G#@$d k#tpost/pakket-diensten

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

G#@$d k#tpost/pakket-diensten

Bericht door Stéphane » 03 aug 2006, 00:25

Ik word er echt h-e-l-e-m-a-a-l gestoord van hoe kut postbezorging voor elkaar is. Echt niet normaal mee hoe baggerslecht dat geregeld is.

Peter weet waarschijnlijk wel waar ik over praat, maar het is nu al de 2e keer in 3 weken dat er een pakket zoek is geraakt. Eerst eentje vanuit Engeland en nu weer eentje uit Zwitserland. En die prutsers tracken die shit vanuit Zwitserland tot aan de grens. Daarna moet je het zelf maar weer uit gaan zoeken. En dat nu voor een apparaat (diagnose-unit voor mijn roadster) van €300....dus. Terwijl de verzender het via registered priority mail met een ETA naar Nederland van 2-3 werkdagen wordt afgegeven door de Zwitserse post.

Zending uit Engeland is compleet zoekgeraakt en nergens meer terug te vinden. Die was iets minder kostbaar, maar toch ook helemaal verdwenen. Daar word je toch helemaal simpel van?

Geen wonder dat iedereen tegenwoordig met e-mail werkt :evil:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 aug 2006, 00:37

Daarom haal ik ook alles zelf op.. lang leve diesel van de zaak....

Maar ik weet hoe kut het is.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 03 aug 2006, 00:45

Knot schreef:Daarom haal ik ook alles zelf op.. lang leve diesel van de zaak....

Maar ik weet hoe kut het is.
Ophalen in Zwitserland of Engeland is niet echt een optie :x

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 aug 2006, 00:59

Ligt eraan hoeveel tijd en goede CD's je hebt 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 aug 2006, 08:23

Ik kan je frustratie begrijpen, vooral omdat ze vaak totaal onverschillig reageren. Ikzelf heb pas een keer meegemaakt dat er iets zoek was, en dan moet je zelf hemel en aarde bewegen om ze in beweging te krijgen.................. :twisted: Uiteindelijk bleek het op een verkeerd postkantoor in dezelfde plaats te zijn gedumpt.........

Hoop dat e.e.a. nog terecht komt.

Michel

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 03 aug 2006, 09:35

Waarvoor dan ook met de post en niet met een normaal transport bedrijf als een UPS, FEDEX, DHL, of TNT. Dan kost het wel iets meer maar dan heb je het binnen 2 a 3 dagen in huis en alles is te traseren. De Post kan niet eens binnen NL een brief bezorgen.
Ik had van een gast 4 nieuwe raamslingers gekocht. Hij haad ze in 2 envoloppen gedaan en dr is er maar 1 aangekomen, rara waar is die ander?? :cry:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 03 aug 2006, 09:50

Tot nu toe geen slechte evaringen mee. Maar de postbodes hebben er nogal een handje van om bij mijn nieuwe huis pakketjes gewoon bij de voordeur neer te leggen.

Scheelt me een hoop tijd natuurlijk, want dan hoef ik niet naar het postkantoor. Maar risicoloos is anders.

Cav, die weer wat leuke dingen van marktplaats binnen heeft :wink:

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 03 aug 2006, 11:05

Ik werk met volle tevredenheid met UPS. Tot nu toe is echt alles prima verlopen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 03 aug 2006, 14:51

UPS, dat zijn die bruinwerkers!


:D

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 03 aug 2006, 17:32

Denk er net zo over als Knot. Ben ook al eens wat kwijt geraakt, wat ik zelf naar Amerika had gestuurd.

Gister toevallig een stuurnaaf en verlenger bij Dutch Power Trading besteld en laten opsturen. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 03 aug 2006, 20:53

Heb gister nog een bestelling in de States gedaan. Dat zal voor de 7e keer zijn en nog geen problemen gehad.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 03 aug 2006, 21:14

Erick schreef:Waarvoor dan ook met de post en niet met een normaal transport bedrijf als een UPS, FEDEX, DHL, of TNT. Dan kost het wel iets meer maar dan heb je het binnen 2 a 3 dagen in huis en alles is te traseren. De Post kan niet eens binnen NL een brief bezorgen.
Ik had van een gast 4 nieuwe raamslingers gekocht. Hij haad ze in 2 envoloppen gedaan en dr is er maar 1 aangekomen, rara waar is die ander?? :cry:
Het gaat hier om ontvangen van goederen. Dat heb je niet altijd helemaal zelf in de hand natuurlijk.

Vandaag nog maar eens gebeld. Bij TPG kennen ze het nummer niet, althans het Zwitserse track&trace nummer was nog niet omgezet naar een NL-nummer van TPG zelf. Dat betekent dat het ergens tussen de Zwitserse en NLse grens zoek is geraakt. Daarom nu gevraagd aan de verzender om hem te traceren vanuit Zwitserland. Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 04 aug 2006, 00:18

Gaat trouwens 100% zeker goedkomen :D

Ik heb hem betaald met mijn AMEX creditcard via PayPal en daar zit ook (aankoop)verzekering op tot 2500 Euro:
http://www10.americanexpress.com/nether ... te_ins.pdf

Als ze het dus niet vinden kan ik het daar claimen en krijg ik mijn geld gewoon terug :wink:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 05 aug 2006, 15:15

Post moves in mysterious ways....op de een of andere vage manier is het gisteren toch bezorgd. Zonder dat ze er zelf een code van hadden, maar hij zit inmiddels in mijn auto. Zal straks in Mijn auto-topic wel even wat filmpjes plaatsen om te laten zien. Echt een gaaf apparaatje :D

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 23 sep 2006, 12:17

OK. Het is weer eens zover. De uitlaat is in Nederland en zelfs al hier aangeboden. Dat moest ik notabene via de Japanse pakketdienst constateren, want hier hadden ze geen bericht achter gelaten.

Ga je vervolgens bellen met TNT en op zaterdag is dat natuurlijk dolle pret :P Geen kantoren en/of magazijnen open. Met andere woorden: het pakket is inmiddels ongeveer 5km van mijn huis vandaan, maar ik kan het niet ophalen. Volgende weekend ben ik vanaf vrijdag in Duitsland, dus dan heb ik ook geen tijd. Doordeweeks is ook geen optie, want dan moet ik natuurlijk werken.

Volgens de 2e dame die ik gesproken heb zou het eventueel misschien mogelijk waarschijnlijk vandaag nog bezorgd kunnen worden. Leuk, want dan moet ik dus nu tot 17u thuis gaan zitten wachten op een bezorger die misschien helemaal niet langs gaat komen. Handig, want dus mijn hele zaterdag niet meer te gebruiken voor andere dingen die ik van plan was te doen.

Misschien, het is maar een idee, zouden dat soort diensten wel eens wat vaker telefonisch contact op kunnen nemen met de geadresseerde. Dat is het voordeel van een mobiel toch. Iemand bellen als hij/zij niet thuis is :P

Zij moeten nu zelf steeds kosten maken om een pakket aan te bieden, terwijl iemand misschien niet thuis is. Veel efficiënter om iemand direct te benaderen voor ofwel een afspraak in een bepaald tijdsframe of het pakket te laten bezorgen op een andere locatie.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 23 sep 2006, 13:26

Köt inderdaad... hebben ze het niet aan de buren gegeven misschien?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 23 sep 2006, 13:37

LOL, ik voel je pijn, Stéphane.
TPG Post zuigt, maar in het buitenland kan het af en toe nog veel erger (Candese post bijvoorbeeld).
Er zijn recent wat tarieven aangepast trouwens, als je zwaardere dingen (500 gram en meer) verstuurt is verzekerd en aangetekend nu nauwelijks duurder meer dan gewoon; is wel de moeite waard dus.

Het wordt gewoon tijd dat ze eens wat serieuze concurrentie krijgen (en dan niet van 5x zo dure next day delivery bedrijven); zal de service echt niet slechter van worden....

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 23 sep 2006, 14:20

Maik schreef:Köt inderdaad... hebben ze het niet aan de buren gegeven misschien?
Nee, ik moet waarschijnlijk ook nog invoerrechten en BTW betalen en persoonlijk ervoor tekenen.

Typische is dat het pakket de 15e uit Osaka, Japan is vertrokken. Het was de 18e op Schiphol (3 dagen dus over een paar duizend kilometer) en het duurt dus al minstens 5 dagen voordat het van Schiphol bij mijn huis (ongeveer 60 km) is.

En ik rijd bijna dagelijks langs Schiphol, dat ook nog eens :P Ben mijn pakket dus de afgelopen week 4 keer tot op 1500m nabij geweest.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 23 sep 2006, 14:23

Ik vergelijk die pakketdiensten met amateur-golfers. Afslaan en tot op de green komen is geen probleem, maar het putten wel.

Professionals doen dat toch handiger en sneller.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 25 sep 2006, 23:21

En jawel, ik had dus weer gelijk. Ik was nog vergeten te melden dat ik zaterdag eerst een half uur op het postkantoor in de rij had gestaan om daar het pakket op te halen. Medewerker daar meldde mij dat zij het pakket niet konden hebben en dat het bij het zusterbedrijf TNT zou liggen.

Wat vind ik vandaag in mijn brievenbus: een TPG Post melding dat het pakket is aangeboden. Het pakket wat dus hoogstwaarschijnlijk zaterdag dus al gewoon op het postkantoor lag en dus nu al hier thuis had kunnen zijn. En dat allemaal ook nog omdat een TPG Post-prutser vergeten was een briefje met hun pakketnummertje bij mij in de bus te doen, terwijl ik notabene op de website van de Japanse (!!) post kan zien dat het hier bij mij thuis is aangeboden. Is het nu zo moeilijk of lijkt dat maar zo :P

Nou goed, woensdag ben ik in Rotterdam dus dan maar even ophalen op het postkantoor. Dan heeft het maar 9 dagen geduurd van Schiphol tot mijn huis. En 3 dagen van Japan naar Schiphol... :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 sep 2006, 12:56

Moet 1 dezer dagen mijn Vmax module ontvangen uit Duitsland, met deze horror story's vrees ik grote vrezen :roll:

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 sep 2006, 13:10

Ik heb weinig ervaring met pakketpost. Toevallig laatst m'n racestuurtje opgestuurd naar Bert///M3... vrijdag weggebracht en hij had em zaterdag in huis. Kosten waren slechts 7,95 (en het was best een flinke doos)...vond het erg netjes.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 26 sep 2006, 20:32

Binnen Nederland gaat meestal nog wel goed. Track+trace is dan ook vrij gemakkelijk te doen als je het nummer krijgt van de verzender.

Buitenlandse zending (vooral buiten EU) zijn naar mijn ervaringen dramatisch. Eerste zending was Zwitserland en de 2e nu vanuit Japan.

Van de andere kant afgelopen weken ook 2 zendingen vanuit de VS binnen gekregen zonder problemen. Het kan dus wel goed gaan :D

Ga de uitlaat morgen ophalen op het postkantoor. Zal de foto's wel online zetten als ik hem heb.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 sep 2006, 21:35

Tja, als je vaak pakketpost laat versturen/ontvangt dan is de kans dat het misgaat ook een stuk groter.
Wel vervelend, mag niet gebeuren natuurlijk.

Ik heb trouwens ook een keer een cd wisselaar uit Duitsland laten komen, ding prima. En lichtjes vanuit USA, ook zonder probleem (en snel).

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 22 nov 2006, 23:50

G$df#kkingk#t-honden van DPD nu weer. Pakket uit Duitsland waar ik op zit te wachten. Ik de verzender benaderen waar het bleef omdat ik nog geen tracking nummer had.

Hij meldt mij dat het al een week geleden verstuurd is en zelfs al 2 keer aangeboden bij mij thuis. Ik heb helemaal geen bericht gezien dus ik weet van niets. Kan dus ook niet bellen om het op te halen of afspraak te maken etc.

Nu dus tracking nummer nagekeken n.a.v. mail van de leverancier van gisteravond, blijkt dat die f#$king prutsers van DPD het nu weer teruggestuurd hebben wegen 'niet succesvolle aflevering van pakket'. Ja, als ik geen bericht krijg en niemand is thuis zal dat inderdaad ook nooit succesvol worden. Aaarghhh! Moet de leverancier het dus nog een keer versturen en nog een keer kosten maken en ik maar hopen dat ze het dan wel goed doen.

Waarom, waarom, waarom kunnen die bedrijven het nu niet gewoon goed doen? Zo moeilijk is dat toch niet... Ik kan me hier echt zo kwaad over maken :evil:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, CRZ, dave van marion, frank de jonge, Google [Bot], Kadett, krentenbol, MarcF, Wout309t en 193 gasten