335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 13:50

[img:800:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 652551.jpg[/img]

Zoek de 3 verschillen :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2006, 14:22

Hielke

Bericht door Hielke » 26 sep 2006, 14:26

Heb net die posts op dat Amerikaanse E90 forum doorgelezen en kan niet anders zeggen dan dat die lui zo verschrikkelijk oerdom zijn dat het pure entertainment is geworden :lol:

Is er één, MrSilver of zo, die nog wat wijze opmerkingen maakte betreffende het uitzoeken van de bron van het gerucht dat 9 stuks 335i gelijktijdig hun diensten staakten als gevolg van oververhitting van de motor. Blijkt nu dat het om slechts 1 auto zou gaan volgens de eigenaar van deze 9 stuks BMW, iemand die een soort trackdays event runt. Komt daarna MrSilver nog even met een statement dat hij zijn 335i ook even, IN DE STAD, een half uur boven de 5000 rpm heeft gehouden, en geen problemen met de olietemperatuur heeft ondervonden.

Ze zijn inmiddels nog geen steek verder want het lijkt wel of alle neutrale bronnen (de eigenaar van de 9 BMW's heeft een soort contract met BMW USA) die er ook bij geweest zijn van de aardbodem zijn verdwenen. Intussen roepen de helft van de E90 bezoekers wel dat ze overwegen maar snel een hele grote oliekoeler te moeten gaan monteren.

Yanks en snelle auto's :roll: Ze proppen vast een fout goedje in de hamburgers daar :D

Andre

Bericht door Andre » 26 sep 2006, 15:19

LOL@rico

Ik zie geen verschil:)

humor

Robin zegt.

er is maar 1 aangedikt voorval bekend van dat Audi forum en in die E90post draad staan verscheidene figuren die ook al hebben geramd en gejakkerd en trackdays gedaan en die hadden nergens last van!
Maar daar wordt overheen gelezen door sommigen... nou, niet door mij.

Dat rammen op trackdays van die amerikanen heb ik niet zo hoog. Die maken zich meer druk om de ice rims opties en de spoiler pakketten

RVV

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 15:31

Zou ik het overleven als ik deze foto post op het e90 forum :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 26 sep 2006, 15:39

Rico v Velzen schreef:Zou ik het overleven als ik deze foto post op het e90 forum :mrgreen:
Snappen ze toch niet. :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 15:52

er zijn daar een paar die 'm snappen en die praten over Elises en Exiges en Titanics maar die zijn, met mij, op de vingers van 1 hand te tellen :D

Rebel

Bericht door Rebel » 26 sep 2006, 20:57

In de Auto Motor Sport staat deze maand een zeer uitgebreide test van de 335i, van wel 15 pagina's.

Heb er ff ingebladerd. Zag wel dat hij op de Nordschleife in de verste verte niet kon tippen aan de tijd van de vorige M3.

Tevens zag ik er vanavond 2 rijden in Aachen (D) en een in de parking staan.
Moet nogmaals bekennen dat hij steeds mooier en mooier is.
Hij is voor mij een maand of 3 te laat geintroduceerd denk ik 8)
Nee serieus, in dagelijks verkeer is ie nog mooier dan in de showroom.

Rico een sedan is niet dikker, en ook niet fraaier. De achterlichten zijn vreselijk. Wat dat betreft heeft BMW geluisterd naar de kritiek en eieren voor hun geld gekozen. De BMW 325i in de parking was lichtgrijs en ik vond de lak om te huilen.
Hoe strak het bij Audi uitziet, zo hobbelig lijkt het op deze bmw.
Deed sterk denken aan de lak van de eerste 205'jes.

Welke knurft heeft dat bedacht en welke druiloor heeft de controle erover dat deze auto's door de inspectie komen?
En hoeveel auto's moete ze verneuken eer ze erachter komen dat mensen dit niet accepteren?

Nu nog alleen de lakkwaliteit onder controle krijgen.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 sep 2006, 21:09

Ik denk dat dit een "tegenstander" wordt van de 3-coupe....

http://www.fourtitude.com/news/publish/ ... 2567.shtml

RVV

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 21:15

Met dikker bedoel ik natuurlijk meer een mannenauto. beide vind ik mooi maar net als robin zou ik ook de sedan kiezen. met die lak blijft vreemd. verder natuurlijk onzin dat deze auto er 3 maanden eerder moest wezen. je had gisteren gewoon die TT moeten cancelen. Rob durf te leven ;-)

Tom

Bericht door Tom » 26 sep 2006, 21:19

Rebel schreef:Ik denk dat dit een "tegenstander" wordt van de 3-coupe....

http://www.fourtitude.com/news/publish/ ... 2567.shtml
Zeker met een VW Golf onderstel? :lol:

Robin

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 21:48

Ach, een 8min 22 tov een 8min 26 is in de formule 1 een eeuwigheid Rob, op de 21km lange Nordschleife scheelt weinig(zelfde tijd als de EVO 9 dacht ik)

Rebel

Bericht door Rebel » 26 sep 2006, 21:54

Rico straks krijg je met kees aan de haak, je dwaalt af 8)

Maar ik heb nog eens serieus gekeken, want ik zie Hielke bedragen noemen en vergelijkingen trekken.
Kale TiTy is zo gek duur nog niet tov een Golf, en wat dan nog meer leverd als een Golf zowel aan prestaties als aan opties.
Ik wilde een DSG-bak en Audi Magnetic Ride, en nog een paar andere dingen die ik nooit eerder had, en wilde proberen.
Rr zitten misschien maar voor een paar euro aan kraaltjes en kettingkjes aan , de rest is gewoon hetzelfde als wat je op een 3-coupe kunt krijgen en zwaar (veel zwaarder) voor moet dokken.

Maar tis vrij easy om een kale BMW te vergelijken met een andere auto die wel bepaalde opties heeft. Als je eenmaal met Xenons hebt gereden wil je nooit meer zonder, om maar ff een dwarsstraat te noemen.
Tuurlijk kun je een auto alleen kopen om ermee dwars te gaan in iedere bocht, of een onderstel lik-duim lik-vinger, maar in de file of eens af en toe eens naar vrienden of uiteten, of naar een parking..........zoals Rico vaker doet blijkbaar......heb je dit onderstel ook niet echt nodig.
Ik ben blij met het geboden onderstel van Audi, Normaal/sportief regelbaar.

Kortom, we hebben nu weer een hoop gelazer, omdat jij.....Rico....weer die twee letters gebruikte in dit draadje, die we niet meer zouden zeggen... 8)

on-topic...

Jawel ik blijf bij mijn standpunt, ik vind de coupe veruit de mooiste BMW van het hele programma dat BMW op dit moment te bieden heeft.
Zelfs de 5-seri, die qua ontwerp ik het mooiste vond wat BMW te bieden heeft aan modellen verliest het bij de 3-coupe.
Prijs van de 325 vind ik concurerend, en ik weet zeker dat deze verkooprecords doet verbreken tov het vorige model.

En zo heel stil, durf ik ook te beweren dat de M3 c/q CSL mocht die er weer van komen, nog fraaier zullen zijn.
BMW heeft het tekenpotlood weer goed om.....
Nu hopen dat ze de 1-serie snel doen uitgummen binnen een aantal jaren en met iets fraaiers komen.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 sep 2006, 21:57

Robin, rond de 8.20 gaat het in die catogorie auto's ook niet meer met tientallen seconden.
En ik ga er ff vanuit, dat onder de nieuwe coupe de laatste technologie ligt op onderstel-gebied.
Want normaliter is het toch zo dat een nieuwe model een "verbeterde' versie is van het vorige model"
Of is dit bij BMW anders.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 sep 2006, 22:01

Juist Rebel.................kom maar op met die nieuwe M3..................of M2............................

Robin

Bericht door Robin » 26 sep 2006, 23:00

Rebel schreef:Robin, rond de 8.20 gaat het in die catogorie auto's ook niet meer met tientallen seconden.
En ik ga er ff vanuit, dat onder de nieuwe coupe de laatste technologie ligt op onderstel-gebied.
Want normaliter is het toch zo dat een nieuwe model een "verbeterde' versie is van het vorige model"
Of is dit bij BMW anders.
Ik snap je ff niet Rob. De 335i stond op 17" RFTs, + 37pk minder + zwaarder dan de E46 M3. Dan is volgens Sportauto 4 sec trager erg goed voor een non M auto(da's bijv 8 sec sneller dan een 130i en 5 sec sneller dan de Z4 3.0i)

RVV

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 23:19

E46 M3 leunt onderstel technisch deels op de E36 M3, die al sinds '92 op de markt is. de E90/92/87 is 2004 onderstel techniek. compleet nieuwe generatie. dat is wat Rob denk ik bedoelt. 1 dingetje over de ring. die was in 2000 anders dan in 2006. ringkenners zullen dit beamen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 sep 2006, 12:32

Rico v Velzen schreef:E46 M3 leunt onderstel technisch deels op de E36 M3, die al sinds '92 op de markt is. de E90/92/87 is 2004 onderstel techniek. compleet nieuwe generatie. dat is wat Rob denk ik bedoelt. 1 dingetje over de ring. die was in 2000 anders dan in 2006. ringkenners zullen dit beamen.
Oud wil niet zeggen slechter.............................definieer verbetering en kwantificeer het ook nog eens, bv als je de E46 en een E90/92 met elkaar vergelijkt.............................................hoeveel maakt dat nu daadwerkelijk uit? Of is er hier ook sprake van meer marketing dan we zelf willen geloven?

RVV

Bericht door RVV » 27 sep 2006, 12:38

Ik zal zeker niet beweren slechter, zogenaamde verbeteringen hebben niet alleen als doel om een auto beter te laten rijden, platformtechniek en uitwisseling gelijkwaardige onderdelen is veel belangrijker, een 1 serie en een 3 serie komen voor 60 procent met elkaar overeen en worden op de lopende band door elkaar heen gemaakt.

Toen BMW besloot om een kleiner model onder de 3 serie te produceren kon dit alleen maar als de e90 series en e87 series gelijkwaardige techniek zouden delen, anders zou de 1 serie veel te kostbaar worden. Daarom kon de huidige 3 serie niet worden doorontwikkeld op e46 techniek.

romo

Bericht door romo » 27 sep 2006, 12:48

Dat begrijp ik Rico, het is meer algemeen bedoeld. Dit mede door de opmerking van Andre dat een E46 M3 toch nog wel wat anders door een bocht gaat dan een "nieuwe" E 90/92. Dit ondanks zijn "verouderde" onderstel.......................

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2006, 12:52

Een std E46 M3 die ik had gaat niet veel sneller door 'n bocht dan m'n huidige E90, ergo even snel of de E90 soms sneller, romo.

Anders en sneller zijn 2 verschillende woorden. :D
Kijk naar de uitwijkmanouvres en slalom van de 335i op 17". Daar heeft de E46 M3 in bijna alle gevallen 't nakijken :D

Andre kijkt met raceogen naar een BMW ik op sommige momenten ook, en cijfers liegen niet, wat iedereen ook zegt :D

romo

Bericht door romo » 27 sep 2006, 12:58

Das ook een goede kijk op de zaak Robin, is ook als discussie bedoeld. Door cijfers ( rij tijden dus) kan je idd mooi kwantificeren..........................en idd cijfers liegen niet.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2006, 13:05

Tja, een 335i die 8 sec sneller is op de Nordschleife dan een std prima 130i zegt me misschien ook niks, maar knap van een 200(?) kg zwaardere auto met maar 31pk en 85Nm meer. :P

RVV

Bericht door RVV » 27 sep 2006, 13:49

romo schreef:Dat begrijp ik Rico, het is meer algemeen bedoeld. Dit mede door de opmerking van Andre dat een E46 M3 toch nog wel wat anders door een bocht gaat dan een "nieuwe" E 90/92. Dit ondanks zijn "verouderde" onderstel.......................
Robin heeft goede punten, harde cijfers geven aan dat de stand der ontwikkeling in ondersteltechniek bij BMW een sprong voorwaarts heeft gemaakt.

Ik heb zelf ook een standaard e46, en ik ben de eerste om toe te geven dat e87/e90 ondersteltechniek gehakt maakt van e46 onderstel techniek, eenmaal e87/e90 te hebben gereden wil je niet meer terug naar e46 techniek. Die kan het gewoon niet meer bijbenen.

Nu is e46 M3 onderstel techniek van een ander niveau als standaard e46 techniek. Ook vrij logisch natuurlijk. Maar daarmee is het niet de betere techniek, lees moderne techniek tov de e87/e90. De achteras constructie is veel moderner van de e87/e90, ophangpunten zijn anders etc. Al die zaken laten een e87/e90 erg strak sturen rijden, wat ik er van begreep, kan de achteras constructie van een e87/e90 als het ware meerekken met de wielstand. waardoor de auto in alle omstandigheden strak blijft rijden en hoge bochtsnelheden mogelijk zijn.

Een e46 M3 moet dit allemaal ontberen, BMW heeft het onderstel moeten tweaken dmv andere stabilasatorstangen, andere vering/demping etc. wielstanden/basis etc.

Maar daardoor ligt een M3 en dan speciaal de M3 CS dre spec (met CSL voorstabi en eibach veren) rotsvast op de weg in het snelle bochtenwerk. Overigens begreep ik van Andre dat dikkere stabilisatoren een wereld van verschil maakt. Dit ga je straks ook dik merken met de e90/e92 M3. Of een M3 CS dre spec hogere bochtsnelheden toelaat dan de 335i coupe waarin ik heb gereden durf ik geeneens glashard te beweren. Wel ligt de auto gevoelsmatig veel strakker op de weg. En ook de 130i die toch dezelfde basiscompenenten deelt ligt veel strakker dan een 335i coupe.

Ikzelf vond het 130i sportonderstel een fantastisch sturend onderstel, grootste manco daarbij was het stuiteren op de achteras bij harde oneffenheden EN niet te onderschatten de banden combinatie.

Dat een 335i coupe 9 seconden op de ring sneller is dan een 130i heeft voor een groot deel ook te maken met de banden, een 130i moet het doen met 205 voor en 225 achter een 335i heeft 225 voor en 255 achter.
Dit scheelt zeker een seconde of 5/6.

Nieuwere techniek is in de basis beter, maar moet men bij BMW ook maximaal willen benutten. Vanuit marketingtechnische achtergronden word dat natuurlijk niet gedaan. Anders zouden alle BMW's wel als een M3 aanvoelen.Maar wie koopt dan nog een M3 ?

romo

Bericht door romo » 27 sep 2006, 14:42

Lijkt me geen speld tussen te krijgen. ik ga nog rijden met een 335i, kan ik het zelf ook even vergelijken, zal er ook een stukje over vertellen hierzo.

Plaats reactie