Wat een verschrikkelijke auto

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 23:09

Ik vind de Z4 mooi vanuit bepaalde hoeken, maar er zijn ook delen die ik minder vind. Ook in de auto vind ik het net allemaal te krap.
Ik kan er wel in gaan rijden maar dan doe ik het om mezelf over een streep te trekken. Ik vind dat een auto in eerste instantie moet aanspreken en je er happy mee moet voelen.
Ik kan alleen maar zeggen dat hij er heel degelijk en superieur uitziet van binnen, en zeker de M-uitvoering waarin ik heb gezeten.
Als ik deze M kon krijgen voor de prijs van de TT was de keuze al een stuk makkelijker :)
Maar de 3.0 is daartegen weer een stuk eenvoudiger, zowel van binnen als van buiten.
Dashboard en middenconsole was echt waanzinnig mooi in de M.
Leek soort zwart carbon maar voelde aan als leer, en was fraai doorstikt. Stoelen waren perfect.

It's all abouth the money...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 sep 2006, 23:38

3 liter met CSL wielen, staat nog een set op s14.de en dan een witte met sper, klaar.

Tuurlijk is de M super, maar het prijsverschil ook waard??

Michel

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 24 sep 2006, 00:04

Michel Pol schreef:3 liter met CSL wielen, staat nog een set op s14.de en dan een witte met sper, klaar.

Michel
Hoe je hem zo beschrijft zou mijn keuze niet al te moeilijk zijn.... :wink:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 24 sep 2006, 00:10


Nog nooit hadden we gehoord van de tuner TC Kline Racing en da’s zonde. TC Kline doet namelijk hele bijzondere aanpassingen aan BMW’s. In dit geval hebben ze de BMW Z4M onder handen genomen met onder andere heel veel carbonfiber.

Waar reguliere tuners zaken als het dashboardkastklepje (3x woordwaarde) opleuken met “lichtgewicht” carbon stripjes gaat TC Kline duidelijk een stapje verder. Alle plaatdelen werden vervangen door carbon delen, zodat de Z4M Carbon Coupe nog maar 1215 kg weegt, 200 kg minder dan het origineel.

En passant werd ook de styling (& functionaliteit) van de carosserie aangepast: een vette voorspoiler is toegevoegd, evenals een diffusor en sideskirts. De wielkasten zijn breder om ruimte te maken voor dikkere 19″ velgen met 265/30×19 banden voor en 295/25×19 achter. Daarmee zou de 1.06G moeten trekken in het betere bochtenwerk. Ook het onderstel is aangepast met o.a. Koni schokdempers.

Motorisch zijn er kleine wijzigingen zoals een lichter vliegwiel en een aangepast uitlaatsysteem van dunwandig RVS. Daarmee krijgt de Amerikaanse versie 346 pk (13 pk extra).


Dus de amerikaanse M coupe heeft standaard 333pk?
Wat een armoede.... :twisted:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 00:29

Michel, maar een 3.0 blijft toch dingen ontberen die deze M zo fraai maken.
Om maar paar dingen te noemen, zoals de voorspoiler, uitlaten, achterspoiler, etc.

Als je ze naast elkaar ziet valt meteen op.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 12:05


Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 12:10

Nu begrijp ik ook waarom hij 80K kost. Deze wat hier staan, moeten toch
betaald worden.

[img:800:532]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C_2432.jpg[/img]
[img:800:600]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C06767.jpg[/img]

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 sep 2006, 12:28

Rebel dan pak je toch zo n z4 m coupe en doe je die laatste 20k in de financial lease.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 12:29

Rob, je huwelijk met het Audi kamp doet deze uitspraak zwaar geforceerd overkomen.

Er is je voorgerekend dat een gelijkwaardig uitgeruste Z4 Coupé behalve goedkoper is dan je TT ook nog 60 pk meer vermogen, een heerlijke 6 cilinder lijnmotor en RWD biedt.

Voor auto-rij-liefhebbers is dat een non-contest.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 13:09

Andre schreef:Rebel dan pak je toch zo n z4 m coupe en doe je die laatste 20k in de financial lease.
Yeah right, en er dan nog meer voor betalen, no thx
Maar dat is ook niet de issue Andre, dat weet jij net zo goed.
Tis alleen waar wil je je geld aan uitgeven




@Hielke, mijn wederhelft hier in huis vindt het een stokbrood, nadat ik nogmaals met de folders op tafel kwam.
Bij de cabrio vindt ze het minder erg uitzien dan bij de coupe.
Een auto moet je in eerste instantie meteen aanspreken, en niet alleen op basis van cijfers. Ik heb mixed feelings bij de Z4.
prijs/kwaliteit/prestaties zijn prima, dat ontken ik niet

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 13:32

Omdat je wederhelft het een kerstboom vindt en er geen stokbrood van 3 meter inpast (TT is inderdaad bijzonder ruim en praktisch) komt het nog steeds niet minder geforceerd over wanneer je die Z4 probeert tekort te doen Rob.

En het is een natuurwet die al sinds de Romeinen uitvoerig beschreven is dat je vrouwen die geen verstand van auto's hebben de kleur, alleen de kleur en niet meer dan de kleur van de auto moet laten bepalen. Dat is nl het enige dat ze boeit. Doe je dat niet dan rij je voor de rest van je leven in eehhh, vrouwenauto's.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 24 sep 2006, 13:34


Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 13:36

Daar had je eerst ook nog wel even een welgemeende kijkwaarschuwing bij kunnen zetten Peter. Dit is de ultieme she-car!

:lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 13:48

Hahaha Hielke, ik wil met jouw het theater in ! Nu Hans Teeuwen er tijdelijk uitligt verdienen we in no time ieder een Z4-M.


Peter het geef erger:

http://img111.imageshack.us/img111/3945 ... lorci4.jpg

http://img243.imageshack.us/img243/8802/papayesr2.jpg[/img]

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 sep 2006, 14:01

Ja als ik mijn vrouw laat kiezen heb ik ook zo n Fwd TT in mijn garage staan. Nou dat kan ze vergeten. Rijd voor geen meter ik verveel me al op moment als ik de koppeling laat opkomen.


Nee kan weinig positiefs noemen ja alleen dat wijfen hem mooi vinden. Maar wijfen snappen niks van rijden. Ik koop nog liever een batavus dan een TT heb ik iedergeval toch nog RWD.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 14:14

Ik ben van origine een Alfa Romeo man. Back in the eighties waren dat serieuze machines.

Als je de miserabele staat van Alfa Romeo op dit moment bekijkt dan ben ik geneigd het voorstel voor de oprichting van een staatscommissie op te starten om anti-auto's als de Brera en Audi TT simpelweg te verbieden. Het is schandalig hoe fabrikanten de durf getoond hebben om auto's met het uiterlijk van een sportwagen van zulke inferieure internals te voorzien. De Brera weegt de helft van de Van Brienenoord brug en de TT is een gepimpte Golf. Nietsvermoedende kopers lopen regelrecht in de val en denken iets serieus gekocht te hebben. De starende meelijwekkende blikken van auto-rij-liefhebbers nadien verwarren ze met adoratie. Pas jarenlater komen ze tot het besef bekocht te zijn. De psychische schade valt dan enkel nog met de aanschaf van een Porsche te herstellen. Maar aangezien slechts weinigen Porsche centen hebben liggen verwacht ik binnen enkele jaren een grote toestroom bij de RIAG's.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 14:15

Zoiets? Bluf ! Ik zet 100 euro in als jij met deze een rondje ring doet...
Wie volgt?

8)

[img:564:390]http://www.ringrebel.nl/bat.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 24 sep 2006, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 24 sep 2006, 14:18

Wel met een Duo Penotti integratiehelm op je knar dan! :lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 14:22

Hielke het kan gewoon niet anders zijn dat jij een verkoper bent in een BMW garage. Of je hebt zovaak met Andre' samen nachtelijke ritjes gemaakt in zijn BMW dat je gehersenspoelt bent.
Zonde overigens dat hersenen niet te resetten zijn zoals pc's... 8)


Mocht jij overigens met Andre samen een rondje Ring fietsen, doe ik er graag 100 euro bij.


Zijn er geen bmw fietsen te verkrijgen?
Enige nadeel als jullie samen zouden fietsen, is dat het dan wel is heeeeeeeeel lang kan duren met al die gezellige struikjes en bosjes langs de baan.
BMW-fappers !

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 24 sep 2006, 14:26

Neenee, hij is Porsche verkoper die als best of the rest zijn toevlucht maar tot BMW's heeft gezocht. :lol:

Ik moet het qua Alfa Romeo trouwens helemaal met hem eens zijn.
Helaas zijn de looks, chromen ringetjes om de deurgrepen en andere kraaltjes bij bijna alle merken tegenwoordig belangrijker dan de driving thrills.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 14:29

Nee Rebel, niks van dat al. Nog nooit een BMW gehad, en bij de BMW dealer kennen ze me van horen en zeggen. Totaal 3 testritten gebietst. 20 minuten per rit maakt 60 minuten maakt 8 liter benzine maakt 11, 84 euro. Die mogen ze ook nog wel van me terug hebben. Staan we helemaal kiet.

Helemaal objectief naar auto's kijken kan niemand maar ver sta ik er niet vanaf. Als Huyandai een superlekkere auto op de markt zet dan zeg ik dat. Als BMW het verkeerd doet zeg ik dat ook. Tot nu toe meer verkeerde BMW's dan lekkere Huyndai's tegengekomen.

Maar m'n autoziel is nog 100% van mij. Daar heeft geen enkele dealer ook maar een greintje invloed op.

Mij op de fiets zien is al een unicum. Mij op de fiets op De Ring zien is een anomalie. Nog eerder verdwijn ik in een zwart gat en kom als Napoleon of als TT-lover terug.

:wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 sep 2006, 16:24

LOL@TOPIC

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 sep 2006, 16:26

Wat een lol hier.

Hielke ik zie jou wel als een TT rijder. Jij als vrijgezel op je oude dag wat boulevard cruisen bij het watersportgebied de bruine ster. Beetje borst haar popt uit het te krappe roze shirt. Die pafferige vingertjes rollen verlekkerd over de pook. Die meer biedt dan alleen maar 6 versnellingen.

Ik zal een test rit regelen voor je maar je gaat wel alleen. ik kom er niet in. Ben helemaal klaar met die gay machines.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 24 sep 2006, 16:27

haha Andre weer lekker op dreef vandaag zeker :mrgreen:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 16:35

Hielke schreef:
Mij op de fiets zien is al een unicum. Mij op de fiets op De Ring zien is een anomalie. Nog eerder verdwijn ik in een zwart gat
:wink:

Jaja, dat van Andre zeker.....
Waneer gaan jullie weer testrijden?
Dat woord krijgt een totaal andere betekenis nu...

Maar Hielke, let's cut the crap' waarom zien we jou niet in zo een prachtige Z4 coupe?
Wat weerhoud jou om een 1/4 deel van je spaarcenten naar Minister Zalm te brengen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep, JdvPolo, L5S1 en 1 gast