
http://www.lotuscars.se/type116/rbf/wheels.php" onclick="window.open(this.href);return false;
bv een Speedster met lotus exige wheels, staan hem goed

Heb je 'm al eens in het echt gezien René? Straks als het wat mooier weer is maar eens afspreken misschien?!GTRene schreef:leuk he, its an honer
mooi ding van jou die speedster
![]()
The Vauxhall VX220 is one of the forbidden fruits of the GM product portfolio we covet ferociously, and this heavily modified, 4.2-liter supercharged V8-equipped version dubbed the Caral V8XS makes it all the more painful. At 450 HP, the Jaguar-sourced motor certainly would light a fire under the slinky two-seater, but the powertrain isn't the only place upgrades happen. The entire interior gets restyled with some darn nice-looking leather and a new gauge cluster with built-in lap timer. And, of course, who could pass on dropping a widebody kit on a car with those kind of upgrades? Certainly not Caral. Get your full V8XS briefing below the jump.
Caral V8XS Is Mighty Tempting
Caral Automotive is pleased to announce the launch of the Caral V8XS, a high performance sportscar featuring a bonded aluminium chassis, lightweight composite bodywork and powered by a 450bhp 4.2l V8 supercharged engine developed by Jaguar Cars.
This is not a new pretender to the "supercar club" world, although its specification might earn it a place there, but a highly specialised and exclusive conversion for the award winning GM Opel Speedster / Vauxhall VX220 model.
A comprehensive kit of parts is available, allowing owners the option of building their own sports GT car, with a staggering 475bhp/tonne power to weight ratio and race car inspired handling from its Lotus designed aluminium chassis and classic longitudinal mid-mounted V8 supercharged engine and 6 speed close ratio transaxle.
The rest of the car is upgraded to cope with the increased power with new lightweight GT style composite bodywork, redesigned double wishbone suspension, CNC machined aluminium uprights, 4 piston calipers and 18” wheels and tyres. In essence only the doors and windscreen are retained from the standard Speedster / VX220.
With a wheelbase that is longer than a Porsche 911, Lotus Esprit or Ford GT40 and a host of redeveloped components the V8XS is best defined as a bespoke V8 sportscar which uses an aluminium chassis from the VX220, rather than a VX220 with a bigger engine.
A completely new interior has also been designed for the car, helping to distance it from its smaller brothers, featuring all leather trim in a choice of colours, and a bespoke Caral designed instrument panel, with in built data logging capability. The car is available in RHD or LHD configuration and can be built by Caral Automotive using a brand new chassis.
Engines and gearboxes are supplied by Caral Automotive as brand new items direct from their respective manufacturers.
With prices of standard VX220’s now well below £10,000 the finished cars represent excellent value for money, given the outstanding performance from the 450bhp engines and the lightweight 950kg kerb weight.
Parkeer garage ? Ik denk dat ik dan met de bodem halverwege blijf hangen en een wip-wap word.allen schreef:Alleen is er voor de Speedster nog helemaal geen lhd conversie beschikbaar voor zover ik het weet. En zelf zie ik me gewoon absoluut niet met een rhd auto een parkeergarage inrijden. In Schotland ontdekt hoe bloedirritant het is als je een auto wilt inhalen terwijl je stuur aan de verkeerde kant zit. Nu kun je daar nog wel een keer langs de binnenbochten verder het dal in kijken, maar dat gaat hier in Nederland niet. Zit je achter een vrachtwagen wordt je geduld toch aardig op de proef gesteld.
Ook wel heel dom gemaakt vind ik...zo'n scherpe ingang...das vragen om, en kijk dat blauwe doek waar op staat, 3 uur parkeren voor 1 euro...ja en 100,-euro schade van raken bodemStefan R schreef:Bovenstaande parkeergarage ben ik ooit een keer met de EVO VI geweest, de bodem daarvan werd reeds al geraakt![]()
Met de Speedster heb ik het toen maar niet geprobeerd
Wat maakt het uit, als je ze mooi vind doe je niet moeilijk en zet je die wielen eronder, simpel toch?allen schreef:Op een Lotus wel, maar op een Opel?!![]()
Net als die wielen eigenlijk. Vind ze erg mooi, maar zou ze nooit onder m'n Opeltje willen hebben. Net alsof die figuur een minderwaardigheidscomplex heeft nu.
Persoonlijk zou ik ook de emblemen in de wielen veranderen voor of een blitz of gewoon het merk van de velg...allen schreef:Tja, of je vreemd zou opkijken als iemand de velgen en de badges van een F430 op een 911 GT3 zet... Ieder z'n df, dat is dan wel weer zo.
Zo gemakkelijk is dat niet, want een Opel Speedster heeft een 5x110 steek en een Lotus Elise/Exige een 4x100 of 4x110 (Lotusboys help me even!). Dus om die velgen te kunnen gebruiken zal je zowel je hub als je remschijven moeten vervangen. Al met al wordt het dan een wat prijziger geintje ...GTRene schreef:Wat maakt het uit, als je ze mooi vind doe je niet moeilijk en zet je die wielen eronder, simpel toch?![]()
Je kan er voor kiezen om ze voor de sier te plaatsen. Of je zaagt ook je spatscherm open. Risico is dan heel groot dat je regelmatig aan een nieuwe ruit zit, want er komt nogal wat rotzooi omhoog door die ontluchting van je wielkast. Ook steentjes dus.GTRene schreef:Trouwens ik zie meerdere Speedsters met die mooie? spatbord ventilatie bovenin...staat stoer, en minder druk opbouw onder de kap, echter hoe doen ze dat met het kunstof zwarte binnenscherm? als die heel blijft zitten zal het niet veel nut hebben toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten