Tip: altijd schadeformulier invullen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Tip: altijd schadeformulier invullen

Bericht door Dennis Cavallino » 04 mei 2009, 09:45

Zaterdagmiddag zijn wij vanachteren aangereden. Een Golf IV stopte niet, terwijl wij stil stonden te wachten op een Twingo die ging fileparkeren. Ik zag de Golf naderen en ga nog iets gas om erger te voorkomen, maar desondanks was 't een stevige klap. Mijn vriendin zat naast me en werd keurig opgevangen door de hoofdsteunen, maar ik wilde haar waarschuwen en daarmee was ik al te laat, dus mijn kop was iets gedraaid. Ik had meteen last van mijn nek. We zijn na afloop naar EHBO geweest en alles is ok, gewoon in de gaten houden komende dagen. Maar dat doet er even niet toe.

Ik wilde het schadeformulier invullen, maar de bestuurder achter mij niet. Nadat we onze auto's opzij hadden gezet en de schade bekeken (die op 't oog meeviel: trekhaak en bumper en bij hem een gat in zijn voorbumper van onze trekhaak), vroeg hij mij om het onderhands te regelen. Dat wilde ik niet, aangezien ik bang was voor eventuele whiplash klachten van ons. Dus ik vulde het schadeformulier in. Hij weigerde, want hij had problemen met zijn verzekering, maar ik zei dat ik dan de politie ging bellen, toen werkte hij mee. Zo leek 't.

Daarna liep hij een beetje heen en weer met het schadeformulier in de hand. Hij vulde het in op de motorkap van zijn auto, op 't dak van een auto naast ons en op onze achterruit. Ik vertrouwde 't niet zo, dus zette de camera op mijn mobiel op scherp. Mijn vriendin had intussen het kenteken van zijn auto in haar mobiel ingetoetst als sms-je (zonder dat ik dat wist).

Hij vulde op 't formulier 'Polo' in, ipv Golf. ik wees hem erop en hij verbeterde dag. Het kenteken leek te kloppen, maar toch... toen hij wegreed maakte ik foto's van hem, zijn auto en vooral het kenteken.

Daarna heb ik een politieauto staande gehouden (ook weleens cool) en advies gevraagd. Nadat we bij de ehbo waren geweest hebben we aangifte gedaan, waarbij de foto's wel erg handig bleken te zijn. Ze kunnen er wat mee.
Enfin, ik dacht: dat wordt schade taxeren en dan zien we 't wel.

Totdat gistermiddag bleek dat de achterklep niet meeging op de automatisch vergrendeling en de bumper/trekhaak ook het deel rond de sluiting van de achterklep hadden ontzet. De klep zelf kon niet open omdat de bumper er tegenaan zat. Paar rubberen afvoerrandjes verwijderd en dat lukt nu wel. Dus toch meer schade dan ik op 't eerste gezicht had gedacht. Ben blij dat we 't schadeformulier hebben gebruikt en het juiste kenteken hebben opgeschreven en gemeld bij politie.

Net van onze verzekeraar het nr gekregen van de verzekering van die Golf. Hoop dat 't goedkomt.

Maar ja, mijn tip is dus: ALTIJD je schadeformulier invullen en je niet laten afpoeieren met een paar knaken.

Knot

Re: Tip: altijd schadeformulier invullen

Bericht door Knot » 04 mei 2009, 09:56

Verstandig. Alleen als je een barrel hebt van 500 euro en zelf geen nekklachten etc hebt (zachte tik) dan met een paar meijers afhandelen.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mei 2009, 10:02

Foto's maken blijft ook altijd een goede. Jammer dat we in een maatschappij leven waar je voor deze dingen op je hoede moet zijn. Maar een goede verzekering helpt ook denk ik. Ook een rechtsbijstandverzekering. :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 04 mei 2009, 12:05

Ruben schreef:... een goede verzekering ...
Dat is een contradictio in terminis ;) die bestaan namelijk niet.

Dennis succes met de afhandeling en fingers crossed dat je er geen nekproblemen aan overhoudt :!:

Stephan

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mei 2009, 12:10

SteV6 schreef:
Ruben schreef:... een goede verzekering ...
Dat is een contradictio in terminis ;) die bestaan namelijk niet.

