Drift Setup ??
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
Wat ik nooit zo snap.. dat strippen, kuipjes enz enz. Als ik een auto voor circuit/tijd/lijnenrijden zou opbouwen dan wel, maar bij driften boeit het toch niet zo? Oke, kuipjes zit je net wat strakker in dan af-fabriek sportstoelen, maar compleet strippen is in mijn ogen niet meteen nodig, het gaat niet om seconden... als je maar een beetje vermogen in de auto hebt.
Bandenkeuze is natuurlijk belangrijk, T1R of iets dergelijks voor, en achter is het afhankelijk of je een sper hebt of niet. Zonder sper liefst met lage grip banden (wanli/roadhogg/linglong) waar niet te veel profiel op zit. Open diff met 5mm of meer krijg ik altijd last van binnenste wielspin, bij 2/3/4mm gaat ie veel makkelijker over 2 wielen (regen/nat setup heb ik het dan over).
Doorgelast diff heb ik gereden op verschillende E30's. Bij mijn eigen 320i had ik last van speling op de steekassen, werd ook meteen erger, klapperde als een gek. Bij de E30 die ik een paar keer van Vlasblom heb gereden was dat niet het probleem. Wat ik wel lastig vond is het initieele onderstuur, 2 wielen achter willen natuurlijk rechtdoor, dus vloeiend insturen bij het begin van een drift was er niet bij, je moest de auto er echt in trappen (koppeling) of gooien (flick).
Zou lekker 400 euro investeren in een E36 M3 3.0 sperdifferentieel met standaard 25%... wat daar nog van over is, het is altijd meer dan niks. Nieuwe olie erin en eerst eens kijken wat er nog van de sperplaten over is.
Bandenspanning ga ik met Sjef en Dennis mee, iets harder dan waar je normaal mee rijdt, meestal niet hoger dan 3,0bar koud.
Maargoed... ik heb al ruim 2 jaar geen BMW meer op mn naam staan dus misschien lul ik te makkelijk vanaf de kant...
Bandenkeuze is natuurlijk belangrijk, T1R of iets dergelijks voor, en achter is het afhankelijk of je een sper hebt of niet. Zonder sper liefst met lage grip banden (wanli/roadhogg/linglong) waar niet te veel profiel op zit. Open diff met 5mm of meer krijg ik altijd last van binnenste wielspin, bij 2/3/4mm gaat ie veel makkelijker over 2 wielen (regen/nat setup heb ik het dan over).
Doorgelast diff heb ik gereden op verschillende E30's. Bij mijn eigen 320i had ik last van speling op de steekassen, werd ook meteen erger, klapperde als een gek. Bij de E30 die ik een paar keer van Vlasblom heb gereden was dat niet het probleem. Wat ik wel lastig vond is het initieele onderstuur, 2 wielen achter willen natuurlijk rechtdoor, dus vloeiend insturen bij het begin van een drift was er niet bij, je moest de auto er echt in trappen (koppeling) of gooien (flick).
Zou lekker 400 euro investeren in een E36 M3 3.0 sperdifferentieel met standaard 25%... wat daar nog van over is, het is altijd meer dan niks. Nieuwe olie erin en eerst eens kijken wat er nog van de sperplaten over is.
Bandenspanning ga ik met Sjef en Dennis mee, iets harder dan waar je normaal mee rijdt, meestal niet hoger dan 3,0bar koud.
Maargoed... ik heb al ruim 2 jaar geen BMW meer op mn naam staan dus misschien lul ik te makkelijk vanaf de kant...
- Anton
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49
Re: Drift Setup ??
Het is dus een 40% gereviseerd sperdiff geworden, waar we de DF Driftdag III mee hebben gespeeld. :banaan:
Behaalde resultaten door Remmo bieden geen garantie voor de toekomst......
Behaalde resultaten door Remmo bieden geen garantie voor de toekomst......
Laatst gewijzigd door Anton op 02 mar 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
Anton,
Heb je toevallig meer info over het diff?
3,15 eindoverbrenging, of langer of korter?
2 of 4 sperplaten?
30, 45 of 60 graden ramps?
Heb je toevallig meer info over het diff?
3,15 eindoverbrenging, of langer of korter?
2 of 4 sperplaten?
30, 45 of 60 graden ramps?
- Anton
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49
Re: Drift Setup ??
Ik heb aan Hein Koopman begrepen dat het toch een 3.15 was, maar toen we terugreden na de driftdag
heeft Sikke (Turbofries) em even op zijn staart getrapt, en toen viel op dat ie bij 205 km/u in de toerenbegrenzer ging. Hij trekt wel als een beest, maar met deze beperkte top wel verklaarbaar.\
Dus je kunt Hein ff bellen of anders spreek ik hem volgende week wel in Leeuwarden op de race Expo.
heeft Sikke (Turbofries) em even op zijn staart getrapt, en toen viel op dat ie bij 205 km/u in de toerenbegrenzer ging. Hij trekt wel als een beest, maar met deze beperkte top wel verklaarbaar.\
Dus je kunt Hein ff bellen of anders spreek ik hem volgende week wel in Leeuwarden op de race Expo.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
Ehhh.. 205 is wel erg mager als het een 3,15 overbrenging is... Heb je m verteld dat ie m tijdens het op de staart trappen ook door naar 5 mocht zetten?
