121 Teletekst vr 07 aug
Kort nieuws binnenland
` Een 95-jarige man uit Antwerpen die
met zijn auto een boodschap wilde doen,
is door de politie in Leeuwarden van de
weg gehaald.Hij vertrok gisteren rond
09.30 uur van huis en raakte volledig
de weg kwijt.Kort na middernacht hield
de Friese politie hem aan,omdat hij
30 km/u reed.De hoogbejaarde Belg heeft
geen overtredingen gemaakt.Toch is zijn
rijbewijs voorlopig ingenomen.Zijn
dochter heeft hem opgehaald.
Even naar de buurt super...............
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Joop
Re: Even naar de buurt super...............
Echt een eind uit de richting...
...maar wat je van ver haalt is altijd lekkerder (was het toch?)
- Dennis Cavallino
Re: Even naar de buurt super...............
Dit mailtje wat ik zojuist kreeg verklaart een hoop:
Heej Cav,
Alles goed, mooi klote he met die Scania in Belgie met Dennis en Bjorn, ik ben even naar ze toe gegaan en heb de tachyschijf gecontroleerd. Stond inderdaad op 0 km/u. Maar wat ik daarna meemaakte geloof je echt niet. Ik ben de stad in gedoken op de terugweg. Allemaal leuk en aardig. Loop ik in Antwerpen op de Meir en stap daarna in de auto om terug naar huis te gassen. Naast de parkeerplaats staat een bankje en daarop zit een oude knar. Ik draai mijn raampje open zeg vriendelijk tegen die man: Mooi weertje he? En waa is deze buurt super. Die man wijst met zijn wandelstok naar terug naar de Meir. Ik doe mijn raampje weer dicht en draai de auto om. Bij de verkeerslichten staat die oude knar opeens naast me in zijn suzuki alto en hij zit maar te wijzen. Dus ik trap 't gas in van de auto en hij volgt me. Na een tijdje gaan we de Ring op en hij haalt me in, snijdt me af en drukt me de vangrails in. Ik remmen, sturen en gas erop om die vent weer voorbij te komen. Wat een mafkees.
Heel de tijd zit 'ie te seinen en te claxoneren, maar vooral ook achterom te wijzen.
Omdat ik niet durfte te stoppen om te tanken, besloot ik maar om het laatste stuk met 30 km/u in 5e versnelling door te rijden toen we vlakbij huis waren. Hij bleef maar achterom wijzen, echt gestoord. Telkens als hij me in wilde halen sneed ik hem af, drukte hem de vangrails in en wees op mijn voorhoofd. Omgekeerde wereld, haha. Wat een mafkees joh.
Uiteindelijk kwam de politie en die verloste me. Ik ben maar meteen de snelweg afgereden en mijn bed in gedoken toen ik een paar tellen later thuis kwam. Wat een idioot, wat bezielde die man?
Groeten,
Hielke "Gas is alles!"
- Niels
- Auto: Prius+