8 oktober Papenburg

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

8 oktober Papenburg

Bericht door Dickh. » 09 okt 2006, 09:19

Zaterdagavond reeds aangekomen in Papenburg. En we waren niet de enigste. Want naast Henk en ondergetekende waren ook 4 nieuwe deelnemers aanwezig. Daarnaast nog Tom, Aernoudt, Tom, Andre, Henry, Fabian en Jose. Gezellig druk dus.
Zondagochtend naar de poort en de deelnemers ontvangen. We waren bijna helemaal vol geboekt dus een goede opkomst. Het niveau van de deelnemers wordt steeds hoger. Mensen die in de absolute top meedoen van het Nederlandse en Europeese drift gebeuren. Maar ook deze keer waren er weer een aantal mensen bij die geen tot bijna geen ervaringen met driften hadden en we zekers Sjoerd heeft geprobeert deze mensen extra ondersteuning te geven. Je kon ook zien dat het niveau constant omhoog ging. Omdat ik zelf wat meer langs de baan wilde zijn om eventuele zaken te regelen stond mijn auto redelijk vaak stil waar Henk dan ook diverse malen gebruik van gemaakt heeft. Op mijn aanbod om de M5 een keer mee te nemen op de baan namen zowel Sjoerd als Jeroen de uitdaging gelijk aan en ik zag na hele lange tijd tot twee keer toe breed lachende gezichten terug komen op de parkeerplaats.
Al met al een zeer goed verlopen dag met op een enkel puntje na geen incidenten. En al helemaal niet op de baan. Ik kreeg van ATP te horen dat een aantal weken geleden een andere groep Nederlanders op bezoek was geweest en het daar een heel stuk minder goed gegaan was. Naast een aantal ongelukken ook absoluut geen dicipline en op en naast de baan een zooitje van jewelste. Ik begreep dan ook dat dit gedrag niet gewenst was en deze groep een voorbeeld aan ons kon nemen. Dat is voor ons natuurlijk heel leuk om te horen.

Enkele hoogte punten waren de rit bij Marnix in de Legacy Combi. Zelden zo dwars geweest! Gerhardt die met zijn Donky het gehele rechte stuk over wist te driften! De verwoede pogingen van Aernoudt om de Clio in overstuur te krijgen. De Clio is blijkbaar zo vreselijk neutraal dat Aernoudt echt alles uit de kast moest halen om leven in de achterkant te krijgen.

Al met al voor mij als orginisator een uitermate geslaagde dag welke alleen mogelijk is dankzij de inzet van Jeroen, Sjoerd en Henk! Daarnaast maken natuurlijk de deelnemers het ook mogelijk om een topdag op de rit te zetten.

Aan iedereen een bedankje en geef je zelf een applaus voor de getoonde kwaliteiten en disipline.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 09 okt 2006, 10:08

Amen.

Wat een heerlijk dagje was het weer. 8)

Heb er echt van genoten! Jeroen weer bedankt dat ik je auto mocht misbruiken! Heerlijk om zo afentoe een lekker driftje neer te leggen :)

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 09 okt 2006, 11:02

Leuk om te lezen dat het weer een geslaagde dag was. Ik moet zeggen, ik heb gisteren wel een aantal keren jaloers aan jullie gedacht.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 okt 2006, 11:16

Pfff, ben nu pas een beetje wakker, toch wel last van mn enkel na de hele dag trappen.. zal straks wel ff een verslagje posten...

Maar vanaf de Sachskurve doordriften totaan 3 tankslappers het rechte stuk op, dat was toch wel gaaf :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 okt 2006, 12:17

Hoe is het met je auto gegaan Knot?
Alles allemaal naar wens qua olietemp etc?
Heeft er ook nog iemand spectaculaire foto's gemaakt en wil die graag posten :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 okt 2006, 12:41

Geen foto's geen filmmateriaal, gewoon onszelf lekker vermaakt.

Het begon allemaal rustig, met een stuk of 8 auto's op 140km/u de A31 af naar het noorden... lekker zuinig... totdat er een of andere Audi de rij voorbij kwam, toen was ik het zat met dat rustig rijden. Op top kon ik er netaan voorbij, 270 tegen 260 zoiets zal het geweest zijn, dan werken die paar extra pk's toch mee, en het quattro systeem tegen op hoge snelheid. In de lagere versnellingen (vooral in 2) moest ik het wel afleggen, daar was de 2.0tfsi toch echt in het voordeel.

