Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

Andre

Re: Toyota dealer Dijksman failliet

Bericht door Andre » 10 dec 2008, 00:39

Dit heeft niet alleen te maken met de financiele crisis. Die gefrustreerde nep president Al Gore die met zijn film de harten van de groene geitenwollen sokken figuren heeft gestolen helpen de economie nog verder de grond in. De autohandel is al slecht moet je vooral zo doorgaan en de eisen nog strenger maken. Kroymans Ferrari who s next. Men vergeet even dat de economie ook draait op deze mensen en fabrikanten. Werk verschaffing belasting etc.. Die paar liefhebbers all over de world die een sportauto rijden. Daar ligt een groot probleem. haha. Denk eerder dat het probleem ligt bij de mensen die het niet kunnen verwerken dat er mensen zijn die zo n auto kunnen betalen en dat het groene label uiteindelijk moet zorgen dat ook deze mensen aan een prius moeten geloven. Dan is hun missie geslaagd. Onder het motto Wij kunnen het niet betalen dan krijgt een ander het plezier ook niet ook al heeft ie het geld er wel voor. Meer van deze mensen aan het roer dan trekt de economie vast wel weer aan. Zo jammer dit.

Men slaat volledig door op het groene label. Autoindustrie en autohandel gaat volledig op zijn gat zo. Zeker de luxe en de sportauto merken.

Snipe

Re: Toyota dealer Dijksman failliet

Bericht door Snipe » 10 dec 2008, 01:18

Andre schreef:Men slaat volledig door op het groene label. Autoindustrie en autohandel gaat volledig op zijn gat zo. Zeker de luxe en de sportauto merken.
Op dit forum hebben we er dan weer weinig last van, zo'n beetje elke BMW heeft een groen label tegenwoordig (op de jouwe na dan). Inclusief 330i, 330d, 325i Cabrio, 123d, 330d, 630i, 740i, noem maar op.

RVV

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door RVV » 10 dec 2008, 09:59

Ik heb een poll toegevoegd om de meningen te peilen van de forumbezoekers betreffende het kopen van een auto.

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2008, 10:28

"Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg."

Omdat ik pas 2 maanden m'n auto heb.. maar zou vandaag de dag ook gewoon een auto halen (ok, wel even wachten tot begin v/h jaar).

Andre

Bericht door Andre » 10 dec 2008, 10:29

Ik koop zo weer een nieuwe auto maar ik ben schijt ziek van het doorslaan van de groene labels en het extreem zwaar belasten (Slurptax) van leuke sportieve auto s. En ja dan houdt ik nu mijn hand op de knip en koop ik even niks meer. Als die leeghoofden in Den Haag eens wakker worden en eens stopt met extreem graaien van de automobilist misschien dat de autohandel dan weer meer aantrekt en dat de schade in de autohandel beperkt kan worden.

Willen ze meer lage CO2 auto s op de weg. Dan is het heel simpel. Het grootste percentage is lease dus dagelijks werkverkeer. Zeg gewoon een lease auto met een uitstoot van bijv 140 of minder is 5% bijtelling moet jij opletten wat er gebeurt.

Die mensen die in het weekend een of andere leuke sportieve auto rijdt betekend helemaal niks in uitstoot. Maar die graaihandjes van de roverheid daar ligt het probleem. Milieu is middel om ongestoord door te graaien van de automobilist

Stop gewoon om de autoindustrie kapot te maken.

Dit gaat helemaal nergens over.

peer

Bericht door peer » 10 dec 2008, 10:37

"Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg"

Mijn nieuwe auto is dit jaar geleverd en ik ga hier nog wel een 3 jaar mee doen denk ik. Maar ik zou ook nu nog gewoon een nieuwe auto kopen als deze gestolen zou worden of iets dergelijks.

allen

Bericht door allen » 10 dec 2008, 11:00

Als ik een andere auto wil, dan wil ik een andere auto. De regeltjes en gevolgen die er aan kleven heeft ieder om me heen ook. De economie verander ik niet en ook de overheid niet. Dus dan gewoon kopen en ervan genieten. Wil je echt zorgen voor verandering dan ga je de politiek in. Het eeuwige janken op alle instanties en overheden, zonder zelf met goede oplossingen te komen, is alleen maar slecht voor het humeur. De gemiddelde Nederlander is daar helaas wel goed in...

:morecoffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 dec 2008, 11:31

Andre; goed verhaal, zo is het precies..........................( je zou haast willen dat ze in het Haagsche eens flink op hun bek gaan met deze, in het absurd doorgetrokken, regelgeving. Die ook niet eens op feiten gebaseerd is.)

nieuwe auto, egh............................net gekocht.............................planning; 2-2,5 jaar rijden...........................dan weer inruilen.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 10 dec 2008, 11:41

haha.. topic heeft een "hostile take-over" ondergaan! maar wel ten goede... 8)

mijn stem was "niet de eerste de beste"

als we het komend jaar de hand op de knip houden, gaat dit hele gezeur met de "crisis"alleen maar langer duren. een van de oplossingen die er volgens mij zijn is: [mediamarkt] kopuh,kopuh,kopuh!! [/mediamarkt]

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 10 dec 2008, 12:08

Zo over een paar maanden kan je mooie koopjes scoren :-)
Tweedehands prijzen zijn nu nog te hoog, die moeten eerst zakken. Misschien dat na januari de prijzen eindelijk echt gaan zakken.
De inkoopprijzen zijn nl. al belachelijk laag, maar de vraagprijzen mijn inziens nog onredelijk hoog (tov die inruilprijzen).

Knot

Bericht door Knot » 10 dec 2008, 12:13

Naja, ik wacht idd nog even af. Was gisteren bij Honda Wateringen, die vroeg nog vrolijk 20k voor een Accord van feb 2004 terwijl die voor 16,5 in de koerslijsten staat....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 dec 2008, 12:14

Knot schreef:Naja, ik wacht idd nog even af.
Dat deed je voor de crisis ook al. :roflol:

Knot

Bericht door Knot » 10 dec 2008, 12:18

Hehe... naja, ik heb elk jaar nog een andere auto gekocht... 2006 de GT, 2007 de EJ9, 2008 de EP2 dus ik moet even de jaarwisseling afwachten voor ik weer mag ;)

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2008, 13:33

Wouter81 schreef:

Het is Knot's schuld allemaal :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 10 dec 2008, 13:59

Ik vraag me af of prijzen echt gaan zakken, denk dat het eerder harder onderhandelen is met een grotere kans van slagen. Als men de occassions nu laag gaat prijzen verdienen ze ook weinig omdat ze in verhouding duur ingekocht zijn.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 dec 2008, 14:02

Rico schreef:
Wouter81 schreef:

Het is Knot's schuld allemaal :mrgreen:
Ja de civics worden per maand duurder :mrgreen: GVD het zou verboden moeten worden :blabla:

Knot

Bericht door Knot » 10 dec 2008, 14:06

Michel, Rico heeft het grapje al gemaakt, denk even aan de titel "geen roddel en achterklap aub"... helaas.

Haak anders in op het ontopic deel van mijn laatste post ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 dec 2008, 14:11

Deze poll geeft niet echt weer wat de invloed is van de huidige economie :hmmm: Logisch dat Tom bijvoorbeeld niets anders koopt :wink: Een andere auto staat niet op de planning maar dat heeft niets met de economische situatie te maken :wink:

Ik had liever vragen gezien of mensen wel of niet willen kopen in het huidige economisch klimaat. Persoonlijk: erg graag, prijzen zullen omlaag gaan namelijk :shakeit:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 dec 2008, 14:13

Ik doe niet anders dan auto's herwaarderen

Voorbeeld:

4weken geleden een auto ingekocht in de handel zeer scherp 1e pagina autotrack.nl nu 5e pagina auto 2000euro afgeprijsd :shock: zo snel gaat het op dit moment en het einde is nog niet in zicht!

Vergeet niet dat je eigen auto ook zo hard in waarde zakt!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 dec 2008, 14:15

duifjes.com schreef:Ik doe niet anders dan auto's herwaarderen

Voorbeeld:

4weken geleden een auto ingekocht in de handel zeer scherp 1e pagina autotrack.nl nu 5e pagina auto 2000euro afgeprijsd :shock: zo snel gaat het op dit moment en het einde is nog niet in zicht!

