Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 00:03

24 augustus vliegen :hosanna:
Laatst gewijzigd door Niels op 15 jun 2009, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Wij gaan weer........

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2009, 00:08

Dat dorpje in Brabant of the real deal :) ?

(ik ook trouwens :D )

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Wij gaan weer........

Bericht door indobesar » 15 jun 2009, 00:11

G Kolkman schreef:Dat dorpje in Brabant of the real deal :) ?

(ik ook trouwens :D )
Dat ligt in Limburg... :stom: :bag:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 00:12

Heb net tickets geboekt via cheaptickets.nl dus ik hoop in Las Vegas te landen :mrgreen:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Wij gaan weer........

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2009, 00:24

indobesar schreef:
G Kolkman schreef:Dat dorpje in Brabant of the real deal :) ?

(ik ook trouwens :D )
Dat ligt in Limburg... :stom: :bag:
1 pot nat! Voor iemand van boven de rivieren is het onder de rivieren, simpel as that :mrgreen: .

Maar gaaf, hoelang?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 00:33

18 dagen incl. vlucht :D Morgen even beginnen met een route uitstippelen :hmmm: Ik heb er verschrikkelijk veel zin in :banaan:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Wij gaan weer........

Bericht door duifjes.com » 15 jun 2009, 00:42

gaaf!!!

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niall » 15 jun 2009, 09:20

Mooi man,

Hebben die omgeving 4 jaar geleden verkend. Hebben 3,5 week rondgetourd daar, leeg koffer heen en met volle baggae terug :mrgreen:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wij gaan weer........

Bericht door stefan740 » 15 jun 2009, 10:07

Ik ook! 16 dagen California met tripjes naar Nevada en Mexico 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 10:16

Ben er zelf ook al eens geweest in 2002 geloof ik maar dat was nog als vrijgezel. M'n vriendin is er nog nooit geweest dus voor haar wordt het des te gaver.

Heb zojuist de e-tickets al binnen dus dat gaat gewoon perfect via cheaptickets. Ik heb wel andere (oude) ervaringen gelezen op internet van dit soort aanbieders dus een beetje sceptisch waren we wel. We vliegen voor 872,- met twee personen naar Las Vegas en weer terug. Om het in perspectief te zetten: een beetje reis via een organisatie zou voor 15 dagen 3200,- zijn ex huurauto :shock: Een huurauto bij Dollar ga ik zo reserveren en kost 400,- Volgens mij ga ik wel goedkoper uit zijn aangezien een hotel (in LV bijvoorbeeld) omgerekend 55,- per nacht is :mrgreen:

Dingen die ik per se wil zien:

Grand Canyon
Lake Powel (horse shoe, antilope canyon)
Monument valley
MOAB

Vorige keer ZION np, Bryce en Yosemite gezien en dat was wel mooi maar dat hoeft niet weer zo nodig. Plan er eventueel wel een route langs.

Nog tips??

@Stefan: Super gaaf he :shakeit: Al eerder geweest?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Xave30 » 15 jun 2009, 10:23

Cool Niels 8)

Mischien ga ik ook die kant op :wink: Nevada/Calfornia

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 10:29

Zoals gezegd: cheaptickets.nl :mrgreen: Het zijn er meer hoor die het nu scherp aanbieden. Soms ben je goedkoper uit direct op de site van de luchtvaartmaatschappij, andere keren is het weer andersom. Shoppen loont iig. Ik kreeg per mail net nog een offerte van Tioga :shock:

VLIEGTICKETS
2 personen
Amsterdam - San Francisco op 30-7-2009
San Francisco - Amsterdam op 13-8-2009
Tarief p.p.: EURO 752,00

Excl. tax/toeslagen:
- volw, 265 euro p.p.


AUTOHUUR
Autoverhuurder: Alamo USA (Fully Incl)
Autotype: intermediate 2d
Ophalen in San Francisco op 30-07-2009
Inleveren in San Francisco op 13-08-2009
Aantal dagen: 14

Huurprijs: 364,00
Dossierkosten: 15,00
High season surcharge (14 x 3,00): 42,00
Totaal: EURO 421,00
(Incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, 1 bestuurder. Min. leeftijd voor autohuur is 25, anders wordt een toeslag berekend.)


HOTEL
Hotelpakket: USA Highligts of the West (15-daagse autoreis)
30-07-2009 t/m 13-08-2009, 14 nachten
2-persoonkamer (2 volw) : 971,84
Totaal: EURO 971,84


TOTAAL
Vliegtickets: 2034,00
Autohuur: 421,00
Hotels: 971,84
Vliegticketverzekering (2 pers): 7,00
Poliskosten Europeesche Verzekeringen (air): 0,00
Boekingskosten: 30,00
Calamiteitenfonds: 2,50
---------------------------
Totaal: 3466,34 euro

Tickets en auto kosten hier 2455 :shock: terwijl als je het zelf boekt ben je 1272,- kwijt... :lol: Nou weet ik vrij goed wat ik wel en vooral niet hoef te zien maar desnoods copieer je een route van een reisorganisatie :sealed:

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Wij gaan weer........

