Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2009, 12:00

Ik zeg meestal 1 liter per minuut dat klopt ongeveer wel.
Christiaan van H. schreef:
Eric-328 schreef:320i is voldoende als je een goed onderstel en goede remmen hebt. Veel mensen denken dat de grootste winst te pakken is door meer vermogen. Onderstel en remmen brengen meer (icm de juiste banden).

Welke veren heb jij op de sportline 2?

GR

Eric
170 - 60 -70 aan de voorzijde
achterzijde weet ik niet meer, rondom oranje iig (weet niet of zij ook met kleuren werken)

Rij met Michelin PS2's

En de voorzijde staat op 2,2 graden negatief camber, niet al te extreem dus.
Zijn gewoon de standaard veren. 170 betekend 170mm ongespannen lengte, 60 betekend 60mm ID, en 70 betekend 70 N/mm.

Dit zijn ook de veren die ze op Sportline I gebruiken waar TUV approval op afgegeven is. Daarom zijn ze denk ik ook oranje, zijn gewoon de standaard veren voor die kits. Bijna alle kits zoals PSS9, Eibach H&R etc gebruiken deze lengte en sterkte veer op hun straatsets.

180-90 betekend 180mm lang 90 N/mm.

Die zijn waarschijnlijk gewoon wit omdat je custom veren hebt die bij een andere firma ingekocht zijn. Van die standaard dingen verkopen ze er duizenden dus dan is het wel de moeite om ze oranje te maken, maar bij een one off op maat waarschijnlijk niet. Daarom laten ze ze gewoon in die kleur waarschijnlijk.

Jouwe zijn waarschijnlijk iets langer omdat ze geen 170 lang konden krijgen van dat merk oid. Vaak zitten er stappen in en misschien stond 170 daar niet tussen. Eibach heeft volgens mij bijvoorbeeld ook geen 170 in het ERS programma maar ze zitten er wel op, gewoon kleine serie productie van die sets dus denk ik.


Vind jouw auto nog vrij hoog staan trouwens Eric, maar zal wel door die 65 hoge slicks komen denk ik :hmmm:
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 12 mar 2009, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tristan » 12 mar 2009, 12:01

Mijn 325i had met 4 uurtjes rijden ook 2 tanks leeggereden. :)

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 12 mar 2009, 14:03

Hij staat inderdaad nog vrij hoog. De 65´ers slicks zijn daar voornamelijk debet aan. Gaat nog wel wat omlaag. Bas gaat de wielkasten uitkloppen zodat hij lager kan. Veel lager kan echter niet met het M3 gt zwaard.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Macboy » 12 mar 2009, 14:46

Leuke foto's Eric !!!

Maar wat is een M3 GT zwaard eigenlijk ???

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tom van H. » 12 mar 2009, 14:49

Macboy schreef:Leuke foto's Eric !!!

Maar wat is een M3 GT zwaard eigenlijk ???
Zo'n splitter (onder de voorbumper) van een m3 gt (zoals ook op mijn m3 zit).
Random plaatje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tom V » 02 apr 2009, 23:08

Zag je auto zojuist staan bij Bas, nette auto is het. Vraag me wel af wat je beweegredenen zijn voor 18" t.o.v. 17".

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 03 apr 2009, 07:28

Tom V schreef:Zag je auto zojuist staan bij Bas, nette auto is het. Vraag me wel af wat je beweegredenen zijn voor 18" t.o.v. 17".
Neem aan dat je de slicks bedoelt?
Ik kon aan een leuk setje 18" Michelin (S8B Eurocup - Megane Silhouete) komen. Daarna de velgen gekocht. Gewoon om te kijken hoe het rijden op slicks bevalt. Achteraf stap ik waarschijnlijk over op 17". Overbrenging met de hoge 18" wordt stukje langer.

