Dutch GT4 pinksterraces

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Tom V

Re: Dutch GT4 pinksterraces

Bericht door Tom V » 04 jun 2009, 01:17

Van Soelen reed erachter ;) maar wel irritant commentaar.

Daarentegen wel heel erg leuk dat je de hele race zo na kan kijken. Zonde van je klappert Peter!

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jun 2009, 17:39

DownforceJan schreef:Kleine voorspelling mijnzerzijds: Dutch GT4 klasse leeft maar 1 seizoen.

Het is niet meer dan een kopie van het DSC en wordt door het publiek te hersenspoelen met "De Koningsklasse van de Nederlandse autosport" omhooggepraat. De Koningsklasse met rondetijden van 1.52. Hoe achterlijk denken ze daar dat het publiek is?
Een jaar is wel heel kort maar het is inderdaad niet dat wat velen ervan verwachten.

Achteraf bekeken kon het natuurlijk ook niet. Alle wagens op eenzelfde dag door één enkele coureur laten testen om ze daarna voor een heel seizoen gelijkwaardig te houden. Leer mij die jongens van Zandvoort kennen. Die bieden voor zo'n testdag natuurlijk auto's aan waarvan de wielen er dwars onderstaan en waarbij de motor door een rietje lucht moet aanzuigen. Alles onzichtbaar voor de techneuten natuurlijk. Daarna, later in het seizoen, heb je 1001 mogelijkheden om die auto sneller te maken. Wat gebeurt vervolgens. Door reglementswijzigingen is dan de een en dan de ander sneller. Van inbreng van een team qua tuning en afstelling en van de inbreng van een kwalitatief goede coureur is dan helemaal geen sprake meer. Alles is onderhevig aan de grillen van de wedstrijdleiding. Exit GT4.

Verhalen over de incrowd van Zandvoort begrijp ik niet. Incrowds heb je overal. Wat wil je ook als dezelfe groep mensen elkaar ieder jaar weer tijdens een tiental evenementen tegenkomt. Dat is normaal.

Een Koningsklasse is het omdat het puikje van de zalm van de Nederlandse coureurs in de GT4 rondrijdt. De achterhoede van de GT4 is nog superieur aan de kampioenen in de DSC.

Autoosport draait bij mij om de kwaliteit van de rijders. Toppers maakt het geen snars uit in welke auto ze rijden en of die auto in één stuk aan de finish komt. Winnen willen ze, ten koste van alles. En zo hoort het.

In andere klasses draait het om de trailer, de tent, en de borrelhapjes. Prima. Ieder z'n meug. De ouwe garde op Zandvoort, de incrowd zeg maar, gaat het puur om de competitie. Cupklasses, 130i cup en GT4 zeg maar. Bij die jongens hoef je met de DSC niet aan te komen. Moet je je daaraan storen? Tuurlijk niet, autosport is veel meer dan dat.

Teunis

Bericht door Teunis » 10 jun 2009, 11:15

Rico schreef:Ik vind de e92 M3 geen mooie race auto :sealed:
Toch klinkt het ding echt super! Als ik een M3 had dan kwamen die uitlaten er op ;)

Prachtige klasse dat GT4 met mooie overwinnaars met de Pinkster-races!

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2009, 17:43

Een Koningsklasse is het omdat het puikje van de zalm van de Nederlandse coureurs in de GT4 rondrijdt. De achterhoede van de GT4 is nog superieur aan de kampioenen in de DSC.
Onder welke steen heb jij gelegen, ik heb nog nooit zon lulverhaal gelezen, kijk eens goed naar de namen :hammer: :hammer:

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 15:46

Ik zou nog een keer kijken luco :)

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 16:09

NickC schreef:Ik zou nog een keer kijken luco :)
Nou ik zie een aantal namen van BNers, en een paar coureurs ja, maar het puikje van de zalm :bag: :roflol: :roflol: :roflol:

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 16:28

Wie zijn dat volgens jou dan wel?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 jun 2009, 16:41

NickC schreef:Wie zijn dat volgens jou dan wel?
Wie zijn dat dan volgens jou?

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 16:59

Nick:
Iig niet de prinsen van Oranje, puikje van de zalm qua geld denk ik, dan heb je gelijk.
GT4 is nog een tikkie duurder dan DSC dus veel mensen kunnen dat gewoon niet betalen.
Wie ik bedoel, ja dan zal je wel weer een discussie krijgen, maar goed

De pastorelli's
Cor Euser
Martin Short
Maar dat is een open deur die rijden DSC
Maar ik zie in de GT4 ook geen:

Doornbos
Albers
Coronel
Verstappen
enz
enz
enz

Ik ben wel benieuwd wie jij het puikje van de Zalm vind dan?

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 18:03

Ik ging er even vanuit dat Hielke de rijders bedoelde die ook daadwerkelijk in Nederland rijden.

Dus niet,

Doornbos, Verstappen etc

Het veld van de GT4 is gewoon veel sterker ( De rijders die daar rijden kun je, als je kijkt naar de rijders die ook daadwerkelijk in Nederland rijden, wel het puikje van de zalm noemen. Heb weinig zin om al die namen nu te noemen. Het is namelijk imo overduidelijk.

@ Hans: Get a life

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2009, 18:20

Coronel rijd sowieso al WTCC dus zou niet weten wat die dan in de GT4 te zoeken heeft.

Maar als je naar de rest kijkt, Duncan Huisman, Paul v Splunteren, Jeroen Bleekemolen etc dat zijn toch niet de minste namen, hebben hun sporen internationaal wel verdiend dacht ik zo.

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 18:22

Precies!

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 jun 2009, 18:36

Bert ///M3 schreef:Maar als je naar de rest kijkt, Duncan Huisman, Paul v Splunteren, Jeroen Bleekemolen etc dat zijn toch niet de minste namen, hebben hun sporen internationaal wel verdiend dacht ik zo.
Ja, helemaal mee eens.
Maar ik zag afgelopen weekend ook iemand die in het DSC redelijk mee kan komen tweede in zijn klasse worden op Le Mans. Dus zo afgrijselijk slecht zal het daar ook allemaal wel niet zijn? :blabla:

Wat ik wel jammer vind is dat GT4 met rondetijden waarmee ze in het DSC nog niet in de Supersport II klasse mee zouden kunnen komen meteen door alles en iedereen inclusief zichzelf maar meteen aangeprezen wordt als de koningsklasse van Nederland.
Dat heeft meer met Zandvoorts inteelt gedrag te maken, dan met snelle rondetijden en dat vind ik gewoon jammer.

Verder geen idee waarom ik hier op reageer, want ik heb wel nuttigere dingen te doen, maar goed, het zal wel een reden hebben. :morecoffee: :bag:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 19:06

NickC schreef:Ik ging er even vanuit dat Hielke de rijders bedoelde die ook daadwerkelijk in Nederland rijden.

Dus niet,

Doornbos, Verstappen etc

Het veld van de GT4 is gewoon veel sterker ( De rijders die daar rijden kun je, als je kijkt naar de rijders die ook daadwerkelijk in Nederland rijden, wel het puikje van de zalm noemen. Heb weinig zin om al die namen nu te noemen. Het is namelijk imo overduidelijk.

Wat een flauwe reactie, je noemt er geneen.
Bert komt tot drie man nounou, vette bek zeg, Bleekemolen rijdt ook regelmatig DNRT=dat dan ook ineens een koningsklasse?
De rest van de rijders zijn bekende BNers=koningsklasse?
Beetje veel :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: gehalte Nick
Jij moet misschien maar eens goed naar de GT4 kijken, ik zie een hoop blaaskaken, meer niet.

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 19:30

Paul van Splunteren
Mikko Heino
Pim van Riet
Paul Vahstal
Jan Lammers
Ferdinand Kool
Duncan Huisman
Ricardo van der Ende
Sebastiaan Bleekemolen
Danny van Dongen
Jan Joris Verheul
Christiaan Frankenhout
Phil Bastiaans
Jeroen Bleekemolen
Simon Knap

Dit zijn er een aantal.

Ook in de DSC zitten echt wel goede rijders. Maar ik vind de rijders in de GT4 gewoon een stuk sterker.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 jun 2009, 19:35

Wat grappig is, is dat 8 van de 15 rijders die je noemt ook DSC rijden (dat ik weet alleen al, dus het zullen er nog wel meer zijn ook).
Maar vraag Hielke maar, dat doen ze alleen maar voor de olympische gedachte, in een GT4 auto geven ze pas echt gas. :sealed: :bag: :popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 19:40

Peter, je bent me net voor.
De rest kan natuurlijk ook een potje sturen, maar het heeft voornamelijk met relaties en geld te maken.
Want echt snel is de GT4 natuurlijk niet.
Maar goed een echte aansprekende klasse is er natuurlijk niet in nederland, het lijkt overigens in alle omringende landen wel minder te worden.
En laten we wel wezen, diegene met de meeste munten rijdt meestal vooraan, in welke klasse dan ook.

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 19:42

@ peters post

Waar ze vaak voor gevraagd worden ja :P

Is iemand die één of een paar wedstrijden in een klasse rijdt meteen een """rijder.?

@ luco : In de DSC heeft het gelukkig helemaal niet met geld te maken . :P

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 20:03

NickC schreef:@ peters post

Waar ze vaak voor gevraagd worden ja :P

Is iemand die één of een paar wedstrijden in een klasse rijdt meteen een """rijder.?

@ luco : In de DSC heeft het gelukkig helemaal niet met geld te maken . :P
Lezen is soms moeilijk he, er staat toch dat gt4 nog duurder is, vandaar.
Elke klasse heeft met geld te maken.
Je kan er wel weer een andere draai aangeven, maar denk je nu bv echt dat Jantje Lammers betaald om GT4 te rijden?
Die lacht nu eindelijk zijn lul eens uit zijn broek omdat alles door de prins betaald wordt.
Als ik alles zou betalen voor Jan, of welke andere rijder dan ook, rijden ze morgen DSC ipv GT4
Dus doe nu niet net alsof ze het een eer vinden om GT 4 te rijden, of ze worden dik betaald, of rijden voor niks.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 jun 2009, 20:11

NickC schreef:Ik ging er even vanuit dat Hielke de rijders bedoelde die ook daadwerkelijk in Nederland rijden.

Dus niet,

Doornbos, Verstappen etc

Wat nou met je "get a life" Prutser.
Als je het zo goed weet dan kom je toch zelf even met die namen zonder er zo naar te hengelen, of had je het programma boekje niet voorhanden?
Je kijkt zelf het liefst naar de clio`s of suzuki cup.
Nou nou, wat was dat spannend zeg.
Slaap verwekkend, kan niet anders zeggen tijdens de pinksterraces.
Voorlopig wordt er in het dsc meer ingehaald als bij je suzuki cup ondanks de volgens jou tot de niet bij het puikje van de zalm horende coureurs.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2009, 20:19

@Luco

Ik vraag me alleen af of het wel zo is, GT4 duurder als DSC.

DSC lagere klassen zal goedkoper zijn. Maar als je ziet wat ze in SS1 en GT uitgeven. Die Peter van de Kolk schroeft even een nieuwe auto in elkaar van 350.000 euro, heeft ie nog geen meter gereden. Beetje M3 GTR kost ook 250K, hebben ze ook nog niet gereden.

Kijk je dan naar zo'n E92 M3 GT4 bijvoorbeeld, voor 120K staat die op de stoep. Vrij standaard techniek, weinig exotisch materiaal.