Vergeet niet dat je eigen auto ook zo hard in waarde zakt!
Das net als met huizen. Blij zijn dat huizenprijzen hard zakken zodat die ene nieuwe woning die je op het oog had een stuk goedkoper wordt. Maar intussen zelf ook met een koopwoning zitten die net zo hard zakt :D

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2008, 14:22

Niels schreef:Deze poll geeft niet echt weer wat de invloed is van de huidige economie :hmmm: Logisch dat Tom bijvoorbeeld niets anders koopt :wink: Een andere auto staat niet op de planning maar dat heeft niets met de economische situatie te maken :wink:

Ik had liever vragen gezien of mensen wel of niet willen kopen in het huidige economisch klimaat. Persoonlijk: erg graag, prijzen zullen omlaag gaan namelijk :shakeit:
Niels daar had ik over nagedacht, alleen als je vanuit een hypothetische situatie uitgaat, in de trand van stel.. dan krijg je geen waarheidsgetrouwe antwoorden.

Ikzelf heb voor 3 tot 4 jaar rijden gekozen. Inderdaad mede omdat ik voorzien ben, maar de lust om iets anders te kopen is ook nihil voor mij. Voor een week of 4 geleden was ik nog (semi) serieus op zoek naar een Z4 3 liter coupe.

Maar als ik nu DE auto zou tegenkomen, dan laat ik hem voorbij gaan, met het idee dat de 130i nogwel een jaar of 3 mee kan met 12000 km per jaar.

330i touring is niet relevant in dit verhaal want die hou ik zeker een jaar of 4. Dat had ik al besloten bij aankoop, net zoals de e46 325i touring indertijd.

Even terug naar de 130i die de speelauto is, bij dit soort auto's laat ik me over het algemeen door emotie leiden. Wat ik graag wil hebben daar werk ik mentaal naar toe. Maar die emotie voor aankoop van een andere speelauto is momenteel gezien alle teneur niet echt aanwezig.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 10 dec 2008, 14:22

precies Jacco, dat is wat heel veel mensen vergeten. Komen hier de showroom binnen met een grijns, zo meneer de verkoper, het gaat slecht he...nou, doe maar eens een voorstel, want ik ben zeker de enige klant deze week.

Sommige mensen begrijpen het niet. Het gaat om het bij te betalen bedrag.
Gelukkig is onze handel fris en goed (volgens mij) prijsklasse tusen de 5k en15k. Een paar 20+. Veel eigen merk, geen excoten
Daarnaast hebben wij geen druk vanaf de importeur om nieuw te verkopen, dusSoms besluit ik ook gewoon om geen nieuwe auto te verkopen door niet in te ruilen....

Daniel

Bericht door Daniel » 10 dec 2008, 14:27

Het beste wat je nu kan doen is je auto platrijden als je tenminste nog nieuwwaardeverzekering hebt. Handel is zo slecht dat je monsterdeals kan maken als je nog wat wil/moet kopen. Als je geen inruil hebt heb je nu aardig wat onderhandelingsmacht, en voorlopig zal het nog wel niet beter worden voor de dealers.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 dec 2008, 14:29

Rico schreef: Ikzelf heb voor 3 tot 4 jaar rijden gekozen. Inderdaad mede omdat ik voorzien ben, maar de lust om iets anders te kopen is ook nihil voor mij. Voor een week of 4 geleden was ik nog (semi) serieus op zoek naar een Z4 3 liter coupe.

Maar als ik nu DE auto zou tegenkomen, dan laat ik hem voorbij gaan, met het idee dat de 130i nogwel een jaar of 3 mee kan met 12000 km per jaar.
Is die lust afhankelijk van het economisch klimaat? Kan ik me voorstellen als ondernemer trouwens, dan zou ik het ook liever eerst even aankijken dan geld uit te geven. Toch had ik graag de invloeden van het economisch klimaat terug willen zien en dat zie je nu niet :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 dec 2008, 14:39

Daniel ik ruil juist liever een auto in dan zonder inruil!!!!! Is een verkeerd beeld wat mensen vaak hebben.

Waarom.....ik kan er 1tje verkopen en wellicht nog iets verdienen en op de inruiler ook! Mijn voorraad is op dit moment voor mij doen laag *(65Toyota's normaal 80 a 90) en hoge omloopsnelheid dus...

Plaats reactie