Auto afgetankt, een heleboel bekende mensen de hand geschud en na inleveren van telefoon mochten we het terrein op. Deze keer was ik met normaal rubber heen gereden, dus de Wanli's moesten er nog onder. Had banden liggen die op de buitenkant haast versleten waren, die heb ik bij de lokale bandenboer even om laten draaien (links/rechts) en had ongeveer 2mm te gaan... die heb ik dus niet eens helemaal op gekregen terwijl ik ook nog stiekem wat rondjes gedraaid heb en door de chicane perongeluk expres de rem erop hield... wat een kwaliteit zeg die Wanli bandjes.

Het was in het begin even inkomen, had natuurlijk nog wel last van mn enkel, en een dikke maand niet in de M3 gereden en dus ook niet gedrift. De vorige keer stond ik een stuk of 10x achterstevoren op het asfalt en slechts 1x in het grint... gisteren was een slechtere score, wat meer in het grint (gelukkig wel allemaal in de buitenbocht kunnen mikken dus geen troep op de baan).. en zelfs 1x vastgestaan (nog bedankt voor de helpende handjes!).

Na een rondje of 10 had ik t weer een beetje onder de knie, het opschakelen tijdens de drift, het overgooien op tussenstukjes, alleen het links remmen ging niet goed omdat ik de abs er niet af had gehaald. Wat ik wel gaaf vond is aan t einde van de dag vanaf de Sachskurve helemaal doordriften tot op het rechte stuk een paar tankslappers, dat zijn gewoon een stuk of 10 combinatiedrifts, dat was me nog niet eerder gelukt. Heb nog een aantal mensen meegenomen voor een rondje, eindelijk met Sjef en JeroenW mee kunnen rijden maar toch weer veel te veel zelf aan het stuur gezeten. Elke keer denk je weer meer met anderen mee te gaan en meer te praten enz maar ik heb een volle tank en nog 25 dure liters extra erdoorheen gejaagd.

Topper van de dag was toch wel Paul met de M3 van WJ, ook al stond de auto op nog smaller rubber (195 15inch wanli) tegen mijn 225 17inch wanli, wat die vent doet dat kan ik gewoon (nog) niet. Wel weer grappig dat hij tijdens de twindrift pogingen niet bij me kon komen, dan zie je dat 225 tov 195 toch echt een stuk meer grip heeft.

Ook deze keer weer veel stenen op de baan, dat vind ik toch jammer, probeer zelf om op het asfalt zelf te spinnen, als ik een voorwiel in het grint zou krijgen de drift af te breken en als ik eraf ga lanceer ik mn auto richting de buitenbocht.. maargoed, iedereen moet t leren en zo'n dag kan niet zonder spins/tankslappers enz verlopen.

De olietemperatuur liep toch weer op naar 130/135 graden maar dat komt ook omdat ik de rechte stukken loop te planken. Toen ik dat niet deed zat ik ongeveer op 120 graden. Helpt natuurlijk wel mee dat ik echt de hele tijd vol toeren loop te trappen in 3. Voelt gewoon lekker om met 7300rpm en de snelheidsmeter op 160km/u een bocht uit te komen driften :)

Heb me zeker prima vermaakt en ook al kost het een hoop knaken zou ik begin volgend jaar graag weer een dag in mn agenda zetten.

Rody.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 okt 2006, 12:49

Mooi verslag Rody!

Was wel een vlotte Audi dus!

Wat is de reden dat je de telefoon moet afegeven?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 09 okt 2006, 12:57

Standaard i.v.m. geen (foto)camera's op het terrein.
Hans Disco schreef:Leuk om te lezen dat het weer een geslaagde dag was. Ik moet zeggen, ik heb gisteren wel een aantal keren jaloers aan jullie gedacht.
Je was niet de enige.... :oops:
Volgend jaar kunnen we weer. :)

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard
Contacteer:

Bericht door sven deutschmann » 09 okt 2006, 14:00

dankje voor de verslagen heren.. sluit me er ook bij aan dat ik het echt jammer vond dit te moeten missen

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 09 okt 2006, 14:16

Was een geweldige dag, supergeorganiseerd dick!! Hulde!

Was voor mij de eerste keer driften in 3 en met sper. Eerste uur een beetje wennen met de auto en zijn nieuwe balans maar daarna ging het heerlijk. Na de middagpauze lukte uiteindelijk de nordkurve ook helemaal van begin tot einde. Prachtig om in te zetten met 100 echte kms op de teller en dwars de eerste bocht te pakken, even wat gas bij om breed houden op het rechte stuk en dan meteen door te glijden het krappe gedeelte van de nordkurve in!! Was echt heerlijk.

Nog een stukje gereden met de m3 van rene. Die heeft volgende keer echt behoefte aan wanli want ongekend wat een grip de auto nu had maar met wat genoeg gewichtsverplaatsing en gas gaat alles dwars :D
Nog meegereden ook met rene, rody en jeroen en heb ontzettend genoten. Volgende keer probeer ik zeker weer mee te gaan!

ps: reden dat je je telefoon in moet leveren is vanwege het testterrein van daimler-chrysler wat grenst aan het circuit. Ze zijn erg bang voor fotos van prototypes die gepubliceerd worden en daar staat ook een dikke boete voor waar je voor tekent (en telefoon/cameras etc. inlevert) bij aankomst.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 okt 2006, 16:42

Net ff 2 uur aan het wassen geweest maar de auto is weer schoon, zowel van binnen als van buiten.. wat een werk zeg.

Zo liggen de Wanli bandjes er nu bij:

[img:1024:819]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... sleten.jpg[/img]

Viel me nog reuze mee hoor, had links/rechts om laten leggen zodat de versleten kant binnen zat, banden zaten op de slijtnokjes dus nog 2mm te gaan zegmaar. De hele dag op nat vol toeren lopen driften in 3, nog stiekem een paar strepen getrokken op droog en burnend door de chicane en nog niet uit elkaar geklapt die banden.. HULDE!

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 09 okt 2006, 21:40

Was wel een vlotte Audi dus!
Heel vlot :D :D :D


Ik was uiteraard op het laatste moment thuis weer weggegaan dus had een beetje haast op de 31. Begon redelijk saai, maar al snel passeerde ik een colonne waarvan ik dacht dat er wel een M3 zou volgen. Was erg benieuwd wat het verschil nou uiteindelijk was en het viel mij alles behalve tegen. Anyway, we kwamen om te driften :wink:

Deze keer wederom begeleiding en instructie ipv rijden. Ja je mist het rijden absoluut, maar heb desondanks veel lol gehadl. Je leert een aantal mensen de begintrucjes, je gaat naast ze zitten en ze lopen bijna te huilen dat ze het niet kunnen en aan het eind van de dag kunnen ze niet stoppen omdat het zo goed gaat! Leuk vind ik dat! Verder nog een paar rondjes in de Audi gereden, grip in de gloria en nog een x aantal ronden heel dankbaar gereden in de volgende auto's

E36 M3
E34 M5 (top Dick!)
ZS350 (top Jeroen!)
E90 320si (erg lastig, lukte afentoe)
en last but not least mijn droom, de Donkie D8 (top Gerhard!)

Verder nog met Fabian en Dick meegereden en die kunnen er inderdaad helemaal niets van!




Wanneer gaan we weer???

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2006, 22:57

Mooie verslagen. Sjoerd wat vond je van de 320si ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 okt 2006, 09:05

Die 320si stond op te knappe achterbandjes had ik het idee.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 10 okt 2006, 22:06

320si vond ik een hele fijne auto, stuurt top in, balans erg goed alleen mist een heel belangrijk iets.... Vermogen (en koppel uiteraard). 180 pk en xx NM bij hoge toeren is lastig om te driften. Verder stond de auto achter op 255 breed, weliswaar redelijk versleten maar toch...

Ik kon de auto op 4 manieren laten uitbreken en nog iets van een drift neerzetten, niet op al te hoge snelheden:

Koppeling
Shift Lock
Handrem
Flick (icm koppeling)

Ik denk dat als de auto achter op fietsbanden had gestaan het een hoop gescheeld had!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 okt 2006, 23:08

255 achter! jee dat heb ik op de M3

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 10 okt 2006, 23:30

Heb de auto af en toe achter me gezien maar idd weinig full lock zien staan. Was benieuwd naar de ervaringen dus ook. 255 verklaart wel veel, jammr, 225 wanli had dus wonderen gedaan!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 okt 2006, 11:46

Wanli 225 ging lekker, maar dat is omdat ik 295pk/323nm onder de kap heb, zelfs op droog had ik moeite in de 3e versnelling om m op t rechte stuk een paar keer dwars te houden, dan moest ik echt op 7000rpm zitten toevallig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten