Proefritje WRX 2006

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 mei 2006, 14:49

Waar kun je die dingen betrouwbaar laten tunen eigenlijk.
Zoals Jeroen Dik is voor VAG wie is dat voor een WRX.
Die nieuwe 2.5 (230pk/ 320Nm) waar gaat dat heen na tunen.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 02 mei 2006, 14:53

Mark Verhoeven van EMS doet volgens mij alleen motormanagement.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 mei 2006, 15:03

Moet genoeg zijn.
En die wist ik idd wel maar z'n site doet het niet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 mei 2006, 17:05

Hij had een nieuwe ecutek chip in zijn server gezet en die is nu geploft :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 mei 2006, 10:00

Fijn :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 jun 2006, 14:29

Gisteren de auto ff voor wat garantiewerk naar de dealer en de WRX mee terug gekregen. Dus nogmaals de auto kritisch kunnen beoordelen. Wat t.o.v. de legacy tegenvalt is het vele gebruik van hard plastic, een hoog jappen gehalte. Stoelen zijn ook minder dan de good old GTT. De remmen zijn echter t.o.v. zijn voorganger een heel stuk beter. Door de 2,5L motor is het koppel al bij lage toeren met bergen tegelijk aanwezig. Je kunt amper rustig rijden met deze auto. De auto smeekt om hard gereden te worden. Ofwel heerlijk een turbomotor. Bak schakeld soepel en kort, maar een 6 bak zou wenselijk zijn. Je kunt niet alles hebben, maar de auto is meer dan compleet in de standaard setting. Xenon, climatcontol zijn o.a. standaard evenals een stereo radio cd speler. 17" velgen (vind het model persoonlijk niet erg fraai onder een WRX) zitten er ook standaard in. Al met al mixed feelings over deze auto. Qua rijden een bonnen machine 1e klas, langzaam rijden is namelijk een kunst met deze auto. Anderzijds vind ik de stoelen erg slecht, de zitting is in de lengte richting te vlak, waardoor je de ondersteuning bij de benen mist. Zelf bij een rit van 30min al erg storend. Een goede Recarostoel is zeker geen slechte optie om te overwegen.

Toch bied de auto voor het geld onzettend veel. Als je de luxe hebt om nog 5k euro te verspijkeren, dan heb je een op en top rijdersauto.

Bij het inleveren van de auto nog even gezellig met de dealer gesproken, o.a. over de absurde prijs van de STI zeker t.o.v. de WRX en de EVO 9. Hij moest ook bekennen dat hij graag de prijs naar beneden zag worden bijgesteld, zodat het een normale stap van WRX naar STI zou zijn en dat de concurentie met de EVO zou kunnen worden aangegaan.

Een STI voor 40k euro zou deze auto in NL wel eens wat succesvoller kunnen maken.

Ik hoorde via via dat Mark Verhoeven ook voor een WRX heeft gekozen, en deze zelf gaat aanpassen omdat je dan veel goedkoper uit bent.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 jun 2006, 12:33

Leuk verslag !

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 21 jun 2006, 13:32

Michel, de stoelen in een MY04 zijn van Recaro (ik heb een amerikaans automagazine waarin een advertentie staat van een WRX en daar staat vermeld dat de stoelen van Recaro afkomstig zijn, wist ik dus ook niet!)

Staat er dus alleen niet op, en zijn in hoogte verstelbaar en dan veranderd de stand van het zitgedeelte ook.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 jun 2006, 14:20

Mathieu schreef: Staat er dus alleen niet op, en zijn in hoogte verstelbaar en dan veranderd de stand van het zitgedeelte ook.
Maar je wil laag zitten en de steun bij de knie behouden.......dat lukt dus niet. Je kunt niet de hoogte en de hoek van de zitting apart verstellen.

De stoelen de op de subaru.nl site staan en niet in NL leverbaar zijn, zitten veel beter, want die zijn gelijk aan de GTT stoelen.

Jammer want de auto verdient een goede stoel.

Michel

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 jun 2006, 16:03

Pas maar op voor de stoelgang met die Japanse sushi :)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 07 sep 2006, 18:02

Impreza, Imprezabla, Imprezablabla, Imprezablablabla...


Als je in een EVO hebt gereden stelt zo'n soebaboera niet veel meer voor! 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 sep 2006, 18:16

TopFuel schreef:Impreza, Imprezabla, Imprezablabla, Imprezablablabla...


Als je in een EVO hebt gereden stelt zo'n soebaboera niet veel meer voor! 8)
Als je in de markt bent voor een STI geef ik je helemaal gelijk, zeker met de scherpe prijs van de EVO 9.

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 sep 2006, 13:59

Hij heeft dan zelf ook een Celica... :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 09 sep 2006, 20:43

Arthur schreef:Hij heeft dan zelf ook een Celica... :mrgreen: :wink:
HeHe, de celica staat ook niet voor niets te koop. Ik ben aan het kijken voor een WRX 04, maar met de achterliggende gedachte dat er óóit een evo komt, als de 9's betaalbaar zijn.

Voor het budget wat ik nu uit wil gaan geven is een wrx de beste keuze, en mijn voor keur gaat uit naar een 2003-2005 model, vindt ik de mooiste. Rijden en klinken erg goed! Maar een evo komt er ook nog een keer! Desalniettemin is zo'n wrx echt een heerlijke auto, alleen had het nieuwe model nooit een 2.5liter moeten worden!

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 10 sep 2006, 12:08

alleen had het nieuwe model nooit een 2.5liter moeten worden!
Waarom niet?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 10 sep 2006, 13:18

Stefan R schreef:
alleen had het nieuwe model nooit een 2.5liter moeten worden!
Waarom niet?
De fun tijdens het rijden is er echt niet beter op geworden. Het geluid is veel minder en klinkt veel minder typisch subaru.

Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat een rallyauto nou eenmaal een 2.0 MOET hebben! Zo zijn de regelementen en als je je klanten wijs maakt dat je een echte rally auto voor de openbare weg in de markt zet moet tie toch op zijn minst het zelfde blok erin hebben (inhoud).

Toen ik er mee reed viel het me gewoon erg tegen...

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 10 sep 2006, 15:59

Het uitlaat geluid ligt uiteraard niet aan de 2.5 liter, Maar aan de (belachelijk) vele isolatie die er tegenwoordig in de Subaru gebruikt wordt.
De 2.5 heeft enorm veel potentie. En is een vooruitgang voor de WRX :idea:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 10 sep 2006, 16:02

Stefan R schreef:Het uitlaat geluid ligt uiteraard niet aan de 2.5 liter, Maar aan de (belachelijk) vele isolatie die er tegenwoordig in de Subaru gebruikt wordt.
De 2.5 heeft enorm veel potentie. En is een vooruitgang voor de WRX :idea:
Het is in technisch opzicht zeker een verbetering en het geluid kun je zelf wel wat aan doen, maar ik blijf erbij dat het geen echte rallywagen meer is omdat de auto niet dezelfde specs heeft als een rallyauto met een 2000cc

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 10 sep 2006, 16:22

Tja, Helaas houden de Japanners het lekkerste voor zichzelf...

S203

http://www.youtube.com/watch?v=HGVw-L06 ... ed&search=

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast