Porsche 997 GT3 RS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Mark Nauta » 13 dec 2008, 17:09

HANZ06 schreef:
Mark Nauta schreef:
indobesar schreef:Stapt Porsche op de straatmodellen, buiten de CGT om, over op centrale wielmoeren?! :hmmm:
Dat hebben ze laatst al gedaan ja. Voor de Turbo zijn de wielen van de RS Spyder te krijgen met centrale moer.

De 997 RS Mk II ziet er wel erg agressief uit zo op die foto's. I like it!!!
Opvallend zijn de krachtiger gevormde voor en achter bumper, de brede koets en inderdaad die wielen met centtrale moer.
Wat betreft vermogen zou het mij verbazen als deze echt gelijk zou blijven. De GT3 gaat namelijk waarschijnlijk 440pk krijgen. Dan kan de RS niet achterblijven. Ik ben benieuwd. Zal vast niet lang meer duren voor ie komt. Ik wacht af met spanning!!

440 pk maar....... :bag:
Zegt ie nu.......totdat ze straks weer rondjes om z'n Z06je draaien ;)......

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 dec 2008, 17:10

Die rondjes om 'n Z06 draaien heb je een GT2 voor nodig jongens :df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2008, 17:18

@ markiemark

"ze" jij in ieder geval niet :hammer: :mrgreen:

"Weer" :blabla:

Elmar

Bericht door Elmar » 13 dec 2008, 19:12

Mark Nauta schreef:
HANZ06 schreef:

Mark, dat doe ik met mijn ouwe M3 al om zijn niet meer zo standaard Z06... :banaan:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2008, 19:53

O. N. Eandon Lee schreef:
Mark Nauta schreef:
HANZ06 schreef:

Mark, dat doe ik met mijn ouwe M3 al om zijn niet meer zo standaard Z06... :banaan:
:roflol: :nah:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 07:53

Niels schreef:BMW gebruikt zowieso geen direkte inspuiting en om het alleen voor de M-motor te ontwikkelen is commercieel niet interessant en dat strookt wel een beetje met de filosofie dan :wink: Er zijn meerdere wegen naar Rome om vermogen en loopcultuur te creeeren natuurlijk maar er is dus nog wat te halen door de CO2 maffia bij BMW :mrgreen: Binnen VAG wordt het al toegepast dus is de kennis voor Porsche gewoon voor handen en daardoor veel toegankelijker en goedkoper lijkt me. Het ontbrandingstraject van benzine is gewoon snel itt die van diesel. Direct ingespoten moet zorgen voor een nog betere verneveling en dus nog betere ontbranding mits de inspuitdrukken voldoende hoog zijn wat in het verleden nog wel een probleem was. Ik snap het verhaal dus niet maar ik shoot the messenger niet hoor :lol: Uiteindelijk blijft BMW gewoon een veel kleinere fabrikant als je VAG ernaast zet. Gewoon even DI ontwikkelen kost gewoon weer knaken.
hugo schreef: Klinkt als een broodje aap. Ik weet wel dat hydraulische kleppen een limiet hebben wat toerentallen betreft, als ik mij niet vergis.
Dat heb je zelf op Zolder toch uitgetest? :whistle:
Ik lees je verhaal nu pas Niels.Omdat 't aan 't eind van die pagina stond. Anders had ik wel eerder gereageerd. :mrgreen:

BMW gebruikt in de .30i en .35i en die nieuwe 4.4 V8 biturbo DIRECTE INJECTIE (en waarschijnlijk vergeet ik er een paar)en niet in de ///M's.

De 'ontwikkelingskosten'waren dus al gemaakt. Motorenfabrikant als BMW is moet ze toch voorop lopen tov de concurrentie. Wat ze vaak doet. De eerste naoorlogse Duitse V12 kwam ook niet bij het veel grotere Mercedes vandaan dik 2 decennia terug toen de wereld er financieel ook niet zo top voor stond.

Dus nu zijn we nog geen stap verder.

Andre

Bericht door Andre » 15 dec 2008, 10:51

Nee bij bmw snappen ze er zo bi zo geen biet meer van. En als ze zo doorgaan dan koop ik liever een 2e hands GT3 in de toekomst. Z4 weer zwaarder. X5M en X6M worden als nieuwe modellen geprojecteerd. M modellen heb je bijna een vrachtwagen rijbewijs voor nodig.

HSR

Bericht door HSR » 15 dec 2008, 10:51

Niels schreef:BMW gebruikt zowieso geen direkte inspuiting en om het alleen voor de M-motor te ontwikkelen is commercieel niet interessant en dat strookt wel een beetje met de filosofie dan :wink: Er zijn meerdere wegen naar Rome om vermogen en loopcultuur te creeeren natuurlijk maar er is dus nog wat te halen door de CO2 maffia bij BMW :mrgreen: Binnen VAG wordt het al toegepast dus is de kennis voor Porsche gewoon voor handen en daardoor veel toegankelijker en goedkoper lijkt me. Het ontbrandingstraject van benzine is gewoon snel itt die van diesel. Direct ingespoten moet zorgen voor een nog betere verneveling en dus nog betere ontbranding mits de inspuitdrukken voldoende hoog zijn wat in het verleden nog wel een probleem was. Ik snap het verhaal dus niet maar ik shoot the messenger niet hoor :lol: Uiteindelijk blijft BMW gewoon een veel kleinere fabrikant als je VAG ernaast zet. Gewoon even DI ontwikkelen kost gewoon weer knaken.
hugo schreef: Klinkt als een broodje aap. Ik weet wel dat hydraulische kleppen een limiet hebben wat toerentallen betreft, als ik mij niet vergis.
Dat heb je zelf op Zolder toch uitgetest? :whistle:

:bag: :bag:

Krijg je met die ouwe BMW meuk.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 dec 2008, 20:15

Robin schreef:
Ik lees je verhaal nu pas Niels.Omdat 't aan 't eind van die pagina stond. Anders had ik wel eerder gereageerd. :mrgreen:

BMW gebruikt in de .30i en .35i en die nieuwe 4.4 V8 biturbo DIRECTE INJECTIE (en waarschijnlijk vergeet ik er een paar)en niet in de ///M's.

De 'ontwikkelingskosten'waren dus al gemaakt. Motorenfabrikant als BMW is moet ze toch voorop lopen tov de concurrentie. Wat ze vaak doet. De eerste naoorlogse Duitse V12 kwam ook niet bij het veel grotere Mercedes vandaan dik 2 decennia terug toen de wereld er financieel ook niet zo top voor stond.

Dus nu zijn we nog geen stap verder.
O.k. ik wist niet dat het "in huis" was :hmmm: BMW loopt zeker (mede) voorop en zoals gezegd leiden er meerdere wegen naar Rome. DI is voor hoge specifieke vermogens natuurlijk zeker niet noodzakelijk want die halen ze nu ook wel. Dus naar de exacte reden blijf ik nieuwsgierig. Ik zeg niet dat het een onzin verhaal is alleen kan ik me er niets bij voorstellen :wink:

Plaats reactie