Op m'n 16 e begon ik in een garage als autotechnieker en daar heel wat bloopers meegemaakt. Veel van auto's had ik toen nog niet gezien en daar kwam ik een paar keer goed achter ook

In het weekend werden de auto's altijd binnen gezet in de werkplaats ivm. vandalisme. Maandagochtend dus auto's naar buiten rijden.
Doe ik de deur van een auto open en stap in. Kijk voor me en verrek: ik miste iets. Wat dan? het stuur

Was ik op de achterbank gaan zitten

Fout snel ingezien en toch voorin ingestapt. Mis ik weer iets. Wat dan? het contactslot. Rechts op de stuurkolom niets, links op de stuurkolom niets, links op het dashboard niet, recht op het dashboard niet. WTF ?? Collega's stonden te wachten in auto's die naar buiten moesten en inmiddels werd er al aardig op de claxon gehangen. Zoeken naar het contactslot en echt niet kunnen vinden. Inmiddels stonden andere collega's te lachen en werd me gewezen op het contactslot dat dus tussen de voorstoelen zat

Klote Saab
Enfin. De auto op de parkeerplek voor het pand gezet, krijg ik vervolgens de sleutel niet uit het lang gezochtte contactslot. WTF?? Handrem erop > niets, handrem eraf > niets, bedrijfsrem erop > ook niets, duer open > niets, deur weer dicht > niets. Ik kreeg die sleutel er met geen mogelijkheid uit

Kwam er weer iemand aangelopen en vertelde dat de auto in z'n achteruit moest en vervolgens haalde ik de sleutel er zo uit

Wie verzint zoiets in hemelsnaam? Klote Saab
Een paar weken later stond er buiten een auto die naar binnen moest voor een beurtje. Deur open, instappen, sleutel erin en starten......NOT. Weer van alles verzinnen: deur open > niets, deur dicht > niets, voetrem erop > niets, iets gasgeven > niets. Accu soms leeg? Verlichting brandde wel maar niet sterk. Om er zeker van te zijn ff doorgemeten en toch de starhulp er ff opgezet. ff wachten, proberen te starten maar nog steeds niets. Tik op de startmotor hielp ook niet. Dat van die Saab was toen nog niet zolang geleden gebeurt en ik weigerde nog een keer voor lul te staan door het te gaan vragen. Dan maar naar binnen duwen, in m'n eentje de oprit op. Shit, toch wel zwaar maar te trots om hulp te vragen dus gewoon doorduwen. Helemaal bekaf stond ik eindelijk binnen, staat de werkgever op de klok te kijken. Duurt lang, tijd is geld

. Zeg ik, inmiddels aardig geïrriteerd: Kunnen ze de volgende keer *** niet zeggen dat die kutauto af en toe niet start, klote auto. Schiet ie in de lach, stapt ie in en start dat hok en rijd m de brug op. WTF?? Zitten er tussen de voorstoelen 2 hendels: 1 is naar ik meen te herinneren de choke en de ander is om te starten

(Fiat 500)
Ook weer zoiets wat alleen mij overkwam. Ik ben niet zo groot dus meestal moet ik de stoel naar voren schuiven om goed bij de pedalen en het stuur te komen. Stap ik in een auto met automaat (Omega MV6) en probeer de stoel naar voren te schuiven. Zit dat vergrendelingsmechanisme aardig vast en lukte het eindelijk om de stoel voor mij goed te zetten. Alleen werkte het vergrendlingsmechanisme gewoon niet zoals het hoort, gelijk netjes germeld op de werkorder, maar goed de auto hoefde alleen naar binnen dus ja. Het was ook de eerste keer dat ik met een automaat reed, voelde door de koppelomvormer niet wat de auto deed en gaf gewoon teveel gas. De auto schoot gelijk naar voren en het was tegelijkertijd een pestklap. Doordat de auto openeens zo snel naar voren schoot, schoot de stoel door de weigerende vergendeling in één keer naar achter en verbouwereerd zat ik in de stoel vanaf bijna een meter afstand te kijken naar het stuur
Na een avondje stappen snel naar huis, waarbij een maat (die nuchter was) reed. Er was te weinig aandacht door de gasten achterin die aardig blauw waren en zaten te vervelen en we wilden snel naar huis, dus maar binnendoor. We waren een tijd niet die kant uit geweest en dat hebben we geweten ook. Te hoge snelheid, donker buiten, nagenoeg ook geen straatverlichting, herrie achterin wat de concentratie niet echt ten goedde kwam en opeens hoorde ik shit: en een pestklap, niet te zuinig. Het stuur werd uit z'n handen geslagen en voor ons gevoel vlogen we ook een stukje door de lucht en kwamen met een pestklap weer terug op het asfalt. Na een paar meter doorgeschoven te zijn stonden we stil, in de auto was het ook doodstil. WTF?? We stapten uit en keken achter ons. Hadden we dus totaal een net nieuw aangelegde rotonde helemaal over het hoofd gezien. Zonder te remmen waren we erover heen gevlogen met als resultaat dat de auto echt krom was. De voorwielen hadden ruim 3 graden negatief camber (aardig gek voor een Uno 1.4

) door kromme draagarmen en veerpoten en beide deuren klemden. Al met al toch nog goed weggekomen en achteraf had het een opname van Comedy capers kunnen zijn

Later in de krant lazen we dat we toch niet de enigen zijn geweest, veroorzaakt doordat het ontbreken van strepen als verlichting.
Dit waren wel de ergste bloopers geloof ik
