Pandemie in wording?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Dennis Cavallino » 27 apr 2009, 21:27

hugo schreef:Nu vraag ik mij af. Hoe gevaarlijk is die griep nou? Angst zaaien is de media zijn grootste hobby. Als je besmet wordt ga je dan ook onmiddellijk dood? Als je besmet bent geweest ben je daarna dan ook resistent? Hoe groot is de kans dat een gezonde doorsnee Nederlander sterft aan dit virus?...
Use wiki!
In 2009 dook het virus op in Mexico, maar verspreidde zich al snel naar andere landen. De nieuwe variant kent ook een hoge resistentie tegen veel van de gebruikelijke medicijnen bij griep en wordt daarom beschouwd als een voor mensen gevaarlijke vorm van griep. Deze virusvariant zou een mix van vogelgriep, varkensgriep en menselijke griep zijn.[3] In Mexico overleden tientallen mensen aan de griep.[4]

De naam 'varkensgriep' is eigenlijk onjuist, aangezien de virusvariant die de recente uitbraak onder mensen veroorzaakt nooit in varkens is aangetroffen.[5]
---
De meeste symptomen van de recente variant zijn gelijk aan die van normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn en hoest. De symptomen diarree en braken zijn echter heviger dan bij gewone griep.[2]

De nieuwe variant op het virus kan door hoesten, niezen of lichamelijk contact worden doorgegeven

--

Afgelopen jaar heb ik een keer een griep gehad die wel heftig was en qua symptomen gelijk. Ben toen niet naar de dokter gegaan, maar in dit geval zou ik 't wel doen dus.

Ik was toen ook al zwak voordat ik 't kreeg. Volgens mij is 't zo dat als je gezond en niet vermoeid bent, goed eet, voldoende vitamientjes naar binnen werkt en redelijk uit de buurt blijft van mensen met 't virus, dat je er geen last van krijgt. Maar ja, als je in een vliegtuig stapt word ik sowieso altijd al verkouden vanwegen de bacterien die daar jarenlang opgesloten zitten.... dus zo'n virus zit nu al veel verder verspreid over de wereld dan de tekeningetjes van vandaag ons laten geloven en dus vind ik 't wel slim dat iedereen op de hoogte wordt gesteld. misschien heb je 't niet zelf, maar iemand in je omgeving wel. Als iemand dan denkt een gewoon griepje te hebben, zoals ik eind 2008 dacht te hebben, dan kun je diegene nog waarschuwen en naar de dokter slepen.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Fernando » 27 apr 2009, 21:28

Al het goede komt in tweevoud.... :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Dennis Cavallino » 27 apr 2009, 21:29

En 1 post later :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Fernando » 27 apr 2009, 21:29

Hehehe idd... :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 27 apr 2009, 22:10

http://www.nrc.nl/wetenschap/article222 ... fase_nodig" onclick="window.open(this.href);return false;



[quote] Osterhaus maakt zich ongerust „omdat dit virus volslagen nieuw is. Het bestaat uit genetische fragmenten die uit verschillende virussen afkomstig zijn. Zoiets is nog niet eerder gezien. Iedereen noemt het nu een varkensvirus, maar dit virus is nooit eerder bij varkens gevonden.”/quote]

[quote]Verder onderzoek van het CDC wees uit dat de kinderen door een heel nieuw type H1N1 ziek waren. De Mexicaanse overheden zeggen dat veel van de overledenen de leeftijd van 25 tot 45 jaar hebben en dat is verontrustend, want bekende griepvirussen doden vooral bejaarden en kleine kinderen./quote]

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Ahmed » 27 apr 2009, 22:37

WHO verhoogt alarmniveau naar fase 4

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft het alarmniveau voor een epidemie op wereldwijde schaal verhoogd naar fase 4, het op twee na hoogste niveau.

Dat betekent volgens de WHO dat er sterke aanwijzingen zijn dat een pandemie op komst is. Het houdt ook in dat mensen elkaar kunnen besmetten en dat het nieuwe varkensgriepvirus zich snel onder mensen aan het verspreiden is.

