
Even voorstellen: Vincent, aka vwk.
Voor een aantal vrienden/bekenden/racegenoten/klanten van Bas geen onbekende, te zien aan de namen die ik hier voorbij zie komen

Personalia: 25 jaar oud, wonend in Oss. Tot voorkort accountmanager bij een IT bedrijf maar contract werd niet verlengd. Sinds kort taxi- / privéchauffeur en heb mijn eigen IT-onderneming.
Kom met regelmaat over de vloer bij Bas Roos, help er ook wel eens mee aan zijn eigen racers en met halen van onderdelen etc.
Vrienden- en kennissenkring kent ook een grote schare aan straat en race BMW's, waaronder E34 M5 (3.6 en 3.8 ), E36 M3 Compact, en de onvermijdelijke schare aan E30/E36 325i's.
Nu het boeiende stuk

Sinds 12-2005 in het bezit van een E36 328i Coupé Executive. De auto is bekend van o.m. Kees Elberse en een zekere David die nou in een S2000 rijdt (volgens mij).
Voor zover bekend ben ik de 4e eigenaar. Toen ik de auto kocht stond ie rond de 195K, inmiddels staat 'ie op de 330K..

De auto heeft inmiddels de volgende setup:
E36 328i
Uiterlijk:
Madeira schwarz
Compleet M3 op de achterbumper na
Breyton achterbumper
Hartge (origineel) M3 GT look-a-like
M3 3.2 velgen (de veelspaaks)
Schuif-/kanteldak
Leren M3 interieur, op de stoelen na, die zijn van een compact.
Zwarte hemel
M3 tellerklok, M3 pook.
18-knops OBC (omgebouwd)
Innerlijk/techniek:
2.8 M52 single vanos
M50 inlaat (bolt-on van een E34 525i, niks gezaag gelijm enz.)
Volledig M3 uitlaatsysteem, van spaghettispruitstuk tot einddemper
Meyle heavy duty draagarmen, sterkere variant met metalen fusee i.p.v. rubber
E30 M3 rubbers
AST Sportline
E46 330i voorremmen (325mm*25mm i.p.v. 286*23mm)
3.15 25% sperdifferentieel
Mevrouw heeft volgens de bank van Erik Botman 226PK en 300Nm.
Auto is een daily driver, heeft vaak het circuit gezien (Nurburgring vooral, ook Zandvoort).
Dankzij de fijne buurt is de auto optisch niet meer wat hij geweest is, of wat ik zou willen.
Om een idee te krijgen van de fijne gemeenschap in Oss waar ik woon, noem ik, in willekeurige volgorde:
9x spijkers in de banden
rechterspatscherm parkeerschade
kras over de hele linkerkant (knipperlicht tot achterlicht)
koevoet tussen de deur
koevoet tussen de raamstijl
kras over de rechterkant (spiegel tot achterlicht)
deuk in de rechterdeur
deuk in de rechterdeur
deuk in het rechterscherm
spiegelglas links gejat
M-strips gejat (rondom)
And last but not least:
De enige echte eigen schade die er nog op zit: na een hele dag niederrhein jezelf op de allerlaatste 10 minuten met de linkerkant in de bandenstapel parkeren

Gevolg: deur bekrast, kleine deuk.
Alles is netjes vergoed, op de eigen schade na dan. Er zit nu nog wat schade aan de auto waardoor die optisch niet meer strak is.
Gezien het feit dat mijn auto 5x de spuiter heeft gezien in 3 jaar en 5 maanden heb ik besloten om het volgende te doen:
a) verhuizen
b) een goedkoop hok voor daily vervoer aan te schaffen
c) deze te stallen en er een semi race/ - straat auto van te maken.
Ze gaat dus nog 1, aller-, allerlaatste keer opgeknapt worden. Na 140.000km mishandeling is het ergste wat stuk is gegaan..... de waterpomp. Teven is er 1x een diff vastgelopen @ 160km/u (:bag: ) maar dat was een fout van de leverancier (niet Bas, overigens!). Het pignonlager was niet goed gemonteerd.
Emotionele waarde is groot, auto krijgt netjes onderhoud.
Ik ken iemand die erg goed is met polyester e.d. Idee is om hem optisch a la AC3S te maken, dus qua bredere schermen voor en achter.
Het is (zeker voor de beleving, maar als je grassprietjes of wegstrepen gaat tellen net zo goed

Errug netjes, al zeg ik het zelf!
Wat afbeeldingen:
Meest recente:
Oude velgen:
Overigens incl. gesneuveld knipperlichtlipje (wie kent het niet met een E36?).
De velgen zijn inmiddels zo:
Voor zover mijn nachtelijk "epistel"

Alvast aangenaam!
Grt,
Vincent (vwk)