nog wel een paar kilo popcorn in de kast hoor... dus gaat u maar door..Marc RS4 schreef:+1 nu snel weer on topic voordat Paul dit ziet......![]()
(zei toch, we gaan voor meest bekeken topic op DF.. en we doen het al aardig geloof ik, RICO?)
nog wel een paar kilo popcorn in de kast hoor... dus gaat u maar door..Marc RS4 schreef:+1 nu snel weer on topic voordat Paul dit ziet......![]()
Ik was op één van die testmomenten aanwezig...Erik schreef:LOL @ topic
Freddy Cane beweerde ooit op een seatonline achtog forum dat std 150pk tdi's bij hem op de bank weleens 200+pk rolde
En vervolgens kreeg ik bedreigingen in mijn mailbox van zijn discipelen (volgelingen)
Heb toen heel hard moeten lachen om zijn "deskundigheid".............
OT
sjieke velgen![]()
E
Wordt zo´n testbank regelmatig geijkt of doet dat ding maar een gokje naar het vermogen??Jarno schreef:Ik was op één van die testmomenten aanwezig...Erik schreef:LOL @ topic
Freddy Cane beweerde ooit op een seatonline achtog forum dat std 150pk tdi's bij hem op de bank weleens 200+pk rolde
En vervolgens kreeg ik bedreigingen in mijn mailbox van zijn discipelen (volgelingen)
Heb toen heel hard moeten lachen om zijn "deskundigheid".............
OT
sjieke velgen![]()
E
De desbetreffende Seat Leon was een leaseauto van een bekende van een week oud, zonder speciale aanpassingen...
Dus ook geen aangepaste chip, EGR klep aanpassing, of iets dergelijks...
Seat Leon 150 TDI
Deze gaf op de bank: 203 pk bij 4100 tpm en 336 Nm bij 2000 tpm
Maar mischien moet ik mezelf ook maar niet meer geloven
In mijn verhaal had ik dus al verteld over de afstelling van de bank, negatief.jos_br schreef:Inmiddels behoorlijk off topic, maar ik laat veel auto's (VAG diesels dus) testen bij JD Engineering en heb tot nu toe niet veel grotere afwijkingen gezien dan ongeveer 10pk, dus meer dan 50pk lijkt mij overdreven Een bank ijken klinkt mooi, alleen bestaat er geen standaard voor dus is het aan de eigenaar van de bank hoe deze staat afgesteld. Ik weet van JD dat ie ernaar streeft de originele waardes zoveel mogelijk te benaderen. Wanneer er wel een positiieve afwijking in zo'n bank zit kom je er op een andere bank weer bedrogen uit.
Jos.
Oké ErikErik schreef:Ja Jarno ik zeg ook niet dat het niet op de flatscreen stond of op de meters.............
Als je mij ff 2minuten geeft met de besturingspc van de Maha dan staat er 303pk op.......................en 800Nm...........
Heb destijds de pagina's van Maha gepost waarin je de essentiele parameters van een Maha kunt wijzigen
Dat heeft niets met ijken van doen, dat is een verkooppraatje...........
Wat betreft JD, heb nog wel eens met JD over het voorval 203pkuitstandaard150pktdi gehad. Bestaat niet & kan niet was zijn antwoord.
Zelfs als hij een standaard 150pk ging tunen zou hij er nooit 203pk uit kunnen krijgen, turbo kan helemaal geen lucht leveren voor 200+pk
Ikzelf heb (onder andere) een getunede topsport tdi met die 150pk tdi motor getuned door Jeroen gereden waarbij de roetkat was "leeggeklopt" de egr afgedopt, speciaal luchtfilter --> 190pk/450NM, zat aardig aan het matje van de turbo
Als je wastegate van je turbo vastzit (wordt geopperd als een mogelijke oorzaak) dan blaas je je turbo gewoon op (heb ik gehad op een Leon FR 1.8 20VT)
(heb 5 vag-JD wagens gehad waarvan 2 gesneuveld buiten invloedsfeer JD trouwens)
![]()
E
Joost Hermens schreef:netjes gemaaid 8)