Het instellen van fase 4 is een sterk signaal dat overheden nog maar weinig tijd hebben om alle plannen af te ronden om een eventuele pandemie te bestrijden.

Vaccinatie
Volgens de WHO is er in de VS begonnen met het ontwikkelen van een vaccin tegen de nieuwe variant van de varkensgriep.

De organisatie heeft ook bekendgemaakt dat er inmiddels veertig bevestigde gevallen van de griep zijn in de VS, 26 in Mexico en zes in Canada.
This is it boys......snel nog ff DF-en :cry:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Pandemie in wording?

Bericht door EG » 27 apr 2009, 22:41

romo schreef:http://www.nrc.nl/wetenschap/article222 ... fase_nodig


Osterhaus maakt zich ongerust „omdat dit virus volslagen nieuw is. Het bestaat uit genetische fragmenten die uit verschillende virussen afkomstig zijn. Zoiets is nog niet eerder gezien. Iedereen noemt het nu een varkensvirus, maar dit virus is nooit eerder bij varkens gevonden.”/quote]
Verder onderzoek van het CDC wees uit dat de kinderen door een heel nieuw type H1N1 ziek waren. De Mexicaanse overheden zeggen dat veel van de overledenen de leeftijd van 25 tot 45 jaar hebben en dat is verontrustend, want bekende griepvirussen doden vooral bejaarden en kleine kinderen./quote]
Ik wilde al net zeggen, gevaarlijke aan deze virus is dat juist de meeste overledenen gezonde vitale jonge mannen/vrouwen zijn...

Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen, maarja we kunnen alleen maar afwachten :(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Pandemie in wording?

Bericht door GTRene » 27 apr 2009, 22:55

Verder onderzoek van het CDC wees uit dat de kinderen door een heel nieuw type H1N1 ziek waren. De Mexicaanse overheden zeggen dat veel van de overledenen de leeftijd van 25 tot 45 jaar hebben en dat is verontrustend, want bekende griepvirussen doden vooral bejaarden en kleine kinderen./quote]
[/quote][/quote]

shit, ik loop ook alles mis....ben al 46 :lol: zit ik hier straks alleen nog met Freddy Mercury en Cor Zwart op DF :roflol:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Mathieu » 28 apr 2009, 09:00

Ik heb de Swine flu in 1976 ook overleefd :bag:


De varkensgriep vaccinatie voor de nieuwe pandemie (uit 1976)

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Pandemie in wording?

Bericht door JeroenT » 28 apr 2009, 09:30

Zaterdag vlieg ik naar Spanje.. :bag:


Wie wil mijn M3 hebben? :mrgreen:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Robin » 28 apr 2009, 09:46

JeroenT schreef:Zaterdag vlieg ik naar Spanje.. :bag:


Wie wil mijn M3 hebben? :mrgreen:
Hasta la vista baby...


ADIOS lijkt me beter :bag: :mrgreen:


"Earth to Roman, come in.....Roman?"

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Wouter81 » 28 apr 2009, 09:49

En vrijdag vlieg ik naar de UK, zal ook wat mee terugnemen voor jullie. :bag:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Fernando » 28 apr 2009, 09:52

Ik snap die angst niet zo goed. Deze variant heeft een mortaliteit van tussen de 2,5 en 10%. Als je hieraan dood gaat heb je dus gewoon dikke pech gehad, niets meer niets minder. :shithappens:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Robin » 28 apr 2009, 09:57

Aldus de media wel veel 20-40 jarigen in de bloei van hun leven gezonde jonge mensen blablabla.

:hmmm:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Roman » 28 apr 2009, 10:18

Robin schreef:
JeroenT schreef:Zaterdag vlieg ik naar Spanje.. :bag:


Wie wil mijn M3 hebben? :mrgreen:
Hasta la vista baby...


ADIOS lijkt me beter :bag: :mrgreen:


"Earth to Roman, come in.....Roman?"
Mayday Mayday...