- Anton
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49
Re: Drift Setup ??
Hahahahaaaaaa, niet eens op gelet!
We zaten beide met een grijns op onze smoelen na het driften!
We zaten beide met een grijns op onze smoelen na het driften!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Dat is het belangrijkste!
- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Vind ik ook maar ff terug komend op de verhouding volgens mij was het toch 3.74 of 3.79. De 325 trekt echt als een malloot en die top is daarmee te verklaren. Was btw wel in de 5 als dat in de 4 was dan hadden we echt een m3 blok erin zitten
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Drift Setup ??
x3Sven VS schreef:hugo schreef:Met een open diff leer je echt veel harder pushen en ook op hogere snelheden. Een vast gelast diff maakt het driften makkelijker en beperkt de wagen in zijn functie. Daarnaast heb ik altijd de indruk dat het behoorlijk zwaar is voor andere componenten. Op Zolder wel eens zo'n wagen horen driften en bij het maken van een krap bochtje, niet driftend, hoorde je de cardan gewoon tegen de tunnelbak slaan. Dit vertelde de Sperren man uit Oost Vlaanderen mij ook.
Wat ik zou doen? Eerst rijden met open diff, het is wat moeilijker maar je leert er veel van. Ondertussen sparen voor een gereviseerd sperdiff of een sperdiff laten reviseren. Kost wat, heb je ook wat.
X2
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Was toch een hele verademing toen er een kuipje in de E34 stond, dat standaard brood waarbij je tegen de armleuning moet hangen om nog enigszins aan je eigen kant te blijven zitten wordt het niet beter van..Knot schreef:Wat ik nooit zo snap.. dat strippen, kuipjes enz enz. Als ik een auto voor circuit/tijd/lijnenrijden zou opbouwen dan wel, maar bij driften boeit het toch niet zo? Oke, kuipjes zit je net wat strakker in dan af-fabriek sportstoelen, maar compleet strippen is in mijn ogen niet meteen nodig, het gaat niet om seconden... als je maar een beetje vermogen in de auto hebt.
Strippen is inderdaad niet direct nodig, maar merkte wel dat ik op een droog Zandvoort vermogen te kort kom, en als dan de achterkant zo ligt mogelijk is zal dat best wel helpen...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
Zit wel beter natuurlijk, maar ik heb bijvoorbeeld op de Papenburg driftdagen (op nat) nooit last gehad met de standaard E36 M3, ook andere auto's die ik daar gereden heb niet persé behoefte gehad aan kuipjes (van standaard E30 325i tot Pontiac GTO)... Op droog zal het een ander verhaal zijn natuurlijk, veel meer krachten.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Inderdaad in een E36 M3 ook geen last van, hangt gewoon af van de zijdelingse steun... Maar dan alsnog zit er maar een 3 punts gordel in.
Op de RDW / Midland baan niet zo erg, maar als het harder gaat en er gaat iets fout ben ik toch wel blij met een 5 punts gordel.
Op de RDW / Midland baan niet zo erg, maar als het harder gaat en er gaat iets fout ben ik toch wel blij met een 5 punts gordel.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
Gordels heb je helemaal gelijk in, veiligheid boven alles. Als er dikke grintbakken liggen kan je nog wel uit met een 3punts maar een vangrailtje pakken zit ik ook liever strakker vast!
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Grindbak en dwars erin, is ook niet aan te raden trouwens
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
In de loop der jaren heb ik me onder andere ook bezig gehouden met crash control... als je dan toch gaat, dan zo gecontroleerd mogelijk, kom ik meestal nog goed mee weg
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Ja das inderdaad ook nog een hele kunst, als het dan toch fout gaat, probeer dan de schade te beperken. Maar valt helaas niet altijd mee...
(ff afkloppen) afgelopen seizoen niet 1 keer door eigen schuld de grindbak in gegaan of vangrail.., mja niet te hard roepen
(ff afkloppen) afgelopen seizoen niet 1 keer door eigen schuld de grindbak in gegaan of vangrail.., mja niet te hard roepen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Drift Setup ??
Zijn zat kunstjes voor natuurlijk... als je over de drifthoek heen bent en er is nog ruimte gewoon 360 maken en op het asfalt blijven. Maak je 8 tankslappers en je weet dat je eraf gaat, kies dan (als je de rest tegemoet wilt komen de buitenbocht) (als je de auto wilt sparen de binnenbocht omdat daar vaak een mindere gemaakte greppel ligt)...
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 23:05
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Drift Setup ??
Ben wel benieuwd naar die zgn. topmounts van BMW. Maakt dat de auto voor normaal of circuitgebruik ook wat onrustig, of valt dat mee?
-
- Berichten: 51421
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Drift Setup ??
LOL:)
- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: Drift Setup ??
Robin schreef:LOL:)
Zo, die gaat geen kant meer op!
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Drift Setup ??
Dat valt héééééél goed meeJelmer schreef:Ben wel benieuwd naar die zgn. topmounts van BMW. Maakt dat de auto voor normaal of circuitgebruik ook wat onrustig, of valt dat mee?
Ik merk daar op de openbare weg niets van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten