Tip: dagje scheuren op het Eurocircuit

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joegs

Tip: dagje scheuren op het Eurocircuit

Bericht door Joegs » 04 mei 2009, 16:49

Hallo mensen.

Afgelopen zaterdag ben ik de cursus 'blij dat ik glij' gaan volgen op het Eurocircuit van Valkenswaard. En ik wilde even mededelen dat dit erg goed beviel! Nu is cursus een groot woord voor de dag, zie het meer als een dagje proeven aan het driften. Uit ervaring kan ik melden dat het niveau natuurlijk niet ligt op dat van een meerdaagse licentiecursus van Prodrive met een eigen auto. Maar het was erg leuk om van 10.00 tot 17.00 met die oude Volvo 340's lekker dwars te gaan onder allerlei omstandigheden. Van driften op gravel en asfalt tot Scandanavian flicks en hotlaps over (een deel van) het circuit met een snelle rallytrainer. Uitstekende, professionele begeleiding en veel variatie en rij-tijd. Mocht je nog nooit gedrift hebben en een dagje lekker los willen gaan zonder je eigen auto te mishandelen dan is dit een aanrader. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen medewerker ofzo van het Eurocircuit, maar het was gewoon heel erg leuk om te doen.

Groeten!

Oja, kosten: € 199,-

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Tip: dagje scheuren op het Eurocircuit

Bericht door G Kolkman » 04 mei 2009, 16:56

Eurocircuit is wel leuk ja, ben er vorig jaar november zelf ook geweest (alleen dan niet blij dat ik blij maar de gewone rijtraining). Heb toen nog een cardanas onder zo'n volvo weg gereden :mrgreen: . Probleem van die dag vond ik dat je vooral van de ene in de andere auto springt en ik heb zelf altijd even nodig om te wennen aan een auto waardoor ik m'n eigen 'prestaties' tegen vond vallen. Ik ga vanaf nu de eigen auto dus wel de marteltaak opdragen zeg maar :mrgreen: .

Marcel H.

Bericht door Marcel H. » 04 mei 2009, 21:45

Klinkt leuk. Bedankt voor de tip.

Even de website erbij gezocht: http://www.eurocircuit.nl/cursussen_par ... ikglij.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 04 mei 2009, 21:48

Klinkt heel erg tof, en niet eens echt duur.

Zonde dat het zo ver weg is,

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 04 mei 2009, 23:31

Klinkt zeker leuk! Hoe zit het met de feitelijke rijtijd, de verhouding rijden/wachten: kom je aan sturen toe, of sta je meer te wachten?

Joegs

Bericht door Joegs » 05 mei 2009, 09:44

Verhouding rijden/wachten vond ik prima. Je zit natuurlijk wel een stuk langer buiten de auto dan erin, maar dat is logisch met grotere groepen.

Afgelopen zaterdag waren er 15 inschrijvingen en deze werden in 2 groepen verdeeld. Stap voor stap loop je dan alle onderdelen door. 8 stuks in totaal. Elk onderdeel duurt ongeveer een 45 min. waardoor de dag goed gevuld is. Het enige onderdeel waarbij je niet hoeft te wachten is de noodstop/abs training aangezien je daar met 4 bmw's aan het rijden bent waar je met 2 man inzit. De overige is het inderdaad wachten en rijden. Wat wel goed is, is dat je voldoende de kans krijgt om een oefening te doen. Vaak 3 herhalingen en als het niet lukt 4 of zelfs 5 keer(voor de korte oefeningen). Maar begrijp me niet verkeerd, je staat nog altijd langer naast de auto dan dat je erin zit. Wat overigens niet betekent dat het saai is aangezien je ziet hoe je vrienden het doen en waar het soms fout gaat.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 05 mei 2009, 10:44

Duidelijk Joegs, dank je wel! Goeie tip al met al! :thumbup: :clap:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 mei 2009, 10:46

Dat je niet continu achter 't stuur zit kan ook niet anders voor zo'n scherpe prijs. Bestaat ook al heel lang, al ver voor ik mijn Volvo 360 had. Rob Kunst zit daarachter toch?

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 05 mei 2009, 18:03

Woon paar kilometer van het Eurocircuit af. Was er tot een aantal jaren geleden bijna ieder weekend te vinden tijdens het NK rallycross. Mooie prijs, 199euro voor een dagje fun! :)

Fabian

Bericht door Fabian » 18 mei 2009, 15:19

Ben benieuwd, zojuist een dagje geboekt in juli voor mn vriendin als verjaardagkado (Dus iedereen die haar kent: KOP HOUDEN, ze weet niet wat ze gaat doen) :lol:

Ze is helemaal gek van racen, rally etc. Dus die gaat zich wel vermaken denk ik. Ik ga lekker kijken hoe ze het doet :)

Dank voor de tip!

Fabian

Bericht door Fabian » 26 jul 2009, 17:46

2 weken geleden was DE dag, verjaardagkado voor mn vriendin. Een dagje blij dat ik glij. Ze wist van nix, dus was een leuke verrassing :D

Ze heeft echt wel plezier gehad, misschien ietsje te moeilijk voor een "eerste" cursus. Maar ze heeft wel gedrift met de Volvo 340-jes, ging dr verdraaid goed af.

Al moet ik zeggen, voor mezelf was het echt te min geweest en zeker qua rijtijd. Je komt denk ik op 5 minuten rijtijd met uur, en das echt wel heeeeeeeeeeeel weinig voor 200 Euro......

Plaats reactie