Ik ben randje grieperig... best wel toevallig. Niet met varkens (tenzij Spanjaarden hier ook onder vallen) in de weer geweest en niet naar Mexico geweest recentelijk dus komt wel goed :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Metchu » 28 apr 2009, 10:37

Nederland heeft genoeg anti-flu voor 30% van de bevolking ingeslagen (dat is een hoop!!) (dit tijdens de vogelgriep). Dus Nederland is vergeleken met andere landen goed voorbereid.

Een hoop heisa waar wij als gewone burger vrij weinig tegen kunnen doen...

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Niall » 28 apr 2009, 10:43

Romo,

Was het niet ten tijde van de pest, bepaalde mensen resistent hiervoor waren. Deze hadden toch de erfelijke resistentie doorgegeven aan de hun kinderen enz.??
Hierdoor zouden afstammelingen niet zo vatbaar moeten zijn voor soortgelijke ziektes??

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Pandemie in wording?

Bericht door RVV » 28 apr 2009, 11:22

Vreselijk nieuws..we gaan allemaal dood :bag:

Ik zie wel een positief punt in deze nieuwe mediahype... de kredietcrisis is ineens niet meer belangrijk qua nieuwswaarde.

Mensen geef zo snel mogelijk je geld uit,, strks ben je dood en dan heb je pech..

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Roman » 28 apr 2009, 11:40

The swine flu virus first detected in Mexico can no longer be contained and countries should focus on mitigating its effects, a top UN official said.

World Health Organization deputy chief Keiji Fukuda was speaking as the WHO raised its alert level to four, or two steps short of a full pandemic.

UN food inspectors are going to Mexico to examine reports that industrial pig farms were the source of the outbreak.

The number of probable deaths from the virus there has risen to 152.

The US, Canada, Spain, Britain and Israel have confirmed cases of the virus, but no deaths have been reported outside Mexico.

'Not inevitable'

Alert level four means the virus is showing a sustained ability to pass from human to human and is able to cause community-level outbreaks.

Mr Fukuda said this was a "significant step towards pandemic influenza" but a pandemic should not be considered inevitable.

Experts did not recommend closing borders or restricting travel, he stressed.

"With the virus being widespread... closing borders or restricting travel really has very little effects in stopping the movement of this virus," he said.

The first batches of a swine flu vaccine could be ready in four to six months' time but it will take several more months to produce large quantities of it, Mr Fukuda said.

Health experts say the virus comes from the same strain that causes seasonal outbreaks in humans but also contains genetic material from versions of flu which usually affect pigs and birds.

A team from the UN Food and Agriculture Organisation is due to leave Rome for Mexico on Tuesday to investigate allegations that industrial pig farms in Mexico were the source of the outbreak.

Its chief veterinary officer, Joseph Domenech, told the BBC that rumours that people had been falling ill last month near some intensive pig farms meant the FAO had to act.

"[We had] no indication of human cases of direct contact with pigs but this can never be totally sure and the probability that this virus could come from pigs directly could not be anyway ruled out totally," he said.

'Decline in cases'

The number of flu cases under observation in Mexico has reached 1,614. Swine flu was confirmed in 20 of the 152 deaths.

Health Minister Jose Angel Cordova said all of those who had died were aged between 20 and 50. Infections among young healthy adults are a characteristic of past pandemics.

Mr Cordova said the first suspected case of swine flu had occurred in the southern state of Oaxaca but stressed that nobody knew "the point of origin or dissemination" of the virus.

He noted that the number of new cases reported by Mexico's largest government hospitals had declined during the past three days: from 141 on Saturday to 119 on Sunday and 110 on Monday.

Schools nationwide are to remain closed until 6 May as the country grapples with the outbreak.

In almost all swine flu cases outside Mexico, people have been only mildly ill and have made a full recovery.

Travel advice

In the US, a further 20 cases of swine flu were confirmed in New York. Cases have also been reported in Ohio, Kansas, Texas and California, bringing the total across the country to 50.

US and EU officials have urged caution for anyone considering travelling to Mexico.

Swine flu officially arrived in Europe on Monday, when tests confirmed that a young man in Spain and two people in Scotland - all of whom had recently returned from Mexico - had the virus. They were said to be recovering well.

Tests are being carried out on individuals or groups in Israel, Brazil, Guatemala, Peru, Australia, New Zealand and South Korea.

A number of countries in Asia, Latin America and Europe have begun screening airport passengers for symptoms, while Germany's biggest tour operator has suspended trips to Mexico.

Taiwan has announced it will quarantine any visitors showing symptoms of swine flu.

Several countries have banned imports of raw pork and pork products from Mexico and parts of the US, although experts say there is no evidence to link exposure to pork with infection.

Shares in airlines have fallen sharply on fears about the economic impact of the outbreak.

SWINE FLU

Swine flu is a respiratory disease thought to spread through coughing and sneezing
Symptoms mimic those of normal flu
Good hygiene like using a tissue and washing hands thoroughly can help reduce transmission

WHO PANDEMIC ALERT PHASES
Phase 1: No viruses circulating among animals causing infections in humans
Phase 2: Animal influenza virus causes infection in humans, and is considered potential pandemic threat
Phase 3: Influenza causes sporadic cases in people, but no significant human-to-human transmission
Phase 4: Verified human-to-human transmission able to cause community-level outbreaks. Significant increase in risk of a pandemic
Phase 5: Human-to-human transmission in at least two countries. Strong signal pandemic imminent
Phase 6: Virus spreads to another country in a different region. Global pandemic under way

Afbeelding
Mexico: 152 suspected deaths from swine flu - 20 confirmed cases
US: 50 confirmed cases
Canada: 6 confirmed cases
Spain: 1 confirmed case
UK - 2 confirmed cases
Countries with suspected cases: Israel, Brazil, Guatemala, Peru, Australia, New Zealand and South Korea

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Pandemie in wording?

Bericht door romo » 28 apr 2009, 11:43

Scotsman schreef:Romo,

Was het niet ten tijde van de pest, bepaalde mensen resistent hiervoor waren. Deze hadden toch de erfelijke resistentie doorgegeven aan de hun kinderen enz.??
Hierdoor zouden afstammelingen niet zo vatbaar moeten zijn voor soortgelijke ziektes??
Klopt, schijnt ook voor te komen met mensen die HIV + zijn, maar dus niet ziek worden....................

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Roman » 28 apr 2009, 14:54

New cases of the deadly swine flu virus have been confirmed as far afield as New Zealand and Israel, as the UN warns it cannot be contained.

In New Zealand, Health Minister Tony Ryall confirmed that at least three students who had travelled to Mexico were suffering from swine flu.

Israel's first patient with confirmed swine flu, a 26-year-old man who recently returned from Mexico, is said to be making a good recovery.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6213
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Opa » 28 apr 2009, 21:28

GTRene schreef: shit, ik loop ook alles mis....ben al 46 :lol: zit ik hier straks alleen nog met Freddy Mercury en Cor Zwart op DF :roflol:
:protest: Afbeelding :shakeit:

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Pandemie in wording?

Bericht door HSR » 28 apr 2009, 23:48

Als ik de media moet geloven gaan we allemaal dood. In NY city ook weer nieuwe gevallen bekend.

Hier op Hawaii is het business as usual maar ik ben wel goed op mijn hoede. Ik hoef die griep niet, namelijk. Over 2.5 weken vlieg ik terug naar NL, guess how?

Honolulu - LAX - Washington - Amsterdam. Ik zal me maar meteen aangeven bij den docteur. :D

Gebruikersavatar
Buco
Berichten: 161
Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Buco » 29 apr 2009, 01:31

Als we toch allemaal dood gaan, dan kunnen we beter nog ff onze bankrekening plunderen en wat leuk speelgoed er bij aanschaffen wat al tijden op je verlanglijstje staat, voor de time-being. Helpen we daar misschien de recessie ook de wereld mee uit :mrgreen: :wink:

Peter

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Pandemie in wording?

Bericht door Roman » 29 apr 2009, 09:18

En ja hoor kben ziek :hammer:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gisae en 263 gasten