Dennis succes met de afhandeling en fingers crossed dat je er geen nekproblemen aan overhoudt :!:

Stephan
Ik moet zeggen dat ik me toch prettiger voel met een all risk verzekering dan met een wa alleen. Verzekeraar zal ten alle tijde waarschijnlijk meer moeite doen om de schade op een tegenpartij te verhalen dan in het geval van een wa.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 mei 2009, 12:15

Ik heb wa casco en dan nog rechtsbijstand en volledige inzittendenverzekering. All risk vind ik met dit soort auto's echt onzin. Zolang ik zelf geen schade rijd aan eigen voertuig (ga ik van uit) gebruik ik 't niet en al rijd ik schade, dan is 't bij parkeerschade vaak nog wel zelf te fixen.

rechtsbijstand kan ik altijd nog inschakelen (ga ze zo even bellen) en inzittendenverzekering is wel handig vind ik. Dan blijft alleen de schade aan de auto over. Dat mag de tegenpartij in dit geval betalen. Ik zie dus nog niet in waarom een allrisk mij had kunnen helpen hier. Tja, 't was makkelijker geweest en dat scheelt tijd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 mei 2009, 14:05

Dat is een van de dingen die ik heb geleerd in de verhuur/lease business, ALTIJD een schade formulier invullen. Wat een gezeik kun je zonder hebben zeg :bag: Succes met de afwikkeling Dennis!

frankv

Bericht door frankv » 04 mei 2009, 19:38

ik heb zo eens de complete trouwjuwelen van de vrouw van een buurman thuis gehad :love: als onderpand voor dat hij de schade aan mijn vriendin haar auto betaalde, hij was er vrij hard achteruit ingereden...

was niet echt handig voor zijn huwelijk, zijn vrouw was woest dat ze haar goud af moest staan!

gelukkig hadden wij voor onze vakantie naar frankrijk twee weken all risk genomen, en bleek hij op de laatste dag van die all risk tegen onze auto aangeknald te zijn, dus heeft de verzekering ons alle zorgen uit handen genomen, maar dat konden we pas de volgende dag regelen

hij had overigens wel een schuldbekentenis getekend, maar wilde er alles aan doen om te voorkomen dat wij de politie er bij zouden roepen

:popcorn:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mei 2009, 15:56

Schade is getaxeerd op 1335 euro. Toch iets anders dan die 200 euro die die gast onderhands wilde toeschuiven... :D wat een kneus.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 mei 2009, 17:47

onder het mom van: niet geschoten altijd mis

ik was 2 weken geleden in de mercedes van pa achteruit aan het rijden. Zijn ramen zijn geblindeerd en het is een B-klasse (hoge auto). Voel ik opeens iets achter me en hoorde onder het muziek door een toeter. Dus ik naar buiten, ben ik achterop gereden tegen een splinternieuwe opel corsa (maar heel rustig). Ik balen, de eerste keer dat ik iets veroorzaak namelijk (in 5 jaar). Anyway, wij kijken en die vrouw zegt opeens, ah joh is nix aan de hand, ik zeg wel lichtjes krasjes en vroeg nog een keer: Weet je het zekr? Zei: ja joh, is niets. Dus ik besloot toch me kaartje te geven voor het geval dat (wat ben ik netjes he). Ik had wat kenteken sporen van hoor op me bumer en ook lichte krasjes. Fijn dat ze er niet zo'n big deal van maakte :thumbup: Misschien is het wel karma want, er fietste laatst een jongetje (met zn moeder ernaat) tegen me auto op (antenne stuk en een kras)... Het was de sierra dus ik zei, kan gebeuren volgende keer opletten...

Soms moet je ook niet al te moeilijk willen doen... Ik heb trouwens ook iets heel lelijks in Kroatië meegemaakt. Een duitser die achterop me was gereden, die na het invullen weigerde te tekenen en met een paar man me bijna op me bek wilde timmeren uiteindelijk... Ik had zn groene kaart en alles wat hij had ingevuld was naar waarheid (de sukkel). Hij werd opgestookt door zn vrouw (lang leve duits verstaan) en uiteindelijk kwamen er een paar kemphanen bij die meededen met het opstoken waarna het bijna uit de hand liep. Uiteindelijk heeft de verzekering erg haar best gedaan en het toch voorelkaar gekregen zonder handtekening de boel bij hem te verhalen (erg knap!). 8) Ik had ook overal foto's van e.d.

Plaats reactie