Waren de wielkasten al uitgeklopt toen jij er was?

gr

eric

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tom V » 03 apr 2009, 10:12

Ik bedoelde de slicks inderdaad. Maar het kloppen heb ik niet gezien, auto stond erg hoog. Volgens mij waren ze bezig met rubbers etc.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tommy » 03 apr 2009, 11:21

Geloof dat je schermen nog aangepast worden. Denk dat bas nog wel even contact met je opneemt over enkele veiligere modificaties(tav gordels/diff cover) . Gisteren even met Bas onder je auto gestaan toen Tom er ook was.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 03 apr 2009, 12:24

Gordels moeten inderdaad wat beter bevestigd gaan worden. Heb ik Bas ook gevraagd. Stoelbevestiging verdient ook niet de schoonheidsprijs. De diffcovers zijn rotdingen. Komt een nieuwe achterplaat in.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2009, 12:39

Volgens mij zijn er ook achterplaten te krijgen met extra koelribben? Misschien meteen zo 1 nemen?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tommy » 03 apr 2009, 12:59

Je kan idd een diff cover van een Alpina B3 pakken. Die hebben die extra koelribben idd ook.
PS, die zwarte BBS RC's staan wel lekker :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2009, 13:08

Volgens mij komen die ook weer van een andere casing af, Z3M oid heeft die deksels ook volgens mij. Maar ik weet niet of dat zo op een E36 past (aangezien de Z3 een E30 diff hebben)

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Tom V » 03 apr 2009, 13:37

Z3M cover zal niet passen. Heb het zelf @ grote behuizing e30 diff zitten en dat is weer een andere maat.

Gebruikersavatar
vwk
Berichten: 450
Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door vwk » 15 apr 2009, 02:07

Beetje late reactie, druk gehad, maar kende deze nog:

Afbeelding
Rogue Engineering Finned Diff Cover

Voor 459 dollar valt het nog best mee! De inhoud van olie verdubbelt, wat samen met de vinnen natuurlijk goed is voor je koeling :thumbup:

Ze worden ook door Diff Online gebruikt.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 15 apr 2009, 06:57

Mooie cover Vincent. Moet me hier nog in gaan verdiepen. Bas had nog een achterplaat liggen die we erop gezet hebben. UIteraard is een deksle met extra koelvinnen een stuk beter.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 21 mei 2009, 08:38

Nog enkele pics van Circuitdag op Zolder en de Ring.

Een nat Zolder is niet mijn favoriet heb ik gemerkt. (Zeker niet op straatbanden :? )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Macboy » 03 jun 2009, 17:29

:thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Petrolhead Tom » 03 jun 2009, 18:43

Gave foto's!

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door JurT » 24 sep 2009, 00:34

Eric, gave auto heb je! Heb je nog veranderingen gedaan?

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 24 sep 2009, 07:16

Sinds wanneer bedoel je?

Heb de laatste 3 maanden niet veel meer aan de auto gedaan. Ben met een groot verbouwingsproject bezig en dat slokt al mijn tijd op.
Doel voor volgend jaar wordt het lichter maken van de auto dmv lichtere carrosseriedelen. Daarnaast wellicht een aanpassing van mijn uitlaatsysteem (klep) zodat ik niet steeds voor Zandvoort en Zolder mijn tussenpijp hoef te vervangen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Bert ///M3 » 24 sep 2009, 07:29

Anders kan je er beter een standaard M3 einddemper op zetten, dan heb je nergens gezeik met geluid enz. Klinkt van buiten wat minder maar je hebt ook meteen minder zorgen :)

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 03 jan 2011, 13:21

ff Korte update.

Heb een middendemper gemonteerd maar bracht nog niet het gewenste aantal db :mrgreen:


Verder stap ik voor straat en de ring over op R888.
Brembo remsysteem met CL RC5+ blokken
M3 Stabi's
Alle delen vervangen door powerflex
Ga plaatwerk vervangen door lichtere delen.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door yorick » 03 jan 2011, 20:48

Klinkt vrij luid! Wel gaaf, heel anders als de mijne. Even liften Brünnchen uit om de bocht te halen :thumbup:

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Eric´s 328i circuitauto

Bericht door Eric-328 » 04 jan 2011, 20:18

yorick schreef:Klinkt vrij luid! Wel gaaf, heel anders als de mijne. Even liften Brünnchen uit om de bocht te halen :thumbup:
Liften was niet voor de bocht maar de motorrijder die voor mij reed :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enrico, Martijn_bmw en 5 gasten