Dus op zich denk ik dat een GT4 auto goedkoper te runnen is als die creaties waar ze in SS1 en GT mee rijden :) Afgezien van het publiciteitsfeestje er omheen natuurlijk.

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 20:27

@Bert
GT en SS1 gaan ook een stukje harder als GT4 en dat kost geld.
De auto's die vergelijkbaar zijn qua tijden is in de DSC de supersport 2, en daar zitten auto's bij die stukken goedkoper zijn dan die bmw van 120.000 euro.
Ik denk dat aan het einde van het seizoen de GT4 duurder is, met name door de heisa eromheen, dat kost bij hun meer dan het rijden.
Bij de DSC is het al meer dan bv de DNRT en soms vind ik (puur persoonlijk) dat al te gek.
Maar bij de GT4 is het nog gekker en groter, daar staan tenten en trailers die in de DTM of F1 niet zouden misstaan.

En wat ik dan het ergste vind is dat je jezelf tot koningsklasse uitroept, alleen de arrogantie al, het publiek bepaalt dat, niet de klasse zelf.

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 21:03

Downforce Hans schreef:

Dus niet,

Doornbos, Verstappen etc

Wat nou met je "get a life" Prutser.
Als je het zo goed weet dan kom je toch zelf even met die namen zonder er zo naar te hengelen, of had je het programma boekje niet voorhanden?
Je kijkt zelf het liefst naar de clio`s of suzuki cup.
Nou nou, wat was dat spannend zeg.
Slaap verwekkend, kan niet anders zeggen tijdens de pinksterraces.
Voorlopig wordt er in het dsc meer ingehaald als bij je suzuki cup ondanks de volgens jou tot de niet bij het puikje van de zalm horende coureurs.
Hans,

Hoe kun je nou mijn schrijven beoordelen als je het zelf niet eens normaal kan?

@ luco.

Luco ik race in de Mégane Trophy. Ik heb daarvoor veel sponsoren nodig. Relatiemarketing speelt daarbij een belangrijke rol. Ja mijn team heeft best een grote tent. Ben ik nou zo dom dat ik kan racen zonder er zelf geld in te stoppen? Of begrijp jij iets niet helemaal?

Jammer overigens dat ik meteen "Prutser" moet worden genoemd.

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2009, 21:10

Luco ik race in de Mégane Trophy. Ik heb daarvoor veel sponsoren nodig. Relatiemarketing speelt daarbij een belangrijke rol. Ja mijn team heeft best een grote tent. Ben ik nou zo dom dat ik kan racen zonder er zelf geld in te stoppen? Of begrijp jij iets niet helemaal?
Beste Nick, eerst lul je Hielke maar na, met puikje van de Zalm en ze willen racen en winnen en :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: en wordt de DSC afgeschilderd als kneuzen met een grote tent en een hoop poeha.
En nu gaat het ineens om relatiemarketing??
Waai jij altijd met alle winden mee, als je nou geen fatsoenlijke argumenten hebt en alleen maar met bepaalde mensen meewaait, is het misschien handiger om niks neer te zetten?
Of kom met fatsoenlijke posts zonder nou eens denigrerend te doen naar andere posters.

(kijk eens naar de posts van Bert) die geeft zijn visie met argumenten, dan kan je een discussie voeren, met de manier waarop jij post ben je alleen maar uit op vervelende reacties.

NickC

Bericht door NickC » 15 jun 2009, 21:24

Luco je hebt gelijk.

Ik ben idd de gene met wie je geen discussie kan voeren. :)

Overigens bedoelde ik het helemaal niet denigrerend richting jou.

Ik bedoelde daarmee dat een "grote tent" en die "poeha" voor veel rijders voor extra budget zorgt. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Je hebt weer gelijk. Ik denk dat het verstandiger is als ik niets meer post :)

Succes met de discussie.

Plaats reactie