:banaan: Vond de M3 nooit 'n boot, vond 'm in NL tov andere landen te duur voor wat ie biedt en in 't dagelijks leven vind ik dat nog steeds....
SMG vond ik ook nooit erg bijzonder dus DCT alleen omdat je je linkerpoot niet hoeft te gebruiken in de file?
Welke file?
Handbak betekent voor míj Betrokkenheid/zelf doen/controleerbaarheid/werken. Ook in 'n drift. Het zit degelijker inelkaar dan die electronica en is duidelijker in het doen en laten. Al die fokking electronica die al in die kar zit anno 2008/9, we mogen ook wel een beetje de klassieke techniek in ere houden, vind ik.
Nadeel is dat het minder snel schakelt/terugschakelt, maar aan de laptimes te zien van de handbak//M3s tov de concurrentie, niks om je zorgen over te maken.
Dat er nog geen DCT laptimes zijn is omdat die handel in den beginne nogal onbetrouwbaar was en dat is blijkbaar nu opgelost.
ONTOPIC:
DCT/automaat in een 335i lijkt mij inderdaad andere(lees:betere) koek ivm karakter van motor:Kopprlrijk onderin, minder toeren'gretig'(kots...)
weer OFFTOPIC:
Sequentiele bak zou SKITTEREND zijn in de //M3 maar dan 'gewoon' met een dikke 50 cm pook die boven 't dashboard uitsteekt, begreep ik van Gordon.
In ieder geval dat is MIJN idee over mijn //M3, DCT zou het allerlaatste zijn wat ik zou bestellen op zo'n ding.
En degenen die 'denken' dat een DCT bak meer DF zou bieden raad ik aan om eerst eens in een handbak //M te rijden.