Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Roadtrips / Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 01 jul 2009, 12:41

Ik hoor mensen wel vaak vertellen dat ze met de auto op vakantie gaan naar Frankrijk, of zelfs spanje, maar nooit Azië in :mrgreen:
Ik vertrek vrijdag op vakantie, naar Turkije wel te verstaan (voor 3 weken ongeveer, yes wordt rustiger hier inderdaad). Maar dat doen wij niet met het vliegtuig, dat is te saai! Maar met de auto 8) Dit is iets wat ik vaker heb gedaan, maar op een forum als driving-fun eigenlijk best leuk is om te melden en over te schrijven. Ruim 3000 kilometer van Beverwijk naar Bolu [insert grap bolu--> bolle], met een (langere) tussenstop in Wenen. Bolu ligt tussen Istanbul en Ankara in en ligt in het noordwesten van Turkije. Na als passagier vaak de route gezien te hebben, kon ik na het halen van mijn rijbewijs direct aan de slag en dit is dan mijn 4e keer als bestuurder. De 1e keer was het niet full-time rijden maar afwisselen met mijn broer, maar de daarop volgende jaren was het stuur helemaal voor mij (en als het echt moest, tijdens filerijden ofzo het stuur even doorgeven :mrgreen: ). Het is een heel avontuur door landen (no offence) waar je soms niet vrolijk van wordt.

De landen die we doorkruisen voordat we in Turkije zijn: Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servie, Bulgarije

Afbeelding


Er zijn natuurlijk vele verschillende routes, maar omdat wij een tussenstop in Wenen maken is de meest logische route via Hongarije. Maar meestal is het na oostenrijk via slovenie, kroatie en dan servie. Je hebt ook nog de optie om via oostenrijk of zwitserland naar Italie te gaan en dan de boot te nemen naar Griekenland (tijdens de balkanoorlog een populaire route). Het zijn niet alleen maar snelweg km's, maar er zitten ook wat provinciale wegen en wat binnenwegen op. De route via Griekenland is het gekst, daar moet je over smalle wegen door de bergen (helaas nooit meegemaakt als bestuurder). Maar ook te gek is bijvoorbeeld als bestuurder door Istanbul rijden, waar iedereen als een ware schumacher rijdt en iedereen te laat lijkt te zijn voor een afspraak op leven en dood :mrgreen: . Zo hebben we ook 2 jaar geleden ook eens een stop gedaan in Macedonië (ja Macboy, Macedonië) in Skopje. Daar is het ook een gekkenhuis om als bestuurder te rijden :mrgreen: Maar aan de andere kant ook wel dikke fun als je er van kan "genieten".

Het is altijd weer spannend wat er op je pad komt, zo heb je natuurlijk altijd de corrupte agenten die bij een stukje van je gele kenteken al een stopbord showen om wat geld los te troggelen. Of de bulgaarse douaniers die om "soepgeld" vragen. De mensen die hier op driving-fun zitten en deze trip gemaakt hebben weten precies waar ik over praat. Het schijnt dat deze zomer de nieuwe trend de "varkensgriep" is. Bulgaarse douaniers vragen om een papiertje dat je niet besmet bent (dus vragen om smeergeld)... Altijd weer leuk om te kijken wat er gebeurd als je weigert te stoppen of weigert te betalen :mrgreen: Ik vertrek dus vrijdagochtend vroeg. En nee ik ga niet met de sierra :mrgreen: Maar met de auto van m'n pa (met m'n ouders samen) een Mercedes B klasse diesel. Niet de auto die de meeste driving-fun geeft, maar wel lekker doorrijden. Alhoewel, de auto is natuurlijk (cliche) vol bepakt, dus de auto krijgt ook een heel ander karakter.

Ik ga proberen bij aankomst een verslagje te schrijven met wat foto's e.d. Ik wens iedereen voor de rest een fijne vakantie en ben benieuwd of er meer mensen op vakantie gaan met de auto en een "lekkere" afstand afleggen 8)


En dan te genieten op eindbestemming van:

Bolu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Istanbul:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:hosanna:
Laatst gewijzigd door Metchu op 01 jul 2009, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Kasteel » 01 jul 2009, 12:55

Wholy fuck, das nog eens een roadtrip, toch jammer dat je niet met de Sierra gaat :P.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Joost H. » 01 jul 2009, 12:56

Ik weet niet waarom...

Maar dit nummer sprong spontaan in mijn gedachten.. 8)


Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Steven N. » 01 jul 2009, 12:56

Erg gaaf hoor zo'n dikke roadtrip!

Ik moet altijd weer aan Steffen en Flip denken. Dan vooral als ze eindelijk weer eens ergens een biertje scoren: "Dat is gvd een lekker biertje, gvd" :mrgreen:

EDIT: deze dus :mrgreen:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Casper » 01 jul 2009, 13:07

Mooie trip Metin!

LOL@Joost :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Wouter81 » 01 jul 2009, 13:14

Mooi tripje hoor :), genoeg km's. Dacht eerst dat je met de Sierra zou, verklaarde je al voor masochist maar een B klasse is (iets ;)) beter ja.

Wij gaan naar Normandië, 920 km volgens de routeplanner. Ook een aardig tripje (wil 's nachts rijden) maar net ff wat minder dan Turkije. :) Have fun.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door allen » 01 jul 2009, 13:17

Dat is het betere werk. Volgende keer alleen wat meer de snelweg vermijden. 8)
Als het even kan die bagage in de auto in plaats van op dak. Scheelt een hoop brandstof! :hosanna:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Fernando » 01 jul 2009, 13:28

R-E-S-P-E-C-T!!! :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 13:46

Mooi land, denk dat als het nog wat gematigder wordt er heel veel mensen weer terug gaan naar hun vaderland, veel mooier dan NL qua natuur e.d. als je het redelijk voor elkaar hebt en de taal en of al turk bent lijkt het me 1 +1 = gaan :df:
nice trip :thumbup: alleen altijd zo'n gedenk/gedoe met welke regels en landen waar je doorrij geld moet betalen e.d. :roll:

lol@ broodje kebab?
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 jul 2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ar » 01 jul 2009, 13:47

Nou Metin. Bekende route. :mrgreen: Ik moet alleen nog iets verder rij en ook jouw provincie Bolu heen. :)

Ik heb inmiddels de meeste versies gehad(Hongarije, Macedonie), maar niet zelf gereden door Roemenie(2x)(was nog te jong).
Vorig jaar ben ik op de heenweg door Oostenrijk-Hongarije-Servie-Bulgarije gereden op de terugweg door Bulgarije-Servie-Kroatie-Slovenie-Oostenrijk.

Zuid-Italie(Brindisi)-Griekenland(800-900km, Igoumenitsa) 9xretour, zowel de kustroutes(e92) als de bergroutes(e90). Dat is letterlijk flink gassen aangezien er heeeel veeeeeel bergen zijn. Bochten, bochten en nog eens bochten. Geloof me, dat kan ook een keer je strot uitkomen. Wel een hele mooie ervaring.

Natuurlijk de Grieken die op de vluchtstrook gaan rijden als je langwilt. Is normaal daar. Al rijden ze zelf al 140. hahaha.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Niall » 01 jul 2009, 14:00

Mooie trip :shock:

Als je door duitsland gaat, dan moet je een bezoek brengen aan de Auto und Technik Museaum in Sinsheim, ligt aan de A6 richting Nürnberg. Kost je wel een halve dag maar is de moeite meer dan waard.

Veel plezier, heb de verhalen van poolse politie en douaniers wel gehoord van mijn vader. Rijdt de grens over met een hagel nieuwe C-klasse, 1 maand nadat ie uitgekomen was. Zeggen meteen je hebt 30km te hard gereden terwijl het niet zo was. Hij hoeveel zloty is het. Nee je moet betalen in euro's :? Betalen, geen papiertje gekregen en doorrijden tot de volgende controle :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Dennis Cavallino » 01 jul 2009, 14:16

Roadtrips zijn altijd super, maar deze maar er ook zijn Metchu! Veel plezier en geniet ervan. Die smalle wegen in Griekenland moet je echt even uitproberen joh, zijn net grindbakken, daar zul jij veel plezier aan beleven!

