Fotografie
- Adje ///M3
Re: Fotografie
Zondag 29-03-2009 @ Stuttgart

- Tom V
Erg fraai, mooie kleuren. Vind vooral de foto van de rode 356 erg leuk gedaan!
- Panamera
Ad echt magnifieke foto's!
1 vraagje, hoe haal je alle kleuren weg behalve rood bijvoorbeeld met photoshop?
1 vraagje, hoe haal je alle kleuren weg behalve rood bijvoorbeeld met photoshop?
- Joh@n
Ik ga binnen nu en een week een weekend Duitsland inplannen voor het Porsche Museum en Autostadt. Dit ziet er veel te mooi uit om te laten gaan :shakeit:
- Adje ///M3
Panamera schreef:Ad echt magnifieke foto's!
Thanks.
Photoshop gebruik ik niet, wel Paint Shop Pro.
Ik werk met lagen, foto op foto, en de bovenste poets/gum je weg.
-
Xave30
Impressive Ad
Duidelijk feel met de mensen op het trap in B&W , als het een 911 was uit de jaren 60 dan was het nog sfeervoller 8)

Deze heeft een bepaalde 'iets': i like
http://farm4.static.flickr.com/3476/340 ... c0.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Duidelijk feel met de mensen op het trap in B&W , als het een 911 was uit de jaren 60 dan was het nog sfeervoller 8)
Deze heeft een bepaalde 'iets': i like
http://farm4.static.flickr.com/3476/340 ... c0.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kees Bunk
Fijne platen! Complimenten 8)
-
Kees Bunk
Vandaag naar de AutoRai geweest en zojuist snel even wat foto's er uit gepikt.
Komt later misschien nog meer maar heb ik nu even geen tijd voor.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Komt later misschien nog meer maar heb ik nu even geen tijd voor.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
- Panamera
Mooie platen kees!
Hoe krijg jij in het donker zo'n scherpe driving shots, mijn sluitertijd is dan automatisch 1 seconde of meer, zelfs in handmatige stand of doe ik dan iets fout?
Hoe krijg jij in het donker zo'n scherpe driving shots, mijn sluitertijd is dan automatisch 1 seconde of meer, zelfs in handmatige stand of doe ik dan iets fout?
-
ErikS
Iso opschroeven?!;)
Kees, jij heb je ISO volgens mij soms Behoooorlijk opgeschroefd, of niet?
Ruis uit een DSLR
:banaan: 
Kees, jij heb je ISO volgens mij soms Behoooorlijk opgeschroefd, of niet?
Ruis uit een DSLR
-
Kees Bunk
Klopt, ik heb op iso 400 / 500 geschoten.
Vooral omdat het binnen is zijn er veel donkere partijen, dan zie je de ruis ook best wel.
En D90 is wat dat betreft een enorme verbetering tov de D80.
De driving-shots hebben inderdaad een relatief lange sluitertijd.
De lichtmeting flipt 'm nogal snel in die hallen, dus je zit echt constant aan te passen... Het handigste is dan om gewoon op M te schieten.
Vooral omdat het binnen is zijn er veel donkere partijen, dan zie je de ruis ook best wel.
En D90 is wat dat betreft een enorme verbetering tov de D80.
De driving-shots hebben inderdaad een relatief lange sluitertijd.
De lichtmeting flipt 'm nogal snel in die hallen, dus je zit echt constant aan te passen... Het handigste is dan om gewoon op M te schieten.
- Panamera
Wat kiekjes van de RAI van mijn kant 
1

2

1
2
- JohanH
Gave foto's Ad en Kees! En Kees, D90? Je hebt nieuw speelgoed? 
Panamera: met wat voor instelling heb je die onderste foto geschoten, hij oogt niet echt scherp
Los van achtergrond is ook het Ferrari logo wat schraal. Een statief zou daar wel helpen denk ik, beweging op de achtergrond is niet heel storend zolang het onderwerp zelf maar scherp is.
De timer is qua onderwerp/compositie/bokeh wel fraai, maar vind het klokje zelf er niet mooi uitkomen.
Panamera: met wat voor instelling heb je die onderste foto geschoten, hij oogt niet echt scherp
De timer is qua onderwerp/compositie/bokeh wel fraai, maar vind het klokje zelf er niet mooi uitkomen.
-
Kees Bunk
Tnx!JohanH schreef:Gave foto's Ad en Kees! En Kees, D90? Je hebt nieuw speelgoed?![]()
Over de D90, dat heb ik misschien wat onduidelijk neer gezet zie ik nu. Een vriend van me heeft de D90, die gebruik ik wel eens, en dan merk ik de verbetering qua prestaties
Deze foto's van de Rai zijn met m'n D80 gemaakt.
- Adje ///M3
-
Kees Bunk
De rest ook online gezet.
Ik hou het dit maal bij een linkje. Staan al erg veel foto's, en de pagina verspringt nogal bij mij tijdens het laden
www.keesbunk.nl/autorai_2009.html

Ik hou het dit maal bij een linkje. Staan al erg veel foto's, en de pagina verspringt nogal bij mij tijdens het laden
www.keesbunk.nl/autorai_2009.html
- duifjes.com
Heb zojuist bij de Mediamarkt een nieuwe EOS450D gekocht 529,= euro zit standaard lens bij. 4GB kaartje 15 euro gaat nergens meer over.
Ik ben een beginner maar wil wat meer met foto's maken gaan doen heb nu de standaard 18>55 lens.
Ik wil wat gaan fotograveren in de natuur boompjes, bloemetjes etc. maar ook mn kinderen en auto's. Wat voor goede aanvulling kwa lens hebben jullie of andere id-en waar op te letten. Ik zal nooit zo goed worden als heel veel fotografen hier want ik soms foto's en denk damnnn dan wil ik ook kunne.
Ik ben een beginner maar wil wat meer met foto's maken gaan doen heb nu de standaard 18>55 lens.
Ik wil wat gaan fotograveren in de natuur boompjes, bloemetjes etc. maar ook mn kinderen en auto's. Wat voor goede aanvulling kwa lens hebben jullie of andere id-en waar op te letten. Ik zal nooit zo goed worden als heel veel fotografen hier want ik soms foto's en denk damnnn dan wil ik ook kunne.
-
Tom
Die standaard lens is dikke prima (net als de camera), gewoon mee fotograferen duifjes! 
Je hebt meer aan een goed boek of om hier af en toe wat advies te vragen denk ik
Je hebt meer aan een goed boek of om hier af en toe wat advies te vragen denk ik
- duifjes.com
Oke, ik zat namelijk aan een groothoeklens te denken waarom weet ik eigenlijk niet, maar om inhuis mn kinderen te fotograveren en auto's
- JohanH
Je hebt al een groothoeklens Jacco (18-55
). In principe heb je daar in het begin genoeg aan... voor later kun je overwegen een telelens (55-200 bijvoorbeeld) erbij te halen of voor de binnenfotografie een lichtsterke lens te halen (35/50mm 1.8 of de een 18-50/55 2.8 ) zodat binnen foto's maken makkelijker gaat zonder flitser. Noodzakelijk is het echter niet om mooie foto's te maken, het maakt het wel makkelijker.
Tom heeft echter wel een punt, je hebt voorlopig meer dan voldoende aan de kitlens. Focus je eerst op het leren werken met de camera en kijk dan eens om je heen wat een nuttige uitbreiding is, anders blijf je nieuwe camera onderdelen kopen
Het fotografie boek van John Freeman is een aanrader, maar ook de handleiding van je camera doornemen leert je al veel.
Gezien datgene wat je met de camera wilt doen kun je overwegen een polarisatiefilter (haalt weerkaatsingen weg van bv. auto en water, maar maakt je foto iets donkerder) en een externe flitser voor foto's binnenhuis wat hoger op je prioriteitenlijstje te zetten.
Tom heeft echter wel een punt, je hebt voorlopig meer dan voldoende aan de kitlens. Focus je eerst op het leren werken met de camera en kijk dan eens om je heen wat een nuttige uitbreiding is, anders blijf je nieuwe camera onderdelen kopen
Gezien datgene wat je met de camera wilt doen kun je overwegen een polarisatiefilter (haalt weerkaatsingen weg van bv. auto en water, maar maakt je foto iets donkerder) en een externe flitser voor foto's binnenhuis wat hoger op je prioriteitenlijstje te zetten.
- duifjes.com
thnx ik ga eens wat spelen ermee en post wel ea. aan foto's
- duifjes.com
http://www.flickr.com/photos/37295426@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
mn eerste foot's graag commentaar!
mn eerste foot's graag commentaar!
- duifjes.com
http://www.flickr.com/photos/jaccoboomsma/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ErikS
Je moet uitkijken dat de foto's niet te wit uitgebeten worden,
Verder altijd wielen recht op een foto!
interieur kan ej gelijk al zien, groothoek = zo veel mooier en duidelijker. Net dat stukje wat je mist op een gewone foto!
Hmm, dat wit uitgebeten, kan er ffkes niet opkomen wat je daar aan kan doen, stom.. ben er niet helemaal bij met m'n gedachten...
Verder altijd wielen recht op een foto!
interieur kan ej gelijk al zien, groothoek = zo veel mooier en duidelijker. Net dat stukje wat je mist op een gewone foto!
Hmm, dat wit uitgebeten, kan er ffkes niet opkomen wat je daar aan kan doen, stom.. ben er niet helemaal bij met m'n gedachten...
-
Kees Bunk
Dat wit komt door de bomen icm een donkere auto. Bomen kun je eigenlijk het beste vermijden bij een auto 
Je had het over aanvullingen voor je materiaal. Je zou kunnen nadenken over een polarisatiefilter. Daar kun je veel spiegelingen mee weghalen + wat meer verzadiging in je foto brengen (vooral in de lucht)
Je had het over aanvullingen voor je materiaal. Je zou kunnen nadenken over een polarisatiefilter. Daar kun je veel spiegelingen mee weghalen + wat meer verzadiging in je foto brengen (vooral in de lucht)