

Zeer binnenkort gaat de auto naar Mark Verhoeven voor een grotere turbo en een Ecutec beurt.
Ook hiervan een paar oudere foto's met nog de vorige einddemper en zonder spoiler onder de voorbumper:
TJa, dan neem je tienduizenden foto's per jaar, behalve van je eigen auto..