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Walter » 01 jul 2009, 14:17

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 14:24

kwam ook nog een Turkse Elmar tegen :mrgreen:

Afbeelding

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Tristan » 01 jul 2009, 14:30

:mrgreen:

Leuke trip, Metch! :shock: :thumbup:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door EG » 01 jul 2009, 14:30

Sla die hele fokking Bulagarije teringhoeren zooi over en ga via Griekenland. Dat is mijn advies.

Griekenland kan je sneller, betere wegen en geen stel hoerenkinderen die om geld bedelen omdat je 80 reed terwijl je toch echt 30 zat te rijden.

Jij kent Platform (magazine) wel zeker wel, daar heb je die kaart, en je kan precies die route die door Griekenland gaat zien. Ik raad het je van harte aan.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Hans » 01 jul 2009, 14:44

Leuke trip! Ik heb deze twee keer gemaakt, iets meer kilometers, maar wel veel minder druk:
De route klopt niet helemaal omdat ik via Rovanimie (waar de kerstman woont) ben gereden.
Afbeelding

En terug via:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Ahmed » 01 jul 2009, 15:03

Gaaf Metin! Word lekker druk aankomend(e) vrijdag/weekend denk ik, veel mensen die ik ken vertrekken dan ook.
Alvast veel plezier daar en een veilige reis!

Zo vaak erover nagedacht(en helemaal uitgezocht) om te karren naar Cairo.
Amsterdam > Palermo(2200km) en dan de ferry. Zeker te doen, toen ontdekte ik dat die ferry lijn allang niet meer bestaat.....dus werd het:
Amsterdam > Palermo(2200km) > Tunis > Cairo(3000km)..... :shock:

Ga je met de Sierra :lol: ?
Laatst gewijzigd door Ahmed op 01 jul 2009, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Roy » 01 jul 2009, 15:03

Veel plezier

Afbeelding

;)

Gave rit Metin!

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Tom V » 01 jul 2009, 16:02

Vette roadtrip 8) 8)

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Xave30 » 01 jul 2009, 16:26

Bon VOYAGE.

:D . Breng je wat leuks voor ons terug?

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Metchu » 01 jul 2009, 17:40

GTRene schreef: lol@ broodje kebab?
Döner Kebab 8) en Iskender Kebab (geniaal!)
Ar schreef:Nou Metin. Bekende route. :mrgreen: Ik moet alleen nog iets verder rij en ook jouw provincie Bolu heen. :)

Je bent welkom om in Bolu een pitstop te maken 8)
Niall schreef: Zeggen meteen je hebt 30km te hard gereden terwijl het niet zo was. Hij hoeveel zloty is het. Nee je moet betalen in euro's :? Betalen, geen papiertje gekregen en doorrijden tot de volgende controle :mrgreen:

Heel typisch, ik weiger te betalen en ga de discussie lekker met die eikels aan. Meestal geven ze het snel op, de tijd die ze in mij moeten steken kost meer dan dat ze aan me kunnen verdienen (allemaal mensen die er langs rijden) :mrgreen: Dan maar half uurtje langer, gaat me om het principe... de eikels
Dennis Cavallino schreef: Veel plezier en geniet ervan. Die smalle wegen in Griekenland moet je echt even uitproberen joh, zijn net grindbakken, daar zul jij veel plezier aan beleven!
Als passagier heb ik ze meegemaakt en ik keek mijn ogen uit!! :shock: Als bestuurder moet dat inderdaad nog een keertje gebeuren, maar in Turkije heb ik ook op dergelijke wegen gereden! Heerlijk is dat, geen vangrail of een klein houten plankje die je zou moeten tegenhouden om niet in een diepe dal te vallen :mrgreen:
Walter schreef:
Metchu schreef:Ik vertrek vrijdag op vakantie, naar Turkije wel te verstaan (voor 3 weken ongeveer, yes wordt rustiger hier inderdaad). Maar dat doen wij niet met het vliegtuig, dat is te saai! Maar met de auto 8)
Hee.. goed verhaal. Lijkt me een mooie trip!

In welke landen moet je eigenlijk oppassen? En waar bestaat dat uit? Ik lees al dat je af en toe de politie flauwekul-bonnen moet betalen (ik neem aan dat het slimste is gewoon betalen en doorrijden?). Is het ook oppassen voor diefstal?
Walter, van alle balkanlanden is mijn beste ervaring met slovenië, macedonië en wellicht ook kroatië (1 akkefietje gehad met een corrupte snelweg ambtenaar). Je moet vooral opletten dat ze niet met koersen gaan rommelen, dus als het ik zeg maar wat, 20 kroatische eenheden zijn, dat ze 20 euro van je vragen (waar gebeurd)!!
Vooral in Bulgarije oppassen, vroeger was het zelfs zo erg dat men het afraadde om er in het donker door heen te rijden vanwege stropers. Ik heb de wildste verhalen gehoord van mensen. Tegenwoordig valt dat mee, maar het politie apparaat is zo corrupt als wat!!
Ik heb zelfs in Servie geflikt om gewoon niet te stoppen bij een stopteken van een agent. Dit was zo overduidelijk, dat ik gewoon om hem ben gereden toen hij op me weghelft kwam. Ik kreeg een vuistman gebaar en kon mijn weg vervolgen. Dit is alleen niet zo slim, ik heb geluk gehad :mrgreen: .

Politie, als je fout zit, is inderdaad aftikken en doorrijden. Als je niet fout zat zou ik proberen er tegen in te gaan en vragen om bewijs of als het moet, dan maar afdingen! Douane, willen ze ook geld. Daar moet je weigeren te betalen, dit is wat ik ook altijd doe. Ik heb een keer gehad dat de bulgaarse douanier turks met me wilde praten om smeergeld te vragen. Ik weigerde turks te praten met hem en gaf aan dat ik alleen in het engels kon communiceren. Waarop hij me aan de kant zette. Ik moest daar 15 minuutjes wachten en hij kreeg door dat ik schijt aan hem had en dat hij al die andere auto's waar hij geld van kon krijgen miste liet hij me maar gaan :mrgreen: .
Diefstal is inderdaad een probleem! Parkeer je auto altijd op een drukke parkeerplaats. Laat de auto nooit onbemand achter! Laat geen waardevolle spullen in zicht, zoals portemonnees of tassen e.d. De standaard dingen, dan kan je weinig gebeuren.
EG schreef:Sla die hele fokking Bulagarije teringhoeren zooi over en ga via Griekenland. Dat is mijn advies.

Griekenland kan je sneller, betere wegen en geen stel hoerenkinderen die om geld bedelen omdat je 80 reed terwijl je toch echt 30 zat te rijden.

Jij kent Platform (magazine) wel zeker wel, daar heb je die kaart, en je kan precies die route die door Griekenland gaat zien. Ik raad het je van harte aan.

Ik ken alle routes wel onderhand en volgens mij 3 jaar geleden inderdaad Macedonië--> Griekenland gedaan. Maar ik heb een beetje maling aan die zooi met die bulgaren. Ik weiger te betalen en kom daar ook gewoon mee weg! Uitkijken voor gaten in de weg en knal dat land uit :mrgreen: Ik maak me er niet zo druk om :mrgreen:
Ahmed schreef: Ga je met de Sierra :lol: ?

dude, lezen :lol: Nee man, ben je gek :lol:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door ADV » 01 jul 2009, 19:19

NIce metin!

Ik ga maandag richting munich!

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 907959&z=7" onclick="window.open(this.href);return false;

iets van 900 km ofzo, ff langs bmw museum en wat spullen ophalen (vader van vriend was tijdje terug al overleden en we gaan nu wat shit ophalen dus..) maar we maken er gewoon een leuk weekje van, donderdag of vrijdag weer terug, want vrijdag moet er weer gelanned worden :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 22:07

uppie...is ie al weg? :roflol: :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Elmar » 01 jul 2009, 22:11

Fernando schreef:R-E-S-P-E-C-T!!! :D
+1, mits ie met de fiets gaat....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gisae en 132 gasten