Bericht door MartijnS » 15 jun 2009, 10:44

Ik ga ook weer naar Vegas 8)

Heb een ticket gewonnen voor de World Series of Poker, dus ga daar lekker pokeren :D
Reiskosten etc worden allemaal vergoed :banaan:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Xave30 » 15 jun 2009, 10:45

MartijnS schreef:Ik ga ook weer naar Vegas 8)

Heb een ticket gewonnen voor de World Series of Poker, dus ga daar lekker pokeren :D
Reiskosten etc worden allemaal vergoed :banaan:

DFers in Vegas!! Ook van 't zomer? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 10:47

Nog beter Martijn :thumbup: Ik plaats in dit topic wel onze route. Kun je misschien ook nog wat dingetjes van mee pikken. Een auto huren kost niet de wereld :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Arthur » 15 jun 2009, 10:48

Cool, Niels. :thumbup:

Gebruikersavatar
Ayrton Jenna
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 apr 2008, 20:53
Locatie: Malden

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Ayrton Jenna » 15 jun 2009, 11:01

Cool! Heel veel plezier! Één tip mbt Dollar rent. Laat je geen extra verzekering aansmeren. Wij kregen te horen dat we verplicht een verzekering moesten afsluiten voordat we de auto mochten meenemen, maar volgens mij zijn we gewoon opgelicht omdat die auto's toch wel verzekerd zijn ;)
Voet bij stuk houden :wtf:

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Wij gaan weer........

Bericht door MartijnS » 15 jun 2009, 11:23

Xave30 schreef: DFers in Vegas!! Ook van 't zomer? :mrgreen:
Ja, waarschijnlijk van 3 t/m 17 juli :)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niall » 15 jun 2009, 11:25

Weet niet hoe ver je wil gaan rijden maar ik heb wel een paar tips:

Las Vegas, +/- 5min van de strip richting het westen zit een grote outlet center. Goed shoppen voor weinig :mrgreen:
Rondom las vegas zou ik in ieder geval naar death valley gaan en de hoover dam. Tour door de dam heen is indrukwekkend :shock:
Grand canyon wouden we heen gaan, maar zijn we niet aan toe gekomen

San Diego is ook leuk.
Seaworld is duur en net zo spectaculair als dolphinarium hardwerwijk :hammer:
Tripje naar mexico schijnt niet zo veilig te zijn als vroeger

Voor restaurant tips en andere zaken in san diego http://www.localwally.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanraders zijn:

Pizza Nova
Phil's BBQ
Corvette Diner ( Waan jezelf in de jaren 50)

LA zijn we niet geweest maar wel naar universal studio's. Al die amerikanen nemen daar een all in pakket, dus onbeperkt vreten, en wat die weg kanen is niet normaal :shocking:

Noordelijk van LA is morrob ay, rustig plaatsje met in de buurt een kasteel welke een must see is. http://www.hearstcastle.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

San francisco is een leuk stad met veel europeese trekjes, met alcatraz als een van de trekpleisters. Eten in fishermanswarf is veels te duur voor wat het is


En nog een kleine tip. Bij compusa hebben ze wekelijks aanbiedingen op laptops enz. Je kan daar eentje kopen voor weinig inclusief 2 jaar internationale garantie. :wink:

Om de juiste stoelen in het vliegtuig te reserveren kan je dit mooi gebruiken http://www.seatguru.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . Staan alle plaatsen waar je wel en niet wil zitten :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 11:42

Ayrton Jenna schreef:Cool! Heel veel plezier! Één tip mbt Dollar rent. Laat je geen extra verzekering aansmeren. Wij kregen te horen dat we verplicht een verzekering moesten afsluiten voordat we de auto mochten meenemen, maar volgens mij zijn we gewoon opgelicht omdat die auto's toch wel verzekerd zijn ;)
Voet bij stuk houden :wtf:
Dan ben je opgelicht waarschijnlijk :bag: Heb al eens eerder bij Dollar gehuurd en dat ging van een leien dakje zonder verassingen. Evengoed bedankt voor de tip, als ze er mee komen dan mogen ze me naar de concurrent brengen :wink:

Bedankt voor de shopping and diner tips Niall :beer:

Het plan is om aan te komen in LV en daar eventueel eerst 2 nachtjes te slapen. Vanuit daar een rondje rijden van ca. 3000km :df: en dan weer twee nachtjes LV en weer naar huis :D

Hooverdam al wel gezien maar geen tour genomen. Vond het niet bijster indrukwekkend destijds omdat die van Lake Powel er van buiten af gezien meer indruk maakt imho. Maar goed, wel dichtbij LV en dus best een optie. Death valley ook doorheen gekomen en dat heeft zeker wel wat. Misschien als de route weer zo uitkomt dat dat weer gaat gebeuren. LA zul je ons niet zien, was vorige keer start -en vertrekpunt maar veel te groot om uberhaubt uit te zoeken of er wat leuke dingen zijn. San Fransisco was wel leuk om eens gezien te hebben en als het zo uitkomt wil ik wel een paar km omrijden maar ga er niet de route voor opzetten zeg maar. Zo indrukwekkend vond ik het nou ook weer niet. Ik zal eens wat foto's opscharrelen en hier plaatsen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Wij gaan weer........

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2009, 11:47

Algemeen amerika-draadje van maken dan maar :) ?

Wij gaan 4 weken, we landen 12 juli in Denver, Colorado en rijden dan via de Rocky's naar ongeveer Montana, om dan weer naar het zuiden te rijden en via Salt Lake City naar San Francisco te gaan waar de trip eindigt op 8 augustus 8) . Onze tickets hebben ons in Januari 1100 euro gekost (p.p.). De huurauto kost ook een bult met knaken, mede vanwege de one-way fee (kost een 3-400 euro maar bevrijdt je van de rondtoer-verplichting en dus halvering van het te coveren gebied :lol: ).

Nog tips over do's and don't en must-see? We gaan dus vrij nadrukkelijk niet op zoek naar stedelijk vertier (hoewel we in de begin en eindstad wel 2-3 dagen verblijven). Km's maken is het devies :wink: (een soort van ideale route gaf al 3.000 mijl aan, wat ik wel genoeg vind, wil ook nog wat zien :lol: ).

Ik heb trouwens de auto gehuurd bij Sunny-cars. Iemand ervaringen mee?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 12:07

Heb de titel al ff aangepast :wink: Sunny cars heb ik geen ervaringen mee maar de autoverhuur business is onvoorstelbaar groot daar. Ik heb ook nog gekeken om naar Denver te vliegen om vandaar richting LV te rijden door de diverse National parks. De steden trekken mij ook niet echt al vind ik LV wel een belevenis. Met kilometers maken zie je de meest mooie dingen! Via de Rocky's is wel heel gaaf, zal eens kijken wat haalbaar is voor ons!

Klein tipje: als tourist ga je vrij veel National Parks bezoeken waarvoor je entree moet betalen. Je kunt ook een kaartje/sticker kopen waarmee je vervolgens alle parken kunt bezoeken. Scheelt je uiteindelijk best wel geld en zijn verkrijgbaar bij de NP's.

Van m'n collega kreeg ik te horen dat je een paspoort met chip moet hebben :hmmm: Moet er dus nog ff twee vernieuwen :bag:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2009, 12:14

Niels schreef:
Van m'n collega kreeg ik te horen dat je een paspoort met chip moet hebben :hmmm: Moet er dus nog ff twee vernieuwen :bag:

Wat? Dat meen je niet, ik heb de mijne net vorig jaar vernieuwd :o . Eens even uitzoeken vanavond. Je moet wel sinds begin dit jaar zo'n formuliertje invullen wat je vroegah in het vliegtuig al deed.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niall » 15 jun 2009, 12:17

Binnenwerk van hooverdam is indrukwekkend en de tour is informatief. Wat je kan doen is op http://www.ebay.com" onclick="window.open(this.href);return false; een AAA tourbook zoeken van california en nevada, hierin staan veel tips over hotels, sightseeing, waar je niet heen moet gaan.

Dit is ook een aanrader mits je niet zeeziek wordt http://www.dolphinsafari.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :shithappens: Stukken goedkoper dan een half uur dolfijntjes aaien in seaworld voor botte knaken

Wil je naar San Francisco gaan en je zoekt een betaalbaar hotel op een veilige locatie dan is deze een aanrader http://www.castleinnsf.com/" onclick="window.open(this.href);return false; kerel die de zaak runt heeft meerdere jaren in europa gewoond toen ie voor het leger werkte. Als je hem ziet zou je denken dat ie kok was :mrgreen: gezien zijn formaat. Hij is geboren en getogen in SF en kan je precies vertellen waar op te letten en waar niet heen te gaan :wink: voorbeeld van de straat om de hoek bij de hilton in SF, daar begint junkie city
Wel moet je op tijd boeken.

Voor meer dingen zou ik thuis even door de spullen heen moeten gaan.

@Niels; Phil's BBQ is gevestigd in een pseudo achterbuurt, maar het eten is :love: beste spare ribs ooi :beer:

Paspoort moet op orde zijn anders kom je niet binnen, is mijn vader overkomen. Kwam ie in de Al Qaida lounge terecht, hij was de enige blanke :shithappens:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 12:26

G Kolkman schreef:
Niels schreef:
Van m'n collega kreeg ik te horen dat je een paspoort met chip moet hebben :hmmm: Moet er dus nog ff twee vernieuwen :bag:

Wat? Dat meen je niet, ik heb de mijne net vorig jaar vernieuwd :o . Eens even uitzoeken vanavond. Je moet wel sinds begin dit jaar zo'n formuliertje invullen wat je vroegah in het vliegtuig al deed.

Dan zit ie er wel in :wink: De voorkant heeft een extra tekentje:

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Bram, ErikS, Kasteel, mark123, RS-Ron, vester86, Wout309t en 146 gasten