Artega GT alu/carbon/kunstof & 300pk NA 3.6 VR6 DSG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Artega GT showroom "POL" februari zondag 22-02 of later

Bericht door GTRene » 16 feb 2009, 10:14

Best grappig filmpje...een vrouw test de Artega GT...ja dan moeten er wat boodschappen in kunnen, en eerlijk is eerlijk voor mij kan er genoeg in waar ik de auto ook voor gebruik....damn, zo'n Artega GT moet er echt komen zodra ik hem betalen kan. :thumbup:

http://video.msn.com/video.aspx?mkt=de- ... 8b74d5e34d" onclick="window.open(this.href);return false;

video duurt ff ivm eerst wat reclame.

ook wel mooie velgen.

Afbeelding

deze persoonlijk iets minder

Afbeelding

Luuk

Bericht door Luuk » 16 feb 2009, 12:25

Leuk filmpje René!! 8)

ADV

Bericht door ADV » 16 feb 2009, 13:29

Dat mat zwart is echt nice!!

Ik moet nog ff kijken of ik zondag meekan, mn vriedin gaat uit in amsterdam met wat vriendinnen dus ik moet op de hond passen.. maar als ze optijd terug is dan kan de hond best ff alleen :)

Ik meld me nog!

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 feb 2009, 21:42

Zondag a.s. valt wel midden in het carnavals weekend ... Zijn ze echt open René?!

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2009, 22:40

SteV6 schreef:Zondag a.s. valt wel midden in het carnavals weekend ... Zijn ze echt open René?!

Stephan
Ik weet niet of ze daar het ook houden?
Denk dat ie gewoon open is, heb btw nog steeds geen mail terug gehad :hammer: maar denk dat de "gok" te wagen is...moet dan eigenlijk nog wel men auto uitlijnen...anders to scary on high speeds...tis geen Hartge waar je je nog "veilig"en onder controle voelt bij zeg 280km/h maja eigenlijk wil ik hem eerst verlagen...en dan pas uitlijnen...dus moet ik anders als we Zondag gaan niet te hard crossen helaas :hammer:

Hoeveel kunnen er dan komende Zondag?

Luuk

Bericht door Luuk » 17 feb 2009, 00:07

Ik denk ik wel, kan wel een dagje Carnaval missen hiervoor. :wink:

Enige probleem is, is dat ik die zondag pas om 9:05 hier kan vertrekken vanuit Schijndel. :'(
Dit betekend geen tripje, tenzij ik in bijvoorbeeld Hengelo (bij een kennis van me) kan blijven slapen.

Ik ga even kijken wat ik kan regelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 23:28

Nog maar een verhaaltje dan :mrgreen:

http://www.artega.de/uploads/_dokumente ... _Wagen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Trouwens, ik kan/ga nu niet met de Saxo vanwege de 2 dingen die "stuk" zijn en eerst gemaakt moeten worden eer er weer mee te kunnen sturen :?
Misschien dan met de vriendin der auto...eerst maar eens zien wie er nog meer kunnen eventueel deze zondag.

Anders wordt het een keer op een vrije Zondag in Maart als er verder geen DF dag is :roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2009, 22:18

Weinig tot geen animo ieg :)

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2009, 22:42

Is er vast wel, maar velen hebben ook andere dingen te doen denk ik...anders wat verder in het jaar op een vrije Zondag, ga ik voor die tijd ff kijken :mrgreen:

maak wel een keer een nieuwe Pol :forum:

SteV6

Re: Artega GT + showroom visit/mini meet later?

Bericht door SteV6 » 21 feb 2009, 23:29

Ik denk dat je geen poll meer moet maken René, maar gewoon ruim van tevoren een datum prikken en posten.
(En dan ook gaan, ook al zijn we met maar 2 of 3 man)

Morgenochtend moet ik een klus klaren, ik vrees dus dat ik niet op tijd klaar ben om af te reizen :cry:

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2009, 16:04

Denk dat je gelijk hebt Stefan...maar dan ruim van te voren.

Maaaaar, vandaag ben ik toch zelf gegaan met een vriendin in haar autootje, ik dacht van...ik ga gewoon, weet ik wat me te wachten staat :df:

Route was een beetje saai daarheen, wel aardig wat snelweg maar veel 100km/u stukken.

Wat kan ik zeggen...mooie showroom met shop en eetgelegenheid en de fabriek er bij...mooi gemaakt daar.
Stonden 4 Artega GT's waarvan een kleimodel en nog een model op ware grote, en een voorserie rode en witte....

Die witte wow...mooi ding zeg :love: :love: ik was aan het kijken en over de details aan het praten, die man dacht al huh? jij verteld wat ik allemaal wilde vertellen :mrgreen:
Afijn, je mocht nergens aan zitten...en wilde eigenlijk toch graag er ff inzitten...maar die man kwam der op een gegeven moment zelf mee :thumbup: tja dat liet ik me geen 2d keer zeggen dus jas uit en in de witte...man, wat gaaf, precies wat ik hoopte echter het interieur is mooier dan op de foto's :banaan:

stuur is in hoogte en diepte te verstellen en ligt goed in de hand, stoel zit op de bodem dus veel ruimte nog over in die lage auto, en dus Maximus misschien pas je wel...

Zal zo wat slechte foto's opladen :bag:
Was trouwens makkelijk te vinden, niet via Artegastrasse 1 want die staat nog bijna nergens, maar via Lerchenweg 1 dan kom je daar met de navigatie :df:

Ow, en ik vroeg ook of we met een stel konden komen van DF als je bv vanaf 10 man komt dan kun je een rondleiding boeken door fabriek e.d. en na afloop daar eten....of gewoon met een man of 8? op een Zondag zonder afspraak daar naar toe, moet ook kunnen plek zat :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2009, 16:20

De rode stond alles van open (behalve deuren want mocht eigenlijk niemand in, althans niet zo maar for fun, en dus kon je mooi kijken bij de motor die goed verstopt zat, en de extra ruimte voor bagage voor onder de kap ala Porsche, en de ruuimte achter de stoelen voor een aardige koffer.
Wat me verder opviel dat je veel ruimte hebt in de auto, en toch e comfy feeling :thumbup:

Maar de witte met antrahziet wielen mmmm

Hier wilde ik instappen en wegrijden maja...damn wat een mooi wagentje :thumbup: mijn ding :df: (nu de centen nog :bag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 22 feb 2009, 17:59

Super hoor, wit staat hem inderdaad erg goed!

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2009, 18:20

Maximus schreef:Super hoor, wit staat hem inderdaad erg goed!
ben helemaal geen wit fan, maar al die zwarte accenten komen dn heel mooi over :thumbup: in het eggie.

Luuk

Bericht door Luuk » 22 feb 2009, 18:38

NICE Rene!! Ik ga graag 'ns mee. 8) 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2009, 18:48

Luuk schreef:NICE Rene!! Ik ga graag 'ns mee. 8) 8)
Dan krijgen we tenminste betere foto's :lol: achja, deze zijn met de MIO A501 gemaakt :mrgreen:
vond het een mooie auto...daar ga ik achteraan, (ja 2d hands later) :thumbup:
Zo'n Artega staat nu op men verlanglijstje hoop binnen 2 jaar een leuke 2d hands te bemachtigen :df:

Trouwens ze moesten grotere spiegels monteren op de productie versies van de Artega...best jammer, deze op de foto zijn al groot genoeg, maja regels regels.

Max V

Bericht door Max V » 22 feb 2009, 18:50

Belachelijk!

Dan lopen ze wel het risico dat de auto uit proportie raakt, maar daar vinden ze wel weer wat op!

Bureaucratie ook altijd :'(

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2009, 20:59

Ja belachelijk, ik zei nog tegen die man, je hebt dan wel een nog groter spiegelvlak maar dan ook een grotere plek waar je niks achter ziet, en hij van ow..ja inderdaad...maja weer zo'n nieuwe regel.
Op de model auto zaten al de nieuwe typ spiegels, en inderdaad zijn ze wat groter, best zonde...die designer baalde er ook al van.
En zeg nou zelf...ze zijn al meer dan groot genoeg! kijk maar op de witte...dat zijn dus de "te" kleine volgens wat nu moet...nah echt al behoorlijke grote!
maja, zo gaat dat, straks rijden we met vrachtwagen spiegels, zien we wat achter ons rijd maar niet meer wat voor/opzij rijd :lol: en laat dat nu de rijrichting zijn...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 feb 2009, 08:28

Zit ik op 'n subforum van die BMW Amerikanen en zie ik een draad met 't kopje "New 2012 Porsche Cayman" oid.

Dus ik click 't aan:
http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost4574782" onclick="window.open(this.href);return false;

:hammer:

:lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2009, 09:19

:lol: leuk Robin, wel grappig de commentaren :thumbup:
zoals, als dat een Porsche was kocht ik er meteen 1, of Porsche's zien er nooit zo mooi uit :roflol:
Positieve reacties dus...en na hem ook in het echt te hebben gezien en er in te hebben gezeten (only showroom) kan ik zeggen, ik wil er ook 1, heel graag :lol: :df:
Nu wachten tot ze 2d hands op de markt verschijnen, dan een jaar of 2 oud, en kope :mrgreen: en als ik nu eens een leuke prijs won in de staatsloterij, dan bestelde ik er nu 1 :beer:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2009, 10:29

Trouwens nu je het over Porsche hebt :mrgreen: kijk eens naar de titel van dit kranten artikel :lol:

http://www.artega.de/uploads/_dokumente ... en_sie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2009, 18:55

best een lekker geluidje op het eind bij de eerste video.

http://www.derwesten.de/nachrichten/aut ... etail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.derwesten.de/nachrichten/nac ... video12115" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.derwesten.de/nachrichten/nac ... video12117" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Re: Artega GT 1100kg NA 300pk 3.6 VR6 DSG

Bericht door GTRene » 03 apr 2009, 11:32

wat andere kleurtjes op de Geneva autosalon

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jun 2009, 00:45

Afbeelding

Sportwagen Artega GT: Leichtbau mit Kunststoff-Karosserie von Elastogran
18.05.2009 - Der neue Sportwagen Artega GT verfügt als weltweit erstes Serienfahrzeug über eine komplett aus Polyurethan (PUR) gefertigte Karosserie. Entwickelt wurde das luftige Chassis von der Delbrücker Sportwagenschmiede Artega in Kooperation mit der BASF-Tochtergesellschaft Elastogran.

Kotflügel, Heck-, Bug- und Seitenteile des Sportwagens bestehen aus dem kohlefaserverstärkten, mikrozellularen Polyurethan-System "Elastolit". Durch die Verwendung der im Karosseriebau bewährten RIM-Technologie (Reaction Injection Moulding) gelingt es, Bauteile mit einer ausgeprägten Eigensteifigkeit bei geringen Wandstärken zu realisieren. Bei dem RIM-Verfahren wird das zweikomponentige, flüssige, fasergefüllte und hochreaktive PUR-System innerhalb von einer Sekunde in ein geschlossenes Werkzeug injiziert. Nach 15 bis 30 Sekunden kann das fertige Bauteil entformt werden. Im Unterschied zum herkömmlichen Spritzgießverfahren sind die PUR-RIM-Werkstoffe während der Reaktion dünnflüssig und besitzen optimale Fließeigenschaften.

Der geringe thermische Ausdehnungskoeffizient des faserverstärkten Elastogran-PUR-Systems sorgt laut Elastogran für eine hohe Passgenauigkeit und eine extreme Wärmeformbeständigkeit der Bauteile. Durch die hohe Oberflächenqualität eignet sich der Leichtbau-Werkstoff für die Class A-Lackierung von sichtbaren Freiformflächen.

Für den Vortrieb des Kleinserien-Fahrzeugs sorgt ein 221 kW starker V6-Motor von VW. In Kombination mit einem Direktschaltgetriebe DSG - ebenfalls aus dem Hause des Wolfsburger Automobilherstellers - beschleunigt der Zweisitzer in 4,5 Sekunden von null auf Tempo 100 und weiter auf bis zu 270 km/h. Der Durchschnittsverbrauch nach Euro 5 liegt laut Hersteller bei 9,1 Litern Super Plus pro 100 Kilometer.

Autor(en): Caterina Schröder

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2009, 23:40

jaaa, weer wat nieuws omtrent de Artega GT en nee kan hem nog steeds niet betalen, maar wat een leuk ding...als de BPM echt weg is in 2012 wie weet :lol: maja dan zit er weer een andere belasting op :hammer:

anyway hier het artikel, helaas in Frans ofzo :hammer: wel leuke foto's heel donkerblauw?

http://www.artega.de/uploads/_dokumente ... Artega.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

en gespot :mrgreen: best breed zo

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cH8RAW5iPio&hl=nl[/youtube]

Plaats reactie