Zoektocht of Hit & Run?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Zoektocht of Hit & Run?

Bericht door Dennis Cavallino » 06 sep 2006, 09:39

Als je een auto gaat kopen, hoe lang doe je er dan over van initiatief tot aanschaf?


Ben je iemand die echt op zoek gaat naar de beste deal, de mooiste occassion, vergelijk je die dan met de rest van het aanbod in NL (of ga je zelfs de grens over?). Speur je het hele internet af, lees je oude testverslagen door, of loop je er altijd 'toevallig' tegenaan?
Of is het een combinatie van en kun je er geen pijl op trekken?

Ik vind die zoektochten altijd erg leuk, maar vaak loop ik per toeval tegen iets aan. Soms ook niet, de 535 was gevonden na een zoektocht van enkele weken.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 sep 2006, 10:00

Mag me graag grondig voorbereiden. Dat geeft al een hele hoop plezier. Geduld is een schone zaak. Dat blijft nu ook maar weer bij de M3. Contacten leggen met mensen die ingevoerd zijn, en bereid zijn te helpen bij het zoeken kan ook erg nuttig zijn. Ben derhalve bijvoorbeeld nog steeds bij Adwo op die manier te hebben leren kennen. Wandelende E30 M3 orakel en een gouden gast!

Michel

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 sep 2006, 10:14

Eerst een aantal auto's selecteren die me aanspreken. Daarvan meer lezen en voor- en nadelen bepalen. Dan op internet wat zoeken en dan vallen er nog wel wat van dat lijstje af. Van wat er overblijft ga ik meer lezen (verschillen per bouwjaar etc.) en dan zoeken, zoeken en kijken. Als ik iets tegenkom waarbij ik gelijk een goed gevoel heb, dan koop ik het wel. Telang wachten brengt je weer aan het twijfelen en echt mooi/goed spul verkoopt men snel genoeg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 10:46

Hmmm meestal hit en run. Zoek natuurlijk wel via internet, maar dat beperkt zich eigenlijk tot BMW.nl en BMW dealers. Bij handelaren koop ik sowieso geen auto dus die site's laat ik allemaal inks liggen.

Het speuren zelf hou ik niet zo van, M3 was een mooi voorbeeld, elke keer zoeken naar een M3 die me aanstond, nergens te koop, baalde ik van, ik wil gewoon een auto kopen als ik hem wil hebben, moeten er niet allemaal beren op mijn pad komen.

Daarbij heb ik helemaal geen zin om het hele land door te reizen om een auto te vinden die naar me zin is. Al die tijd die er in gaat zitten, niet mijn kopje thee.

Liefst bestel ik zo een nieuwe uit de folder, gedaan bij de Mini cooper S, de 120d en de 130i. Lekker een frisse, geen ruften er in van een ander Maar vooral 100% oke en daar hou ik van.

Zoeken op buitenlandse site's doe ik nooit, frustreerd alleen maar, dikke auto's voor weggeefprijzen. ppgfff

Opvallend genoeg rij ik nu toch in 2 2e handsjes, de touring was 2 jaar oud en had net 54000 km gereden en verkeerde in nieuwstaat, dat durfde ik wel aan met 2 jaar huisselectie. De M3 was in feite splinternieuw en van Andre geweest dus kende ik de hele voor geschiedenis. 2 jaar garantie erbij en ook dat durfde ik zonder probleem aan.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 sep 2006, 11:17

En hoe was je op de S3 gekomen destijds Rico? (ik ken je pas sinds je die auto al had namelijk, dus dat verhaal ken ik niet).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 11:57

Ik kocht in 1999 een A3 1.8 turbo 180pk fwd. Maar na een half jaar was is dat ding zo zat vanwege de aandrijfkrachten in het stuur dat ik eigenlijk er wel weer vanaf wilde. Toen op bezoek bij de Audi dealer voor een qauttro uitvoering, had ik gelijk moeten maarja beetje leergeld. En toen stond daar ineens een gele S3 in de showroom. Was toen teveel geld vond ik, maar ik zette mijn plannen voor een 1.8 turbo qauttro in de ijskast. Ik wist dat als ik die zou kopen uiteindelijk toch een S3 wilde hebben. elke week als ik ging tanken, ging ik weer kijken bij die S3. Werd er gek van ging zelfs regelmatig 's avonds bij de showroom langs om te kijken, zo mooi vond ik die auto. Had er ondertussen al uitgebreid ingezeten.

En op een gegeven moment hakte ik de knoop door en besloot om er voor te gaan, en kocht ik de S3 die ik al maanden aan het stalken was in de showroom. Machtig moment en ook nooit geen spijt van gehad, wereld auto vond ik het toen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 sep 2006, 13:09

Rico v Velzen schreef:Ik kocht in 1999 een A3 1.8 turbo 180pk fwd. Maar na een half jaar was is dat ding zo zat vanwege de aandrijfkrachten in het stuur dat ik eigenlijk er wel weer vanaf wilde. Toen op bezoek bij de Audi dealer voor een qauttro uitvoering, had ik gelijk moeten maarja beetje leergeld. En toen stond daar ineens een gele S3 in de showroom. Was toen teveel geld vond ik, maar ik zette mijn plannen voor een 1.8 turbo qauttro in de ijskast. Ik wist dat als ik die zou kopen uiteindelijk toch een S3 wilde hebben. elke week als ik ging tanken, ging ik weer kijken bij die S3. Werd er gek van ging zelfs regelmatig 's avonds bij de showroom langs om te kijken, zo mooi vond ik die auto. Had er ondertussen al uitgebreid ingezeten.

En op een gegeven moment hakte ik de knoop door en besloot om er voor te gaan, en kocht ik de S3 die ik al maanden aan het stalken was in de showroom. Machtig moment en ook nooit geen spijt van gehad, wereld auto vond ik het toen.
Dus hebt daar heer wat avonden lopen fappen ;-) pracht verhaal :-) Macboy heeft last van en chronische fap arm, door het bezoeken van vele showroom na sluitingstijd :lol: moest zelf een keer een smsje van hem uitleggen aan mijn vriendin toen ik die hardop voor las....... tekst, sta nu te fappen bij de BMW dealer op een 120d met rood leer :shock: 8) :lol:

Michel

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 09 sep 2006, 18:26

Komt me bekend voor Rico


Ik heb al 10 nieuwe auto's gekocht en alle tien keer flink wat gefapt van te voren. Dealer is vaak blij als hij de auto kan overhandigen, scheelt hem dagelijks dweilen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Kadett, Majestic-12 [Bot], markm, RS-Ron en 36 gasten